Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Integración dos coñecementos teóricos previos á práctica relacionados coa accesibilidade, a ergonomía e o deseño universal. Aproximación ao corpo teórico que dá base á intervención de Terapia Ocupacional sobre a contorna: impacto do medio sobre a ocupación humana. |
A2 A7 A11
|
B10
|
|
Adquisición de destrezas de observación e análise da contorna: identificación das condicións da contorna que actúan como facilitadores ou como obstáculos en relación ás caracterísitcas da poboación e ás demandas da actividade (valoración do equilibrio acode/ambiente/ocupación). |
A8 A11
|
B3 B8 B9
|
|
Desenvolvemento do pensamento analítico e crítico aplicado á valoración e ao asesoramento en materia de accesibilidade: planificación da intervención (valoración, plan de mellora/intervención, rexistro), deseño de contornas facilitadores para a autonomía (a nivel individual e colectivo) e elaboración de propostas de asesoramento reais e efectivas. |
A6 A8 A11
|
B3 B8 B31
|
|
Potenciación de habilidades e rigor técnico para o rexistro da información procedente da intervención: recoñecemento da importancia do rexistro das actividades realizadas, adquisición de rigor técnico na linguaxe empregada na comunicación con outros profesionais e cos usuarios, elaboración de informes técnicos. |
A11
|
B7 B8 B15 B19
|
C1
|
Desenvolvemento dunha perspectiva social: situar ao alumno nun tipo de intervención na contorna comunitaria, promovendo a colaboración con outros profesionais do ámbito do social, facilitando a súa intervención no medio natural do individuo e en definitiva, comprometéndose a promover a xustiza ocupacional. |
A11 A12 A17
|
B6 B11 B15 B31
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Principios teóricos da accesibilidade; accesibilidade, ergonomía e deseño universal.
|
- Conceptos teóricos básicos: concepto europeo de accesibilidade, ergonomía aplicada e deseño para todos.
- Accesibilidade vs adaptación funcional. Diferenzas e formas de intervención.
- Normativa estatal e autonómica sobre accesibilidade.
|
Valoración da accesibilidade das contornas |
- Principios da observación con fins de avaliación.
- Análise da contorna desde unha perspectiva individual e desde unha perspectiva colectiva.
- Valoración de contornas específicas baseada nas ocupacións que acollen e o tipo de individuos que as executan.
- Recollida de información procedente da valoración. |
Deseño de contornas accesibles. |
- Principios para desenvolver un asesoramento en materia de accesibilidade.
- Deseño de adaptacións funcionais do medio.
- Deseño de contornas socialmente facilitadores.
|
Rexistro da información |
- Criterios para elaborar rexistros das actividades realizadas.
- Principios para a realización de informes técnicos en materia de accesibilidade:
.- Comunicación con outros profesionais
.- Comunicación con usuarios.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A7 B3 B10 |
6 |
0 |
6 |
Lecturas |
A7 A8 A11 A12 |
2 |
10 |
12 |
Saídas de campo |
A6 A17 B31 |
50 |
0 |
50 |
Traballos tutelados |
B6 B8 B9 B11 B15 B19 C1 |
15 |
15 |
30 |
Presentación oral |
B7 B8 |
5 |
5 |
10 |
|
Atención personalizada |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Traballaranse contidos teóricos necesarios para abordar a intervención práctica e tamén actividades de desenvolvemento do pensamento lóxico dos alumnos e de aplicación de de os coñecementos teóricos adquiridos.
Permite adquirir as competencias xenéricas asignadas a esta materia.
|
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editado como fonte de profundización nos contidos traballados. As lecturas seleccionadas tratan sobre contidos aplicables á intervención profesional obxecto desta materia.
Permite adquirir as competencias xenéricas asignadas a esta materia.
|
Saídas de campo |
Actividades desenvolvidas nun contexto externo á contorna académica universitario relacionadas co ámbito de estudo da materia. Estas actividades céntranse no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa e sistemática, a recollida de información e a detección de necesidades susceptibles de intervención.
Na materia realizaranse algunhas saídas de campo tuteladas pola docente e outras realizadas polos alumnos de forma autónoma.
Permite adquirir as competencias específicas asignadas a esta materia.
|
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente á aprendizaxe do ?como facer as cousas?. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor, polo que consta dunha parte de traballo autónomo do alumno e outra parte de tutorías coa profesora.
Permite adquirir as competencias específicas asignadas a esta materia.
|
Presentación oral |
Exposición oral dos estudantes na que deben expor ao resto de compañeiros e ao docente da materia a conclusión do traballo de campo desenvolvido na materia. O obxectivo é que o estudante desenvolva unhas habilidades de comunicación co resto de profesionais que lle permitan comunicar os resultados da súa intervención.
Permite adquirie as competencias específicas asignadas a esta materia.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Saídas de campo |
|
Descrición |
A atención personalizada planificarase de dúas formas diferentes:
- Saídas de campo tuteladas: realizadas na contorna do centro, coa presenza da profesora responsable da materia.
- Tutorías: en grupos pequenos ou medianos, segundo a distribución de alumnos realizada para a elaboración dos traballos tutelados.
A finalidade das saídas de campo e as tutorías é apoiar o traballo tutelado que desenvolverán os estudantes, resolver as dúbidas que xurdan na observación directa, establecer criterios para cada fase da actividade tutelada, e valorar a evolución na lóxica do pensamento do estudante.
