Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Conocer y comprender la morfología, la fisiología, la patología y la conducta de las personas, tanto sanas como enfermas, en el medio natural y social. |
A2 |
Conocer y comprender las ciencias, los modelos, las técnicas y los instrumentos sobre los que se fundamenta, articula y desarrolla la fisioterapia. |
A3 |
Conocer y comprender los métodos, procedimientos y actuaciones fisioterapéuticas, encaminados tanto a la terapéutica propiamente dicha a aplicar en la clínica para la reeducación o recuperación funcional, como a la realización de actividades dirigidas a la promoción y mantenimiento de la salud. |
A6 |
Valoración diagnóstica de cuidados de fisioterapia según las normas y con los instrumentos de validación reconocidos internacionalmente. |
A7 |
Diseñar el plan de intervención de fisioterapia atendiendo a criterios de adecuación, validez y eficiencia. |
A8 |
Ejecutar, dirigir y coordinar el plan de intervención de fisioterapia, utilizando las herramientas terapéuticas propias y atendiendo a la individualidad del usuario. |
B15 |
Manter unha actitude de aprendizaxe e mellora. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
1.Coñecer e comprender as bases científicas, os modelos, as técnicas e os instrumentos sobre os que se fundamenta, articula e desenvolve o Exercicio terapéutico |
A2 A3
|
|
|
2.Coñecer o concepto de Exercicio Terapéutico así como os seus obxectivos e modalidades de avaliación e aplicación/execución |
A2 A3 A6
|
|
|
3.Definir as bases anatómicas, biomecánicas e fisiolóxicas do Exercicio Terapéutico |
A2 A3
|
|
|
Coñecer e relacionar os efectos fisiolóxicos e terapéuticos do exercicio sobre os diferentes sistemas e tecidos orgánicos |
A1 A2 A3
|
|
|
5.Coñecer as indicacións e contraindicacions do Exercicio Terapéutico |
A2 A3
|
|
|
6.Elaborar un Plan de Exercicio Terapéutico atendendo a criterios de adecuación, validez e eficiencia. |
A2 A3 A6 A7
|
|
|
7.Saber executar as distintas modalidades e técnicas de exercicio terapéutico e avaliar os resultados mostrando en todo momento unha actitude de aprendizaxe e mellora. |
A2 A3 A7 A8
|
B15
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Introdución ao exercicio terapéutico en Fisioterapia. Consideracións xerais sobre a estrutura do movemento. |
Concepto de Exercicio terapéutico
Modelo actual de discapacidade
Consideracións xerais sobre a estrutura do movemento. |
TEMA 2: Adaptación e exercicio físico. |
Adaptación. Tipos de adaptación
Fatiga
Carga: concepto e tipos
Principios xerais do adestramento
|
TEMA 3: Adaptacións do aparello locomotor ao exercicio terapéutico |
Adaptación do tecido neuro-muscular
Adaptación do tecido osteo-cartilaxinoso
Adaptación do tecido conxuntivo
|
TEMA 4: Adaptacións cardiovasculares ao exercicio terapéutico |
Resposta e adaptación cardíaca ao exercicio
Respostas e adaptacións da circulación periférica e presión arterial ao exercicio
|
TEMA 5: Adaptacións respiratorias e exercicio terapéutico
|
Función respiratoria durante exercicio. Regulación
Difusión e transporte de gases no exercicio
Equilibrio acedo-base
|
TEMA 6: Outras adaptacións e exercicio terapéutico |
Adaptacións neuroendocrinas ao exercicio
Adaptacións hematolóxicas ao exercicio
Función renal e exercicio
Función gastrointestinal e exercicio
Adaptación psicosocial e exercicio
|
TEMA 7: Sistemas de avaliación e rexistro en exercicio terapéutico |
Probas antropométricas
Probas cardiorrespiratorias
Probas neuromusculares
Probas biomecánicas
Outras probas |
TEMA 8: Capacidades físicas e metodoloxía de desenvolvemento no ámbito terapéutico.
