Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas. |
A2 |
Contrastar as condicións de seguridade nos centros de traballo e describir as técnicas de seguridade dirixidas a vixiar e previr o risco de accidentes. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e xuízos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións (e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan) a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüidades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirigido ou autónomo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C3 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C5 Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras.
C6 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
C8 Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade.
|
|
BP1 BP2 BP3 BP4 BP5
|
CM1 CM3 CM4 CM5 CM6 CM7 CM8
|
A1 Planear a acción preventiva a desenvolver, nas situacións nas que o control ou redución dos riscos supón a realización de diferentes actividades, que implican a intervención de distintos especialistas.
A2 Contrastar as condicións de seguridade nos centros de traballo e describir as técnicas de seguridade dirixidas a vixiar e previr o risco de accidentes.
|
AP1 AP2
|
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Sector Eléctrico.
2. Sector del Gas.
3. Sector Químico.
4. Sector de la Minería.
5. Sector de la Madera.
6. Sector Marítimo - Pesquero.
7. Sector de la Industria Alimentaria.
8. Sector de la Construcción.
9. Sector de la Construcción Naval.
10. Sector de la Conformación y Transformación del Metal.
11. Sector de la Automoción.
12. Sector de la Hostelería
13. Sector Sanitario.
14. Sector del Transporte.
|
- |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Solución de problemas |
A1 |
11 |
11 |
22 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B4 C1 |
5 |
0 |
5 |
Análise de fontes documentais |
C3 C6 |
4 |
4 |
8 |
Saídas de campo |
A2 A1 |
6 |
0 |
6 |
Sesión maxistral |
A1 A2 B1 B2 B3 B5 C4 C5 C7 C8 |
12 |
12 |
24 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Solución de problemas |
Se estudiarán los riesgos y las medidas preventivas necesarias en cada uno de los sectores, con el fin de controlar los riesgos |
Proba obxectiva |
Se comprobará el nivel de conocimiento de los alumnos mediante el estudio de casos y el eámen final |
Análise de fontes documentais |
Se orientará al alumno en la bibliografía más significativa de cada uno de los sectores. |
Saídas de campo |
Visita a empresas estratégicas de la Zona |
Sesión maxistral |
En la sesión magistral se expondrn las actividades de cada sector y se analizarán los riesgos y las medidas preventivas para el control de los riesgos |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Solución de problemas |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Con el objetivo de orientar al alumno en el control de los riesgos de cada uno de los sectores industriales que figuran en el programa, el alumno recibirá orientaciones durante las clases magistrales y apoyo para la solución de los problemas.Todo ello con orientaciones sobre la bibliografía más adecuada |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Saídas de campo |
A2 A1 |
A participación nas saidas de campo contará con un 10 % na nota final |
10 |
Proba obxectiva |
A1 A2 B4 C1 |
O examen final contará na avaliación final con un 90% |
90 |
|
Observacións avaliación |
Se considera requisito imprescidible para la superación de la signatura,
haber acudido a las salidas de campo (visitas) programadas
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
SEGURIDAD EN EL TRABAJO. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-536-8
HIGIENE INDUSTRIAL. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-603-8
ERGONOMÍA. Instituto Nacional de Seguridad e Higiene en el Trabajo. ISBN 84-7425-653.4
MANUAL PARA EL TÉCNICO EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES I. Agustín González Ruiz, Pedro Mateo Floría, Diego González Maestre Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-55-7. www.fundacionconfemetal.com
MANUAL PARA EL TÉCNICO EN PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES II. Agustín González Ruiz, Pedro Mateo Floría, Diego González Maestre Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-55-7. www.fundacionconfemetal.com
SEGURIDAD EN EL TRABAJO. José Manuel Sánchez Rivero, Nuria Pizarro Garrido, Antonio Enríquez Palomino, Juana María González Barriga. Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-40-3. www.fundacionconfemetal.com
GESTIÓN DE LA HIGIENE INDUSTRIAL EN LA EMPRESA. Pedro Mateo Floría. Fundación CONFEMETAL. ISBN 978-84-96743-72-4-3. www.fundacionconfemetal.com
ERGONOMÍA Y PSICOLOGÍA. Diego González Maestre. Fundación CONFEMETAL. ISBN 84-96169-94-4. www.fundacionconfemetal.com
TÉCNICAS DE PREVENCIÓN DE RIESGOS LABORALES. SEGURIDAD E HIGIENE EN EL TRABAJO. José María Cortés Díaz. Editorial Tébar, S. L. ISBN 84-7360-223-4 PREVENCIÓN DE ACCIDENTES A BORDO DE LOS BUQUES EN EL MAR Y EN LOS PUERTOS. OFICINA INTERNACIONAL DEL TRABAJO (OIT). TRABAJO A BORDO Y SINIESTRALIDAD LABORAL: CONDICIONES DE SEGURIDAD Y SALUD EN LOS BUQUES MERCANTES. Julio Louro Rodríguez. http://ruc.udc.es/dspace/handle/2183/4775/browse?type=author&order=ASC&rpp=20&value=Louro+Rodr%C3%ADguez%2C+Julio |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de prevención de riscos laborais.Seguridade no traballo./760482002 | Técnicas de prevención de riscos laborais.Hixiene industrial./760482003 | Ámbito xurídico da prevención/760482008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Técnicas de prevención de riscos laborais.Seguridade no traballo./760482002 | Técnicas de prevención de riscos laborais.Hixiene industrial./760482003 | Seguridade das instalacións/760482011 | Axentes químicos e biolóxicos/760482013 |
|
Materias que continúan o temario |
Xestión. planificación e auditorias da prevención de riscos laborais./760482006 | Traballo de fin de Mestrado/760482017 |
|
|