Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Psicología del Trabajo y Técnicas de negociación. |
A8
|
|
|
Aplicar los
conocimientos a la práctica. |
A31
|
|
|
Capacidad de análisis y síntesis. |
|
B2
|
|
Capacidad de
organización y planificación. |
|
B3
|
|
Capacidad de gestión de la información. |
|
B4
|
|
Toma de
decisiones. |
|
B5
|
|
Comportarse con ética y responsabilidad social como ciudadano y como
profesional. |
|
B6
|
|
Razonamiento crítico. |
|
B8
|
|
Trabajo en equipos. |
|
B9
|
|
Reconocimiento a la diversidad y la multiculturalidad. |
|
B10
|
|
Motivación para la calidad. |
|
B12
|
|
Adaptación a nuevas situaciones. |
|
B13
|
|
Creatividad. |
|
B15
|
|
Liderazgo. |
|
B16
|
|
Desarrollarse para el ejercicio de una ciudadanía abierta, culta, crítica, comprometida,
democrática y solidaria, capaz de analizar la realidad, diagnosticar problemas, formular e
implantar soluciones basadas en el conocimiento y orientadas al bien común. |
|
|
C4
|
Asumir como profesional y ciudadano la
importancia del aprendizaje a lo largo de la vida. |
|
|
C7
|
Valorar la importancia que tiene la
investigación, la innovación y el desarrollo tecnológico en el avance socioeconómico y cultural de la sociedad. |
|
|
C8
|
Saúde laboral e prevención de riscos laborais. |
A3
|
|
|
Dirección e xestión de recursos humanos |
A4
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral.
|
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas. |
A15
|
|
|
Asesorar e/ou xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais. |
A20
|
|
|
Realizar análises e diagnósticos, prestar apoio e tomar decisións en materia de estrutura organizativa, organización do traballo, estudo de métodos e estudo de tempos de traballo. |
A21
|
|
|
Participar na elaboración e deseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización |
A23
|
|
|
Aplicar técnicas e tomar decisións en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A24
|
|
|
Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados |
A27
|
|
|
Elaborar, desenvolver e avaliar planes de formación ocupacional e continua no ámbito regulado e non regulado |
A28
|
|
|
Comprender a relación entre procesos sociais e a dinámica das relacións laborais. |
A32
|
|
|
Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional |
A33
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacións laborais. |
A34
|
|
|
Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
Habilidades nas relacións interpersoais. |
A7
|
B7
|
|
Aprendizaxe autónomo |
|
B14
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
|
C1
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
|
C3
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTRODUCCIÓN Á PSICOLOXÍA DO TRABALLO.
|
1. Psicoloxía: concepto, estudo, desenrolo histórico
2. Procesos psicolóxicos básicos
3. O traballo como fenómeno Psicosocial
4. Introducción á Psicoloxía do Traballo.
5. Métodos e técnicas de investigación en
Psicoloxía do Traballo.
|
II. RECLUTAMIENTO E SELECCIÓN DE PERSONAL. |
1. O proceso de contratación.
2. Al análise de postos de traballo.
3. O reclutamiento de candidatos.
4. A selección de personal
5. A incorporación á empresa |
III. FORMACIÓN E PROMOCIÓN NA EMPRESA |
1. A formación no ámbito da empresa.
2. A evaluación das necesidades formativas.
3. O plan de formación
4. Deseño e avaliación de programas formativos.
|
IV. COMUNICACIÓN NAS ORGANIZACIÓNS |
1. O proceso de comunicación.
2. Os estilos de comunicación interpersonal.
3. A comunicación non verbal.
4. A comunicación interna.
|
V. MOTIVACIÓN, SATISFACCIÓN E CONDICIÓNS DE TRABALLO |
1. Teorías da Motivación laboral.
2. Satisfacción laboral.
3. Calidade de vida laboral.
4. Ausencia de empleo: desemprego e xubilación
5. Nocións básicas de ergonomía |
VI RIESGOS PSICOSOCIALES NAS RELACIÓNS LABORAIS |
1. O estrés laboral
2. O síndrome de burnout
3. O mobbing.
4. Riesgos Psicosociales emerxentes |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
B8 |
6.5 |
13 |
19.5 |
Sesión maxistral |
A8 C4 C8 |
18 |
54 |
72 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B4 B9 |
9 |
27 |
36 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 |
0.5 |
5 |
5.5 |
Proba mixta |
A8 A31 B2 C7 |
4 |
12 |
16 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba mixta |
Proba que integra preguntas tipo de probas de ensaio e preguntas tipo de probas obxectivas.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas de desenvolvemento. Ademais, en canto preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
O profesor prestará unha atención personalizada para resolver as dúbidas que lle xurdan ao alumno nas horas de tutoría establecidas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
B8 |
Metodoloxía práctica onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto , a través dun proceso de discusión.
