Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Adquirir un sentido ético da investigación sanitaria. |
A4 |
Obter un substrato teórico suficiente para comprender o entorno clínico de aplicación das técnicas de investigación. |
A5 |
Adquirir o coñecemento da realidade investigadora nun ámbito concreto das ciencias da saúde. |
B1 |
Capacidade para aplicar o método científico na planificación e o desenvolvemento da investigación sanitaria. |
B2 |
Fluidez e propiedade na comunicación científica oral e escrita. |
B3 |
Compromiso pola calidade do desenvolvemento da actividade investigadora. |
B4 |
Capacidade de análise e de síntese. |
B5 |
Habilidade para manexar distintas fontes de información. |
B6 |
Capacidade para traballar de forma colaborativa en equipos multi e interdisciplinar. |
B7 |
Capacidade de establecer unha relación de empatía cos suxeitos implicados no desenvolvemento da actividade investigadora. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Posuir e comprender a avaliación e delimitación das secuelas do dano cerebral desde unha perspectiva multidisciplinar |
AI3 AI5
|
BM3 BM6
|
CM6
|
Adestrar aos alumnos no deseño de programas individualizados de rehabilitación, desde as diversas perspectivas profesionais. |
AI5
|
BM1 BM4
|
CM6
|
Aplicar coñecementos e capacidades para a rehabilitación dos déficits cognitivos e das secuelas físicas, emocionais e conductuais ocasionados polo dano cerebral. |
AI4
|
BM5
|
CM6
|
Adestrar aos alumnos na capacidade para integrar coñecementos, manexar a información e formular pautas de rehabilitación das alteracións a nivel comunicacional producidas polo dano cerebral. Asesoramento familiar. |
AI3
|
BM2 BM4 BM5
|
CM4
|
Fomentar habilidades de aprendizaxe que permitan aos alumnos favorecer a reinserción laboral e social da persoa con dano cerebral. |
AI4 AI5
|
BM7
|
CM4 CM7 CM8
|
Mellorar as habilidades de comunicación entre os profesionais de saúde e calidade de vida e a familia do usuario. |
AI4
|
BM6 BM7
|
CM7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
TEMA 1: ACCIDENTE CEREBRO-VASCULAR AGUDO (ACVA) |
-Aspectos epidemiolóxicos
-Factores de risco
-Tipos de ACVA e perfís clínicos
-Sintomatoloxía Clínica: déficits neurolóxicos.
-Diagnóstico |
TEMA 2: ACVA: PRONÓSTICO E AVALIACIÓN |
-Pronóstico de recuperación funcional
-Déficits neurolóxicos e a súa avaliación
-Avaliación da discapacidade
|
TEMA 3: ACVA: TRATAMENTO REHABILITADOR |
-Aportación da Rehabilitación na fase aguda
-Intervencioóns para mellorar a función motora
-Técnicas de reeducación |
SEMINARIO |
Casos prácticos: exposición dun caso clínico de ACVA: coñecemento da sintomatoloxía, avaliación dos déficits e deseño dun programa de Rehabilitación |
TEMA 4: TRAUMATISMO CRANEO-ENCEFÁLICO (TCE) |
-Definición
-Epidemioloxía do TCE
-Patofisioloxía do TCE
-Medidas de severidade da lesión e discapacidade
-Instrumentos neurodiagnósticos
|
TEMA 5: RESULTADOS DESPOIS DUN TCE |
-Tipos e avaliación dos déficits
-Problemas médicos despois dun TCE
-Medida dos resultados: coma e estado vexetativo
-Predicción de resultados
-Estratexias de Rehabilitación
|
TEMA 6: VALORACIÓN E PLAN DE TRATAMENTO NO TCE |
-Opcións de tratamento
-Intervención da Fisioterapia
-Intervención da Terapia Ocupacional
|
TEMA 7: INTERVENCIÓN NEUROPSICOLÓXICA NO DANO CEREBRAL |
-Alteracións cognitivas
-Rehabilitación cognitiva
-Reintegración na Comunidade
-Actuación dende un CRMF |
SEMINARIO |
Casos prácticos: exposición dun caso clínico de TCE: coñecemento da sintomatoloxía, avaliación dos déficits e deseño dun programa de Rehabilitación |
TEMA 8: ORTESIS E AXUDAS TÉCNICAS NO DANO CEREBRAL |
-Ortesis en dano cerebral
-Axudas técnicas en dano cerebral |
SEMINARIO |
Discapacidade e dano cerebral: avaliación estandarizada. Evidencia do tratamento rehabilitador |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A4 C4 C6 |
11 |
22 |
33 |
Seminario |
A5 B1 B4 B7 |
6 |
12 |
18 |
Prácticas clínicas |
A3 B3 B6 C7 |
7 |
14 |
21 |
Proba obxectiva |
A4 B2 |
2 |
0 |
2 |
Estudo de casos |
B2 B5 C8 |
8 |
16 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia.
