Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Técnica e Hixiene Vocal para o Uso Correcto da Voz Código 652498048
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 1º cuadrimestre
Primeiro Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Filosofía e Métodos de Investigación en Educación
Coordinación
Garcia Real, Teresa Juana
Correo electrónico
teresa.greal@udc.es
Profesorado
Duran Bouza, Montserrat
Garcia Real, Teresa Juana
Correo electrónico
montserrat.duran.bouza@udc.es
teresa.greal@udc.es
Web
Descrición xeral Con el aprendizaje de esta asignatura, el alumno estará capacitado para conocer las principales medidas de higiene y técnica vocal.

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
XERAIS DA MATERIA É capaz de recoñecer e discriminar entre a variedade das alteracións: os trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe, trastorno específico da linguaxe, atrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención, os trastornos do espectro autista; os trastornos da fluidez do fala; as disartrias; as disfonías; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo selectivo e as inhibicións da linguaxe. Pode describir cales son os fundamentos do proceso de avaliación e diagnóstico. É capaz de aplicar os modelos, técnicas e instrumentos de avaliación empregados nas alteracións específicas da linguaxe e a comunicación. É capaz de realizar unha avaliación das alteracións da linguaxe nos trastornos específicos do desenvolvemento da linguaxe: trastorno específico da linguaxe, atrasos da linguaxe, trastornos fonéticos e fonolóxicos; os trastornos da comunicación e a linguaxe asociados a déficit auditivos e visuais, o déficit de atención; os trastornos do espectro autista; os trastornos da fluidez do fala; as disartrias; as disfonías; as alteracións da linguaxe no envellecemento e os trastornos dexenerativos; as alteracións da linguaxe e a comunicación en enfermidades mentais; o mutismo selectivo e as inhibicións da linguaxe. É capaz de redactar un informe de avaliación correcto e adaptado ao seu destinatario. É capaz de realizar unha avaliación tras un proceso de intervención. É capaz de seleccionar e aplicar recursos das Tecnoloxías da Información e as Comunicacións relacionados coa avaliación da linguaxe oral. É capaz de deseñar instrumentos de recollida de información en programas de intervención en linguaxe e comunicación. AP1
AP2
BP3
BP4
CP6
CP8

Contidos
Temas Subtemas
Tema 1: Principios de valoración multidisciplinar da voz. . Objetivos.
. Recursos materiasis e humanos dispoñibles.
. Vantaxas de elaborar protocolos de avaliacion.
Tema 2: Anamnese vocal para problemas da voz en adultos e nenos. . Aspectos clínicos, etiolóxicos e laborais.
. Escalas de avaliación: Voice Handicap Index e outros cuestionarios.
Tema 3: Valoración acústica e perceptiva da voz. a. Nocións básicas de física acústica para a análise da voz.
b. Análise perceptiva da voz: escalas dispoñibles.
c. Análises acústicas: programas acústicos dispoñibles, parámetros acústicos, valores de referencia e metodoloxía para o seu rexistro.
d. Interpretación de resultados.
e. Aplicación práctica con análise de voz a través dos programas:MDVP, Real Time Pich, Espectrograma, Sona-match, etc.
Tema 4: Valoración visual da larinxe nas distintas patoloxias vocais. . Instrumentos dispoñibles e probas a realizar.
. Videolaringoestroboscopia.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Sesión maxistral A1 A2 B3 B4 C6 C8 17.5 15.75 33.25
Lecturas B3 B4 2 8 10
Portafolios do alumno B3 B4 11 22 33
Prácticas clínicas B3 B4 17 17.25 34.25
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Esquema xeral dunha sesión de tres horas tipo:Sección teórica (hora e media): 1.- Presentación de 30 mins. por parte do profesor/a, 2. - Lectura comentada dun texto seleccionado (30 mins), 3. - Contestación individual a un cuestionario.Sección práctica (hora e media): 1.- Presentación de 30 mins. a cargo do profesor/a, 2. - Cuestionario en grupo sobre a presentación (30 minutos), 3. - Exposición e discusión sobre as respostas de cada grupo.No caso da sesión maxistral o profesorado presentará os contidos do tema apoiándose nunha presentación power point. A sesión maxistral utilizarase tanto para a introdución teórica do tema coma para a presentación dos casos ou as prácticas que estean planificadas. Cada materia desenvólvese en sesións de tres horas, polo que a sesión maxistral pode abranguer ao redor dunha hora por sesión: media hora para a introdución teórica e media hora para a presentación das prácticas. O profesorado poderá variar esta distribución compensándoa sempre co resto das metodoloxías para non aumentar a carga ECTS da materia
Lecturas Haberá un tempo dedicado á lectura comentada dun texto relacionado coa exposición do profesor. A duración prevista será duns 30 minutos
Portafolios do alumno En clase o estudante deberá contestar a un cuestionario individual sobre a lectura realizada e un en grupo relacionado cos casos analizados ou as prácticas realizadas. Estes cuestionarios, ademais das presentacións power point corresondientes a cada clase deberá ser incluído no seu portafolios. Nel recollerán igualmente cantos comentarios, reflexións ou actividades realícense durante o curso.
Prácticas clínicas

