Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Desenvolver as habilidades prácticas necesarias par poder desempeñar actividades profesionais como terapeuta ocupacional, de acordo ás competencias seleccionadas. En definitiva ampliar coñecementos e capacidade para aplicar: a teoría e a práctica de Terapia Ocupacional, as ocupacións terapéuticamente e as Actividades da Vida Diaria terapéuticamente en todas as áreas de desempeño ocupacional.
|
A5 A9 A15 A21 A22 A24
|
B6
|
C1 C4 C6
|
Observar, analizar e reflexionar sobre aa relación terapéutica en terapia ocupacional.
E, á vez, desenrolar a capacidade para unha comunicación efectiva co usuario, familias, grupos sociais e outros profesionais; capacidade para establecer unha relación de empatía col usuario, familia, grupos sociais e outros profesionais; e desenvolver capacidades para permitir que os usuarios e os coidadores expresen as súas preocupacións e intereses e que poidan responder axeitadamente.
|
A17 A18 A23
|
B5 B7 B17 B37
|
C1
|
Observar, identificar, analizar e reflexionar sobre o perfil de usuario dos servicios de terapia ocupacional.
|
A6 A12 A13
|
B1 B17
|
C1 C4
|
Observar, identificar, analizar e reflexionar sobre as técnicas utilizadas. |
A9
|
B5 B18 B29
|
C6
|
Desenvolver razoamentos e habilidades de orde superior en xuizo profesional y na toma de decisións.
|
A10 A14
|
B9 B17
|
C4 C6
|
Desenrolar habilidades de exploración dos recursos de investigación en apoio á investigación e á practica basada na evidencia.
|
A13 A28
|
B22 B24
|
C1 C4
|
Capacitar ao estudante para ser un profesional autónomo que valora a súa contribución ao equipo e ao servizo.
|
A16 A19 A31
|
B4 B17
|
C1 C4
|
Inculcar unhas habilidades para “a aprendizaxe ó longo da vida” e dun desenvolvento profesional continuo; e un recoñecemento da importancia destos.
|
A20
|
B6
|
C1 C4 C7
|
Desenvolver capacidades para: sintetizar un abanico de información que permita determinar si a persoa é susceptible de recibir tratamento de Terapia Ocupacional. Recoñecer e interpretar signos de función-disfunción da persoa en valoración y diagnóstico ocupacional. Asi como a capacidade para respostar ás necesidades do usuario, avaliando, planificando e desarrollando programas individualizados mais apropiados xunto á persona e o seu entorno, cuidadores e familias, e outros profesionais. En definitiva, utilizar o razoamento clínico revisando e reaxustando o tratamento. |
A7 A8
|
B23
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. O proceso de intervención da Terapia Ocupacional no eido dos Adulto II.
Estadías Prácticas altamente dirixidas polos terapeutas ocupacionales docentes/titores dos centros conveniados. Nivel intermedio. |
Aplicación de teorías, fundamentos, metodoloxías, técnicas, avaliacións e valoracións de Terapia Ocupacional, traballando axitadamente co equipo e desenvolvendo as funcións e destrezas propias deste profesional. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
|
20 |
5 |
25 |
Portafolios do alumno |
|
5 |
15 |
20 |
Prácticas clínicas |
|
80 |
0 |
80 |
Recensión bilbiográfica |
|
1 |
14 |
15 |
Actividades iniciais |
|
6 |
0 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
Permite adquirir as competencias específicas reverenciadas nesta materia.
|
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc.
Permite adquirir as competencias específicas reverenciadas nesta materia.
|
Prácticas clínicas |
O ensino clínico pode entenderse como un proceso instrucional que ten lugar nun ambiente natural relacionado co exercicio dunha profesión, no que os estudantes observan e participan en actividades clínicas deseñadas para proporcionarlles oportunidades que supoñen a aplicación de feitos, teorías e principios relacionados coa práctica da mesma.
As prácticas clínicas serán realizadas en todos aqueles centros conveniados coa Facultade de Ciencias da Saúde que teñan relación co ámbito dos adultos con discapacidade física.
