Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Estar capacitado para investigar en temas de patrimonio cultural e bibliográfico documental |
AP1
|
|
|
Saber manexar e aplicar as novas tecnoloxías no eido do patrimonio cultural e bibliográfico documental |
AP3
|
|
|
Estar capacitado para a xestión en arquivos históricos e bibliotecas patrimoniais |
AP6
|
|
|
Estar capacitado para a posta en valor e a difusión do patrimonio culturale bibliográfico documental |
AP8
|
|
|
Ter capacidade para catalogar e organizar coleccións patrimoniais |
AP15
|
|
|
Posuir e comprender os coñecementos que acheguen una base u oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas a miúdo nun contexto de investigación |
|
BP1
|
|
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos nunha base ou oportunidade de resolución de problemas en contornos novos ou poco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo |
|
BP2
|
|
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun xeito que haberá de se en gran medida autodirixido ou autónomo |
|
BP5
|
|
Expresarse correctamente, tanto de xeito oral como escrita nas linguas oficiais da comunidade autónoma |
|
BP6
|
|
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicación (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para o aprendizaxe ao longo da súa vida |
|
BP8
|
|
Capacidade de análise e síntese |
|
|
CP1
|
Capacidade de resolución de problemas |
|
|
CP2
|
Habilidades para localizar e analizar información de fontes diversas |
|
|
CP3
|
Incorporas as TIC no proceso de investigación e a xestión da información, no análise de datos e a difusión e comunicación de resultados |
|
|
CP9
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Definición e obxectivos da disciplina. Introducción á historia do libro manuscrito durante a Antigüidade e a Idade Media. Orientacións actuais da Codicoloxía e novas metodoloxías. |
|
2. Soportes da escritura antiga e medieval: papiro, pergamiño e papel. |
|
3. Morfoloxía do libro antigo e medieval: táboas de cera, rolo e códice. |
|
4. Morfoloxía do códice (1): cadernos. |
|
5. Morfoloxía do códice (2): preparación da páxina. |
|
6. Morfoloxía do códice (3): outros aspectos (decoración, ilustración, encadernación). |
|
7. A escritura dos códices antigos: copistas e materiais de escritura. |
|
8. A descrición e catalogación de manuscritos: tipoloxía, fontes e problemas. |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A1 B5 C3 |
0 |
25 |
25 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A15 B1 B2 B6 B8 C1 C2 C3 C9 |
0 |
35 |
35 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A6 A8 A15 |
15 |
0 |
15 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
|
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Lectura da literatura científica que se indique para completar a formación de cada tema. |
Traballos tutelados |
Traballo individual que demostre a aplicación práctica dos contidos da materia (descrición e catalogación de códices). |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución dalgunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Os alumnos e alumnas serán atendidos en horario de titorías para recibiren indicacións relativas á elaboración do traballo tutelado. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A1 A3 A6 A8 A15 |
Asistencia ás sesións maxistrais |
30 |
Lecturas |
A1 B5 C3 |
Avaliación dos traballos sobre a bibliografía indicada |
20 |
Traballos tutelados |
A1 A3 A15 B1 B2 B6 B8 C1 C2 C3 C9 |
Traballo práctico individual |
50 |
|
Observacións avaliación |
A avaliación terá en conta a asistencia activa ás aulas das sesións maxistrais e a realización dun traballo práctico de descrición dun códice. Tamén se indicarán ao longo do curso traballos a realizar sobre a bibliografía de lectura obrigatoria. Os traballos deberán ser entregados dentro do prazo máximo da data que se indique en cada caso. Na avaliación dos traballos prácticos terase en conta a boa calidade do contido e tamén a corrección lingüística, a claridade expositiva e a observación das normas estándar para a elaboración de traballos académicos (citas, bibliografía, etc.).
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). Biblioteca Nacional de España. Manuscritos <http://www.bne.es/es/Colecciones/Manuscritos/>. Madrid: Biblioteca Nacional
(). Codices Electronici Sangallenses (CESG) <http://www.cesg.unifr.ch/en/>. Sankt Gallen: Stiftsbibliothek
(). Digitalisierte Sammlungen der Staatsbibliothek zu Berlin <http://digital.staatsbibliothek-berlin.de/>. Berlin: Staatsbibliothek
(). Electronic Resources: Paleography and Codicology <http://medieval.berkeley.edu/resources/electronic/paleography-and-codicology>. Berkeley: University of California
Agati, M. L. (2003). Il libro manoscritto. Introduzione alla Codilogia. Roma: L'Erma
Ruiz, E. (2002). Introducción a la Codicología. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
Sánchez Mariana, M. (1995). Introducción al libro manuscrito. Madrid: Arco Libros
Clemens, R. (2007). Introduction to manuscript studies. Ithaca: Cornell U. P.
Petrucci, A. (1984). La descrizione del manoscritto: storia, problemi, modelli. Roma: Nuova Italia Scientica
Ruiz, E. (1988). Manual de Codicología. Madrid: Fundación Germán Sánchez Ruipérez
(). Manuscripta medievalia <http://www.manuscripta-mediaevalia.de/#|4>.
Szirmai, J. A. (1999). The Archaeology of Medieval Bookbinding. Ashgate
(). Universiteit Leiden. Medieval Manuscripts <http://www.library.leiden.edu/special-collections/manuscripts/subcollections-whs-medieval-mss.html#information-retrieval-databases>. Leiden: Universiteit
(). Universität Heidelberg. Digitale Bibliothek <http://www.ub.uni-heidelberg.de/helios/digi/handschriften.html>. Heidelberg: Universität
(). Österreichische Nationalbibliothek. Handschriften <http://www.onb.ac.at/sammlungen/hschrift/bibliographie.htm>. Wien: ÖNB |
|
Bibliografía complementaria
|
Beccaria, A. (1956). I Codici di medicina del periodo presalernitano, (secoli IX, X e XII) . Roma : Edizioni di Storia e Letteratura
Smith, W. A. (2014). A Study of the Gospels in Codex Alexandrinus. Codicology, Palaeography, and Scribal Hands. Brill
Díaz y Díaz, M. C. (1988). El códice calixtino de la catedral de Santiago. Estudio codicológico y de contenido. Santiago de Compostela
Díaz y Díaz, M. C. (1983). En torno a la codicología actual, en Unidad y pluralidad en el mundo antiguo:actas del VI Congreso Español de Estudios Clásicos, pp. 293-304. Madrid: Gredos
Lemaire, J. (1989). Introduction à la codicologie. Louvain-la-Neuve : L'Institut d'Etudes Medievales de l'Université Catholique
Boillon, B. (1983). Introduction aux techniques du livre. Grenoble: Bibliothèque Universitaire
VV. AA. (2011). La fabbrica del codice. Materiali per la storia del libro nel tardo medioevo. Roma: Viella
Pacht, O. (1993). La miniatura medieval: una introducción. Madrid: Alianza
Gillisen, L. (1977). Prolégomènes d'une codicologie. Recherches sur la construction des cahiers et la mise en page des manuscrits médiévaux. Gand
Muzerelle, D. (1997). Vocabulario de codicología. Madrid: Arco Libros |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|