Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Ser capaz de escoller e aplicar a metodoloxía de investigación máis adecuada, cualitativa ou cuantitativa, en función da pregunta de investigación plantexada. |
A5 |
Ser capaz de identificar mediante a búsqueda en bases de datos bibliográficas as investigacións que se están a realizar no eido sociosanitario e recoñecer as potenciais liñas de investigación futura, propoñendo deseños de investigación en este campo específico. |
A6 |
Demostrar capacidade para interpretar e utilizar literatura científica, e informes sobre resultados de investigación. |
A8 |
Ser capaz de demostrar coñecementos e habilidades na construcción e validación de instrumentos de medición bio-fisiológica e psico-social. |
A10 |
Demostrar capacidade para liderar unha equipa de saúde, promovendo actitudes de colaboración, consenso, negociación e resolución de conflictos. |
A11 |
Desenvolver espíritu crítico para analizar e comparar os diversos modelos organizativos. |
A12 |
Ser capaz de identificar aspectos de influencia significativa na análise externa e interna de unha organización sociosanitaria. |
A13 |
Ser capaz de extrapolar de un escenario sociosanitario unha realidade determinada e proxectar unha mellora concreta. |
A14 |
Ser capaz para analizar e desplegar as liñas estratéxicas de un servizo sociosanitario. |
A15 |
Ser capaz de deseñar e xestionar a posta en marcha de intervencións innovadoras no ámbito da ordenación e da avaliación dos servizos sociosanitarios. |
A17 |
Adquirir os coñecementos necesarios para participar na toma de decisiones e na ordenación e avaliación das institucións sociosanitarias como responsables de servizos ou unidades. |
A19 |
Adquirir os coñecementos necesarios para participar nos procesos de ordenación e avaliación dos servizos sociosanitarios. |
A20 |
Ser capaz de fundamentar a xestión de conflictos no ámbito sociosanitario. |
A21 |
Ser capaz de identificar e aplicar o marco normativo vixente que regula a prestación de servizos sociosanitarios. |
A22 |
Coñecer os últimos avances en investigación e xestión no eido sociosanitario. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa en unha equipa interdisciplinar. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadano e como profesional. |
B8 |
Capacidade de análise e síntese. |
B9 |
Capacidade para aplicar os coñecementos na práctica. |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
B21 |
Implicación na calidade e búsqueda da excelencia. |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
B23 |
Habilidade para desenvolver estratexias para traballar nun contexto internacional. |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer o concepto de Catástrofe e a súa diferenciación entre outras emerxencias, as súas prioridades e resultados. |
AM2 AM5 AM6 AM8 AM10 AM11 AM12 AM13 AM14 AM15 AM17 AM19 AM20 AM21 AM22
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM21 BM22 BM23 BM24
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Coñecer o concepto de seguridade, prevención, asistencia humanitaria e sanitaria. |
AM2 AM5 AM6 AM8 AM10 AM11 AM12 AM13 AM14 AM15 AM17 AM19 AM20 AM21 AM22
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM21 BM22 BM23 BM24
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Gestion de recursos humanos e materiais. |
AM2 AM5 AM6 AM8 AM10 AM11 AM12 AM13 AM14 AM15 AM17 AM19 AM20 AM21 AM22
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM21 BM22 BM23 BM24
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Centros de coordinación. Os distintos organismos implicados na catastrofe. Selección de vítimas, evacuación e tratamentos. Persoal formado e especializado.
|
AM2 AM5 AM6 AM8 AM10 AM11 AM12 AM13 AM14 AM15 AM17 AM19 AM20 AM21 AM22
|
BM1 BM2 BM3 BM4 BM5 BM6 BM8 BM9 BM10 BM11 BM12 BM21 BM22 BM23 BM24
|
CM2 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. BASES CONCEPTUAIS E OBXECTIVOS TERAPÉUTICOS. SIGNIFICADO DA PALABRA CATÁSTROFE E As súas DISTINTAS ACEPCIÓNS. |
Reflexións sobre a mellor maneira de facer fronte ás ameazas.
Desafíos para a xestión da axuda, |
2. ASISTENCIA SANITARIA NAS CATASTROFES. TIPOS DE EMERXENCIAS SANITARIAS. TIPOS DE SELECCIÓN DE VICTIMAS. |
OS DISTINTOS TIPOS DE EMERXENCIAS SANITARIAS. |
3. CATASTROFES E GLOBALIZACION. TIPOS DE EMERXENCIAS REAIS. ASISTENCIA HUMANITARIA E SANITARIA. |
SEGURIDADE COMO PARADIGMA DA PROTECCIÓN DA SAUDE E A PRESTACIÓN DA AXUDA HUMANITARIA |
4. XESTION DE PROBLEMAS QUE EXPÓN UNHA CATASTROFE. |
A orixe, a magnitude e a gravidade da Catástrofe como elementos que expón unha catástrofe. |
5. RECURSOS HUMANOS E MATERIAIS |
XESTIÓN DOS RECURSOS HUMANOS E MATERIAIS NUNHA CATASTROFE |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Lecturas |
A2 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A17 A19 A20 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B21 B22 B23 B24 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
1 |
1 |
2 |
Sesión maxistral |
A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A17 A19 A20 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B23 B24 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
15 |
20 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A8 A10 A13 A14 A15 A17 A19 A20 A21 A22 B1 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B21 B22 B23 B24 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
5 |
17 |
22 |
Estudo de casos |
A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A17 A19 A20 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B12 B21 B22 B23 B24 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
10 |
19 |
29 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Lecturas |
Son un conxunto de textos e documentación escrita que se recolleron e editaron como fonte de profundización nos contidos traballados. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Traballos tutelados |
Metodoloxía deseñada para promover a aprendizaxe autónoma dos estudantes, baixo a tutela do profesor e en escenarios variados (académicos e profesionais). Está referida prioritariamente ao aprendizaxe do “cómo facer as cousas”. Constitúe unha opción baseada na asunción polos estudantes da responsabilidade pola súa propia aprendizaxe.
