Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Planificar e levar a cabo propuestas pedagógicas innovadoras baseadas na equidad, na democracia, e na inclusión |
AP1 AP2 AP6
|
BM1 BM4 BM6 BM9 BM11 BM12 BM13 BM14 BM15
|
CM2 CM3 CM4
|
Identificar e seleccionar os principios que sustentan a cultura axiolóxica, organizativa e metodolóxica dun centro educativo |
AP1 AP6 AP8 AP11
|
BM1 BM2 BM4 BM6 BM7 BM12 BM13 BM14 BM16
|
CM2 CM4
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Perspectiva e definición do proxecto educativo de centro |
Estrutura e características do curriculum nos distintos niveis do sistema educativo.
Significado das políticas de comprensividade.
A descentralización e o control do curriculum. |
Finalidades do proxecto educativo de centro |
Compoñentes do proxecto educativo de centro |
Proceso de elaboración do proxecto educativo de centro |
Deseño dun proxecto curricular de centro: Compoñentes.
Implicacións para os proxectos curriculares de aula.
O deseño como toma de decisións contextualizadas. |
Implementación do proxecto educativo de centro |
A reflexibilidade e a acción crítica en educación.
A Investigación-Acción baseadana instituición escolar e o seguimento dos proxectos curriculares de centro |
O proxecto educativo de centro e o cambio sostible: promovendo a democracia, a xustiza e a inclusividade |
A programación, a implementación e a avaliación dun proxecto educativo como actividade reflexiva e crítica, e como estratexia para a renovación pedagóxica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 B1 B4 B6 B7 B12 B14 B15 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A6 A8 A11 B2 B9 B11 B13 B16 C2 C3 C4 |
10 |
40 |
50 |
Seminario |
A2 A1 B1 B2 B4 B6 B7 B11 B14 B15 C3 C4 |
10 |
30 |
40 |
|
Atención personalizada |
|
2.5 |
0 |
2.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Sobre a base de leituras programas ao comenzo do curso |
Traballos tutelados |
Elaboración dun traballo de deseño de proxecto educativo realizado en grupo |
Seminario |
Análise teórico-práctica dos eixos nos que se enmarca o deseño dun proxecto eduativo favorecedor da equidade e da xustiza social |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Discusión dirixida |
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
As aulas serán maioritariamente de debate sobre as leituras programadas.
E tanto para consultas sobre as leituras, como para os traballos tutelados e o seminario a docente pon á disposición do alumnado o seu horario de titorías
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 A6 A8 A11 B2 B9 B11 B13 B16 C2 C3 C4 |
Traballos tutelados Os critérios/requisitos mínimos a partir dos cales se avaliarán os traballos tutelados serán:
-O grao de profundidade coa que se traballe o contido.
-A utilización dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
-A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
-A presentación e a claridade da exposición. |
100 |
|
Observacións avaliación |
No traballo tutelado a avaliación de cada membro variará en función
da asistencia a clase, ás sesións obligatorias de seguimiento e en función da
implicación no traballo. Poden realizarse variacións na composición e número dos membros
dos grupos durante a realización do traballo tutelado sempre negociadas coas
profesoras. Excepcionalmente pode decidirse a realización individual do
traballo. Non se admitirán propostas para o traballo unha vez finalizado o
prazo de admisión fixado na documentación complementaria que se entregará na
clase. A asistencia ás sesións de seguimiento volcarase dentro do
traballo tutelado. As citas e referencias a calquera tipo de texto deben declararse,
ol uso de texto ou ideas sen declarar a fonte supón o suspenso do trabajo.
O traballo se realizará seguindo as pautas que se
darán na clase.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HARGREAVES, Andy e FULLAN, Michael (2014). Capital profesional. Madrid. Morata
RUDDUCK, Jean e FLUTTER, Julia (2007). Cómo mejorar tu centro escolar dando la voz al alumnado. Madrid. Morata
AYERS, WIlliam e ALEXANDER-TANNER, Ryan (2013). Enseñar, un viaje en cómic.. Madrid. Morata
WRIGLEY, Terry (2007). Escuelas para la esperanza. Una nueva agenda para la renovación. Madrid. Morata
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2006). Globalización e Interdisciplinariedad: el curriculum integrado. Madrid. Morata
GIMENO SACRISTÁN, José (Comp.) (2010). Saberes e incertidumbres sobre el currículum. Madrid. Morata
SLEE, Roger (2012). Una escuela extraordinaria. Exclusión, escolarización y educación inclusiva. Madrid. Morata |
|
Bibliografía complementaria
|
PÉREZ MILLÁN, Juan Antonio (2014). Cine, enseñanza y enseñanza del cine. Madrid. Morata
NUSSBAUM, Martha C. (2012). Crear capacidades. Propuesta para el desarrollo humano.. Barcelona. Paidós
DEWEY, John (2004). Democracia y educación (edic. completa).. Madrid. Morata
FISHER, Robert (2012). Diálogo creativo. Hablar para pensar en el aula. . Madrid. Morata
TANN, C. Sarah (2004). Diseño y desarrollo de unidades didácticas en la escuela primaria. . Madrid. Morata - M.E.C
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2007). Educación en tiempos de Neoliberalismo. Madrid. Morata
MARTÍNEZ RODRÍGUEZ, Juan Bautista (2006). Educación para la ciudadanía. . Madrid. Morata
GIMENO SACRISTÁN, José (Comp.) (2009). Educar por competencias, ¿Qué hay de nuevo?. Madrid. Morata
PÉREZ GÓMEZ, Ángel I. (2012). Educarse en la era digital.. Madrid. Morata.
LOUGHLIN, Catherine E. e SUINA, Joseph H. (1997). El ambiente de aprendizaje: Diseño y organización. . Madrid. Morata - M.E.C
SHORT, Kathy G (2000). El aprendizaje a través de la indagación. Docentes y alumnos diseñan juntos el currículo.. Barcelona. Gedisa
NUSSBAUM, Martha C. (2005). El cultivo de la humanidad. Una defensa clásica de la reforma de la educación liberal. . Barcelona. Paidós
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2005). El curriculum oculto. . Madrid. Morata, 8ª edic.
HARGREAVES, Andy (2003). Enseñar en la sociedad del conocimiento. . Barcelona. Octaedro
SANTOS, Boaventura de Sousa e MENESES, Maria Paula (2014). Espistemologias del Sur. Madrid. Akal
TOMLINSON, Carol Ann (2005). Estrategias para trabajar con la diversidad en el aula. . Barcelona. Paidós
DADZIE, Stella (2004). Herramientas contra el racismo en las aulas. . Madrid. Morata
GOODSON, Ivor F. (1995). Historia del curriculum. La construcción social de las disciplinas escolares. . Barcelona. Pomares Corredor
WHITIN, Phyllis e WHITIN, David J. (2000). Indagar junto a la ventana. Cómo estimular la curiosidad en los alumnos. . Barcelona. Gedisa
STENHOUSE, Lawrence (2010). Investigación y desarrollo del curriculum. . Madrid. Morata, 6ª ed.
PERRENOUD, Philippe (2007). La construcción del éxito y el fracaso escolar. . Madrid. Morata - Fundación Paideia
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2009). La desmotivación del profesorado. . Madrid. Morata
GUTMANN, Amy (2001). La educación democrática: una teoría política de la educación.. Barcelona. Paidós
BRUNER, Jerome (1997). La educación, puerta de la cultura. Madrid. Visor
DUBET, François (2005). La escuela de las oportunidades ¿Qué es una escuela justa? . Barcelona. Gedisa
SANTOS GUERRA, Miguel Ángel (2006). La escuela que aprende. . Madrid. Morata
BERNSTEIN, Basil (2001). La estructura del discurso pedagógico (Clases, códigos y control. Vol. IV). . Madrid. Morata - Fundación Paideia
ZEICHNER, Kenneth M. (2010). La formación del profesorado y la lucha por la justicia social. . Madrid. Morata
BEANE, James A. (2005). La integración del currículum. . Madrid. Morata
GARDNER, Howard (1993). La mente no escolarizada. Cómo piensan los niños y cómo deberían enseñar las escuelas. Barcelona. Paidós
BAUMAN, Zygmunt (2007). Los retos de la educación en la modernidad líquida.. Barcelona. Gedisa
MORIN, Edgar (2001). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. . Barcelona. Paidós
TORRES SANTOMÉ, Jurjo (2008). Multiculturalismo Anti-Racista. Porto (Portugal). Profedições
MARTÍNEZ RODRÍGUEZ, Juan Bautista (1999). Negociación del curriculum. La relación enseñanza-aprendizaje en el trabajo escolar. . Madrid. La Muralla
LANKSHEAR, Colin e KNOBEL, Michele (2009). Nuevos alfabetismos. Su práctica cotidiana y el aprendizaje en el aula. . Madrid. Morata
STOBART, Gordon (2010). Tiempos de pruebas: Los usos y abusos de la evaluación. . Madrid. Morata
SLEE, Roger; WEINER, Gaby e TOMLINSON, Sally (Eds.) (2001). ¿Eficacia para quién? Crítica de los movimientos de las escuelas eficaces y de la mejora escolar. . Madrid. Akal |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Promoveranse os envíos dos traballos telemáticamente e, se non é
posible, non utilizar plásticos, elexir a impresión a doble cara,
empregar papel reciclado e evitar imprimir borradores. |
|