Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Redactar proxectos técnicos no ámbito da edificación. |
A15
|
|
|
Coñecer e aplicar as técnicas de avaliación e prevención de riscos, deseño de estudos e plans, así como dos procesos de coordinación da seguridade e saúde laboral na edificación. |
A16
|
|
|
Implementar os planes de seguridade e o seu control en obra. |
A23
|
|
|
Deseñar e redactar estudos e plans de evacuación e seguridade dos edificios. |
A25
|
|
|
Sensibilidade cara a temas de seguridade laboral, accesibilidade, sustentabilidade e medioambiente. |
|
B22
|
|
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
|
C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1ª PARTE: |
Contido EXTPOSITIVO. |
Tema I:
FUNDAMENTOS DAS TÉCNICAS DE MELLORA DAS CONDICIÓNS LABORAIS |
Leccións:
01. O TRABALLO E A SAÚDE. A PREVENCIÓN DE RISCOS LABORAIS.
02. PREVISIÓN, PREVENCIÓN E PROTECCIÓN DOS DANOS DERIVADOS DO TRABALLO.
03. SINISTRALIDADE LABORAL. |
Tema II:
SEGURIDADE NO TRABALLO |
Leccións:
04. CONCEPTO E DEFINICIÓN DE SEGURIDADE: TÉCNICAS E INSPECCIÓNS. MEDIDAS PREVENTIVAS DE ELIMINACIÓN E REDUCIÓN DE RISCOS.
05. ACCIDENTES DE TRABALLO. INVESTIGACIÓN, ANÁLISE E AVALIACIÓN XERAL DO RISCO DE ACCIDENTE.
06. A SINALIZACIÓN EN SEGURIDADE.
07. ORGANIZACIÓN E PLANIFICACIÓN DE ACTIVIDADES INDUSTRIAIS DE CONSTRUCIÓN.
08. PROTECCIÓNS COLECTIVAS E EQUIPOS DE PROTECCIÓN INDIVIDUAL.
09. EQUIPOS DE TRABALLO, INSTALACIÓNS, FERRAMENTAS MANUAIS E MÁQUINAS-FERRAMENTA.
10. MÁQUINAS: SEGURIDADE NO DESEÑO.
11. MÁQUINAS: RISCOS EN OPERACIÓN, ALMACENAMENTO E TRANSPORTE.
12. LUGARES E ESPAZOS DE TRABALLO.
13. RISCOS XERAIS EN CONSTRUCIÓN. CAÍDAS DE ALTURA. .
14. RISCOS ESPECÍFICOS DE CONSTRUCIÓN: DEMOLICIÓNS E MOVEMENTO DE TERRAS, ESTRUTURAS E ACABADOS. DISPOSICIÓNS MÍNIMAS DE SEGURIDADE E SAÚDE DO CONVENIO COLECTIVO XENERAL DO SECTOR DA CONSTRUCIÓN.
15. RISCOS ELÉCTRICOS.
16. PRODUTOS QUÍMICOS E RESIDUOS TÓXICOS.
17. CALDEIRAS, INSTALACIÓNS DE AIRE COMPRIMIDO E ESPAZOS CONFINADOS.
18. O LUME E Os INCENDIOS. SEGURIDADE CONTRA INCENDIOS EN EDIFICIOS E OBRAS. |
Tema III
HIGIENE INDUSTRIAL |
Leccións:
19. A HIXIENE INDUSTRIAL. CONCEPTOS E OBXECTIVOS.
20. AXENTES QUÍMICOS. TOXICOLOXÍA LABORAL E AVALIACIÓN DA EXPOSICIÓN.
21. NORMATIVA LEGAL ESPECÍFICA RESPECTO DE TRABALLOS CON AMIANTO.
22. AXENTES FÍSICOS. CARACTERÍSTICAS, EFECTOS, AVALIACIÓN E CONTROL.
23. RISCOS HIXIÉNICOS. SOLDADURA ELÉCTRICA E OXIACETILÉNICA.
24. AXENTES BIOLÓXICOS. EFECTOS, AVALIACIÓN E CONTROL. |
Tema IV
ERGONOMÍA E PSICOSOCIOLOXÍA APLICADA. MEDICAMENTO DO TRABALLO |
Leccións:
25. ERGONOMÍA E PSICOSOCIOLOXÍA APLICADA. CONDICIÓNS AMBIENTAIS.
26. CARGA FÍSICA E MENTAL DE TRABALLO.
27. MEDICAMENTO DO TRABALLO. PATOLOXÍAS DE ORIXE LABORAL E VIXILANCIA DA SAÚDE. |
2ª PARTE: |
Contido INTERACTIVO. |
Tema V
ÁMBITO XURÍDICO DA PREVENCIÓN |
Leccións:
28. NOCIÓNS DE DEREITO DO TRABALLO. LEXISLACIÓN BÁSICA DE RELACIÓNS LABORAIS.
29. NOCIÓNS SOBRE O SISTEMA ESPAÑOL DA SEGURIDADE SOCIAL.
30. NORMATIVA SOBRE PREVENCIÓN DE RISCOS LABORAIS. OBRIGACIÓNS EMPRESARIAIS.
31. ÓRGANOS DE REPRESENTACIÓN E PARTICIPACIÓN EN MATERIA PREVENTIVA.
