Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A1
|
|
|
Marco normativo regulador da Seguridade Social e da protección social complementaria. |
A2
|
|
|
Historia das relacións laborais |
A12
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
B2
|
|
Razoamento crítico |
|
B8
|
|
Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse |
|
|
C6
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade |
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1: A Historia Social do Traballo |
Concepto e método
Consideración social do traballo a través da historia |
Tema 2: O traballo nas sociedades preindustriais
|
O traballo no mundo antiguo
A ordenación do traballo na sociedade medieval: servidumbre e gremios
O traballo na sociedade moderna: inicios do capitalismo mercantil, as manufacturas e o "domestic system"
|
Tema 3: A ordenación do traballo a partir da revolución industrial |
A revolución industrial e as súas consecuencias sociais
Concepto de clase social
Características da sociedade de clases
Os cambios sociais da España Contemporánea
|
Tema 4: Os comezos do movemento obreiro en España |
Unha industrialización incipiente
Os primeiros conflitos
As repercusións da Internacional
O ascenso do grupo socialista
Os últimos anos do século XIX
|
Tema 5: O traballo na España do século XX |
O século XX: a España dos contrastes
A semana tráxica e o trienio bolchevique
O panorama sociolaboral durante a dictadura de Primo de Rivera
Os cambios laborais da Segunda República
A Guerra Civil e o mundo do traballo
|
Tema 6:As relacións laborais durante o Franquismo |
As reglamentacións laborais, Previsión Social e Mutualismo laboral durante o período autárquico
O sistema sindical
A liberalización económica: o plan de estabilización e a reforma da orde xurídica-política do Estado: A ley de contratos de traballo e as bases da Seguridade Social
|
Tema 7: O movemento obreiro en Galicia |
Os comezos do século XIX
A consolidación do século XX
A creación dos primeiros sindicatos nacionalistas
|
Tema 8:O traballo na época actual |
A transición democrática en España: O novo sistema de relacións laborais e da seguridade social
As transformacións sociais, as novas tecnoloxías e a nova organización do traballo
Crisis e globalización económica: os novos retos
As reformas laborais en España e en Europa |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A12 A13 B2 B8 B9 C4 |
15 |
10 |
25 |
Lecturas |
A1 A2 A12 A13 B2 B8 B9 C4 C8 |
10 |
20 |
30 |
Obradoiro |
A12 A13 A14 A18 A19 A32 A33 B2 B4 B8 B9 C1 C3 C4 C6 C8 |
10 |
10 |
20 |
Presentación oral |
A12 A13 B2 B8 B9 C4 C6 C8 |
15 |
15 |
30 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A12 A13 B2 B8 B9 C4 C6 C8 |
5 |
10 |
15 |
Actividades iniciais |
A5 A12 A13 A14 A19 A32 A33 B2 B4 B8 B9 C1 C3 C4 C6 C8 |
1 |
0 |
1 |
Proba de ensaio |
A1 A12 A13 B2 B8 C4 |
5 |
10 |
15 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A12 A13 B2 B8 C4 C6 C8 |
12 |
0 |
12 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Para facilitar a comprensión dos estudantes, se discutirá na clase a interpretación e significado dos textos e material documental seleccionado |
Lecturas |
Comentarase en grupos reducidos cos estudantes, o contido das lecturas recomendadas para facilitar a súa asimilación |
Obradoiro |
os estudantes presentarán e debatirán en equipo os temas seleccionados para o seu estudo en profundidade |
Presentación oral |
Exposiciòn na aula do traballo de grupo ou individual elexido, utilizando unha presentación |
Prácticas a través de TIC |
Na aula informática realizaránse traballos de búsqueda de información, fontes, interpretación de datos, etc |
Actividades iniciais |
Exposición aos alumnos do programa da asignatura, traballos propostos, criterios de evaluación. Os alumnos comezan a elixir xa o tema do seu primer traballo |
Proba de ensaio |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
|
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Lecturas |
Obradoiro |
Presentación oral |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
Para facilitar a comprensión dos estudantes discutirase en clase a interpretación e significado dos textos e material de información.
