Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A19 |
Coñecer e identificar os procesos patolóxicos do pé e sistémicos con repercusión podolóxica, pé de risco e os parámetros clínicos patolóxicos das afeccións estruturais e funcionais do aparato locomotor en decúbito, bipedestación estática e dinámica. Identificar as lesións dermatolóxicas e o seu tratamento. Coñecer e aplicar a Farmacoloxía especifica de uso podolóxico. |
A20 |
Coñecer e desenvolver as técnicas de exploración, para emitir un diagnóstico e pronóstico, e deseñar o plan de tratamento ortopodolóxico da patoloxía da extremidade inferior. Traumatismos óseos e músculo ligamentosos. Patoloxía do antepé e do retropé. Deformidades conxénitas. Lesións neurolóxicas. Amputacións. Asimetrías. |
A22 |
Deseñar, obter e aplicar mediante diferentes técnicas e materiais os ortesis plantares e ortesis dixitais, próteses, férulas. Ortesioloxía plantar e digital. Estudo do calzado e calzadoterapia. Prescrición de tratamentos ortopédicos da extremidade inferior. |
A23 |
Coñecer e aplicar os métodos físicos, eléctricos e manuais na terapéutica das distintas patoloxías do pé. Vendaxes funcionais. Terapia da dor e inflamación no pé. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B9 |
Fomento dunha segunda lingua de interese para a profesión. |
B12 |
Capacidade de xestión da información. |
B14 |
Implicación na calidade e busca da excelencia. |
B18 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
B19 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
O alumno/a é capaz de valorar a biomecánica e patomecánica do pé presente nas diferentes técnicas deportivas, de realizar os tratamentos necesarios para tratar e/ou mellorar a funcionalidade do pé na práctica deportiva. Será capaz de explicar os fundamentos básicos fisiológicos do exercicio físico e o deporte, e a súa relación coas afeccións podolóxicas, así como analizar a contorna no que se desenvolven as actividades deportivas e a súa influencia nas afeccións podolóxicas. |
A19 A20
|
B1 B9 B12
|
C1 C3
|
O alumno/a é capaz de identificar e tratar as lesións podolóxicas máis frecuentes asociadas ao exercicio físico e ao deporte |
A19 A20
|
B9 B12 B19
|
C1 C3
|
O alumno/a coñece e aplica os métodos físicos, eléctricos e manuais na terapéutica das distintas patoloxías do pé. O alumnno/a adapta e aplicar os tratamentos físicos, cirúrxicos e farmacolóxicos, ás lesións podológicas máis frecuentes asociadas ao exercicio físico e ao deporte |
A22 A23
|
B9 B18 B19
|
C1 C3
|
O alumno/a coñece e aplica terapia da dor e inflamación do pé mediante o deseño e a aplicación protocolos para o tratamento e a prevención das lesións podolóxicas máis frecuentes asociadas ao exercicio físico e ao deporte |
A22 A23
|
B9 B19
|
C1 C3
|
O alumno/a coñece, deseña e aplica ortesiología plantar e dixital ás lesións podolóxicas máis frecuentes asociadas ao exercicio físico e ao deporte |
A22
|
B3 B14 B19
|
C1 C3
|
O alumno/a coñece e realiza estudos do calzado, calzadoterapia, mediante a análise das características xerais e particulares do calzado deportivo, a súa función e criterios de selección para o exercicio físico e o deporte |
A22
|
B3 B9 B19
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
FUNDAMENTOS DE PODOLOXÍA DEPORTIVA EXERCICIO FÍSICO E DEPORTE SUPERFICIES ANÁLISES PODOLÓXICO |
TEMA 1:
Introdución: Conceptos básicos de podoloxía deportiva. O papel da podoloxía no medicamento deportivo.
TEMA 2:
Exercicio físico e deporte: definicións e características. Influencia das superficies na práctica deportiva.
TEMA 3:
A análise podolóxico na práctica deportiva: Protocolo de exploración do paciente deportista
|
EPIDEMIOLOXÍA DAS LESIÓNS DEPORTIVAS DO MEMBRO INFERIOR. LESIÓNS DO MEMBRO INFERIOR ASOCIADAS Á PRÁCTICA DEPORTIVA: ÓSEAS, MÚSCULO-TENDINOSAS, LIGAMENTOSAS, NEUROLÓXICAS E DÉRMICAS. |
TEMA 4: Epidemioloxía xeral das lesións do membro inferior asociadas á práctica deportiva
TEMA 5:
Lesións óseas
TEMA 6:
Lesións de ligamentos e aponeurosis
TEMA 7:
Lesións musculares e tendinosas
TEMA 8:
Lesións neurolóxicas
TEMA 9:
Outras lesións frecuentes na práctica deportiva (dérmicas, infecto-contaxiosas)
|
PREVENCIÓN DAS LESIÓNS ASOCIADAS Á PRÁCTICA DEPORTIVA. ESTUDO PODOLÓXICO DO CALZADO DEPORTIVO |
TEMA 10:
Prevención das afeccións podolóxicas asociadas á práctica deportiva
TEMA 11:
Os tratamentos ortopodolóxicos, físicos e farmacolóxicos no proceso de atención ao deportista
TEMA 12:
Características xerais do calzado deportivo e criterios de selección do calzado deportivo
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A19 A20 A22 A23 B1 B9 C3 |
18 |
36 |
54 |
Prácticas clínicas |
A22 A23 B3 B14 B18 B19 C1 |
9 |
13.5 |
22.5 |
Seminario |
A19 A20 B3 B9 B12 C1 |
17 |
25.5 |
42.5 |
Proba mixta |
A19 A20 A22 A23 B12 |
2 |
20 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
9 |
0 |
9 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
As sesións maxistrais consisten en clases expositivas-participativas dos contidos básicos da materia, con apoio de imaxes, vídeo, etc. As sesións maxistrais centraranse na exposición e debate dos contidos principais do temario. Facilitarase ao alumnado o temario cos contidos teóricos básicos da materia, así como material para traballar na aula ou fóra dela. Todo o material estará accesible para o alumnado na facultade virtual da UDC.
|
Prácticas clínicas |
Estas prácticas realizaranse na Clínica Universitaria de Podoloxía. Nelas desenvolveranse os protocolos de exploración e tratamento do paciente deportista (con pacientes reais) e incidirase na aplicación de técnicas de análises, diagnóstico e tratamento de uso máis frecuente no paciente deportista |
Seminario |
Os seminarios consistirán no estudo de temas concretos relacionados cos contidos da materia, mediante diferentes actividades en grupo ou individuais, as cales incluirán debates, estudo de casos clínicos e mesas redondas |
Proba mixta |
Proba mixta que consistirá nunha combinación de preguntas de resposta obxectiva (test) e preguntas de resposta aberta. Esta proba está orientada á demostración por parte do alumnado da adquisición dos coñecementos teóricos básicos expostos e debatidos nas sesións maxistrais e que compoñen os contidos do temario. A puntuación das preguntas desta proba especificarase na normativa que se adxunta ao exame |
Atención personalizada |
|
Descrición |
A atención personalizada desenvolverase de forma programada e presencial nos horarios do profesor de atención ao alumno establecidos polo centro; e de forma virtual, por correo electrónico falonso@udc.es e a través doutros medios telemáticos que permida a plataforma virtual
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A19 A20 B3 B9 B12 C1 |
Cada seminario acompañarase dunha actividade que elaborará o alumnado de maneira individual ou en grupo e entregar en tempo en forma tal e como estará descrito no apartado correspondente da materia na facultade virtual da UDC. En cada actividade especificarase o obxectivo da mesma e a súa puntuación correspondente.
