Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Planificar programas, proxectos e servizos de intervención para a mellora dos membros da comunidade educativa, aplicables a diferentes contextos e grupo destinatario. |
A2 |
Ser capaz de asesorar centros, profesionais, familias e institucións co fin de axudar a resolver problemas educativos e promover a innovación |
A3 |
Capacidade para considerar as múltiples variables intrapersoais, interpersoais e contextuais que inciden no proceso de ensino-aprendizaxe e para avaliar e intervir na mellora dos recursos motivacionais. |
A4 |
Capacidade para coordinar, facilitar e impulsar a utilización de medios e recursos didácticos e multimedia favorecedores de atención á diversidade |
A5 |
Planificar a intervención educativa en diferentes contextos, identificando e interpretando as dificultades e trastornos que poidan xurdir no proceso de ensino-aprendizaxe. |
A6 |
Dominar o marco lexislativo que regula o funcionamento das diversas institucións e adoptar un marco teórico de referencia que ampare os criterios de selección dos diferentes instrumentos e estratexias de diagnóstico, intervención e avaliación. |
A8 |
Deseñar, implementar e avaliar prácticas educativas, programas e servizos que dean resposta ás necesidades das persoas, organizacións e colectivos específicos, promovendo a presenza, participación e éxito de todo o alumnado en contornos educativos e sociolaborais. |
A9 |
Desenvolver estratexias, técnicas e recursos para a prevención, detección e avaliación de necesidades específicas de atención educativa |
A11 |
Redactar, presentar, defender informes e outros documentos básicos que contribúan a unha óptima comunicación en contextos multidisciplinares |
A13 |
Ser capaz de deseñar, desenvolver e avaliar procesos de investigación educativa, utilizando os métodos máis apropiados á natureza do problema, á finalidade da investigación e os criterios científicos máis adecuados, con especial énfase nos procesos de investigación na aula |
A14 |
Coñecer as necesidades formativas básicas nos diferentes contextos escolares e sociolaborais, poñendo especial atención naquelas competencias que favorezan o traballo en contornos multiculturais |
A15 |
Coñecer e valorar as competencias que buscan o desenvolvemento do potencial individual, os procedementos que se utilizan para a súa concreción práctica, o contido e nivel de cualificación, así como a necesidade da educación ao longo da vida |
A16 |
Coñecer os principios básicos do comportamento, as súas alteracións, e colaborar no deseño de programas de promoción da saúde |
B1 |
Capacidade de creatividade e innovación |
B2 |
Aprender a aprender |
B3 |
Capacidade de resolución de problemas |
B4 |
Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica |
B5 |
Capacidade para expoñer as ideas elaboradas, de forma oral e escrita |
B6 |
Traballar de forma autónoma e con iniciativa |
B7 |
Traballar de forma colaborativa |
B8 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional |
B9 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B10 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos más amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B11 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B12 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B13 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer los principios básicos del comportamiento saludable |
AP14 AP15 AP16
|
|
|
Conocer y discriminar entre la variedad de alteraciones del comportamiento |
AP1 AP2 AP3 AP4 AP6
|
|
|
Conocer el estado actual de la investigación en el ámbito de la psicopatología infanto-juvenil |
AP5 AP11 AP13 AP14
|
BM7
|
|
Ser capaz de detectar problemas susceptibles de intervención psicológica en el ámbito educativo |
AP1 AP8 AP9
|
|
|
Ser capaz de colaborar en el diseño de programas de promoción de la salud y prevención de la enfermedad |
AP9 AP16
|
|
|
Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación |
|
BM8 BM9 BM11
|
|
Que los estudiantes sepan aplicar los conocimientos adquiridos y su capacidad de resolución de problemas en entornos nuevos o poco conocidos dentro de contextos más amplios (o multidisciplinares) relacionados con sus área de estudio |
|
BM10 BM12 BM13
|
|
Capacidad de organización y planificación
|
|
BM1 BM2 BM4 BM5 BM6
|
|
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como profesional
|
|
BM3 BM8 BM10
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: Panorama general de los trastornos infantiles y de la adolescencia.
TEMA 2: Trastornos del espectro autista.
TEMA3: Síndromes genéticos: Rett, William y Joubert.
