Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender a importancia da dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe |
AP3 AP10
|
BM9 BM10
|
CM6 CM8
|
Coñecer os compoñentes básicos da motivación académica |
AP3 AP10
|
BM9 BM10
|
|
- Ser capaz de detectar e avaliar déficits motivacionais no alumnado |
AP3 AP9 AP10
|
BM4
|
CM6 CM8
|
Ser capaz de asesorar e orientar ao profesorado e ás familias no deseño de pautas de intervención motivacional |
AP2 AP3 AP9 AP10
|
BM4
|
CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
- A dimensión afectivo-motivacional da aprendizaxe
- Os compoñentes da motivación académica
- Avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional
|
- Indicadores motivacionais
- Metas académicas e motivación
- Autoconcepto e autoeficacia
- Atribucións causais e reaccións emocionais
- Avaliación das variables motivacionais
- Intervención motivacional
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 B9 |
20 |
0 |
20 |
Análise de fontes documentais |
A9 A10 B4 |
10 |
20 |
30 |
Estudo de casos |
A2 B10 C6 C8 |
15 |
30 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
17.5 |
0 |
17.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición por parte do profesor dos principais contidos da asignatura |
Análise de fontes documentais |
Análise de diversos documentos bibliográficos e audiovisuales relacionados cos contidos da asignatura |
Estudo de casos |
Análise de actividades relacionadas coa avaliación e intervención motivacional |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Para a súa realización levarase a cabo unha supervisión por parte do profesor do traballo do alumnado, tanto na aula, como en horario de titorías e tamén a través de vías telemáticas |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A9 A10 B4 |
Entrega resumos de documentos audiovisuais e bibliográficos |
30 |
Estudo de casos |
A2 B10 C6 C8 |
Entrega de actividades prácticas sobre avaliación e intervención no ámbito afectivo-motivacional |
30 |
Sesión maxistral |
A3 B9 |
Proba obxectiva na que se avalían os coñecementos adquiridos |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González, M.C. e Tourón, J. (1992). Autoconcepto y rendimiento académico. Sus implicaciones en la motivación y en la autorregulación del aprendizaje. Pamplona: EUNSA
Valle, A., Rodríguez, S., Cabanach, R.G., Núñez, J.C., Piñeiro, I., Rosário, P. et al. (2010). Guía de estrategias instruccionales para mejorar la motivación de los estudiantes. Almería: Education & Psychology I+D+i
Valle, A., Núñez, J.C., Rodríguez, S. e González-Pumariega, S. (2002). La motivación académica. En J.A. González-Pienda, R.G. Cabanach, J.C. Núñez e A. Valle (Coords.), Manual de Psicología de la Educación (pp. 117-144). . Madrid: Pirámide
González, M.C. (). La motivación académica. Sus determinantes y pautas de intervención. Pamplona: EUNSA
Cabanach, R.G., Valle, A., Rodríguez, S., Piñeiro, I. e García, M. (2007). Los recursos motivacionales. Programa para mejorar su gestión. Madrid:CEPE
Pintrich, P.R. e Schunk, D.H. (2006). Motivación en contextos educativos. Teoría, investigaciones y aplicaciones. Madrid: Pearson-Prentice Hall
Valle, A., Rodríguez, S. e Regueiro, B. (2015). Motivación y aprendizaje escolar. Aprendiendo a gestionar la motivación y las emociones. Madrid: CCS
Alonso-Tapia, J. (2005). Motivar en la escuela, motivar en la familia. Madrid:Morata
Rodríguez, S., Valle, A., Cabanach, R.G. e Núñez, J.C. (2010). Motivar enseñando. La integración de estrategias motivadoras en el curriculo escolar. Madrid: CCS |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|