Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A25 |
Capacidade para o cálculo e o deseño de máquinas eléctricas. |
A26 |
Capacidade para o deseño de centrais eléctricas. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en ámbitos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que terá que ser en boa medida autodirixido ou autónomo. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno será capaz de coñecer e identificar os distintos elementos dun sistema de enerxía eléctrica que permiten contextualizar a temática abordada na asignatura de Tecnoloxía Eléctrica e que son: as máquinas eléctricas, as fontes xeradoras de enerxía eléctrica e as liñas de transporte da enerxía eléctrica. Así mesmo, saberá analizar o comportamento dos anteriores elementos a partir dos seus modelos e circuítos equivalentes. |
AP25 AP26
|
BP2 BP5
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Generalidades |
Análises de Circuítos Eléctricos
Fundamentos Electromagnetismo |
Máquinas Eléctricas |
Fundamentos das máquinas eléctricas
Transformador
Máquina síncrona |
Sistemas de Enerxía Eléctrica (SEE) |
Generalidades
Operación dos SEE
Liñas de alta tensión
Xeración de enerxía eléctrica |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A25 A26 B2 B5 |
40 |
0 |
40 |
Solución de problemas |
B2 B5 |
20 |
30 |
50 |
Proba obxectiva |
A26 A25 B2 |
4 |
54 |
58 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Os contidos do programa explícanse na pizarra, resolvéndose as dúbidas que poidan suscitar os alumnos.
Ao longo do curso, durante as sesións de clase, o profesor poderá suscitar cuestións sobre o temario ou suscitar exercicios aos alumnos e evaluar as súas respostas. A cualificación destas respostas poderá ser incorporada á cualificación da asignatura segundo detállase no apartado de avaliación. |
Solución de problemas |
O profesor propón problemas en clase para a súa resolución. Estes serán resoltos, segundo estime o profesor, polos alumnos ou polo profesor na pizarra. O profesor pode elixir a un alumno para a resolución do problema na pizarra. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva consta dun conxunto de exercicios e preguntas que o alumno deberá resolver e responder por escrito nun tempo máximo de catro horas. Esta proba pode consistir nun exame escrito tradicional, un exame tipo test ou unha combinación de ambas modalidades. A forma de puntuar as preguntas dependerá da modalidade de exame e, en calquera caso, será coñecida polo alumno con anterioridad á realización do mesmo. Para iso, os baremos utilizados serán publicados na páxina web da asignatura e serán explicados polo profesor en clase. O alumno non poderá contar con máis axuda que a dunha calculadora. A tenencia por parte do alumno, durante a realización desta proba, de calquera obxecto non autorizado expresamente polo profesor, supoñerá a retirada do exame e a suspensión do mesmo. O aprobado obterase cunha puntuación de 5 puntos sobre un total de 10. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Durante todo periodo de clases, o profesor conta cunhas horas de tutoría nas que se resolven cuestións dos alumnos de forma personalizada, tanto para unha mellor comprensión dos contidos da asignatura, como para a resolución de problemas e a preparación da proba obxectiva.
Así mesmo, os alumnos que opten pola realización dun traballo tutelado, recibirán unha atención personalizada específica para a consecución dos obxectivos do traballo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A26 A25 B2 |
A proba obxectiva será dalgunha das modalidades seguintes: exame tradicional ou exame tipo test, ou unha combinación de ambas modalidades. En calquera caso, o profesor informará aos alumnos da modalidade de proba que terán que superar con antelación á mesma.
En circunstancias excepcionais, sempre a criterio do profesor e de acordo cos alumnos afectados, a proba obxectiva poderá ser oral, é dicir, non escrita. Este pode ser o caso de exames, normalmente de recuperación, no que o número de alumnos convocados é moi reducido. |
100 |
|
Observacións avaliación |
Á finalización do cuatrimestre levarase a cabo unha proba obxectiva.
