Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar el currículum de la Educación Física ,adoptando una actitud crítica y reflexiva |
A9 A17 A19 A56 A57 A58 A64
|
B2 B5 B6 B11 B14 B15 B16 B17 B19
|
C3 C4 C7 C8
|
Tomar decisiones a cerca de los diferentes elementos básicos que configuran el currículum con la finalidad de elaborar propuestas curriculares desde la reflexión crítica. |
A5 A8 A16 A58 A59 A60 A62 A64
|
B3 B5 B14 B15 B19 B21 B22 B23 B24 B25
|
C3 C4 C6 C7 C8
|
Conocer las pautas didácticas y metodológicas a seguir en el proceso de enseñanza de la Educación Física en la Educación Primaria |
A1 A3 A5 A6 A8 A9 A16 A17 A19 A37 A57 A58 A59 A60 A64 A65
|
B1 B3 B5 B12 B18 B19
|
C4 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
BLOQUE I:EL CURRÍCULUM DE LA EDUCACIÓN FÍSICA EN PRIMARIA A PARTIR DE LA L.O.E. |
|
BLOQUE II: LOS ELEMENTOS BÁSICOS DEL CURRÍCULUM: ANÁLISIS DEL CURRÍCULUM DE LA EDUCACIÓN FÍSICA EN LA EDUCACIÓN PRIMARIA |
|
BLOQUE III: ANÁLISIS DIDÁCTICO DE LOS BLOQUES DE CONTENIDOS |
|
BLOQUE IV: LA ATENCIÓN A LA DIVERSIDAD DESDE EL ÁREA DE EDUCACIÓN FÍSICA |
|
BLOQUE V: LA PROGRAMACIÓN DIDÁCTICA DE LA EDUCACIÓN FÍSICA EN LA ENSEÑANZA PRIMARIA |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Práctica de actividade física |
A65 A64 A62 A58 A57 A56 A37 A19 A17 A16 A9 A8 A6 A5 A3 A1 B25 B24 B23 B22 B21 B19 B18 B17 B16 B14 B6 B5 B3 B2 B1 C6 C7 |
20 |
60 |
80 |
Proba mixta |
B15 C4 C8 |
2 |
48 |
50 |
Sesión maxistral |
A59 A60 B11 B12 C3 |
20 |
0 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Práctica de actividade física |
Metodoloxía que permite ó alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades físicas e/ou deportivas de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios, etc., a execución dos fundamentos psicomotores e/ou sociomotores das distintas habilidades deportivas. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Práctica de actividade física |
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba mixta |
B15 C4 C8 |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación.
|
60 |
Práctica de actividade física |
A65 A64 A62 A58 A57 A56 A37 A19 A17 A16 A9 A8 A6 A5 A3 A1 B25 B24 B23 B22 B21 B19 B18 B17 B16 B14 B6 B5 B3 B2 B1 C6 C7 |
Asintencia obrigatoria ao mínimo de clases prácticas, os alumnos/as so poden faltar,sen xustificar, a tres clases prácticas |
40 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FRANCISCO PASCUAL, L. (2005). Actividades bilingües de expresión corporal. Madrid: CSS
VÁZQUEZ, BENILDE (2001). Bases educativas de la actividad física. Madrid: Síntesis
SÁNCHEZ BAÑUELOS, F. (1986). Bases para una didáctica de la E. F.. Madrid: Gymnos
RUIZ PÉREZ, M. (1994). Desarrollo motor y actividades físicas. Madrid: Gymnos
CECCHINI ESTRADA, J. (2002). Didáctica de la Educación Física en la Educación Primaria. Madrid: Síntesis
CONTRERAS, O. (2001). Didáctica de la Educación Física. Un enfoque constructivista. Barcelona:INDE
ESPINA, A. (). Discapacidades físicas y sensoriales. Madrid: CSS
OMEÑACA, R (2001). Educación en valores desde la educación física. Barcelona: Paidotribo
