Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Analizar as políticas de benestar social e a lexislación que sustentan os procesos de acción socioeducativa. |
A5 |
Identificar e analizar os factores contextuais que afectan os procesos de intervención socioeducativa. |
A15 |
Elaborar e xestionar medios e recursos para a intervención socioeducativa. |
A17 |
Formar axentes de intervención socioeducativa e comunitaria. |
B1 |
Elaborar, analizar, sintetizar, valorar e transmitir criticamente a información. |
B2 |
Redactar e presentar informes técnicos, memorias, regulamentos ou calquera outro documento básico que contribúa a regular a acción socioeducativa. |
B5 |
Capacidade de mostrar actitudes coherentes coas concepcións éticas e deontolóxicas propias da profesión. |
B6 |
Adquirir e dominar habilidades comunicativas que permitan transmitir información, ideas e propostas a diversas audiencias. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Analizar o escenario sociolaboral |
A3
|
|
|
Identifica e analiza as políticas de emprego |
A3 A5
|
|
|
Elabora unha diagnose dunha comarca galega e propón alternativas de actuación |
A15
|
|
|
Oriéntase cara a orientación profesional como medida activa de emprego na que pode intervir o/a educador/a social |
A17
|
|
|
Busca información sobre o actual mercado laboral |
A3
|
B1
|
|
Analiza as características das actuais políticas de emprego a nivel autonómico, estatal e europeo |
A3 A5
|
B1
|
|
Sintetiza e valora criticamente as políticas de emprego actuais a nivel autonómico, estatal e europeo |
A3 A5
|
B1
|
|
Propón alternativas á actual crise económica desde a perspectiva do/a educador/a social |
A3 A5
|
B1
|
|
Transmite criticamente a información desde o rol de educador/a social |
A3 A5
|
B1
|
|
Diseña un dossier no que plasma os resultados de aprendizaje adquiridos |
A3 A5
|
B1 B2
|
|
Integra actitudes éticas e deontolóxicas ao valorar críticamente as políticas activas de emprego e ao transmitir criticamente a ifnormaicón desde o rol de educador/a social |
A3 A5
|
B1 B5
|
|
Comunica na aula as súas valoracións críticas sobre as políticas de emplrego e o rol que interpreta o educador/a nelas |
A3 A5
|
B1 B6
|
C1
|
Busca información sobre o escenario sociolaboral e as políticas de emprego usando as TICs |
A3 A5
|
|
C3
|
Utiliza as TICs para a elaboración de dossiers, informes e materiais para a materia |
A3 A5
|
|
C3
|
Planifica as súas necesidades de formación no campo das TICs |
|
|
C3
|
Utiliza as TICs nos procesos de simulación de orientación das persoas desempregadas |
A15 A17
|
|
C3
|
Manexa distintas fontes de información que lle permiten exercer unha cidadanía crítica e formular solucións orientadas ao ben común |
A3 A5 A15 A17
|
|
C4
|
Valora e ter presente as políticas de emprego relacionadas co mundo emprendedor |
A3 A17
|
|
C5
|
Interioriza desde o punto de vista do educador/a social a importancia da cultura emprendedora como elemento alternativo ao traballo por conta allea |
A17
|
|
C5
|
Interioriza a importancia da formación ao longo da vida |
A17
|
|
C7
|
Elabora o seu itinerario formativo a longo prazo |
A17
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA I. O Escenario sociolaboral
|
1.1. Conceptos básicos de referencia
1.2. A crise de emprego: desemprego e precariedade laboral
1.3. Emprego e desemprego: evolución e situación actual
1.3.1. Mocidade e mercado laboral
1.3.2. Muller e mercado laboral
1.4. Causas do desemprego
1.5. Cambios na estructura ocupacional e formación ó longo da vida
|
TEMA II. As políticas de Emprego:evolución e situación actual |
2.1. Políticas de emprego: concepto e tipoloxía
2.2. As politicas de Emprego na Unión Europea
2.3. As políticas de Emprego en España
2.4. As políticas de Emprego en Galicia |
TEMA III. Olladas alternativas |
3.1. Na diagnose
3.2. Nas propostas |
TEMA IV. A orientación profesional como medida activa de emprego |
4.1.Evolución e consideración actual nas políticas de emprego e educativas.