TEMA 4: Epilepsia: funcionamiento cognitivo y dificultades del aprendizaje.
TEMA 5: Trastornos por déficit de atención e hiperactividad.
TEMA 6: Trastornos de ansiedad y del estado de ánimo.
TEMA 7: Trastornos de la eliminación.
TEMA 8: Trastornos del sueño.
|
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A2 A3 A5 A8 A11 B5 B7 |
8 |
4 |
12 |
Lecturas |
A1 A16 B1 B2 B6 B11 |
6 |
6 |
12 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A13 A15 B3 |
1 |
2 |
3 |
Sesión maxistral |
A14 A9 B4 B8 B9 B10 B12 B13 |
45 |
0 |
45 |
|
Atención personalizada |
|
3 |
0 |
3 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Farase unha presentación de ao menos dous estudos de caso que os alumnos deberán analizar e debatir aula, presentando un breve informe de cada un deles. |
Lecturas |
Os estudantes deberán realizar unha recensión dun artigo centrado nun dos temas incluidos no programa |
Proba obxectiva |
A avaliación da materia realizarase mediante un exame tipo test con varias alternativas e sólo unha correcta. Nenbargantes, a superación do curso implica a entrega do traballo práctico, isto é, a recensión e os informes de casos |
Sesión maxistral |
O profesor presentará aos estudantes un resumo esquematizado do contido central dos temas do programa. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
Fixaráse unhas horas de titorías para resolver as dudas relacionadas cos casos analizados en clase |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A2 A3 A5 A8 A11 B5 B7 |
Presentación de ao menos dous estudos de caso que os alumnos deberán analizar e debatir aula, presentando un breve informe de cada un deles |
25 |
Lecturas |
A1 A16 B1 B2 B6 B11 |
Recensión dun artigo centrado nun dos temas incluidos no programa |
15 |
Proba obxectiva |
A4 A6 A13 A15 B3 |
Exame tipo test con varias alternativas e sólo unha correcta. |
60 |
|
Observacións avaliación |
A asistencia a clase únicamente se terá en conta para poder presentarse ao examen parcial (non oficial). Será necesario ter asistido polo menos ao 70% das ocasións en que se controle a asistencia. Aqueles alumnos/as que non asistan a clase deberán examinarse dos contidos do programa tanto dos impartidos nas sesións expositivas como nas interactivas
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
American Association of Intellectual and Developmental Disabilities (2011).Discapacidad intelectual: definición, clasificación y sistemas de apoyo (undécima edición). Madrid: Alianza.
American Psychiatric Association (APA) (2002). Manual Diagnóstico y Estadístico de los Trastornos Mentales DSM-IV-TR. Barcelona: Masson.
American Psychiatric Association (APA) (2013). Guía de consulta de los criterios diagnósticos del DSM 5. Arlington, VA: APA.
Baron-Cohen, S. y Chaparro, S. (2010). Autismo y síndrome de Asperger. Madrid: Alianza editorial.
Buendía, JR. (2004). Psicopatología en niños y adolescentes. Madrid: Pirámide.
Caballo, V. y Simón, MA. (2002). Manual de psicología clínica infantil y del adolescente (2 vols.). Madrid: Pirámide.
Garayzábal, E., Fernández, M. y Díez-Itza, E. (2010). Guía de intervención logopédica en el síndrome de Williams. Madrid: Síntesis.
García Pérez EM, Magaz A. (2003). Hiperactividad. Guía para profesores. Cruces-Baracaldo: COHS.
González, R. (2005). Psicopatología del niño y del adolescente. Madrid: Pirámide.
Katty Hunter, K. (2000). Manual del Síndrome de Rett: en palabras que tú puedes comprender, por los que te comprenden. Valencia: Asociación Valenciana del Síndrome de Rett.
OMS (1992, rev. 2008). Décima revisión de la clasificación internacional de las enfermedades. Trastornos mentales y del comportamiento. Madrid. Ed. Méditor.
Pedrosa, E. (2009). Criaturas de otro planeta: crónica de una lucha contra el síndrome de Rett. Barcelona: RBA Libros.
Rufo, M. (Coord.) (2005). Cómo afrontar la epilepsia. Una guía para pacientes y familiares. Madrid: Entheos.
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|