Atención personalizada
Metodoloxías
Portafolios do alumno
Descrición
En el trabajo tutelado los alumnos disponen de horas de tutorias para resolver dudas en la confección de la memoria y trabajo tutelado grupal.
Durante las sesiones de práctica clínica y estudio de casos la profesora atenderá las cuestiones y dudas existentes.

Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Portafolios do alumno B3 B4 Para a súa avaliación o alumno rexistrará nun portafolios todos os datos e prácticas derivados dos contenidos teóricos 50
Prácticas clínicas B3 B4 50
 
Observacións avaliación
<p>Para superar a materia é necesario que o alumno/a consiga un 5 en cada unha das partes que compoñen a avaliación (valorando de 0-10 a cada unha delas).
</p>

Fontes de información
Bibliografía básica

Andrews, M. (1999).&nbsp;Manual of voice treatment. Pediatrics trhrough geriatrics. 2ª Ed. San Diego: Singular Publising Group.

Berckhan, B, Krause, C y Róder, U. (2008).&nbsp;El arte de hablar en público: cómo ganar respeto con serenidad. Madrid: Santillana.

Bustos Sánchez I, (2003)&nbsp;La voz. La técnica y la expresión., Barcelona. Paidotribo.,

Heuillet-Martin, G y Garson-Bavard H. y Legré A. (2003).&nbsp;Una voz para todos. La voz normal y cómo optimizarla. Tomo 1. Barcelona: Solal.

Hirano, M. y Bless D. (1993).&nbsp;Videostroboscopic examination of the larynx. San Diego: Singular Publishing Group.

Irwin, D, Pannbacker, M y Lass, N (2007).&nbsp;Clinical research methods in speech-language pathology and audiology. San Diego: Singular Publishing Group.

Jackson Menaldi (2005).&nbsp;La voz normal. Buenos Aires: Médica Panamenrica.

Jackson Menaldi (2002).&nbsp;La voz patológica. Buenos Aires: Médica Panamericana.

Le Huche, F y Allali, A. (2004).&nbsp;La voz: Terapéutica de los trastornos vocales. 2ª edición. Barcelona: Masson.

Perelló, J. (1982):&nbsp;Canto y dicción. Barcelona: Científico Médica.

Perelló J. y Slavá, J.A. (1980).:Alteraciones de la voz.&nbsp;Barcelona: Científico Médica.

Navarro Tomás, T. (1999).&nbsp;Manual de Pronunciación española. Madrid: CSIF.

Núñez Batalla , F. y Suárez Nieto, C. (1999).&nbsp;Espectrografía de la voz.&nbsp;Oviedo: Universidad de Oviedo. Servicio de Publicaciones.

Rubín, J; Sataloff, R. y Korovín, G. (2006).&nbsp;Diagnosis and Treatment of voice disorders. 3º Edición. San Diego: Singular Publishing Group.

Sataloff, R.T (1991).&nbsp;Professonal vocice: The science and art of clinical care. New York: Paven Press.

Studer, J. (1996).&nbsp;Oratoría, el arte de hablar, disertar, convencer. Madrid: El drac.

Revistas:

Journal of Voice. EEUU.

Larygoscope. EEUU.

Journal of Speech and Hearing Research (ASHA). EEUU.

Revista Española de Logopedia, Foniataría y Audiología (AELFA). España.

Journal of Acoustical Society of América. EEUU.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente
/

Materias que continúan o temario

Observacións
&lt;p&gt;Las clases se harán prácticas de valoración funcional y acústica de la voz, por lo que se pedirá asistencia a las mismas.&lt;/p&gt;


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías