Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O curriculum escolar como construción social |
A1 A2 A3 A8 A10 A19 A28 A29 A34
|
B1 B2 B6 B17 B18 B19 B20 B21
|
C5 C6 C7
|
O Deseño do curriculum escolar: innovación e cambio |
A9 A11 A12 A13 A16 A17 A18 A22 A40 A48 A61 A64 A65
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B11 B13 B17 B22 B23
|
C1 C2 C3 C6 C7
|
Aplicacións didácticas do curriculum escolar:o alumnado como centro da aprendizaxe |
A1 A2 A4 A5 A6 A7 A13 A14 A15 A16 A17 A18 A20 A40 A42 A52 A60
|
B7 B8 B9 B10 B11 B12 B14 B15 B16
|
C4 C6 C8
|
Avaliación e propostas de millora na planificación curricular |
A9 A16 A17 A18 A63 A64 A65 A66 A68
|
B1 B14 B15 B16 B17 B18 B19 B20 B24 B25
|
C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. A POTENCIALIDADE DO CURRICULUM NA ESTRUCTURA SOCIAL |
1.1 Xustiza social nun mundo globalizado
1.2 Igualdad vs Igualitarismo
1.3 Niveis de xustica social
1.4 Re-conceptualización do ensino
1.5 As sementes dun novo humanismo
|
2. CONTIDOS NUN CONTEXTO GLOBAL |
2.2. Transformacións sociais e ámbitos de intervención
2.3. Procesos de aprendizaxe e participación democrática
2.3. Profesionalización e democratización
2.4. Pedagoxía crítica e cidadanía
2.5. Socidade e escola na construción dunha cidadanía critica |
3. FORMACIÓN DE IDENTIDADES E IGUALDADE |
3.1. Experiencias identitarias
3.2. Relacións culturais e diversidade identitaria
3.3. Dimensións educativas na construción da identidade
3.4. Curriculum e diversidade cultural
3.5. Escola e pluralismo cultural
|
4. O DESEÑO CURRICULAR |
4.1. Conflictos en torno ao deseño curricular
4.2. Propostas diversas no deseño do curriculo
4.3. Políticas escolares en torno ao deseño curricular
4.4. A importacia de prever a acción educativa
4.5. modelos de planificación curricular
|
5. AS TAREFAS DE APRENDER E ENSINAR |
5.1. O papel do curriculum oculto
5.2. Niveis de análise e avaliación curricular
5.3. Novos espazos para aprender
5.4. Modelos escolares para a aprendizaxe innovadora
5.5. A investigación como método
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Seminario |
A1 A3 A7 A9 A19 A20 A22 A28 A29 A34 A48 A63 A64 A68 B1 B3 B7 B8 B12 B15 B16 B18 B19 B20 B25 C2 C4 C6 C7 C8 |
21 |
0 |
21 |
Análise de fontes documentais |
A5 A8 A10 A11 A15 A17 A18 B11 B13 B17 B21 B23 C5 |
0 |
10 |
10 |
Proba de ensaio |
A2 A4 A6 A12 A14 A16 A40 A42 A52 A60 A61 A65 B2 B9 B10 B14 B22 B24 C1 C3 |
0 |
25 |
25 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A13 A66 |
0 |
10 |
10 |
Portafolios do alumno |
B4 B5 B6 |
0 |
7 |
7 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico |
Proba de ensaio |
que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
A atención personalizada ao alumnado estará garantida en todo momento. As cuestións aclaratorias sobre a materia, as dúbidas persoais, as ampliacións de contido así como unha reflexión máis pormenorizada da materia serán atendidas en horario de titoría que se entregará ao alumnado o primeiro día do seminario |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A13 A66 |
De ser o caso, invitarase ao alumnado a participar como ointe a algunha conferencia, acto académico de especial importancia para a materia |
10 |
Análise de fontes documentais |
A5 A8 A10 A11 A15 A17 A18 B11 B13 B17 B21 B23 C5 |
O proceso de avaliación explicarase pormenorizadamente ao alumnado o primeiro día do seminario, tendo en conta as particularidades, intereses e dilemas individuais |
40 |
Seminario |
A1 A3 A7 A9 A19 A20 A22 A28 A29 A34 A48 A63 A64 A68 B1 B3 B7 B8 B12 B15 B16 B18 B19 B20 B25 C2 C4 C6 C7 C8 |
O proceso de avaliación explicarase pormenorizadamente ao alumnado o primeiro día do seminario, tendo en conta as particularidades, intereses e dilemas individuais |
40 |
Portafolios do alumno |
B4 B5 B6 |
O proceso de avaliación explicarase pormenorizadamente ao alumnado o primeiro día do seminario, tendo en conta as particularidades, intereses e dilemas individuais |
10 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación constará de tres procesos: a) Elaboración dun cartafol cos traballos de cada grupo no que se
recollerán as prácticas que se desenvolvan na aula así como aquelas
actividades relacionadas coa lectura e análise de materiais diversos
presentados en clase (15%). b) Traballo dunha obra académica que será ofertada pola profesora (15%) b) Un exame escrito sobre os contidos da materia (70%). Para ter apto na materia é imprescindible ter aprobadas as tres probas a
avaliar
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
BENHABIB, Seyla. Las reivindicaciones de la cultura. Igualdad y diversidad en la era global. Madrid. Katz
FRASER, Nancy and HONNETH, Axel. (2206). ¿Redistribución o Reconocimiento?. Madrid. Morata.
FRASER, Nancy (2008). Escalas de justicia. Barcelona. Herder
GIMENO SACRISTÁN, José. ( educar y convivir en la cultura global. Madrid. Morata
GUTMANN, Amy. (2008). La identidad en democracia. Madrid. Katz
NUSSBAUM, Martha. (2005). El cultivo de la humanidad. Una defensa clásica de la reforma en la educación liberal. Barcelona. Paidós |
Bibliografía complementaria
|
|
Gee, J.P. (2005): La ideología en los discursos. Madrid, Morata.
Gimeno Sacristán, J. (1997): El curriculum: una reflexión sobre la práctica. Madrid, Morata (7ª ed.).
Gimeno Sacristán, J. e Pérez Gómez, Á.I. (Comps.) (1997): Comprender y transformar la enseñanza (6ª ed.). Madrid, Morata.
Giroux, H.A. (1988): Los profesores como intelectuales: hacia una pedagogía crítica del aprendizaje. Barcelona/Madrid, Paidós/MEC.
Guttman (Gutmann), A. (2001): La educación democrática: una teoría política de la educación. Barcelona, Paidós.
Hargreaves, A. (1996): Profesorado, cultura y postmodernidad (cambian los tiempos, cambia el profesorado). Madrid, Morata.
Hargreaves, A. (2003): Enseñar en la sociedad del conocimiento. Barcelona, Octaedro.
Stenhouse, L. (2003): Investigación y desarrollo del curriculum (5ª ed.). Madrid, Morata
Torres Santomé, J. (2001): Educación en tiempos de neoliberalismo. Madrid, Morata.
Torres Santomé, J. (2005): El curriculum oculto (8ª ed.). Madrid, Morata.
Torres Santomé, J. (2006): La desmotivación del profesorado. Madrid, Morata.
Torres Santomé, J. (2006): Globalización e interdisciplinariedad: el curriculum integrado (5ª Ed.). Madrid, Morata.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Problemas sociais, xustiza xuvenil e educación/652439027 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|