32.ORGANIZACIÓN DA PREVENCIÓN EN ESPAÑA. |
Tema VI
XESTIÓN DA PREVENCIÓN |
Leccións:
33. ASPECTOS XERAIS SOBRE ADMINISTRACIÓN E XESTIÓN EMPRESARIAL. PRINCIPIOS BÁSICOS. MODELO ORGANIZATIVO.
34. ANÁLISE, IDENTIFICACIÓN E AVALIACIÓN DE RISCOS.
35. PLANIFICACIÓN DA PREVENCIÓN.
36. ORGANIZACIÓN DA PREVENCIÓN.
37. APLICACIÓN DA XESTIÓN A UN SECTOR ESPECIAL: A CONSTRUCIÓN. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Estudo de casos |
A16 B22 C6 |
1 |
2 |
3 |
Aprendizaxe colaborativa |
A15 A23 A25 |
30 |
30 |
60 |
Presentación oral |
A15 A23 A25 |
3 |
6 |
9 |
Proba obxectiva |
A15 A16 A23 A25 B22 C6 |
2 |
6 |
8 |
Sesión maxistral |
A16 B22 C6 |
23 |
46 |
69 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito enfróntase ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión.
O alumno se situa ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Aprendizaxe colaborativa |
Conxunto de procedementos de ensino-aprendizaxe guiados de forma presencial e/ou apoiados con tecnoloxías da información e as comunicacións, que se basean na organización da clase en pequenos grupos no que o alumnado traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado para optimizar a súa propia aprendizaxe e a dos outros membros do grupo. |
Presentación oral |
Presentación de forma oral con breve explicación dos obxectivos do curso, en relación con cada un dos temas e leccións que se tratarán en clase. |
Proba obxectiva |
Trátase do exame final da materia. Proporase unha serie de exercicios, similares aos desenvolvidos en clase durante o curso.
Tamén se poderán propor preguntas curtas de índole teórica para avaliar a comprensión dos diferentes conceptos tratados na materia.
É unha proba individual e por escrito, que poderá consistir na integración de preguntas abertas de desenvolvemento tipo tema (programa de contidos), tanto de teoría como de solución de problemas e/ou casos prácticos. |
Sesión maxistral |
O profesorado realizará a exposición oral de cada tema ou lección, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
Nas leccións maxistrais o profesor presentará os contidos teóricos e prácticos da materia, axudándose de exemplos ilustrativos co fin de motivar aos alumnos e de axudar á comprensión e asimilación dos contidos.
O profesor apoiarase en presentacións dinámicas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Estudo de casos |
Aprendizaxe colaborativa |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Trátase do tempo que o profesor reserva para atender e resolver dúbidas ao alumnado en relación coa materia.
Actividade académica desenvolvida polo profesorado, individual ou en pequeno grupo, que ten como finalidade atender ás necesidades e consultas do alumnado relacionadas co estudo e/ou temas vinculados coa materia, proporcionándolle orientación, apoio e motivación no proceso de aprendizaxe. Esta actividade pode desenvolverse de forma presencial (directamente na aula ou nos momentos que o profesor ten asignados a tutorías de despacho) ou de forma non presencial (a través de correo electrónico, de moodle ou do campus virtual).
Durante o desenvolvemento das clases prácticas (interactivas) o profesor irá resolvendo as dúbidas que os alumnos expoñan en relación coa mate5ria e coa realización dos problomas e/ou casos prácticos que se estean desenvolvendo.
Durante o ,horario de turorías atenderanse todas aquelas dúbidas que o alumnado, de forma persoal e individualizada, vaia consultando.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A16 B22 C6 |
O profesor realizará a exposición oral de cada tema ou lección, complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A mera asistencia presencial ás clases (deber básico do alumno), é dicir, sen unha parcitipación proactiva nas mesmas, non suporá ningunha nota na cualificación final da materia. |
1 |
Estudo de casos |
A16 B22 C6 |
Resolución de casos que describen unha situación real da vida profesional, achegando solucións razoadas a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
10 |
Aprendizaxe colaborativa |
A15 A23 A25 |
Resolución de tarefas asignadas polo profesor, para o estudo de problemas concretos, co fin de optimizar a aprendizaxe da materia presentada en clases maxistrais. |
10 |
Presentación oral |
A15 A23 A25 |
Exposición de forma oral e participación proactiva, con breve explicación dos obxectivos do curso, en relqación con cada un dos temas e leccións que se tratan en clase. |
9 |
Proba obxectiva |
A15 A16 A23 A25 B22 C6 |
A nota obtida polos traballos realizados nas clases interactivas, así como a participación proactiva do alumno cara á materia, poderá supor un 30% da nota final.
A nota obtida no exame final (proba obxectiva) suporá o 70% da cualificación final.
A mera asistencia presencial ás clases (deber básico do alumno), é dicir, sen unha parcitipación proactiva nas mesmas, non suporá ningunha nota na cualificación final da materia.