Para que as actividades sexan cualificadas e computen na cualificación final o alumnado debe asistir e participar nos seminarios, fóra dos alumnos/as matriculados a tempo parcial
|
20 |
Prácticas clínicas |
A22 A23 B3 B14 B18 B19 C1 |
Asistencia obrigatoria ao 100% das prácticas para todo o alumnado en calquera modalidade de matrícula. Na cualificación das prácticas clínicas terase en conta a aplicación dos coñecementos á práctica, especialmente os relacionados coa exploración e análise podolóxico do deportista, así como o diagnóstico, planificación de tratamentos e seguimento dos pacientes tratados. |
10 |
Proba mixta |
A19 A20 A22 A23 B12 |
Proba escrita na que se combinarán preguntas de resposta obxectiva tipo resposta múltiple, ordenación ou relación de contidos, con preguntas de resposta aberta orientadas estas últimas á resolución de cuestións relacionadas con aspectos clínicos (diagnóstico, tratamento, etc.) de afeccións podolóxicas asociadas á práctica deportiva. A puntuación das preguntas especificarase na normativa que se adxunta ao exame.
Para superar a materia, á marxe das cualificacións obtidas noutras metodoloxías, é necesario obter un 50% da puntuación total desta proba.
|
70 |
|
Observacións avaliación |
- As cualificacións das prácticas clínicas e os seminarios só computarán na cualificación final se se supera o 50% da cualificación da proba mixta. No caso de non presentarse ou non superar a proba mixta na primeira oportunidade, as cualificacións das prácticas clínicas e os seminarios computarán na segunda oportunidade se se supera o 50% da cualificación da proba mixta.
- En segunda e sucesivas matrículas non computarán as cualificacións dos cursos anteriores
- A cualificación de Non Presentado outorgarase no caso de que non se presente á proba mixta ou non realice o 100% das prácticas clínicas.
- A cualificación de matrícula de honra, dado o seu carácter graciable, concederase automaticamente ao alumnado que obteña un 10 na cualificación media da materia. De darse o caso de que haxa máis alumnos/as con esa cualificación que matrículas se poidan outorgar pola cota oficial establecido, convocarase a todos os alumnos/as para a realización dunha proba específica de desempate, proba que consistirá en novo exame de características similares ás da proba mixta, exame que se fixará en data e hora de acordo cos interesados/as. En caso de non existir ningún alumno/a con cualificación de 10, todo o alumnado que obteña unha cualificación media superior a 9.0, requisito básico para optar á matrícula de honra, poderán optar á matrícula de honra previa solicitude ao profesor e mediante a superación da proba anteriormente descrita. No caso de que non existan solicitudes expresas de opción a matrícula, o profesor se reserva a potestade de outorgalas naqueles casos que, cumprindo o requisito mínimo, puidesen ser merecedores de matrícula pola aptitude e a actitude mostradas durante o desenvolvemento da materia
- Alumnado en matrícula parcial: O alumnado en matrícula parcial debe de comunicalo obrigatoriamente ao profesor responsable da materia ao comezo do curso. Para este alumnado é obrigatorio ao 100% a realización da práctica clínicas. A cualificación dos seminarios pode obterse mediante a realización de traballos dirixidos que o alumno/a realizará de forma autónoma.
- Oportunidade adiantada de avaliación: O alumnado que se atope nos supostos recollidos na normativa de xestión académica da UDC disporá desta opción para superar a materia mediante unha proba escrita de características similares á a recollida no proceso de avaliación que terá un peso do 100% da cualificación final
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Moreno de la Fuente JL. Podología
Deportiva. 1ª Ed. Barcelona: Masson; 2005 Porter DA, Schon LC. Baxter’s The foot and ankle in sport. 2ª Ed.Philadelphia: Mosby Elsevier; 2008 Izquierdo M. Biomecánica y Bases
Neuromusculares de la Actividad física y el Deporte. 1ª Ed. Madrid:
Editorial Médica Panamericana; 2008
Viel E. Coordinador. La marcha humana, la carrera y el salto: Biomecánica, exploraciones,
normas y alteraciones. 1ª Ed. Barcelona: Masson; 2002 |
Bibliografía complementaria
|
|
Buckup K. Pruebas
clínicas para patología ósea, articular y muscular. 3ª ed.