4.2. A orientación con persoas desempregadas: organización, accións desenvolvidas e profesionais.
.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A5 |
23 |
46 |
69 |
Mapa conceptual |
A3 A5 B1 B2 |
1 |
8 |
9 |
Análise de fontes documentais |
A15 A5 B1 C3 C4 C5 |
2 |
10 |
12 |
Discusión dirixida |
A17 B1 B5 B6 C1 C4 C5 C7 |
14 |
0 |
14 |
Portafolios do alumno |
B2 |
2 |
20 |
22 |
Traballos tutelados |
C3 C7 |
2 |
12 |
14 |
Lecturas |
C4 C7 |
1 |
6 |
7 |
Actividades iniciais |
A3 |
1 |
0 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor exporá oralmente os contidos da materia a nivel conceptual, complementados co uso de medios audiovisuais, e supervisará as distintas metodoloxías coas que terá que traballar o alumnado |
Mapa conceptual |
O alumnado confeccionará un traballo individual no que establecerá relacións entre os conceptos aprendidos nas sesións maxistrais |
Análise de fontes documentais |
O alumnado buscará e utilizará documentos audiovisuais e/ou bibliográfico/webgráficos relevantes para a materia seguindo as indicacións do profesor |
Discusión dirixida |
O alumnado discutirá sobre as situación sociolaboral actual, as políticas de emprego desenvolvidas e o seu rol como educadores/as á hora de levar a cabo unha orientación laboral |
Portafolios do alumno |
O alumnado recollerá nun portafolio as aprendizaxes realizadas durante o período da materia. Este portafolio servirá para avaliar ao alumnado. |
Traballos tutelados |
O alumnado traballará autonomamente nas temáticas desenvolvidas na aula baixo a supervisión do profesor |
Lecturas |
O alumnado terá que introducirse no hábito de lectura como fonte de actualización profesional importante para a toma de decisións con fundamento |
Actividades iniciais |
O profesor realizará unha actividade inicial de sondeo para ver os coñecementos previos do alumnado |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Portafolios do alumno |
Mapa conceptual |
|
Descrición |
Na atención personalizada o profesor resolverá as dúbidas que teña o alumno sobre os diferentes temas a traballar na materia.
Esta atención personalizada realizarase no despacho do profesorado no horario de tutorias. Este horario está colgado no taboleiro que está no despacho do profesor, na páxina web do departamento de Filosofía e Métodos de Investigación en Educación como da Facultade de Ciencias da Educación.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Portafolios do alumno |
B2 |
Os criterios de avaliación estarán relacionados cos resultados de aprendizaxe a adquirir, e que se terán que trasladar a este portafolio |
100 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación da materia será levada a cabo a través do portafolio do alumnado. Os criterios de avaliación estarán relacionados cos resultados de aprendizaxe.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Navarro, V.Torres, J. e
Garzón, A. (2011). Hay alternativas. Propuestas para crear empleo y bienestar
social en España.. Madrid: Editorial Sequitur Castillo, J. J. (2009). La
soledad del trabajador globalizado. Memoria, presente y futuro.. Madrid:
Editorial Catarata García, J. A e Saban, C
(coords) (2008). Un nuevo modelo de formación para el S XXI. La enseñanza
basada en competencias. Barcelona: Editorial Davinci Vence, X. (2011). Crise e
radicalización neoliberal. As alternativas silenciadas. Santiago: Editorial
Laiovento Ruiz Viñals, C. (Coorda)
((2006)). Políticas sociolaborales. Un enfoque pluridisciplinar.. Barcelona:
Editorial UOC Garzón, A.; Torres, J. e
Navarro, V. (2012). Lo que España necesita . Bilbao: Editorial Deusto |
Bibliografía complementaria
|
|
Bastida, A. (2001) La inserción sociolaboral. Reflexiones sobre la práctica. Madrid, Popular.
Carmona, G. (2001). El plan personal para la inserción socio-laboral: teoría y práctica en la empresa para la inserción laboral. Huelva, Universidad de Huelva
Casal, J. (2000). ‘Modalidades de transición profesional y precarización del empleo’, en Cachón, L. (ed.). La inserción profesional. Alzira, Germania, pp. 151-180
GALLART, M.A. (2002). Educación y trabajo. Montevideo, Cinterfor.
MARHUENDA, F. (coord.)(2006). La cualificación profesional básica: competencias para la inclusión sociolaboral de jóvenes. Revista de Educación, nº 341. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Orientación ocupacional/652G03021 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Orientación e Políticas de Emprego complementa os contidos da materia Orientación Ocupacional. Permite analizar a evolución e características actuais do mercado laboral, das políticas de emprego desenvolvidas na Unión Europea, en España e en Galicia, así como distintas olladas sobre as reformas laborais e das pensións e sobre a actual crise e como se pode atallar. |
|