Datos Identificativos 2015/16
Asignatura (*) Intervención psicopedagóxica nas dificultades de aprendizaxe Código 652511214
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial 2º cuadrimestre
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Psicoloxía Evolutiva e da Educación
Coordinación
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Profesorado
Vieiro Iglesias, Maria del Pilar
Correo electrónico
pilar.vieiro@udc.es
Web
Descrición xeral

Competencias do título
Código Competencias / Resultados do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias / Resultados do título
B2 Aprender a aprender AP6
BM2
B3 Capacidade de resolución de problemas AP5
AP8
BM3
BM7
BM10
BM11
BM12
CM3
B4 Capacidade de aplicar coñecementos na práctica psicopedagóxica BM4
B6 Traballar de forma autónoma e con iniciativa BM6

Contidos
Temas Subtemas
TEMA 1. CONCEPTO Y CLASIFICACIÓN DE LAS DIFICULTADES DE APRENDIZAJE CONCEPTO
TIPOLOGÍA
TEMA 2. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LENGUAJE ESCRITO DAL: DISLEXIA/RETRASO LECTOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL EN DAL
DAE: DISGRAFÍA/ RETRSO ESCRITOR
INTERVENCIÓN FUNCIONAL EN DAE
TEMA 3. DIFICULTADES DE APRENDIZAJE EN LAS MATEMÁTICAS DISCALCULIA
RESOLUCIÓN DE PROBLEMAS MATEMÁTICOS

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias / Resultados Horas lectivas (presenciais e virtuais) Horas traballo autónomo Horas totais
Proba de resposta múltiple B2 B3 B4 1 2 3
Sesión maxistral A6 B2 B3 B4 10 10 20
Estudo de casos A8 A5 B6 10 10 20
Discusión dirixida B2 B3 B4 B6 8 8 16
Lecturas B2 B4 2 2 4
Portafolios do alumno B3 B7 B10 B11 B12 C3 0 10 10
 
Atención personalizada 2 0 2
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Proba de resposta múltiple Prueba tipo test con tres alternativas de respuesta 30% asignatura
Sesión maxistral explicación por parte del profesor de los contenidos teórico-prácticos. Asistencia 10%
Estudo de casos Estudio de casos por grupos valor 20%
Discusión dirixida Análisis de casos
Atención personalizda
Lecturas Discusión y reflexión sobre fuentes de información
Portafolios do alumno Aplicación de conocimientos a resolución de casos

Atención personalizada
Metodoloxías
Descrición


Avaliación
Metodoloxías Competencias / Resultados Descrición Cualificación
Proba de resposta múltiple B2 B3 B4 PRUEBA DE OPCIÓN MÚLTIPLE SOBRE LOS CONTENIDOS: VALOR (3) 30
Sesión maxistral A6 B2 B3 B4 ASISTENCIA Y PARICIPACIÓN A SESIONES MAGISTRALES 10
Estudo de casos A8 A5 B6 CASOS EN GRUPO
EXPOSICIÓN
20
Portafolios do alumno B3 B7 B10 B11 B12 C3 ENTREGA DOSSIER 30
Discusión dirixida B2 B3 B4 B6 INTERACCIÓN DOCENTE-ALUMNADO
PLANTEAMIENTO Y DISCUSIÓN DE INTERROGANTES EN LECTURAS
10
 
Observacións avaliación

Fontes de información
Bibliografía básica GARCÍA, N (1997). INSTRUCCIÓN, APRENDIZAJE Y DIFICULTADES. LU
JIMÉNEZ (1999). PSICOLOGÍA DE LA DIFICULTADES DE APRENDIZAJE. SÍNTESIS
VIEIRO, P (2007). PSICOPEDAGOGÍA DE LA ECSRITURA. PIRÁMIDE

Bibliografía complementaria VIEIRO, P Y GÓMEZ, I (2004). PSICOLOGÍA DE LA LECTURA. PEARSON


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións


(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías