Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Comprender o concepto de saude e identificar e analizar os factores determinantes da saúde (biolóxicos, ambientais, estilos de vida, e sistemas sanitarios). |
A29 A31 A32
|
B1 B16 B20
|
C8 C10 C11 C12
|
Describir a evolución histórica da saude pública e a enfermaría comunitaria |
A30 A33
|
B3 B6 B24
|
C6
|
Desenvolver habilidades para identificar, analizar e interpretar datos estadísticos referidos a estudos poblacionais. |
A31 A32
|
B1 B20
|
C4 C6 C8 C11 C12
|
Describir as características e os obxetivos dos distintos tipos de estudos epidemiolóxicos. Técnicas e instrumentos de recollida de datos. |
|
B1 B3 B6 B10
|
C4 C8 C11
|
Describir a epidemioloxía das enfermidades transmisibles e non transmisibles na comunidade. |
A29 A30
|
|
C10
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
A SAUDE E OS SEUS FACTORES DETERMINANTES |
- O modelo de determinantes da saúde. Valoración enfermeira dos factores da bioloxía humana, do medio ambiente, do estilo de vida o do sistema sanitario, e a súa repercursión na autonomía para o autocoidado.
- O compromiso con un estilo de vida saudable como meta enfermeira. Instrumentos de valoración do estilo de vida e planificación de coidados para promovelo: o perfil do estilo de vida de Pender. Intrumento de barreiras, beneficios e autoeficacia percibida. O PAPPS:recomendacións baseadas na investigación para a prevención da enfermidade e a promoción dun estilo de vida saudable.
- Os determinantes sociais da saúde: a crisis económico-financieira e as novas identidades. Influencia na autonomía para o autocoidado.
- A educación sanitaria ao servizo da promoción da saúde e da prevención da enfermidade. Modelo pragmático de Salleras. Modelo transteorético do cambio de conducta. Limitacións da educación sanitaria e perspectivas do empoderamento en saúde, empoderamento de pacientes, e do coaching en saúde. Respaldo científico. |
FUNDAMENTACIÓN TEÓRICA E XERALIDADES DA SAÚDE PÚBLICA E ENFERMARÍA COMUNITARIA
|
- A saúde individual e colectiva. A salutoxénese e os activos en saúde como obxeto da saúde pública.
- Modelos de atención sanitaria: bioloxicista, analítico e con perspectiva de xénero, modelo de empoderamento dos pacientes ,modelo enfermeiro salutoxénico e modelo de prevención dos déficits de autocoidado.
- Concepto e funcións da saúde pública. A saúde pública en España. A promoción da saúde e a súa axenda internacional. Empoderamento, facilitación e abogacía para a saúde.
- A prevención da enfermidade no mundo desenvolvido. Niveis de prevención. Evidencias de eficacia.
- O diagnóstico de saúde na comunidade e a planificación sanitaria para enfermeiros comunitarios.
- Da enfermaría de saúde pública á enfermaría comunitaria. Situación actual. Aportaciós da enfermaría comunitaria á saúde das persoas, grupos e comunidades. Empoderamento, autocoidado e a autoatención para a saúde. A enfermeira comunitaria de enlace. As enfermeiras especialistas en enfermaría comunitaria. |
DEMOGRAFIA E ESTADISTICAS DE POBOACIÓN |
- Estadísticas demográficas.
- Poboacións e modelos de crecemento.
- Interese para os profesionais de enfermaria comunitaria. |
EPIDEMIOLOXIA XERAL, CLÍNICA E APLICADA |
- Epidemioloxía de saúde pública. Método epidemiolóxico e aplicacións da epidemioloxía. Vixiancia epidemioloxica
- Coidados de enfermaría baseados na evidencia.
- Epidemioloxía aplicada aos problemas de saúde máis prevalentes. interese para os profesionais de enfermaría. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
A30 B1 |
2 |
0.5 |
2.5 |
Sesión maxistral |
A29 A30 B1 B3 B6 B16 B20 B24 C6 C8 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Lecturas |
A30 A32 A33 B3 B16 C4 C8 |
10 |
10 |
20 |
Traballos tutelados |
A29 A30 A31 A32 A33 B1 B3 B6 B10 C4 C6 C8 C10 C11 C12 |
15 |
45 |
60 |
Proba obxectiva |
B16 B20 B24 C10 C11 C12 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Actividades iniciais dirixidas a que o alumno dispoña de información organizada sobre a súa propia saúde e o seu estilo de vida, a fin de poder utilizala como unha liña de base sobre a que articular o proceso de ensino aprendizaxe. |
Sesión maxistral |
Sesións utilizadas para introducir os novos temas ou subtemas, axudando ao alumno a articula-los en torno ao coñecemento do que xa dispón, poñendo atención nos aspectos claves do tema, como en aqueles de máis difícil comprensión, e nas mellores estratexias para aborda-los. |
Lecturas |
Textos que permiten afondar nos contidos da materia, ou coñecer aspectos novidosos que non se atopan regularmente nos libros de referencia dos que dispomos. |
Traballos tutelados |
Traballo dirixido a aprender o xeito en que se realizan determinados aspectos do coidado para a saúde ou cómo se utilizan os coñecementos, instrumentos ou ferramentas de que dispomos para facilitar o proceso. |
Proba obxectiva |
Proba de carácter obxetivo dirixida a avaliar se o alumno acada os obxetivos da asignatura, podendo estar conformada por diferentes tipos de preguntas sexan test, cortas, de asociación, etc... Cada pregunta correcta puntúa un punto, e a incorrecta non puntúa, sen puntuacións intermedias para as incompletas. Acadaranse a lo menos cinco puntos para superar a asignatura. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Atención persoalizada que se proporcionará a demanda do alumno a fin de que éste poida seguir con aproveitamento o ritmo de aprendizaxe do grupo. É de especial interese para guiar o estudo daqueles alumnos que non participan regularmente na aula. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A29 A30 A31 A32 A33 B1 B3 B6 B10 C4 C6 C8 C10 C11 C12 |
Traballo tutelado que pode computar ata dous puntos na nota final de asignatura, sendo condición necesaria para facer o sumatorio da nota do exame e da nota do traballo, ter superado o exame con a lo menos cinco puntos. A nota do traballo virá determinada pola consecución dos obxetivos do mesmo, e polo rigor científico e metodolóxico con que o alumno o realice.
