Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A15 |
Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. |
A27 |
Desenvolver auditorías de proxectos e de execución de obras. |
A29 |
Elaborar estudos, certificados, ditames, documentos e informes técnicos. |
A31 |
Redactar, analizar, controlar, xestionar e desenvolver proxectos técnicos. |
B1 |
Capacidade de análise e síntese. |
B2 |
Capacidade de organización e planificación. |
B7 |
Capacidade de traballo en equipo. |
B13 |
Compromiso ético. |
B15 |
Adaptación a novas situacións. |
B16 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
B19 |
Capacidade de liderado, diálogo e negociación. |
B23 |
Orientación a resultados. |
B24 |
Orientación ao cliente. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Aptitud para redactar proyectos técnicos de obras y construcciones, que no requieran proyecto arquitectónico, así como proyectos de demolición y decoración. |
A15
|
|
|
Conocimientos de la organización del trabajo profesional y de los estudios, oficinas y sociedades profesionales, la reglamentación y la legislación relacionada con las funciones que desarrolla el Arquitecto Técnico y el marco de responsabilidad asociado a la actividad. |
A27
|
|
|
Capacidad de análisis de los proyectos de ejecución y su traslación a la ejecución de las obras. |
A27
|
|
|
Aptitud para redactar documentos que forman parte de proyectos de ejecución elaborados en forma multidisciplinar. |
A29
|
|
|
Capacidad para aplicar la normativa técnica al proceso de la edificación, y generar documentos de especificación técnica de los procedimientos y métodos constructivos de edificios. |
A29 A31
|
|
|
Aptitud para analizar, diseñar y ejecutar soluciones que faciliten la accesibilidad universal en los edificios y su entorno. |
A31
|
|
|
Capacidad para analizar y redactar proyectos de evacuación de edificios. |
A31
|
|
|
Capacidade de análise e síntese.
|
|
B1
|
|
Capacidade de organización e planificación.
|
|
B2
|
|
Capacidade de traballo en equipo.
|
|
B7
|
|
Compromiso ético. |
|
B13
|
|
Adaptación a novas situacións. |
|
B15
|
|
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
|
B16
|
|
Capacidade de liderado, diálogo e negociación.
|
|
B19
|
|
Orientación a resultados.
|
|
B23
|
|
Orientación ao cliente.
|
|
B24
|
|
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
|
C2
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
|
|
|
C3
|
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
|
C5
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
|
|
C6
|
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C7
|
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
|
|
C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Introdución |
Desenrollo da asignatura, duración ,asistencia, valoración e materiais. |
Proxecto |
Definición do proxecto, as partes da elaboración dun proxecto, o proxecto de edificación. Definición e partes do mesmo. |
Ferramentas dun diseño |
O punto; Línea; Ángulos e figuras planas; Volúmenes; Colores; A vertical e horizontal e o significado de todos estos elementos no plano simbólico. |
O plano básico e a importancia do manexo deste plano |
Plano básico e disposición de puntos de máxima e mínima tensión.
O diseño gráfico. Aplicación do método plano básico. |
Metodoloxía de proxectar |
Zonas, subzonas, áreas e interrelación entre áreas e zonas. Coñecemento do epacio e dos obxecto que o ocupan. Proxectar áreas do edificio, dormitorio, estar, cociña, baño, etc. |
Proxecto de viabilidade |
Desenrolo dun proxecto de rehabilitación para un cliente dun edificio catalogado da Coruña. Caso práctico. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 |
0 |
30 |
30 |
Prácticas de laboratorio |
A27 A31 B1 B2 B7 B16 B23 B24 C1 C3 C6 C7 |
28 |
20 |
48 |
Solución de problemas |
A15 A29 A31 B1 B2 B7 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Traballos tutelados |
A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 |
14 |
40 |
54 |
Portafolios do alumno |
A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 |
4 |
0 |
4 |
Sesión maxistral |
A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 |
8 |
0 |
8 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. |
Prácticas de laboratorio |
SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. |
Solución de problemas |
FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. |
Traballos tutelados |
PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. |
Portafolios do alumno |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERSOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
Sesión maxistral |
SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Portafolios do alumno |
|
Descrición |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERSOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Análise de fontes documentais |
A27 B1 B2 B7 B13 B16 B23 C2 C3 C4 C5 C6 |
UTILIZACIÓN DA BIBLIOGRAFÍA CORRESPONDENTE. |
2 |
Portafolios do alumno |
A15 B2 B7 B15 B19 B23 C1 C4 C7 C8 |
IRANSE GARDANDO TODOS OS TRABALLOS DO ALUMNO NUNHA CARPETA QUE EL MESMO DISEÑARÁ NO COMEZO DO CURSO. TERANSE SESIÓNS PERSOAIS COS ALUMNOS EN TITORÍAS PARA QUE FAGAN AUTOCORRECCIÓNS DOS TRABALLOS. |
2 |
Prácticas de laboratorio |
A27 A31 B1 B2 B7 B16 B23 B24 C1 C3 C6 C7 |
SERVIRÁN ESTAS PRÁCTICAS PARA FACER CORRECCIÓNS DOS EXERCICIOS. |
51 |
Sesión maxistral |
A29 A31 B1 B13 B16 B23 C1 C4 C7 |
SEMANALMENTE ANTES DE QUE SE EXPOÑAN OS EXERCICIOS PRÁCTICOS, FARASE UNHA EXPOSICIÓN ORAL E NA PIZARRA DOS CONTIDOS POR PARTE DO PROFESOR QUE TRATARÁ DE TEMAS QUE VAI ABORDAR NA PRÁCTICA. |
2 |
Solución de problemas |
A15 A29 A31 B1 B2 B7 B16 B24 C1 C3 C4 C7 C8 |
FARANSE PUBLICAMENTE EN HORARIOS PRESENCIAIS ONDE TODOS PODERÁN INTERVIR DANDO O SEU PUNTO DE VISTA DA SOLUCIÓN. |
13 |
Traballos tutelados |
A15 A27 A31 B1 B2 B13 B15 B16 B19 B24 C1 C3 C6 |
PARTE DOS EXERCICIOS SERÁN PLANTEADOS E RESOLTOS EN HORARIO NON PRESENCIAL COA CORRESPONDENTE DISCUSIÓN E CORRECCIÓN DOS MESMOS EN HORARIO PRESENCIAL. |
30 |
|
Observacións avaliación |
1.- A calificación dos alumnos ten un soporte difinitivo nas prácticas e traballos tutelados dos mesmos, cos porcentaxes de valoración, distintos, que se establecen nos anteriores criterios de evaluación.
2.- As prácticas e traballos tutelados entregados, todas e todos eles obligatorios, teñen distinto carácter:
A.- Entregables evaluables (en torno a ocho prácticas).
B.- Selectivas (unha práctica).
3.- A derradeira práctica, composta de duas partes, una proietiva e outra valorativa, habendo que superar ambalas duas; e o resultado final ven a facer media coas outras practicas do curso.
SEMESTRE INTERNACIONAL (SI):A docencia no "Semestre Internacional", baséase nunha metodoloxía de proxectos, suxeitos a evaliación continua, que constará de:
Proxectos exclusivos da asignatura de Proxectos Técnicos I (80%): cada proxecto realizará-se de forma individual;e serán considerados aptos, aqueles proxectos que alcancen unha puntuación mínima de 5 sobre 10. A puntuación máxima deste bloque será de 8 puntos (80%).
Proxecto desenrrolado en talleres (20%): traballoo en grupos;de máximo tres persoas, sobre un tema común ás seis asignaturas do Semestre Internacional (Construcción III,Construcción IV, Estructuras II, Instalacións II, Organización e Proxectos Técnicos I). A puntuación máxima deste bloque será de 2 puntos (20%).
Para superar a asignatura, deberán de cumplirse as dúas condicións seguientes:
1. ter sido entregados todos os proxectos individuais e cada un deles deberá ter sido considerado como apto.
2. ter alcanzado unha puntuación mínima de 5 sobre 10 no traballo en grupo desenrolado en talleres.
Estos criterios son aplicables tanto á primeira como á segunda oportunidade. Os alumnos que non teñan superado a asignatura na primeira oportunidade, deberán presentar os traballos que non teñan sido considerados aptos na primeira oportunidade.
NOTA: considérase conveniente o coñecemento e manexo de programas informáticos de deseño asistido (AutoCAD, SketchUP o Archicad), así como de programas informáticos de carácter ofimático (Word, Excel, AcrobatPRO, etc.).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
FRANCIS D.K. CHING (). ARQUITECTURA: FORMA, ESPACIO Y ORDEN..
ERNST NEUFERT (). ARTE DE PROYECTAR EN ARQUITECTURA.
