Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
A1 Marco normativo regulador das relacións laborais. |
A1
|
|
|
A13 Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas adecuadas. |
A13
|
|
|
A14 Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
A20Realizar funcións de representación e negociación en diferentes ámbitos das relacións laborais |
A20
|
|
|
A27 Asesoramento a organizacións sindicais e empresariais, e aos seus afiliados. |
A27
|
|
|
A31 Aplicar os coñecementos á práctica. |
A31
|
|
|
A30 Representación técnica no ámbito administrativo e procesual e defensa ante os tribunais. |
A30
|
|
|
A33 Comprender o carácter dinámico e cambiante das relacións laborais no ámbito nacional e internacional |
A33
|
|
|
A35 Análise crítico das decisións emanadas dos axentes que participan nas relacións laborais. |
A35
|
|
|
B1 Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
B5 Toma de decisións. |
|
B5
|
|
B6 Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B6
|
|
B12 Motivación para a calidade. |
|
B12
|
|
B13 Adaptación a novas situacións. |
|
B13
|
|
C1 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
|
C1
|
C4 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
|
C4
|
C7 Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
|
C7
|
B9 Traballo en equipos. |
|
B9
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I.- A NEGOCIACIÓN COLECTIVA
|
1. A Negociación colectiva en España . Concepto, clases. Evolución historica. Recoñecemento constitucional.
2. A negociación colectiva Estatutaria. Normativa, clases, partes contratantes, a comisión negociadora, unidades de negociación, procedemento negociador. Adhesión e extensión, descolgue empresarial.
3. Negociación colectiva extraestatutaria, normativa, legitimación contido, procedemento negociador, adhesión e extensión, modificación substancial de condicións nadas de convenos extraestatutarios.
|
II .- A NEGOCIACIÓN DE ACORDOS O PACTOS DE EMPRESA |
1. Supostos legais, caracteristicas, eficacia, Legitimación, impugnación, controla administrativo.
2. O acordo sobre cobertura de vacios. regulación legal. situación actual. |
III.- A NEGOCIACIÓN COLECTIVA DO PERSOAL LABORAL E DOS FUNCIONARIOS NAS ADMINISTRACIÓNS PÚBLICAS.
|
1. A negociación colectiva do persoal laboral nas administracións públicas. normativa, ambito de aplicación, unidades de negociación , legitimación contido , procedemento e interpretación.
2. Ambito de aplicación partes contratantes, unidades de negociación, contido, procedemento negociador. impugnación xudicial, eficacia juridica, duración, interpretación e aplicación.
3. A negociación colectiva unitaria para o persoal laboral e funcionario nas administracións publicas.
|
IV.-DINAMICAS DE TRABALLO NA NEGOCIÓN COLECTIVA
|
1. A dinámica da negociación colectiva. requisitos previos ao comezo da negociación, Apertura da negociación.
|
V.- OS CONFLICTOS . |
1. A Folga. O peche patronal. Os procedementos para a solución de conflitos colectivos.Os medios extraxudiciais de solución de conflitos.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
A14 |
5 |
18 |
23 |
Discusión dirixida |
A35 |
3 |
10 |
13 |
Estudo de casos |
A20 A27 A30 B1 B9 |
9 |
18 |
27 |
Presentación oral |
A13 C1 |
2 |
7 |
9 |
Proba obxectiva |
A1 |
3 |
0 |
3 |
Sesión maxistral |
A33 B12 B6 |
20 |
50 |
70 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B13 B5 C4 C7 |
0 |
2 |
2 |
Portafolios do alumno |
A31 |
0 |
2 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Técnica metodolóxica que supón a utilización de documentos audiovisuais e/ou bibliográficos (fragmentos de reportaxes documentais ou películas, noticias de actualidade, paneis gráficos, fotografías, biografías, artigos, textos lexislativos, etc.) relevantes para a temática da materia con actividades especificamente deseñadas para a análise dos mesmos. Pódese empregar como introdución xeral a un tema, como instrumento de aplicación do estudo de casos, para a explicación de procesos que non se poden observar directamente, para a presentación de situacións complexas ou como síntese de contidos de carácter teórico ou práctico |
Discusión dirixida |
Técnica de dinámica de grupos na que os membros dun grupo discuten de forma libre, informal e espontánea sobre un tema, aínda que poden estar coordinados por un moderador. |
Estudo de casos |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
Presentación oral |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
Proba obxectiva |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
Portafolios do alumno |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Análise de fontes documentais |
Discusión dirixida |
Estudo de casos |
Presentación oral |
Proba obxectiva |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
Estudo e aprendizaxe do manexo das fontes do dereito. a traves da información e as directrices do profesor no manexo de de textos legais, xurisprudencia .