Os alumnos que non acuden regularmente a clase poden solicitar seguemento de este traballo en tutoría personalizada por correo electrónico. |
20 |
Proba obxectiva |
B16 B20 B24 C10 C11 C12 |
Proba de carácter obxetivo dirixida a avaliar se o alumno acada os obxetivos da asignatura, podendo estar conformada por diferentes tipos de preguntas sexan test, cortas, de asociación, etc... Cada pregunta correcta puntúa un punto, e a incorrecta non puntúa, sen puntuacións intermedias para as incompletas. Acadaranse a lo menos cinco puntos para superar a asignatura, de un total de oito puntos que se poden obter en esta parte da avaliación.
|
80 |
|
Observacións avaliación |
A metodoloxía de avaliación descrita é obligada para os alumnos de matrícula ordinaria en primeira oportunidade (xuño). Os alumnos que concurran á segunda oportunidade (xullo) poderán escoller o mesmo sistema de avaliación -sempre que tiveran entregado en tempo os traballos propostos- ou concurrir a un exame único que computará o total da nota da avaliación. En este caso haberá dúas preguntas máis sobre as temáticas relativas aos traballos realizados durante o curso, que terán o mesmo criterio de avaliación que as oito restantes. O alumno deberá comunicar por escrito ao profesor o sistema que escolle durante a realización do exame da segunda oportunidade. Os alumnos con matrícula a tempo parcial poden acollerse ao sistema de avaliación de exame único tanto na convocatoria de xuño como na de xullo. A calificación de Matrícula de Honra poderán obtela os alumnos que puntúen a lo menos un 9, con preferencia para as calificacións de 10. O profesor poderá dirimir quen obtén esta calificación utilizando a tal fin o contido do exame e o dos traballos tutelados. En caso de igualdade de condicións e habendo máis aspirantes que matrículas, o profesor pode convocar aos alumnos aspirantes para a realización de unha proba voluntaria que dirimirá quen obtén a calificación MH ata o máximo de matrículas permitido.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
(). .
Bernard Honoré, A. (2002). A saúde em projecto. Loures. Ed. Lusociencia. Ediçoes técnicas e científicas.
Escuela Andaluza de Salud Pública (2011). Activos para la salud y promoción de la salud mental. Experiencia formativa.. Granada EASP
Woodall J., Raine G., South J. and Warwick-Booth L. (2010). Empowerment and Health & Well-being: Evidence Review.. Centre for Health Promotion Research, Leeds Metropolitan University.
Sánchez Moreno, A. (2000). Enfermería Comunitaria 2. Epidemiología y Enfermería. . Madrid.McGraw Hill Interamericana
Icart Isern, M.T., et al. (2003). Enfermería Comunitaria II. Epidemiología.. Barcelona. Ed. Masson.
García Suso A, Vera Cortés M, Campo Osaba A. (2001). Enfermería Comunitaria.Bases teóricas.. Madrid. Difusión avances de Enfermería.
Sánchez Moreno A, Aparicio Ramón V, Germán Bes C, Mazarrasa L. (2000). EnfermeríaComunitaria. Tomo 1.. Madrid. McGraw Hill Interamericana.
Escuela Andaluza de Salud Pública. (2010). Formación en salutogénesis y activos para la salud. Serie monografías EASP nº51. Granada. EASP
Pender NP, Murdaugh CL, Parsons MA. (). Health Promotion in Nursing Practice.. New Jersey. Prentice Hall
Bernalte Benazet A, Miret García MT. (2005). Manual de Enfermería Comunitaria. LibrosEnRed
Escuela Nacional de Sanidad (2009). Método epidemiológico.. Madrid. ISCIII
Orem, D., Savannah, G. (1993). Modelo de Orem. Conceptos de enfermería en la práctica.. Barcelona. Ed. Científicas y Técnicas, S.A.
Marie Fabienne Fortin (2000). O processo de Investigaçao. Loures. Lusociencia
Restrepo H, Málaga H. (2001). promoción de la salud: como construir vida saludable. Colombia. Ed. Panamericana |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|