Se non se asistiu a clase o día que se realice a práctica correspondente, o alumno poderá entregala en días posteriores, tendo en conta que canto máis se retrase a data de entrega menos computará na nota final. Non se recollerán prácticas cando falte unha semán para o exame |
30 |
Sesión maxistral |
A8 C4 C8 |
Exposición oral por parte do profesor, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Valoración obxetiva da asistencia e participación activa dos alumnos nas sesións presenciais |
10 |
Traballos tutelados |
B2 B3 B4 B9 |
Realización dun traballo relacionado con a materia |
10 |
Presentación oral |
B2 B3 B4 |
Presentación ante a clase do traballo tutelado, nunha data indicada |
10 |
Proba mixta |
A8 A31 B2 C7 |
Proba que integra preguntas de ensaio e/o preguntas tipo test.
En canto a preguntas de ensaio, recolle preguntas abertas e de desenvolvemento. |
40 |
|
Observacións avaliación |
Oportunidade de XUÑO A nota final será a suma de todas as metodoloxías arriba indicadas. Será necesario ter aprobada a proba mixta para superar a asignatura Oportunidade de XULLO Aquelas persoas que non aprobasen ou non aprobasen na convocatoria de xuño poderán garda anota das outra metodoloxías para a portunidade de xullo, sempre e cando teñan de nota, al menos, un 3 sobre 6, debendo realizar unha proba mixta para superar esta convocatoria Aquelas persoas que non se presentasen na oportunidade de xuño deberán realizar unha única proba que computará o 100% da nota, podendo consistir dita proba en preguntas tipo test, preguntas curtas e/o casos prácticos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Alcover de la Hera, C. Mª; Martínez Íñigo, D.; Rodríguez Mazo, F. y Domínguez Bilbao (2004). Introducción a la Psicología del Trabaj. Madrid. McGrawHil
Muchinsky, P.M (2007). Psicología aplicada al Trabajo. Madrid. Thomson. |
Bibliografía complementaria
Bonache, J. y Cabrera, A. (2006) Dirección de personas. Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. ,
Madrid. Prentice Hall.
De la Fuente Anuncibay, R. y de
Diego Vallejo, R.(2008). Estrategias de liderazgo y desarrollo de personas en
las organizaciones. , Madrid. Pirámide.
Gil Rodríguez, F. y Alcover de
la Hera, C. Mª (2005) Introducción a la Psicología de las Organizaciones. ,
Madrid. Alianza editorial.
Guillén Gestoso, C. y Guil
Bozal, R. (2000) Psicología del Trabajo para Relaciones Laborales. , Madrid.
McGrawHill.
Landy, F. J. y Conte, J. M. (2005). Psicología Industrial. Introducción a la Psicología industrial y
organizacional. , México. McGrawHill.
Leal Millán, A. (1999). El
factor humano en las Relaciones Laborales. Manual de Dirección y Gestión. ,
Madrid. Pirámide.
Morán Astorga, C. (2005). La
Psicología del Trabajo: nociones introductorias. , Málaga. Aljibe.
Muchinsky, P.M. (2007). Psicología Aplicada al Trabajo. , Madrid. Thomson.
Newstrom, J. W. (2007) Comportamiento humano en el trabajo. , México. McGrawHill.
Palací, F. J. (2005). Psicología de las Organizaciones. , Madrid. Pearson Prentice Hall.
Peiró, J.M. (1992) Psicología
de la Organización. , Madrid. UNED.
Peiró, J.M. y Prieto, F. (1996) Tratado de Psicología del Trabajo. , Madrid. Síntesis.
Peña Baztán, M. (1993) La
Psicología y la Empresa. , Barcelona. Hispano Europea.
Rodríguez Fernández, A. (1998). Introducción a la Psicología del Trabajo y las Organizaciones. , Madrid.
Pirámide.
Romay Martínez, J. (2007). Perspectivas y retrospectivas de la
Psicología Social en los albores del siglo XXI. Madrid: Biblioteca Nueva.
Trechera, J. L. (2000). Introducción a la Psicología del Trabajo. ,
Bilbao. Desclèe de Brower.
Weinert, A. B. (1985). Manual
de Psicología de la Organización: la conducta humana en las organizaciones. ,
Barcelona. Herder.
|
|
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Para cada tema se recomendará la bibliografía correspondiente |
|