Participación do profesor nas discusiónes para desenvolver o aspecto critico do alumno. através de tutorías nas que o profesor orienta, supervisa e corrixe o trabaljo do alumno conxuntamente co.
Formar ao alumno na resolución practica dos temas teoricos e na súa exposición.
Axuda a elección de temas complementarios aos coñecementos adquiridos na clase para á súa exposición e presentación individual ou en mesa redonda.
Novas metodoloxias técnicas no desenvolvida na lección maxistral |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A20 A27 A30 B1 B9 |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
18 |
Presentación oral |
A13 C1 |
Intervención inherente aos procesos de ensino-aprendizaxe baseada na exposición verbal a través da que o alumnado e profesorado interactúan dun modo ordenado, propoñendo cuestións, facendo aclaracións e expoñendo temas, traballos, conceptos, feitos ou principios de forma dinámica. |
8 |
Proba obxectiva |
A1 |
Proba escrita utilizada para a avaliación da aprendizaxe, cuxo trazo distintivo é a posibilidade de determinar se as respostas dadas son ou non correctas. Constitúe un instrumento de medida, elaborado rigorosamente, que permite avaliar coñecementos, capacidades, destrezas, rendemento, aptitudes, actitudes, intelixencia, etc. É de aplicación tanto para a avaliación diagnóstica, formativa como sumativa.
A Proba obxectiva pode combinar distintos tipos de preguntas: preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Tamén se pode construír con un só tipo dalgunha destas preguntas. |
60 |
Sesión maxistral |
A33 B12 B6 |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais e a introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade sóese reservar a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia. |
10 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
B13 B5 C4 C7 |
Actividades realizadas polo alumnado que implican a asistencia e/ou participación en eventos científicos e/ou divulgativos (congresos, xornadas, simposios, cursos, seminarios, conferencias, exposicións, etc.) co obxectivo de profundar no coñecemento de temas de estudo relacionados coa materia. Estas actividades proporcionan ao alumnado coñecementos e experiencias actuais que incorporan as últimas novidades referentes a un determinado ámbito de estudo. |
2 |
Portafolios do alumno |
A31 |
É unha carpeta ou arquivador ordenado por seccións, debidamente identificadas ou etiquetadas, que contén os rexistros ou materiais produto das actividades de aprendizaxe realizadas polo alumno nun período de tempo, cos comentarios e cualificacións asignadas polo profesor, o que lle permite visualizar o progreso do alumno. O portafolios ou carpeta inclúe todo o que fai o alumno, como: apuntes ou notas de clases, traballos de investigación, guías de traballo e o seu desenvolvemento, comentarios de notas, resumes, probas escritas, autoavaliacións, tarefas desenvolvidas, comentarios de progreso do alumno realizado polo profesor, etc. |
2 |
|
Observacións avaliación |
O alumno terá a opción de presentarse a un exame final , no caso de que non participase nos traballos e probas relacionadas no programa. O exame estará composto dunha parte práctica e unha teórica, todo iso sobre unha cualificación de 10.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
GARCÍA ABELLAN (). Cursode Derecho Sindical. Universidad de Murcia
- SALA FRANCO, T. Y ALBIOL MONTESINOS (). Derecho sindical. Tirant lo Blanch
RODRIGUEZ PILERO M. Y otros (). Comentarios a la Ley de Libertad Sindical. Tecnos
- MARTINEZ GIRON JESUS,ARUFE VARELA ALBERTO,CARRIL VAZQUEZ XOSE (). Derecho del trabajo, Editorial Netbiblo. Editorial Netbiblo
PALOMEQUE LÓPEZ M.C (). derecho Sindical Español. Tecnos
- OJEDA AVILÉS. A. (). Derecho Sindical.. Editorial Tecnos
JOSÉ LUIS MONEREO PÉREZ Y OTROS (). los derechos de libertad sindical y negociación colectiva en una perspectiva comparada. Comares
TOMÁS SALA FRANCO (). Negociación Colectiva. Tirat lO Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
tEXTOS LEGALES (). Legislación Social Basica. Tecnos, Civitas, Aranzadi otras |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Requisitos previos: ninguno. |
|