Este sistema de ensino baséase en dous elementos básicos: a aprendizaxe independente dos estudantes e o seguimento desa aprendizaxe polo profesor-titor.
- Poderan ser traballos individuais ou en grupo.
- Os grupos estaran compostos por 3-5 alumnos.
- A sua realización e obrigatoria e computa 50% |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo.
- Os grupos estaran compostos de 3-5 estudantes.
- A realizacion desta actividade e obrigatoria e computa un 50%. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
A atención persoalizada realizarase a cada grupo de 3-5 estudantes que realizan o traballo tutelado e os estudos de casos, para facer un seguimento máis proximo do traballo que están a desenrolar. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15 A17 A19 A20 A21 A22 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B10 B11 B12 B21 B22 B23 B24 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
- A metodoloxia a seguir e por medio de Traballo Colaborativo, o estudiante desenrrola un rol no grupo para realizar os traballos.
-Emprender valoracións exhaustivas, toma de decisións clínicas e sistemáticas utilizando as ferramentas e marcos adecuados para as persoas e vítimas, tendo en conta os factores físicos, sociais, culturais, de valores e relixiosos.
-A participación de cada un dos membros do equipo na resolución e discusión dos problemas ou situacións expostas
-As fontes documentais. |
50 |
Traballos tutelados |
A2 A5 A6 A8 A10 A13 A14 A15 A17 A19 A20 A21 A22 B1 B5 B6 B8 B9 B10 B11 B12 B21 B22 B23 B24 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
- A metodoloxia a seguir e por medio de Traballo Colaborativo, o estudiante desenrrola un rol no grupo para realizar os traballos.
- O grupo deberá expor ao longo de cuadrimestre dun caso practico dunha catastrofe.
- O caso deberá conter a abordaxe do problema, as fontes documentais, os procedementos utilizados e a resolución do caso.
- Os alumnos deberán identificar as súas necesidades de aprendizaxe, axudar a planificar o caso, dirixir as discusións na aula, distribuír roles de traballo, avaliar o seu propio labor e a dos seus compañeiros. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Tanto o Estudo de Casos como os Traballos Tutelados, non teñen revisión final xa que están sometidos a unha avaliación continua cos grupos correspondentes ao longo do modulo.
Ou sistema de cualificación e a seguinte:
0-4.9 Suspenso
5-6.9 Aprobado
7-8.9 Notable.
9-9.5 Sobresaliente.
9.6-10 Matricula de Honra.
Para obter matricula de Honra deberá de alcanzar un 9,6 - 10 na Nota Final, é dicir coa suma dos porecentajes do Estudo de Casos e os Traballos Tutelados.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GOITIA, A.; ZURITA, A.; MILLAN, J.M. (1999). CLASIFICATION OF INJURED IN CATASTROPHES. SOCIEDAD ESPAÑOLA DE EMERGENCIAS, EMERGENCIAS 1999; 11:132-140
Hilda Herzer, Carla Rodriguez, Alejandra Celis, Mara Bartolomé y Graciela Caputo (2002). COEXIST WITH THE RISK OR THE GESTION OF THE RISK. 10 AÑOS DE LA RED.
Vicente Molinero A, et al. (2011). Field triage outpatient. Semergen. 2011.. ELSEVIER-DOYMA. doi:10.1016/j.semerg.2010.12.010
David P. Fidler (2007). Management of the help in cases of catastrophe: security and sanitary and humanitarian assistance. INTERNATIONAL REVIEW OF THE RED CROSS. Nº 866.
M. P. Acinas (2007). Management of the information and messages to the population in situations of emergency, evacuations and simulations. emergencias 2007;19:88-95
Alvarez Leiva, C (2008). Manual of attention to multiple victims and catastrophes. Aran Ediciones, S.L. 3ª edición
REQUENA HIDALGO, JESUS; CAMPINS ERITJA, MAR (2000). OF THE CATASTROPHES ENVIRONMENTAL To THE COTIDANIDAD URBAN. THE GESTION OF THE SECURITY And THE RISK. UNIVERSIDAD DE BARCELONA. GEO-CRITICA. COLOQUIO HISPANO CANADIENSE
Carlos Álvarez Leiva, Carmen Asencio Sánchez, Dolores Herrera Rojas, José I. Sánchez Olmedo, Juana M (). SANITARY ASSISTANCE TO THE CATASTROPHES. Hospital Militar de Sevilla
LAVELL, ALLAN; FRANCO, EDUARDO (1996). STATE, SOCIETY And GESTION OF THE DISASTERS IN AMERICA LATIN: IN SEARCH OF THE STRAY PARADIGM. LA RED; FLACSO; ITDG-PERU |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|