A asistencia ás prácticas clínicas é obrigatoria. En caso de que o alumno non poida acudir puntualmente algún día, segundo o calendario de prácticas establecido, deberá comunicalo tanto o centro conveniado como ó coordinador responsable da materia.
|
Recensión bilbiográfica |
A recensión bibliográfica supón un proceso de lectura crítica dun libro, dun artigo, dunha tese ou dunha comunicación a un congreso. Como tal proceso comprende a lectura da obra, a análise do seu contido e unha crítica e valoración da mesma en relación á literatura existente sobre o tema. Unha recensión non supón un resumo da obra, nin unha mera análise do contido, pois o que lle outorga sentido e dimensión académica científica é a crítica que merece a xuízo do autor da recensión, en relación a outras obras coñecidas do mesmo ámbito ou en relación a súa propia experiencia.
Permite adquirir as competencias específicas reverenciadas nesta materia.
|
Actividades iniciais |
Actividades que se levan a cabo antes de iniciar calquera proceso de ensino-aprendizaxe a fin de coñecer as competencias, intereses e/ou motivacións que posúe o alumnado para o logro dos obxectivos que se queren alcanzar, vinculados a un programa formativo. Con ela preténdese obter información relevante que permita articular a docencia para favorecer aprendizaxes eficaces e significativos, que partan dos saberes previos do alumnado. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Portafolios do alumno |
Prácticas clínicas |
Recensión bilbiográfica |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
A atención personalizada farase mediante titorías personalizadas directas e virtuais, individuais e/ou grupais; previo consenso horario co Profesor/a. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
|
Se valorará, además de los conocimientos adquiridos, la capacidad de expresión escrita del alumno (evaluando de forma negativa los errores gramaticales y ortográficos), la integración de conceptos y la capacidad de resolución de problemas |
20 |
Portafolios do alumno |
|
Se valorará, además de los conocimientos adquiridos, la capacidad de expresión escrita del alumno (evaluando de forma negativa los errores gramaticales y ortográficos), la integración de conceptos y la capacidad de resolución de problemas |
20 |
Prácticas clínicas |
|
Se valorará: la puntualidad, la asistencia, la responsabilidad, la iniciativa, el interés, la actitud ante las normas, la relación con el usuario, la relación con el equipo de profesionales, la integración y la aplicación de conceptos teóricos-prácticos adquiridos previamente, las destrezas y los conocimientos adquiridos. |
50 |
Recensión bilbiográfica |
|
Se valorará, además de los conocimientos adquiridos, la capacidad de expresión escrita del alumno (evaluando de forma negativa los errores gramaticales y ortográficos), la integración de conceptos y la capacidad de resolución de problemas. |
10 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar la asignatura se deberá superar el 50% de cada una de las metodologias anteriormente citadas.
Los aspectos y criterios que se tendrán en consideración al evaluar las actividades que se harán entorno a dicha metodología son la asistencia, participación y compromiso individual y grupal, coherencia de los contenidos abordados, conocimientos demostrados en los exámenes teóricos y prácticos y competencias referidas para esta asignatura. El sistema de calificaciones se expresará mediante calificación numérica de acuerdo con lo establecido en el art. 5 del Real Decreto 1125/2003 de 5 de septiembre (BOE 18 de septiembre), por el que se establece el sistema europeo de créditos y el sistema de calificaciones en las titulaciones universitarias de carácter oficial y validez en todo el territorio nacional Sistema de calificaciones:
0-4.9=Suspenso
5-6.9=Aprobado
7-8.9=Notable
9-10=Sobresaliente
9-10 Matrícula de Honor (Graciable)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Bibliografia de referencia dependerá del profesor o tituor de prácticas |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
1. Para axudar a conseguir un contorno
inmediato sostible e cumprir co obxectivo estratéxico 9 do" I Plan de
Sostenibilidade Medio-ambiental Green Campus FCS", os traballos
documentais que se realicen nesta materia: a. Na súa maioría se solicitarán en formato
virtual e soporte informático. b. De realizarse en papel:Non se empregarán
plásticos.
- Realizaranse impresións a dobre cara.
- Empregarase papel reciclado.
- Evitarase a impresión de borradores. 2. O profesor responsable resérvase a posibilidade de realizar algún
cambio na avaliación ou outros aspectos que serán notificados aos estudantes
coa suficiente antelación. |
|