GONZÁLEZ VELAYOS, E. (). BREVE HISTORIA DE UNA LARGA PROFESIÓN. EDITORIAL C.G.C.C.O.O.A.
GONZÁLEZ PÉREZ, J. (). COMENTARIOS A LA LEY DEL SUELO. EDITORIAL CIVITAS
FRANCISCO DE GRACIA (). CONSTRUIR EN LO CONSTRUIDO: LA ARQUITECTURA COMO MODIFICACIÓN.
FRANCIS D.K. CHING Y STEVEN P. JOROSZEK (). DIBUJO Y PROYECTO..
PÉREZ GUERRA (). DICTÁMENES Y ESTUDIOS DE DERECHO URBANO. EDITORIAL MONTE CORVO
BRUNO MUNARI (). DISEÑO Y COMUNICACIÓN VISUAL. CONTRIBUCIÓN A UNA METODOLOGÍA DIDÁCTICA..
RUDOLF PRENZEL (). DISEÑO Y TÉCNICA DE LA REPRESENTACIÓN EN ARQUITECTURA.. ED. GUSTAVO GILI
WUCIUS WONG (). FUNDAMENTOS DEL DISEÑO BIDIMENSIONAL Y TRIDIMENSIONAL.
FERNÁNDEZ ALBA (). IDEOLOGÍA Y ENSEÑANZA DE LA ARQUITECTURA EN ESPAÑA. EDITORIAL TUCAR
GALLEGO ANABITARTE (). LEY DEL SUELO. EDITORIAL I.F.I.
JONES CHRISTOPHER. (). MÉTODOS DE DISEÑO.
RUÍZ SERRA, R. (). RÉGIMEN DE FINCAS RUINOSAS.. EDITORIAL M.O.P.U.
K.D. PORTMAN (). SIGNOS Y SÍMBOLOS DE LOS DISEÑOS DE LA CONSTRUCCIÓN.. ED. GUSTAVO GILI
HENRICH SCHMITT (). TRATADO DE LA CONSTRUCCIÓN.. ED. GUSTAVO GILI |
Bibliografía para alumnos matriculados no Semestre Internacional na EUAT:
2011. Escaleras =Escadas = Stairs. Barcelona: Monsa ISBN 9788496096936.
2007. Lofts :New Dimension = Nuevos Lofts. Barcelona: Monsa ISBN
978-84-96429-65-9.
2007. PFC'S 2005-2006:Escolma De Proxectos Fin De Carreira= Selección De
Proyectos Fin De Carrera= Selection of Final Proyects. ISBN
978-84-9749-259-1.
2004. The Phaidon Atlas of Contemporary World Architecture. Comprehensive
ed. London: Phaidon ISBN 0-7148-4312-1.
ARREAZA
R., A., 2011. Ecological Inspirations. Barcelona: Loft Publications ISBN
978-84-9936-775-0.
CHUECA,
P., 2009. Atlas:Plantas De Viviendas. Barcelona: Links ISBN
978-84-89861-64-0.
COBBERS,
A., JAHN, O. and GÖSSEL, P., 2010. Prefab Houses. Köln: Taschen ISBN
9783836521840.
DAGUERRE,
M., 2012. Twenty Houses by Twenty Architects. London: Pall Makk ISBN
978-1-7807-5008-8.
HEISS,
O., EBE, J. and DEGENHART, C., 2010. Barrier-Free Design :Principles,
Planning, Examples. Basel: Birkhäuser ISBN 9783034605779.
HOFFMANN,
H.W. and HUTHMACHER, W., 2010. Single-Family Houses:Construction and Design
Manual. Berlin: DOM publishers ISBN 9783869221076.
HUGUES,
T., GREILICH, K. and PETER, C., 2004. Building with Large Clay
Blocksdetails, Products, Built Examples. Munich: Detail ISBN 3764371110.
MATHEWSON,
C.C.M., 2005. XXSmall Houses. Berlin: Feierabend ISBN 3-89985-252-4.
MESTRE,
O., 2011. Building & Light. Sant Adrià del Besòs: Monsa ISBN
978-84-15223-16-0.
MESTRE,
O., 2011. Building Skins. Sant Adrià del Besòs: Monsa ISBN
978-84-15223-17-7.
MESTRE,
O., 2010. Las Villas Blancas =Sunlight Houses. Barcelona: Monsa ISBN
978-84-96823-72-3.