Barcelona: Elsevier; 2007 Espinás Boquet J, Vilaseca Canals J. coordinadores. Guía Terapéutica en Atención
Primaria (Basada en la selección razonada de medicamentos). 5ª
ed. Barcelona: Sociedad Española de Medicina de Familia y Comunitaria; 2013 Dockery
GL. Cutaneous
Disorders of the lower extremity. 1ª ed. Philadelphia:
Saunders; 1997 Kirby KA. Biomecánica del pie y la extremidad inferior III: Artículos de Precision Intricast, 2002-2008. Arizona (USA): PrecisionIntricast, Inc; 2009 Mandracchia
V. Consulting Editor. Heel
Pain. New York: Clinics in Podiatric Medicine and Surgery; 2005 McNabb JW. Infiltraciones.
1ª ed. Madrid: Marbán; 2006 Mulero J, Pérz AJ. Coordinadores. El deporte y la actividad física en el aparato locomotor (Tomo I). Barcelona: Masson; 2002 Muñoz Calvo B et al, comité editorial. Cliniguía, actualización de
diagnóstico y terapéutica. 4ª ed. España: Eviescience; 2009 Ribes R, Ros P. Inglés
Médico. 1ª ed. Madrid: Panamericana; 2010 Straus SE, Scoot Richardson W, Glasziou P, Haynes RB. Medicina Basada en la Evidencia.
3ª ed. Madrid: Elsevier; 2006 Tixa S. Atlas
de anatomía palpatoria: tomo 2 miembro inferior. 2ª ed.
Barcelona: Masson; 2006 Villa LF. Coordinación. Medimecum,
guía de terapia farmacológica. 19ª ed. España: Luis F Villa
Alcazar; 2014 Werd MB, Knight EL. Editors. Athletic Footwear and Orthoses in Sports
Medicine. 1ª ed Lakeland FL (USA): Springer; 2010 Ylinen J. Estiramientos
Terapéuticos (en el deporte y en las terapias manulaes).1ªed.Barcelona:
Elsevier Masson; 2009
Yates B. Editor. Merriman’s
Assessment of the lower limb. 3ª ed. Croydon (UK): Churchill Livingstone; 2012 |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Anatomía específica do membro inferior/750G02002 | Psicoloxía/750G02006 | Farmacoloxía/750G02009 | Sistemas de Información e Comunicación en Ciencias da Saude/750G02010 | Método científico e Saude Pública/750G02011 | Biomecánica do membro inferior/750G02013 | Radiodiagnóstico e Radioprotección/750G02014 | Podoloxía Preventiva/750G02015 | Ortopodoloxía 1/750G02017 | Ortopodoloxía 2/750G02018 | Ortopodoloxía 3/750G02019 | Ortesioloxía dixital e calzadoterapia/750G02020 | Dermatoloxía/750G02026 | Quiropodoloxía 1/750G02027 | Quiropodoloxía 2/750G02028 | Cirugía Podolóxica 1/750G02029 | Cirugía Podolóxica 2/750G02030 | Prácticum 1/750G02033 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Terapéutica farmacolóxica/750G02024 | Prácticum 2/750G02034 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
O primeiro día do curso académico terá lugar unha sesión de presentación da materia e organización da materia que inclúe a organización dos grupos de prácticas así como o calendario rotatorio. Dita organización tratará de acordarse co alumnado. Todo o alumnado que non asista á devandita sesión será incluído automaticamente nos grupos nos que por necesidade de equilibrio de composición dos mesmos sexa preciso. Non é necesaria a adquisición de material específico para as prácticas. Para asistir ás prácticas utilizarase o pixama de prácticas da Clínica Universitaria de Podoloxía. |
|