GONZÁLEZ, E. (1997). Educación Física en Primaria. Barcelona: Paidotribo
TORO, S. (1995). Educación física para niños y niñas con necesidades educativas especiales. Málaga: Aljibe
KIRK, D (1990). Educación física y currículum. Valencia: Servicio de Publicaciones de la Universidad
LOPEZ PASTOR, V (1999). Educación Física, evaluación y reforma. Segovia: Diagonal
RIGAL, R. (2006). Educación motriz en preescolar y primaria. Barcelona: INDE
BLÁZQUEZ,D. (2009). Enseñar por competencias en Educación Física . Barcelona INDE
DA FONSECA, V. (1996). Estudio y génesis de la psicomotricidad. Barcelona: INDE
CASTEJON, F.J (1996). Evaluación de la Educación Física. Sevilla: Wanceulen
FERNÁNDEZ GARCÍA, EMILIA (1998). Evaluación en el área de Educación Física. Alcoy (Alicante): Marfil
PASTOR, J.L. (2002). Fundamentación conceptual para una intervención psicomotriz en educación física. Barcelona: INDE
ARNAIZ SÁNCHEZ,P (1998). Fundamentación de la práctica psicomotriz. Madrid: Seco Olea
BATALLA,A (2000). Habilidades motrices. Barcelona: INDE
CASTEJÓN,F. (2003). Iniciación deportiva: La enseñanza y el aprendizaje comprensivo en el deporte. Sevilla: Wanceulem
BLÁNDEZ ÁNGEL, JULIA, (2005). La asignatura Educación Fíisca de base : Una propuesta de adptación al Espacio Europeo de Educación Superior. Barcelona : Inde
VÁZQUEZ, BENILDE (1989). La educación física en la educación básica. Madrid: Gymnos
AZNAR,P y cols (1998). La educación Física en la Educación Infantil. Barcelona:INDE
CASTAÑER, M y CAMERINO,O (1991). La Educación Física en Primaria. Barcelona: INDE
AGUIRRE,J (1993). La Educación Física en Primaria. Zaragoza: Luis Vives
ZAGALAZ SÁNCHEZ, MARÍA (2008). La Educación Física en Primaria a partir de la LOE. Torredonjimeno (Jaén): LOGOSS
LLEIXÁ, TERESA (2003). La educación física hoy. Barcelona: ICE
LE BOULCH, J (1987). La educación psicomotriz en la escuela primaria. Barcelona: Paidos
SALES, J. (1997). La evaluación de la Educación Física en Primaria. Barcelona: INDE
SENERS, P. (1995). La lección de educación física. Barcelona: INDE
VACA, M. (2005). La lección de educación física en el tratamiento pedagógico de lo corporal. Barcelona: INDE
BLANDEZ ÁNGEL, JULIA (1996). La utilización del material y del espaciio en E.F.. Barcelona: INDE
MEC (2006). Ley Orgánica de Educación. Madrid: BOE 4 mayo 2006
LÓPEZ SÁNCHEZ (2004). Los contenidos de la educación física en la Educación Primaria. Granada: GEU
DELGADO NOGUERA, M. A. (1991). Los estilos de enseñanza en la E. F.. Granada: ICE
RIESCO MARTÍN, J. (2006). Manual de Educación Física. Salamanca: Globalia
SCHINCA, E. M. (2003). Manual de psicomotricidad, ritmo y expresión corporal. Madrid: Cispraxis
VICIANA RAMÍREZ (). Planificar en Educación Física. Barcelona: INDE
LANGLADE, A (1971). Teoría general de la gimnasia. Buenos Aires: Stadium |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Fundamentos da educación física na sociedade actual/652G02031 | Xogos motores/652G02025 | Expresión corporal e adaptacións curriculares/652G02026 | Iniciación deportiva/652G02036 | Educación física para o lecer/652G02035 |
|
|