|
Capacidades Físicas. Xeneralidades
Forza
Velocidade
Resistencia
Flexibilidade
Métodos de intervención
Deseño dun programa
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
B15 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A6 |
11 |
11 |
22 |
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A3 A7 |
12 |
0 |
12 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A8 B15 |
26 |
10 |
36 |
Lecturas |
A1 A2 A3 |
0 |
10 |
10 |
Proba práctica |
A6 A7 A8 |
1 |
20 |
21 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 A7 |
2 |
40 |
42 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O primeiro día de clase realizarase unha completa explicación de todos os aspectos tratados na guía docente co fin de que os alumnos coñezan cales son as competencias que se pretende que adquiran, a dinámica de traballo da materia e como se efectuará o proceso de avaliación. |
Sesión maxistral |
Efectuarase a exposición oral do temario da materia, complementándose a mesma co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes. |
Aprendizaxe colaborativa |
Organizarase a clase en pequenos grupos nos que os alumnos traballan conxuntamente na resolución de tarefas e/ou realización de traballos propostos polo profesor co fin de lograr unha mellor comprensión ou de desenvolver os contidos da materia. |
Prácticas de laboratorio |
Estas sesións servirán para pór en práctica os contidos teóricos impartidos mostrando ao alumno a execución, os procedementos e as técnicas de prescrición do exercicio terapéutico en fisioterapia así como distintos sistemas de avaliación/rexistro. Así mesmo profundarase na execución práctica e o control das distintas modalidades de exercicio terapéutico. |
Lecturas |
Poranse a disposición dos alumnos, a través da universidade virtual e/ou servizo de reprografía da Facultade de Fisioterapia, unha serie documentos escritos expostos como fontes de profundización nos contidos da materia. |
Proba práctica |
Proba de carácter oral na que se valorará fundamentalmente a a execución das distintas técnicas de tratamento e valoración así como o deseño de exercicios/programas no ámbito do exercicio terapéutico. |
Proba mixta |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe que pode conter distintos tipos de preguntas: preguntas test, de resposta breve e de desenvolvemento. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Aprendizaxe colaborativa |
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Tanto nas sesións maxistrais, como nas prácticas de laboratorio, fomentarase a participación activa do alumno, estimulando a formulación de dúbidas e a intervención do alumnado. No caso da aprendizaxe colaborativo, orientarase ao alumnado e resolveranse as dúbidas que poidan ir xurdindo, de forma grupal ou individual. En todas e cada unha das metodoloxías, o alumno terá acceso a unha atención personalizada a través das tutorías presenciais e/ou virtuais (a través da plataforma moodle e/ou do correo electrónico). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A2 A3 A7 |
Os contidos tratados nestas clases interactivas de aprendizaxe colaborativo serán obxecto de avaliación mediante a proba mixta.
Valorarase tamén a asistencia e a realización de traballos propostos, de forma continuada durante todo o curso. Esta avaliación suporá un 10% da nota final en caso de superar probar práctica e a proba mixta.
|
10 |
Prácticas de laboratorio |
A6 A7 A8 B15 |
Os contidos tratados nestas prácticas serán obxecto de avaliación mediante a proba mixta.
Valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude e participación razoada, de forma continuada durante todo o curso. A avaliación continuada das prácticas suporá un 5% da nota final en caso de superar a proba práctica e a proba mixta. |
5 |
Proba mixta |
A1 A2 A3 A6 A7 |
Exame de todos os contidos da materia, que inclúe os tratados nas sesións maxistrais, prácticas, sesións de aprendizaxe colaborativo e lecturas recomendadas. O tipo de exame será de exposición escrita podendo incluír preguntas tipo test e/ou preguntas de resposta breve e/ou para desenvolver.
Superar esta proba será requisito indispensable para aprobar a materia. Os alumnos terán dúas opcións para superar a proba mixta:
1. Ao longo do curso, xa que se realizarán distintas probas de avaliación dos contidos. Para superar esta opción, os alumnos deberán sacar polo menos un 5 sobre 10 en cada unha das probas propostas polo profesorado.