MINGUET,
J.M., 2012. Efficiency Buildings :Bioclimatic Architecture. Sant Adrià
de Besòs Barcelona: Monsa ISBN 9788415223696.
MINGUET,
J.M., 2012. Houses in Impossible Places. Barcelona: Instituto Monsa de
Ediciones ISBN 978-84-15223-52-8.
MINGUET,
J.M., 2010.< Low Cost :Architecture. Sant Adrià de Besòs: Instituto Monsa
de Ediciones ISBN 978-84-96429-38-3.
MINGUET,
J.M., 2009. Bioclimatic Architecture. Barcelona: Instituto Monsa de
Ediciones ISBN 978-84-96823-41-9.
MINGUET,
J.M., 2009. Building Refurbishment. Barcelona: Instituto Monsa de
Ediciones ISBN 978-84-96823-43-3.
MINGUET,
J.M., 2009. Family Housing. Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones ISBN
978-84-96823-42-6.
MINGUET,
J.M., 2009. Small Hotels & Rural Hotels. Barcelona: Instituto Monsa
de Ediciones ISBN 978-84-96823-46-4.
MINGUET,
J.M., 2009. Vertical Social Houses. Barcelona: Instituto Monsa de
Ediciones ISBN 978-84-96823-44-0.
MINGUET,
J.M. and MIRA VÁZQUEZ, Ó.<., 2013. Houses Think Green! Sant Adrià de
Besòs: Monsa ISBN 9788415223832.
MIRA,
O. and MINGUET, J.M., 2012. Green Prefab :Industrialized & Kit
Architecture. Sant Adrià de Besòs: Instituto Monsa de Ediciones ISBN
9788415223474.
MOSTAEDI,
A., 1999. The Home Office. Barcelona: Monsa ISBN 84-86426-90-1.
MOSTAEDI,
A., 1998. Bars & Restaurants. Barcelona: Monsa ISBN 84-86426-53-7.
MOSTAEDI,
A., BROTO, C. and MINGUET, J.M., 2002. Apartment Architecture Now,
Residential Developments. Barcelona: Instituto Monsa ISBN 84-95275-79-1.
MOSTAEDI,
A., BROTO, C. and MINGUET, J.M., 1998; 2001. Architectural Design. Sant
Adrià del Besos, Barcelona: Instituto Monsa de Ediciones, 2001 ISBN
84-86426-93-6; 84-86426-94-4; 84-86426-92-8; 84-86426-95-2; 84-86426-96-0;
84-95275-27-9; 84-95275-81-3; 84-95275-26-0; 84-95275-76-7; 84-95275-75-9;
84-95275-82-1.
PLUNKETT,
D. and REID, O., El Detalle En El Diseño Contemporáneo De
Oficinas. Barcelona: Blume ISBN 9788498017595.
REICHEL,
A., 2007. Building with Steel :Details, Principles, Examples. Ed detail
ed. Munich: Birkhäuser ISBN 9783764383862.
SMITH,
E.A.T., 2002. Case Study Houses :[the Complete CSH Program, 1945-1966].
Taschen ISBN 3-8228-6412-9.Universidade da Coruña., 2012. Cadernos De Fin De Carreira :[ 5ª Edición =Final Year Journals:
5th. Edition = Cuadernos Fin De Carrera: 5ª Edición]. A Coruña: E.T.S de
Arquitectura,Universidade da Coruña ISBN 978-84-9749-509-7. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Materiais I/670G01003 | Xeometría Descritiva/670G01004 | Expresión Gráfica Arquitectónica I/670G01008 | Construción I/670G01009 | Construción II/670G01011 | Materiais II/670G01012 | Expresión Gráfica Arquitectónica II/670G01013 | Instalacións I/670G01014 | Xeometría da Representación/670G01018 | Topografía/670G01020 | Instalacións II/670G01024 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Construción III/670G01017 | Materiais III/670G01016 | Instalacións III/670G01035 |
|
Materias que continúan o temario |
Proxectos Técnicos II/670G01027 | Proxecto Fin de Grao/670G01036 | Deseño de interiores. xardinaría e paisaxe/670G01042 |
|
Observacións |
Considérase conveniente o coñecemento e manexo de programas informáticos de deseño asistido (AutoCAD, SketchUP o Archicad), así como de programas informáticos de carácter ofimático (Word, Excel, AcrobatPRO, etc.). |
|