A CUALIFICACIÓN FINAL DA MATERIA CALCULARASE DA SEGUINTE MANEIRA:
- No caso de que a nota do exame final (proba obxectiva, que supón o 70%) sexa igual ou maior que 4 (sobre 10) se lle añadira a nota obtida nas clases interactivas (o 30%), para o cálculo da cualificación total da materia (100%).
- No caso de que o alumno obteña unha nota menor que 4 (sobre 10) no exame final (proba obxectiva) a cualificación final da materia será igual a esta nota obtida no exame. |
70 |
|
Observacións avaliación |
As normas expostas aplicaranse ao longo de todo o curso.
Non existen exames parciais.
Cada unha das metodoloxías de avaliación será independente en cualto a cualificación.
Para que o alumno poida presentarse ás probas obxectivas (exames oficiais de Xuño e de Xullo) debe realizar e presentar os traballos das clases interactivas.
Ambas as probas obxectivas, a de Xuño e a de Xullo, terán o mesmo valor e os mesmo requisitos para a súa cualificación, constituíndo as dúas oportunidades para superar a materia no curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Espeso Santiago, José Avelino, y otros (2012). COORDINADORES DE SEGURIDAD Y SALUD EN EL SECTOR DE LA CONSTRUCCIÓN. Lex Nova; Valladolid.
Gómez Etxebarría, Genaro (2010). MANUAL PARA LA FORMACIÓN EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES. CURSO SUPERIOR. CISS Grupo Wolters Kluwer; Valencia
Martínez Cuevas, Alfredo J. (Coord.) (2003). MANUAL PRÁCTICO PARA LA ELABORACIÓN DE ESTUDIOS DE SEGURIDAD Y SALUD EN OBRAS DE CONSTRUCCIÓN. COAAT de Sevilla; Sevilla. |
|
Bibliografía complementaria
|
Gómez Etxebarría, Genaro (2009). 1000 SOLUCIONES EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES. CISS Grupo Wolters Kluwer; Valencia.
Cassinoi Gómez de Cádiz, J. y de la Fuente Moreno, M.A. (2015). ANUARIO DE PREVENCIÓN DE RIESGOS LAB ORALES 2015. Thomson Reuters
Fundación Laboral de la Construcción (2011). COORDINADOR EN MATERIA DE SEGIRIDAD Y SALUD EN LAS OBRAS DE CONSTRUCCIÓN (Volúmenes I, II y III). FLC; Madrid.
Xunta de Galicia (1997). GUÍA DE AVALIACIÓN DE RISCOS LABORAIS. Xunta de Galicia, Santiago de Compostela.
Azcuénaga Linaza, Luís Mª (2007). MANEJO DE CARGAS. RIESGOS Y MEDIDAS PREVENTIVAS. FC Editorial; Madrid
Gómez Etxebarría, Genaro (2010). MANUAL PARA LA FORMACIÓN EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES. ESPECIALIDAD EN SEGURIDAD EN EL TRABAJO. CISS Grupo Wolters Kluwer; Valencia
Rodríguez Gómez, Francisco de Asís (2008). MEMORIA Y PLIEGO DE CONDICIONES PARA CONFECCIONAR UN ESTUDIO DE SEGURIDAD Y SALUD. Fundación del Coaat de Alicante; Alicante.
Sanvicente Callejo, Evaristo (1996). PREVENCIÓN, PROTECCIÓN Y LUCHA CONTRA EL FUEGO. Paraninfo; Madrid |
O primeiro día de clase farase unha PRESENTACIÓN DA MATERIA tratando os seguintes puntos:
Introdución á materia de %ou201CSEGURIDAD E PREVENCIÓN%ou201D
Presentación do profesorado e do coordinador da materia.
Coñecementos previos necesarios.
Formación de grupos. Horarios de clases e tutorías.
Campus virtual (Moodle).
Tutorías. Avaliación. Datas de exames.
Estatísticas de calificacions en cursos anteriores.
As Tutorías do Profesor: realizaranse no horário oficial aprobado e publicado respecto diso polo Centro. |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Construción I/670G01009 | Construción II/670G01011 | Instalacións I/670G01014 | Equipos. medios auxiliares e de seguridade/670G01026 | Construción III/670G01017 | Proxectos Técnicos I/670G01023 | Instalacións II/670G01024 | Proxectos Técnicos II/670G01027 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización. programación e control/670G01021 | Construción IV/670G01022 | Direción. Xefatura e Xestión de Obras/670G01028 |
|
Materias que continúan o temario |
Proxecto Fin de Grao/670G01036 |
|
Observacións |
Recomendacións para o estudo da materia:
-Trátase dunha materia cunha estructrura teórica básica e unha gran cantidade de normativa legal, necesitando un gran desenvolvemento práctico que implica un seguimento continuo ao longo de todo o curso académico por parte do alumno.
-É imprescindible a consulta continua da plataforma virtual Moodle, onde se publicarán contidos, prácticas, exercicios, normas, exames, etc.
-Coñecementos previos: os contidos das materias indicadas. |
|