Por medio desta, o alumno estará capacitado para obter a máxima nota da
asignatura. Dito doutro xeito, unha nota máxima na proba obxectiva supón
un sobresaliente-10 na cualificación da asignatura. No entanto,
existen outros criterios que poden supoñer un reforzo na nota final e
que son o resultado dunha participación voluntaria e proactiva do alumno
e da valoración que o profesor estime desta participación. Estas
valoracións sumaranse á cualificación obtida na proba obxectiva, cando
esta supere un mínimo de calidade establecido polo profesor da
asignatura e conformar, así, a cualificación final da asignatura. En
ningún caso poderá considerarse aprobada a asignatura si o alumno non
realiza a proba obxectiva e non supera con esta o mínimo anteriormente
mencionado. Os criterios de reforzo voluntarios son: o aprovechamiento
das clases presenciales e a realización de traballos tutelados. A continuación descríbense os criterios de avaliación: Proba obxectiva Considéranse as modalidades de exame seguintes: - Exame tradicional,
é dicir, un exame que consta dun conxunto de preguntas no que o alumno
puntúa positivamente por cada resposta completa e correcta. - Exame tipo test,
no que o alumno, para cada unha das preguntas de que consta o exame,
deberá marcar unha opción de entre as múltiples posibles como resposta
correcta. Cada pregunta contestada correctamente puntúa positivamente,
en contraposición ás respostas erróneas, que supoñen unha valoración
negativa na nota final da proba. Normalmente esta valoración negativa
non é lineal, é dicir, a resposta errónea a unha pregunta illada non
supón merma na nota da proba mentres que a acumulación de preguntas
erróneas si resta puntuación. Con iso preténdese favorecer aos alumnos
que, por temor ao fracaso nalgunha pregunta, optan por non respondela
malia posuír coñecementos suficientes para a resolución da mesma.
A
proba obxectiva será dalgunha das modalidades anteriormente descritas
ou unha combinación de ambas modalidades. En calquera caso, o profesor
informará aos alumnos da modalidade de proba que terán que superar con
antelación á mesma. En circunstancias excepcionais, sempre a
criterio do profesor e de acordo cos alumnos afectados, a proba
obxectiva poderá ser oral, é dicir, non escrita. Este pode ser o caso de
exames, normalmente de recuperación, no que o número de alumnos
convocados é moi reducido. Aprovechamiento das clases presenciales A
mera asistencia a clase non é obligatoria para a superación da
asignatura e tampouco supón ningún tipo de recompensa en términos de
cualificación final da asignatura. O profesor da asignatura non levará
un control de asistencia ás clases máis aló do que estime necesario para
coñecer o nome dos alumnos. Con todo, ao longo dun curso académico
prodúcense circunstancias nas que o profesor pode percibir e valorar o
interese que un alumno mostra na asignatura e no aprovechamiento das
clases en particular. Circunstancias como estas poden ser: a resolución
de problemas, a formulación de preguntas de interese, a participación en
debates, etc. En definitiva, o término aprovechamiento está relacionado coa proactividad do alumno en relación coa asignatura e o proceso de aprendizaxe. Traballos tutelados O
profesor da asignatura resérvase o dereito de propoñer aos alumnos a
realización de traballos tutelados. Estes serán en todos os casos
voluntarios e supoñerán, por parte do alumno, unha dedicación
extraordinaria non recolleita nesta guía docente. Nunha primeira reunión
personalizada co alumno, o profesor consensuará con este o tipo de
traballo, os obxectivos do mesmo e a puntuación máxima que supoñería a
consecución destes obxectivos. A puntuación obtida sumaríase
directamente á cualificación da asignatura. O alumno terá que evaluar si
a dedicación e esforzo que o traballo esixiralle poderán ser asumidos
por el, atendendo ás súas circunstancias persoais, e si supoñerán un
beneficio maior. Así pois o alumno terá que atopar algún tipo de
motivación relacionada coa posibilidade de mellora da cualificación
académica, de axuda para a superación da asignatura ou outra de índole
máis persoal. Nalgunhas circunstancias nas que un alumno non
supere satisfactoriamente a asignatura nunha primeira convocatoria, pero
que supere na cualificación da asignatura un certo limiar mínimo,
poderá aprobar a asignatura na convocatoria de segunda oportunidade
mediante a realización dun traballo tutelado. En calquera caso, a
valoración desta posibilidade compete única e exclusivamente ao profesor
da asignatura, atendendo ás circunstancias particulares de cada caso,
en ocasións relacionadas coa disponibilidad dun traballo tutelado
adecuado. Esta opción non se trata, baixo ningún concepto, dun dereito
adquirido polo alumno senón dunha posibilidade que brinda o profesor da
asignatura atendendo a cada caso particular.
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Tecnoloxía eléctrica/730497001 |
|
Observacións |
O alumno debe coñecer as técnicas de análises de circuítos
eléctricos, tanto de continua como de corrente alterna e sistemas
monofásicos e trifásicos.
Así mesmo, para a
completa comprensión dos principios das máquinas eléctricas, debe estar
familiarizado cos conceptos e as leis que rexen o electromagnetismo e a
inducción magnética. |
|