Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer o impacto que o uso da tecnoloxía ten sobre a sociedade que o adopta e os principios básicos para unha tecnoloxía da sostibilidade. |
A7 |
Adquirir un coñecemento global dos procesos e tecnoloxías de captura de información do terreo. |
A8 |
Coñecer e aplicar ao proceso edificatorio os sistemas de posicionamento global e os sistemas de información xeográfica e sistemas BIM |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións -e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan- a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Capacidade de análise e síntese. |
B8 |
Coñecementos informáticos relativos ao ámbito de estudo |
B9 |
Capacidade de xestión da información. |
B10 |
Capacidade de Resolución de problemas. |
B15 |
Capacidade de Razoamento crítico. |
B17 |
Capacidade de Aprendizaxe autónoma. |
B19 |
Creatividade. |
B24 |
Orientación a resultados. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocer y aplicar al proceso edificatorio los Sistemas de Informacion Geográfica. |
AM7 AM8
|
BM1 BM2 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM15 BM17
|
CM1 CM3 CM6 CM8
|
Conocer y aplicar al proceso edificatorio los entornos integrados BIM (Building Information Model). |
AM2 AM8
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM15 BM17 BM19 BM24
|
CM1 CM3 CM6 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.- INTRODUCCIÓN. |
Nuevas tecnologías aplicadas a la gestión de información en edificación. |
Tema 2.- SIG (I) |
Introducción a los Sistemas de Información Geográfica: visualización de datos espaciales. |
Tema 3.- SIG (II) |
Módulo de aplicación práctica de un SIG. |
Tema 4.- BIM (I) |
Introducción a los entornos integrados BIM (Building Information Model). Conceptos básicos. |
Tema 5.- BIM (II) |
Aplicaciones del BIM en edificación sostenible. Interoperabilidad. Trabajo colaborativo. Ecodiseño y eficiencia energética. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A2 A7 A8 B15 B19 C6 |
15 |
24 |
39 |
Prácticas a través de TIC |
A7 B1 B2 B3 B5 B8 B10 B24 C3 |
6 |
9 |
15 |
Traballos tutelados |
A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B15 B17 C1 C8 |
0 |
15 |
15 |
Seminario |
A2 B1 B15 B19 C6 C8 |
2 |
3 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Prácticas a través de TIC |
Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades de carácter práctico (demostracións, simulacións, etc.) a teoría dun ámbito de coñecemento, mediante a utilización das tecnoloxías da información e as comunicacións. As TIC supoñen un excelente soporte e canal para o tratamento da información e aplicación práctica de coñecementos, facilitando a aprendizaxe e o desenvolvemento de habilidades por parte do alumnado. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor. |
Seminario |
Técnica de traballo en grupo que ten como finalidade o estudo intensivo dun tema. Caracterízase pola discusión, a participación, a elaboración de documentos e as conclusións ás que teñen que chegar todos os compoñentes do seminario. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Prácticas a través de TIC |
Seminario |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
En las entrevistas periódicas que se establezcan con el alumno se realizarán las aclaraciones correspondientes a todos aquellos aspectos que resulten de interés, açse orientará sobre los conceptos expuestos en las sesiones magistrales y se hará un seguimiento del trabajo tutelado obligatorio. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A2 A7 A8 B15 B19 C6 |
Se valorará la participación activa del alumnado en las sesiones magistrales. |
20 |
Prácticas a través de TIC |
A7 B1 B2 B3 B5 B8 B10 B24 C3 |
Se valorará la participación activa y el aprovechamiento del alumnado en las prácticas que se realicen sobre los contenidos de la asignatura a través de herramientas TIC. |
10 |
Traballos tutelados |
A2 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B9 B15 B17 C1 C8 |
Se valorará la adecuación de los trabajos realizados por el alumno a los criterios y orientaciones planteados por los profesores. |
70 |
|
Observacións avaliación |
Para poder obtar a una evaluación positiva en la asignatura el alumno deberá asistir como mínimo al 80% de las clases (sesiones magistrales, talleres, seminarios,...). Para poder ser calificado será obligatoria la entrega de todos los trabajos propuestos. Además de la asistencia, participación y realización de trabajos tutelados se podrán realizar las pruebas que se consideren necesarias con el fin de valorar adecuadamente el grado de asimilación de los contenidos conceptuales y procedimentales de la asignatura.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
HARDIN, Brad (2009). BIM and construction management: proven tools, methods and workflows. Indianapolis: Wiley
DEUTSCH, Randy (2011). BIM and integrated design: strategies for architectural practice. Hoboken, N.J.: Wiley
LÉVY, François (2012). BIM in small-scale sustainable design. Hoboken, N.J.: Wiley
KYMMELL, Willem (2008). Building Information Modelling: Planning and Managing Construction Projects with 4D CAD and Simulations. New York: McGraw-Hill Construction Series
COMAS, D; RUIZ, E. (1993). Fundamentos de los Sistemas de Información Geográfica. Barcelona: Ariel
BOSQUE SENDRA, J (1992). Sistemas de Información Geográfica. Madrid: Rialp |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Tecnoloxías avanzadas de representación gráfica en edificación e territorio/670503003 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|