Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer e identificar as causas biomecánicas dos procesos patolóxicos morfolóxicos e funcionais do pé. |
A19 A20
|
B1 B3 B9 B11 B18
|
C1 C3 C7
|
Coñecer, utilizar racionalmente e interpretar as probas complementarias necesarias para o diagnóstico dos procesos patolóxicos morfolóxicos e funcionais do pé. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B11
|
C1 C3 C7
|
O alumno/a coñece e desenvolve as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C4 C7
|
Coñece e deseña o plan de tratamento ortopodológico da patoloxía da extremidade inferior. Coñece a patoloxía do antepié e do retropié. Deformidades congénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C7
|
O alumno/a coñece e identifica os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podológica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparello locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. |
A19 A20
|
B1 B3 B7 B9 B11 B12 B18 B19
|
C1 C3 C4 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico |
Tema 1: Conceptos teóricos do diagnóstico en Podoloxía
Tema 2: Modelos teóricos sobre a función/ disfunción do pé
|
Parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica |
Tema 3: Alteracións da columna vertebral
Tema 4: Alteracións da articualción coxofemoral e o xeonllo e o morna
Tema 5: Alteracións lonxitudinais do membro inferior
|
Patoloxía do retropié |
Tema 6: Alteracións morfolóxicas e funcionais da articulación tibioperonea astragalina
Tema 7: Alteracións morfolóxicas e funcionais da articulación subastragalina
TEMA 8: Sindromes dolorosos: Talaxias
|
Patoloxía do antepie |
Tema 9: Alteracións morfolóxicas e funcionais do antepiei
Tema 10: Síndromes dolorosas: Metatarsalgias
Tema 11: Alteracións morfolóxicas e Funcionais do primeiro raio
Tema 12: Alteracións dos sesamoideos
Tema 13: Alteracións morfolóxicas e Funcionais dos dedos
Tema 14: Alteracións morfolóxicas e Funcionais do quinto raio |
Amputacións. Pé de risco. Lesións neurolóxicas. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Deformidades conxénitas |
Tema 15: Introdución ao pé de risco: definición e fisiopatoloxía.
Tema 16: Introdución ás amputacións: Definición, epidemioloxía e custo social.
Tema 17: Lesións neurolóxicas. . Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Deformidades conxénitas |
UNIDADE TEÓRICO PRÁCTICA
Técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e prognóstico, e deseñar o plan de tratamento integral da patoloxía da extremidade inferior |
Tema 18: Semioloxía da exploración física
Tema 19: Parámetros clínicos anormais da exploración en descarga.
Tema 20: Parámetros clínicos anormais da exploración en bipedestación e dinámica
Tema 21: análise da pegada plantar e a marcha en situacións patolóxicas
Tema 22: Solicitude e interpretación de probas complementarias |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A19 A20 B9 B12 C1 C7 |
18 |
36 |
54 |
Seminario |
A19 A20 B1 B11 C3 |
6 |
15 |
21 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 B7 B18 C4 |
9 |
17 |
26 |
Estudo de casos |
A19 A20 B3 B12 C7 |
11 |
16 |
27 |
Proba mixta |
A19 A20 B3 B19 |
2 |
18 |
20 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais desenvolveranse como clases expositivas-participativas durante as cales se exporán os contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, vídeo, etc. As sesións maxistrais centraranse nos contidos principais do temario.
A través da plataforma MOODLE(https://campusvirtual.udc.é/moodle/)ofreceranse textos escritos que posúen os contidos BASICOS do temario.
|
Seminario |
Mediante o desenvolvemento de diferentes actividades en grupo desenvolveranse e profundarase en diferentes contidos da materia. O traballo realizado en cada un ou dos seminarios reflectirase na entrega dunha actividade en grupo que se presentará no formato e data concertada na plataforma virtual. |
Prácticas de laboratorio |
Os obxectivos das prácticas de laboratorio serán: 1. Recoñecer os signos e síntomas propios da patoloxía do pé.