2. Nas oportunidades oficiais de xaneiro e xullo.
Os alumnos que superasen a opción 1 pero queiran subir a nota mediante a opción 2, poderán presentarse a última pero non se lles manterá a nota anterior. alumnos que superasen a opción 1 pero queiran subir a nota mediante a opción 2, poderán presentarse a este última pero non se lles manterá a nota anterior.
|
55 |
Proba práctica |
A6 A7 A8 |
Exame práctico de todos os contidos da materia.
Superar esta proba será requisito indispensable para aprobar a materia. Os alumnos terán dúas opcións para realizar a proba práctica:
1. Ao longo do curso, xa que se realizará unha ou varias probas de avaliación durante as prácticas.
2. Nas oportunidades oficiais de xaneiro e xullo.
Os alumnos que superasen a opción 1 pero queiran subir a nota mediante a opción 2, poderán presentarse a este última pero non se lles manterá a nota anterior. |
30 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Hall CM, Brody LT. Ejercicio Terapéutico. Recuperación funcional. Barcelona: Paidotribo; 2006
Kisner C, Colby LA. Ejercicio terapéutico fundamentos y técnicas. Barcelona: Paidotribo; 2005
García Manso JM, Navarro M; Ruiz JA. Bases teóricas del entrenamiento deportivo. Principios y aplicaciones. Madrid: Gymnos; 1998
López Chicharro, J., Fernández Vaquero, A. Fisiología del Ejercicio. Madrid: Panamericana; 2006
Boyle, M. Functional Training for Sports. United States: Human Kinetics; 2004
Reiman, M.P., Manske, R.C. Functional Testing in Human Performance. United States: Human Kinetics; 2009
Heyward, V.H. Evaluación de la aptitud física y Prescripción del ejercicio. Madrid: Panamericana. 2008
Hall, C.M., Brody, L.T. Therapeutic Exercise: Moving Toward Function. Baltimore: Lippincott Williams & Williams. 2005
Ellenbecker, T.S., Davies, G.J. Closed Kinetic Chain Exercise: A Comprehensive Guide to Multiple-Joint Exercises. United States: Human Kinetics. 2001
Huber, F.E., Wells, C.L. Therapeutic Exercise: Treatment Planning for Progression. United States: Elsevier. 2006
Bandy, W.D., Sanders, B. Therapeutic Exercise for Physical Therapist Assistants: Techniques for Intervention. United States: Lippincott Williams & Williams. 2008
Lesmes, D. Evaluación clínico-funcional del movimiento corporal humano. Bogota: Panamericana. 2007
Wilmore, J.H., Costill, D.L. Fisiología del esfuerzo y del deporte. Barcelona: Paidotribo. 2000
Platonov, V.N. Teoría general de entrenamiento deportivo. Barcelona: Paidotribo. 2001 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
ANATOMÍA I E HISTOLOXÍA/651G01001 | ANATOMÍA II/651G01002 | FISIOLOXÍA/651G01003 | CINESITERAPIA XERAL/651G01005 | VALORACIÓN FUNCIONAL E PSICOSOCIAL/651G01007 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
CINESITERAPIA XERAL/651G01005 | VALORACIÓN FUNCIONAL E PSICOSOCIAL/651G01007 | BIOMECÁNICA/651G01009 | FISIOTERAPIA NAS ALTERACIÓNS ESTÁTICAS E DINÁMICAS DO RAQUIS/651G01015 | REHABILITACIÓN CARDIO-RESPIRATORIA E VASCULAR/651G01020 | FISIOTERAPIA NAS DISFUNCIÓNS DO APARELLO LOCOMOTOR/651G01024 | FISIOTERAPIA DA ACTIVIDADE FÍSICA E DEPORTIVA/651G01025 | ESTANCIAS CLÍNICAS I/651G01035 | ESTANCIAS CLÍNICAS II/651G01036 |
|
|