Comentarase en grupos reducidos , as lecturas recomendadas.Ademais realizarase un seguimiento personalizado da aprendizaxe con resolución de dúbidas e recomendacións do profesor presencialmente ou vía web. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A12 A13 B2 B8 B9 C4 |
Para facilitar a comprensión dos estudantes, discutirase na clase a interpretación e significado dos textos e demáis material documental seleccionado, por iso, valorarase a asistencia do alumno. |
15 |
Lecturas |
A1 A2 A12 A13 B2 B8 B9 C4 C8 |
Comentaráse en grupos reducidos cos estudantes, o contido das lecturas recomendadas para facilitar a súa asimilación |
15 |
Obradoiro |
A12 A13 A14 A18 A19 A32 A33 B2 B4 B8 B9 C1 C3 C4 C6 C8 |
Os estudantes, ben de forma individual ou en grupo (máximo de 3 alumnos) elixiran un tema (tras acordalo coa profesora) para o seu estudo en profundidade |
20 |
Presentación oral |
A12 A13 B2 B8 B9 C4 C6 C8 |
Os traballos deberánse expor na aula utilizando presentacións e deberán de intervir todos os integrantes dogrupo. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A1 A2 A12 A13 B2 B8 B9 C4 C6 C8 |
Realización de exercicios de clase, presentacións, búsqueda de información, interpretación de datos, etc. |
10 |
Proba de ensaio |
A1 A12 A13 B2 B8 C4 |
Proba na que se busca responder por escrito a preguntas de certa amplitude valorando que se proporcione a resposta esperada, combinada coa capacidade de razoamento (argumentar, relacionar, etc.), creatividade e espírito crítico. Utilízase para a avaliación diagnóstica, formativa e sumativa. Permite medir as habilidades que non poden avaliarse con probas obxectivas como a capacidade de crítica, de síntese, de comparación, de redacción e de orixinalidade do estudante; polo que implica un estudo amplo e profundo dos contidos, sen perder de vista o conxunto das ideas e as súas relacións |
20 |
|
Observacións avaliación |
O alumno podrá superar a asignatura de 2 formas: - OPCIÓN 1: a suma das notas obtidas nos seguintes apartados ha de superar os 5 puntos. - asistencia a clase: ata un máximo de 1 punto (sólo puntuable si se alcanza, como mínimo o 75 % ) - Traballos de clase ou comprobacións periódicas de coñecemento: serán puntuables (ata un máximo de 5 puntos) - Traballo de curso sobre o temario da asignatura, cuia exposición oral, na aula, é obrigatoria (ata un máximo de 4 puntos). - OPCIÓN 2: as notas obtidas nos seguintes apartados ha de superar os 5 puntos - Exame do temario da asignatura. Consistirá en 2 preguntas a elixir entre 3 propostas e unha de elas podrá ser de tipo práctico. (ata un máximo de 8 puntos) - Traballo de curso: sobre o temario da asignatura. O tema e estructura do mesmo se acordará, previamente, coa profesora.(Ata un máximo de 1 punto e 1 punto pola súa exposición na aula)
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
González Muñiz, M.A. (1975). Aproximación a la Historia Social del Trabajo. Madrid, Jucar
Villares R. y Bahamonde, A. (2001). El mundo contemporáneo. Siglos XIX y XX. Madrid: Taurus
Espina,A.,Fina LL. y Sáez,F. (1985). Estudios de Economía del trabajo en España. Salarios y política de rentas. Madrid: M.T.S.S
De Juana, J. y Prada, J. (eds) (2005). Historia Contemporánea de Galicia. Barcelona:Ariel
Tuñón de Lara, M. (1972). Historia de España, Tomo XXIII, textos y documentos. Barcelona:Labor
Barreiro Fernández, XR. (1981). Historia de Galicia (Edad Contemporánea). Vigo: Galaxia
Hobsbawm, E. (2001). Historia del siglo XX, 1914-1991. Barcelona: Crítica
Carreras A. y Tafunell,X. (2010). Historia Económica de la España Contemporánea 1789-2009. Barcelona:Crítica
Arenas Posadas, C. (2003). Historia Económica del Trabajo . Madrid:Tecnos
Jaccard,P. (1971). Historia Social del Trabajo de la antigüedad hasta nuestros días. Barcelona:Plaza y Janés
Vilar Rodríguez, M (2010). La cobertura social al marqen del Estado: asociacionismo obrero y sociedades mutuas en Galicia 1839-1935. La Rioja: Dialnet
Aizpiru,M. y Rivera,A. (1994). Manual de Historia Social del Trabajo. Madrid:Siglo XXI
Galán García,A.,Gómez Urdañez, G. e Moreno Fernández, J.R. (2003). Materiales para la historia de las Relaciones Laborales. Madrid: Tecnos
Sarasúa, C. (2006). Trabajo y trabajadores en la España del siglo XIX. Barcelona:Ariel |
|
Bibliografía complementaria
|
Termes, J. (1972). Anarquismo y sindicalismo en España. Barcelona, Ariel
Ashford, D.E. (1989). De la aparición de los Estados del Bienestar. Madrid, Ministerio de Trabajo y Seguridad Social
Giner, S. (2002). Historia del Pensamiento Social. Barcelona: Ariel
Carro Igelmo,A.J. (1982). Historia social del Trabajo . Barcelona, Bosch
López Morán, B. y Barreiro Fernández, X.R (2013). La Asociación General Patronal de A Coruña y la Conflictividad Obrera en la Segunda República (1931-1936. A Coruña: Librería Arenas
Pardo Bazán, E. (1975). La Tribuna. Madrid, Cátedra
Sánchez Jiménez, J. (1992). Las claves del movimiento obrero 1830-1930. Barcelona, Planeta
Arenas, C.; Florencio, A. y Martínez, J.L. (1998). Mercado y Organización del Trabajo en España. Sevilla, Atril
V.V.A.A. (1990). O movemento obreiro en Galicia. Vigo, Xerais |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Historia Social e Política contemporánea/660G01009 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|