Por tanto, TEÑEN CARÁCTER OBRIGATORIO, e son necesarias para superar a materia. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A7 B3 B10 |
Valorarase a participación e o interese do estudante durante as sesións maxistrais, as intervencións que realice durante as mesmas e a evolución observada na adquisición de coñecementos. Ten CARÁCTER OBRIGATORIO. |
10 |
Traballos tutelados |
B6 B8 B9 B11 B15 B19 C1 |
Valorarase a planificación da intervención que desenvolva e argumente o alumno, a capacidade reflexiva e a lóxica do pensamento e os criterios teóricos aplicados a situacións reais e cotiás, o rigor técnico das súas propostas e a coherencia nos seus informes.
O seguimento dos traballos tutelados farase durante as tutorías personalizadas, que teñen CARÁCTER OBRIGATORIO. |
35 |
Presentación oral |
B7 B8 |
Valorarase a planificación realizada da exposición oral, así como a claridade dos contidos e a síntese das conclusións alcanzadas. Valorarase tamén a capacidade de comunicar o traballo desenvolvido, co apoio dos medios audiovisuais que o estudante elixa. Ten CARÁCTER OBRIGATORIO. |
20 |
Saídas de campo |
A6 A17 B31 |
Valorarase o traballo desenvolvido nas saídas de campo que o estudante realizará de forma autónoma (acompañado do outro compoñente da súa parella de traballo), a observación realizada das contornas, a detección dos condicionantes relevantes para o desempeño, e a capacidade de modificar contornas reais para que faciliten a autonomía.
Esta valoración farase nas tutorías personalizadas, que teñen CARÁCTER OBRIGATORIO. |
35 |
|
Observacións avaliación |
A materia de Estancias Prácticas II aborda contidos prácticos tales como a observación e valoración inicial, a planificación da intervención sobre a contorna, e o rexistro da información de todo o proceso. Estes contidos traballaranse en grupo e de forma individual, de forma autónoma e tutelada. A realización das actividaes propostas no horario de clase é necesaria para a adquisición das competencias e as habilidades traballadas na materia: por todo iso, a ASISTENCIA É OBRIGATORIA E NECESARIA PARA A SUPERACIÓN DA MATERIA. PARA SUPERAR A MATERIA ESÍXESE UN 85% DE ASISTENCIA, PERMITINDO UN 15% DE AUSENCIAS DOCUMENTALMENTE XUSTIFICADAS.
Os aspectos e criterios que se terán en consideración ao avaliar as actividades planificadas coa metodoloxía anteriormente proposta son a adquisición de coñecementos teóricos relacionados coa materia, a aplicación deses coñecementos á práctica tutelada, e o desenvolvemento do pensamento lóxico e crítico aplicado a situacións concretas. Por tanto, existirá unha avaliación continua da evolución observada no alumno, e unha avaliación do traballo final obrigatorio para a superación da materia.
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art. 5 do Real Decreto 1125/2003 de 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaínte 9-10 Matrícula de Honra (Graciable)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Blesedell. C y otros. 2005. Terapia ocupacional 10ª ed. Buenos Aires ; Madrid : Médica Panamericana
AOTA. Occupational Therapy framework : domani and process (2nd ed). Am J Ocup Ther. 2008; 62:625-683
Garcia –Margallo P. y otros. 2005. El análisis y la adaptación de la actividad en terapia Ocupacional. Madrid: Aytona
Gómez Tolón. J. 1997. "Fundamentos Metodológicos de la Terapia Ocupacional". 1ª Ed. Editorial Mira. Zaragoza..
Hopkins. H.L., Smith, H.D. 2006. "Terapia Ocupacional", 9ª Edición. Editorial Médica Panamericana Madrid,
Kielhofner G. 2006. Fundamentos conceptuales de la terapia ocupacional. 3ª ed. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana.
Romero A. Moruno P. 2003. Terapia ocupacional. Teoría y Técnicas. Madrid. Masson.
Blanco, RM, Blanco L, Luengo S, Pastor G, Rivero M, Rodríguez MR, Vicente MJ. 2003. Accesibilidad para personas con ceguera y deficiencia visual. Edita: ONCE.
Caracterísiticas de la rotulación para personas con discapadidad visual. Edita: ONCE. Madrid. 2006
Concepto Europeo de Accesibilidad. Edita: Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales. Instituto de Migraciones y Servicios Sociales. Centro Estatal de Autonomía Personal y Ayudas Técnicas (CEAPAT). Madrid.
Decreto 35/2000, do 28 de xaneiro, polo que se aproba o Regulamento de desenvolvemento e execución da Lei de accesibilidade e eliminación de barreiras na Comunidade Autónoma de Galicia. DOG nº 41 (29 de febreiro de 2000)
I Plan Nacional de Accesibilidad 2004-2012. Por un nuevo paradigma, el Diseño para Todos, hacia la plena igualdad de oportunidades. Ministerio de Trabajo y Asuntos Sociales. Madrid. 2003.
Accesibilidad para personas con ceguera y deficiencia visual. Madrid. ONCE. 2003 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Ergonomía, Accesibilidade, Deseño Universal e Adaptación Funcional/653G01206 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|