2. Realizar as técnicas exploratorias en descarga para identificar e recoñecer os parámetros clínicos anormais.
3. Realizar as técnicas exploratorias en carga para identificar e recoñecer os parámetros clínicos anormais.
4. Realizar unha análise da pegada plantar e a marcha humana para identificar as situacións anormais e patolóxicas.
5. Solicitar e interpretar probas complementarias
6. Deseñar un plan integral de atención *podológica en base aos achados clínicos.
|
Estudo de casos |
Describiranse diferentes situacións clínicas, facilitandolle aos alumnos datos da anamnesis, motivos de consulta, datos da exploración física *imaxes e probas complementarias. Ante estes datos cada grupo de alumnos debe realizar un diagnóstico xustificado e razoado da patoloxía do paciente e propor un plan integral de tratamento |
Proba mixta |
Exame con 30 preguntas de proba obxectiva e 3 preguntas de proba de desenvolvemento. No exame incluirá preguntas relacionadas cos contidos desenvolvidos tanto nas sesións maxistrais, como nos seminarios, o estudo de casos e as prácticas de laboratorio |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Estudo de casos |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase de forma programada nos horarios do profesor de atención ao alumno esta atención poderá desenvolverse de forma virtual ou presencial.
O alumno deberá realizar unha entrega dos traballos indicados en ambas as metodoloxías e o profesor poderá realizar cuestións sobre os mesmos durante a atención personalizada. Establecerase ao longo do curso o momento obrigatorio de asistencia a esta atención.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A19 A20 B1 B11 C3 |
As actividades relacionadas cos seminarios son obrigatorias e non se poden recuperar ou substituír por outras actividades da materia, coa excepcion dos alumnos de matricula parcial que deberan realizar as actividades que se indiquen e entregalas no momento indicado, esta programación realizarase cando se presente o caso.
Realizaranse 5 actividades (en grupo ou individuais)con calificacions de 2 puntos cada unha.
É necesario alcanzar a metade da puntuación para superar a materia.
En caso de non alcanzar a metade da puntuación, na convocatoria de xullo o alumno debrá responder 2 preguntas (que terán un valor de 4 puntos) sobre as temáticas dos seminarios e alcanzar polo menos un 80% da puntuación das mesmas.
|
10 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 B7 B18 C4 |
É obrigatoria a asistencia á totalidade das prácticas de laboratorio para superar a materia.
O alumno debe entregar un dossier cos datos das exploracións realizadas durante as prácticas o día no que finalicen as mesmas e realizar unha proba práctica que poderá ser oral ou escrita.
|
10 |
Estudo de casos |
A19 A20 B3 B12 C7 |
Cada grupo debe entregar un dossier sobre os casos traballados, a argumentación do diagnóstico e o plan de tratamento. Establecerase durante a planificación do curso a data de entrega dos devanditos dossieres.(valor 10). É necesario alcanzar a metade da puntuación para superar a materia.
A asistencia ás sesións de estudos de casos é obrigatoria, quedan excluídos desta obrigatoriedade os alumnos de matricula parcial que entregasen as actividades que se lles programen cando se presente a situación.
Na ultíma sesión presencial para o estudo de casos cada alumno debe resolver de forma individual un caso e entregar de forma escrita o razoamento do mesmo.(valor 10). É necesario alcanzar a metade da puntuación para superar a materia.
En caso de non alcanzar a metade da puntuación do dossier , na convocatoria de xullo o alumno deberá alcanzar o 100% da puntuación do caso individual.
|
20 |
Proba mixta |
A19 A20 B3 B19 |
Realizarase un exame con 20 preguntas de proba obxectiva e 5 preguntas de proba ensaio. Os contidos que se avaliarán neste exame serán os desenvolvidos durante as sesións maxistrais, as prácticas de laboratorio e os seminarios.
A avaliación da proba mixta distribuirase con 30 puntos para a proba obxectiva e 30 puntos para as preguntas ensaio, para poder superar a proba mixta o alumno debe alcanzar polo menos 15 puntos en cada unha das partes.
