Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
|
A1 A2 A3 A4 A5 A11 A12 A13 A14 A15 A16 A17 A20 A22 A27 A30 A31 A32 A33 A34 A35
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B16
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.-Concepto, características e fontes do Dereito marítimo
|
1.1 Fontes legais
1.2 Fontes convencionais |
2.-Concepto, características do Dereito pesquero |
2.1 A pesca e o estado autonómico |
3.- Ordenación da actividade pesquera: liberdade de empresa e organización do armador pesquero. |
3.1 O naviero/ o armador pesquero
3.2 Naviero xestor
3.3 Dotación do buque
3.4 organizacións pesqueras |
4. I.-O exercicio da pesca, réxime das artes pesqueras e sostenibilidad.4.II.-Títulos administrativos para o exercicio da actividade pesquera. |
4.I.1Actividades pesqueras
4.I.2 Arrastre
4.I.3 Cerco
4.I.4 Palangre
4.I.5 Artes menores: fixos ou de deriva
4.I.6 Outras artes. |
5.-O buque. Concepto, natureza e réxime xurídico real. |
5.1 Concepto
5.2 Natureza
5.3 Réxime xurídico-real
5.4 Rexistro
5.5 Nacionalidade
5.6 Clasificación |
6.- Principais contratos de explotación do buque. |
6.1 Contrato de transporte
6.2 Contrato de fletamento
6.2.1 Contrato de fletamento por tempo
6.2.2 Contrato de fletamento por viaxe
6.3 Contrato de arrendamento |
7.- Sinistro e averias da navegación. Seguros marítimos. |
7.1 A seguridade marítima
7.2 Averias
7.3 Abordaxe
7.4 Salvamento
7.5 Seguros marítimos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Discusión dirixida |
A1 A13 A14 A15 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B4 B8 |
3 |
10 |
13 |
Estudo de casos |
A2 A3 A16 A17 A20 A22 A27 A30 B6 B7 B9 B10 B16 C7 |
9 |
25 |
34 |
Presentación oral |
A4 A5 A11 A12 A13 A14 B3 B4 B5 B11 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
2 |
7 |
9 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A12 A13 A14 A31 B1 B8 C1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A11 A12 A16 A20 A22 A27 A30 A31 |
18 |
60 |
78 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A12 A33 A34 B4 |
8 |
0 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
Discusión dirixida |
|
Descrición |
A discusión dirixida e o estudo de casos constituen duas metodoloxias que precisan dun componente de atención personalizada por parte do docente. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A2 A3 A16 A17 A20 A22 A27 A30 B6 B7 B9 B10 B16 C7 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
10 |
Presentación oral |
A4 A5 A11 A12 A13 A14 B3 B4 B5 B11 B16 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
20 |
Proba obxectiva |
A1 A11 A12 A13 A14 A31 B1 B8 C1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
50 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A12 A33 A34 B4 |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
10 |
Discusión dirixida |
A1 A13 A14 A15 A31 A32 A33 A34 A35 B1 B2 B4 B8 |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
10 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GARCÍA-PITA Y LASTRES, J.L. (DIR.) (2012). ESTUDIOS DE DERECHO MARÍTIMO. EDIT. ARANZADI. CIZUR MENOR
PULIDO BEGINES, J.L. (2009). INSTITUCIONES DE DERECHO DE LA NAVEGACIÓN MARÍTIMA. EDIT. TECNOS. MADRID.
MELÉNDEZ MORILLO-VELARDE, L (2002). LA DIMENSIÓN LABORAL DEL EMPRESARIO MARÍTIMO. EDIT. LABORUM, MURCIA
BARRIO GARCÍA, G. (1998). RÉGIMEN DE LA PESCA MARÍTIMA. EDIT. MARCIAL PONS, MADRID |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|