|
Seminario |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Prácticas clínicas |
Estadías prácticas nun Servizo de Rehabilitación de dano cerebral e visita para coñecer o funcionamento dun Centro de Recuperación de minusválidos físicos e a intervención que se fai dende estes centros para a reintegración na Comunidade de pacientes con dano cerebral |
Proba obxectiva |
Realizarase unha proba escrita que consistirá no estudo dun caso clínico de dano cerebral, sobre o que se farán cuestións relativas a teoría explicada nas sesións maxistrales y nos seminarios, así como relativas o deseño dun programa de rehabilitación para o caso concreto. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Pódese facer uso das titorías para calquer orientación dos diferentes aspectos da asignatura.
-Titorías virtuais: antonio.montoto@udc.es
-Titorías presenciais: os luns e mércores de 16 á 17 horas previa cita por e-mail |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A4 C4 C6 |
Valorarase a asistencia e participación activa do alumno. Será obrigatoria a asistencia ao 80% das sesións maxistrais. |
20 |
Seminario |
A5 B1 B4 B7 |
Valorarase o grao de participación do alumno nas sesiones de seminarios, a súa capacidade de traballar en grupo, organización, etc |
10 |
Proba obxectiva |
A4 B2 |
Realizarase unha proba escrita que consistirá no estudo dun caso clínico de dano cerebral, sobre o que se farán cuestións relativas a teoría explicada mas sesións magistrales y nos seminarios, así como relativas o deseño din programa de rehabilitación para o caso concreto. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Sistemas e criterios de avaliación da aprendizaxe: 1.- Parte presencial (30%): valorarase a asistencia a sesións maxistrais e seminarios; para poder terse en conta será obrigatorio a asistencia ó 80% das sesións e seminarios. 2.-Proba obxectiva: consistirá nunha proba escrita que versará sobre o estudo dun caso clínico, sobre o que se farán cuestións relativas a teoría explicada nas sesións maxistrais e seminarios, así como relativas o deseño dun programa de rehabilitación para o caso concreto. Para poder superar a asignatura o alumno deberá superar dita proba a lo menos con un 50% do seu valor ( non se poderá facer media co apartado anterior se non se supera a proba obxectiva) En caso de non poder realizar dita proba, o alumno deberá presentar para superar a asignatura un traballo tutelado que versará sobre os contidos da asignatura |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Sánchez I y cols. (2006). Manual de la SEERMEF de Rehabilitación Y Medicina Física. Buenos Aires: Panamericana
Varios (2002). Monográfico sobre TCE. Madrid: Rehabilitación 36(6):317-447
Montaner J (2010). Neuroreparación y rehabilitación tras el ictus. Barcelona: Marge Médica Books
DeLisa Ja (2010). Physical Medicine & Rehabilitation. Philadelphia
Miranda Mayordomo JL (2004). Rehabilitación médica. Madrid: Aula médica
Turnes A, Foster M, Johnson SE (2003). Terapia Ocupacional y disfunción física: principios, técnica y práctica. Madrid: Elsevier |
-Sánchez I., Ferrero A., Aguilar J.J., Climent J.M., Conejero J.A., Flórez M.T., Peña A., Zambudio R. (2006). Manual SERMEF de Rehabilitación y Medicina Física. Madrid: Panamericana -De Lisa J, Gans B, Currie D (2011). Rehabilitation Medicine. Principles and Practice.. Philadelphia: Lippincott -Miranda Mayordomo JL. (2004). Rehabilitación Médica. Madrid: Aula Médica -Turnes A, Foster M, Johnson SE (2003). Terapia Ocupacional y Disfunción Física: Principios, Técnicas y Práctica. Madrid: Elservier -Montaner J. (2010). Neurorreparación y rehabilitación tras el ictus. Barcelona: Marge Médica Books -Varios (2002). Monográfico sobre TCE. Madrid: Rehabilitación 36(6): 317-447 |
Bibliografía complementaria
|
(). . |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1.- Para axudar a conseguir unha contorna inmediata sustentable e cumprir o obxectivo estratéxico 9 do Plan Green Campus FCS, no caso no que o alumno non se presentase a proba obxectiva e optase por facer un traballo tutelado, deberanse seguir as seguintes recomendacións: a.- Mayoritariamente solicitaranse en formato virtual e soporte informático. b.- De realizarse en papel: - Non se utilizarán plásticos. - Realizaranse impresións a dobre cara. - Empregarase papel reciclado. - Evitarase a realización de borradores. |
|