Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir os aspectos básicos sobre a regulación e rexistro dos medicamentos en España |
A4 A5 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B16 B20 B21
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10
|
Explicar os principios de farmacocinética e farmacodinamia dos medicamentos e a súa aplicación no proceso de utilización, especialmente no relativo a eficacia e seguridade |
A4 A5 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B16 B20 B21
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10
|
Identificar os principais grupos terapéuticos dos medicamentos e a súa aplicación para a prevención, tratamento e curación das enfermidades |
A4 A5 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B16 B20 B21
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10
|
Explicar os usos clínicos, accións e efectos adversos máis frecuentes, así como a forma correcta de administración dos medicamentos |
A4 A5 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B8 B9 B12 B13 B16 B20 B21
|
C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PRINCIPIOS XERAIS DA FARMACOLOXÍA CLÍNICA E DA UTILIZACIÓN DE MEDICAMENTOS |
1.- Farmacoloxía: Conceptos básicos. As actividades e/ou divisións da farmacoloxía. A farmacoloxía orientada ao paciente e á comunidade. A responsabilidade actual de enfermaría no uso de medicamentos.
2.- Selección de medicamentos. Guías de medicamentos. Ficha técnica. Medicamento xenérico. O uso racional do medicamento. Adherencia ao tratamento. Información de medicamentos. Condicións de conservación dos medicamentos.
3.- Conceptos importantes en farmacocinética. Farmacocinética clínica. A farmacodinamia: mecanismos de acción. A administración de medicamentos: vías de administración e formas farmacéuticas.
4.- Situacións que modifican a resposta aos fármacos. Situacións fisiolóxicas e patolóxicas. Administración e uso de medicamentos en insuficiencia renal, anciáns, pediatría, embarazo e lactación.
5.- O ensaio clínico controlado. Estudos de utilización de medicamentos. Farmacoeconomía.
6.- Os efectos indesexables dos medicamentos: concepto, clasificación, prevención e repercusións. Farmacovixilancia. Erros de medicación.
7.- Interaccións medicamentosas. |
GRUPOS TERAPÉUTICOS DE MEDICAMENTOS |
1.- Antiinfecciosos: Antibióticos, antifúnxicos, antivirais. Antisépticos. Desinfectantes. Política de antibióticos.
2.- Fármacos que actúan sobre o sistema nervioso autónomo.
3.- Dor. Analxésicos e antiinflamatorios. Analxésicos opiáceos. Tratamento da dor.
4.- Psicofármacos: hipnóticos-sedantes, antidepresivos, antipsicóticos. Fármacos para procesos neurolóxicos: antiparkinsonianos, anticonvulsivantes
5.- Fármacos activos sobre problemas cardiovasculares: Hipertensión, hiperlipidemias, insuficiencia cardíaca, cardiopatía isquémica.
6.- Anticoagulantes e antiagregantes plaquetarios. Medicamentos que actúan sobre o sistema endócrino: antidiabéticos.