|
60 |
|
Observacións avaliación |
Para superar a materia o alumno debe alcanzar a metade da puntuación en cada unha das metodoloxías propostas avaliables obrigatorias; é dicir: Seminario:5 puntos Prácticas de laboratorio: 5 puntos Estudio de casos: 5 puntos do dosier do grupo e 5 puntos da resolución individual. Proba mixta: 15 puntos a proba obxectiva e 15 puntos a proba ensaio. Convocatorias extraordinarias e/ou de segunda e posteriores matrículas: Para aqueles alumnos/ás que cursasen polo menos unha vez as prácticas, poden acollerse á opción de presentarse só ao exame teórico, tendo en conta que a cualificación do exame teórico fará media coas cualificacións das prácticas de laboratorio, actividades de seminario e estudo de casos do curso académico no que cursase as prácticas de laboratorio. No caso de non alcanzar a nota mínima dos seminarios e estudos de casos durante o curso o alumno terá que presentar na convocatoria de xullo todos os traballos realizados durante o desenvolvemento do curso académico para lograr como máximo a puntuación mínima destes, ademais na proba teórica haberá polo menos unha pregunta ensaio sobre os contidos traballados nos seminarios que deberá ser superada con polo menos o 75% da puntuación que corresponda á devandita pregunta A cualificación de Matrícula de honra será outorgada automaticamente a aqueles alumnos que alcancen a cualificación de 10. No caso de que exista maior número de alumnos que matriculas de honra asignadas á materia, ou existan alumnos con cualificación de 9 ou mais, logo de solicitude por escrito dos alumnos interesados;se programará, en data e hora acordada cos interesados, a realización dun exame tipo proba obxectiva para asignar as mellores cualificacións do mismo;la matrícula de honra. Oportunidade adiantada: Será condición necesaria para superar a materia superar unha proba practica na cal se examinase a adquisición de competencias pertencentes ao módulo práctico, posuirá unha cualificación do 10%. A cualificación dos seminarios e casos clínicos será substituída por un único traballo que posuirá unha cualificación do 10%. O exame posuirá un valor do 80% e incluirá ademais das preguntas de proba obxectiva e preguntas curtas, 1 caso clínico que o alumno debe de resolver. Matrícula parcial: o alumno/a acollido a esta modalidade de matrícula debe de comunicalo á profesora a primeira semana do cuadrimestre no que se cursa a materia. As metodoloxías de estudo de casos e seminarios serán non presenciais para esta modalidade de matrícula, tendo que realizar traballos similares aos realizados na modalidade presencial, traballos que estarán dispoñibles a través da plataforma Moodle. O alumnado que non se presente ao exame final ou non realice as prácticas de laboratorio recibirá unha cualificación de No presentado.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
MICHAUD, T.C. Foot Orthoses and Other Forms of Conservative Foot Care. Baltimore: Williams Wilkins, 1993.
VALMASSY, RL. Clinical Biomechanics of the lower extremities. St. Louis: Mosby, 1996
TACHDJIAN, M.O. Ortopedia Clínica Pediátrica. Diagnóstico y tratamiento. Buenos Aires: Médica Panamericana, 1999
M. O. SEIBEL, Función del pie: texto programado, Madrid, Ortocen, 1994
ROOT M, Normal and abnormal function of the foot, Vol. 2, Clinical Biomechanics Corporation, 1997
ROOT M. Exploración biomecánica del pie, Vol 1. Madrid: Ortocen Editores, 1991
MUNUERA P. El primer radio: Biomecánica y ortopodología. Santander :EXA Editores, 2008
MCRAE R. Exploración clínica ortopédica. Madrid: Ed Harcourt Brace, 1998 |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02002 | Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010 | Podología xeral/750G02012 | Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Ortopodoloxía 1/750G02017 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Farmacoloxía/750G02009 | Radiodiagnóstico e Radioprotección/750G02014 | Ortopodoloxía 2/750G02018 |
|
Materias que continúan o temario |
Ortopodoloxía 3/750G02019 | Patoloxía Podolóxica 2/750G02022 | Podoloxía Física/750G02023 | Podoloxía Deportiva/750G02025 | Pe de risco/750G02031 | Prácticum 1/750G02033 | Prácticum 2/750G02034 | Prácticum 3/750G02035 |
|
Observacións |
IMPORTANTE PRÁCTICAS DE LABORATORIO Para as prácticas de laboratorio é un requisito imprescindible acudir a estas co seguinte material individual por alumno: - Lapis dermográfico ou rotulador cirúrxico - Fita métrica flexible (non metálica) - Goniometro e pantalón curto.
AVISO Na primeira clase do curso, estableceranse os grupos de prácticas, grupos de traballo de seminarios e casos clínicos para configurar o cronograma, polo que é básico asistir a esa primeira clase da materia, aqueles alumnos que non asistan a esa primeira sesión serán incluídos nos grupos de forma arbitraría para conseguir o equilibrio numérico entre estes. |
|