7.- Medicamentos que actúan sobre o aparato dixestivo: antiácidos, antiulcerosos, laxantes. Medicamentos que actúan sobre o aparato respiratorio: mucolíticos, antitusígenos, broncodilatadores. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A4 A5 A6 |
1 |
0 |
1 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A6 B3 B6 B8 B13 B16 B20 B21 |
20 |
50 |
70 |
Obradoiro |
A4 A5 A6 B1 B2 B4 B5 B9 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
19 |
42 |
61 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A5 A6 B1 B2 B3 |
2 |
12 |
14 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
O curso comezará cunha sesión expositiva dunha hora de duración na que se presentará a asignatura e expoñerase con detalle o traballo a realizar durante o cuatrimestre, así como os criterios de avaliación. |
Sesión maxistral |
Exposición oral e con medios audiovisuais dos temas que compoñen o programa da asignatura. |
Obradoiro |
Sesións sobre os temas expostos na sesión maxistral co fin de aclarar puntos claves e/ou dúbidas dos alumnos. Combinaranse diversas metodoloxías/probas (exposicións, simulacións, debates, solución de problemas, prácticas guiadas, casos clínicos, etc) a través da que o alumnado desenvolve tarefas eminentemente prácticas sobre un tema específico, co apoio e supervisión do profesorado |
Proba de resposta múltiple |
50 preguntas con 5 respostas das cales só unha é correcta. Non se aplica factor de corrección por respostas non acertadas. |
Atención personalizada |
|
Descrición |
Resposta a consultas suscitadas polo alumno. Posibilidade de ampliación de coñecementos |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Obradoiro |
A4 A5 A6 B1 B2 B4 B5 B9 B12 C1 C3 C4 C5 C6 C7 C8 C9 C10 |
Puntúase a asistencia do alumno e o resultado das probas realizadas. |
30 |
Proba de resposta múltiple |
A4 A5 A6 B1 B2 B3 |
O alumno deberá realizar unha proba de 50 preguntas tipo test con resposta múltiple, unha correcta de entre 5 posibles. Non puntúa negativo. O aprobado (5) estará no 70% das respostas correctas (35). Para superar esta proba, e por tanto a asignatura, haberá que obter como mínimo un 5. |
70 |
|
Observacións avaliación |
O sistema de cualificacións expresarase mediante cualificación numérica de acordo co establecido no art.° 5 do Real Decreto 1125/2003 do 5 de setembro (BOE 18 de setembro), polo que se establece o sistema europeo de créditos e o sistema de cualificacións nas titulacións universitarias de carácter oficial e validez en todo o territorio nacional. Sistema de cualificacións: 0-4.9=Suspenso 5-6.9=Aprobado 7-8.9=Notable 9-10=Sobresaliente 9-10 Matrícula de Honra (Graciable)
Os alumnos con matrícula a tempo parcial deben mandar un correo electrónico ao profesor indicando a súa situación ao principio do curso. Neste caso, a avaliación dos obradoiros realizarase pola entrega dos exercicios propostos por correo electrónico. A avaliación da proba de resposta múltiple realizarase seguindo as indicacións desta guía.
Alumnos con segunda matrícula e posteriores: seguiranse os criterios de avaliación propostos nesta guia. Considerarase non presentado aquel alumno que non asista ao exame final.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
1. Laporte JR y Tognoni G. Principios de epidemiología del medicamento. 2ª edición Coleccción Salud Publica De Masson y Salvat Barcelona 1993. 2. Lehne RA. Pharmacology for nursing care. Ed WB Saunders, Philadelphia 1990.   3. Flórez J, Armijo JA, Mediavilla A. Farmacología Humana. Ed Masson y Salvat, última edición. 4. Villa LF. MEDIMECUM 2014. Adis International. Una edición cada año. Madrid, 2010 y años sucesivos (edición anual). 5. Goodman y Gilman. Las Bases Farmacológicas de la Terapéutica. Última edición. Ed. McGraw-Hill. 6. JM Mosquera; P. Galdós. Farmacología Clínica para Enfermería. Ed. McGraw-Hill. 7. Rodríguez-Carranz. Guía de Farmacología y Terapéutica. Ed. McGraw-Hill Interamericana. Madrid 2007. 8. Pacheco del Cerro. Farmacología y Práctica de Enfermería. 1ª ed. Ed. Masson 2006. 9. Velázquez (Lorenzo, Moreno, Leza, Lizasoain, Moro, Portolés). Farmacología Básica y Clínica. 18ª ed. 2009. 10. Catálogo de Especialidades Farmacéuticas (Medicamentos) 2014. Ed. Consejo General de Colegios Oficiales de Farmacéuticos. 11. Castells Molina, Hernández Pérez. Farmacología en Enfermería. 3ª ed. Ed. Elsevier 2012. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|