Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Dirección e xestión de recursos humanos |
A4
|
|
|
Políticas sociolaborais. |
A5
|
|
|
Economía e mercado de traballo |
A6
|
|
|
Transmitir e comunicarse por escrito e oralmente usando a terminoloxía e as técnicas axeitadas |
A13
|
|
|
Seleccionar e xestionar información e documentación laboral. |
A14
|
|
|
Dirixir grupos de persoas. |
A15
|
|
|
Asesorar e xestionar en materia de emprego e contratación laboral. |
A16
|
|
|
Participar na elaboración e diseño de estratexias organizativas, desenvolvendo a estratexia de recursos humanos da organización |
A23
|
|
|
Aplicar técnicas e tomar decisions en materia de xestión de recursos humanos (política retributiva, de selección...). |
A24
|
|
|
Elaborar, desenvolver e avaliar plans de formación ocupacional e continua no ámbito reglado e no reglado. |
A28
|
|
|
Elaborar, implementar e avaliar estratexias territoriais de promoción socioeconómica e inserción laboral. |
A29
|
|
|
Aplicar os coñecementos à práctica. |
A31
|
|
|
Interrelacionar as distintas disciplinas que configuran as relacions laborais. |
A34
|
|
|
Resolución de problemas. |
|
B1
|
|
Capacidade de análise e síntese.
|
|
B2
|
|
Capacidade de organización e planificación.
|
|
B3
|
|
Capacidade de xestión da información.
|
|
B4
|
|
Toma de decisions.
|
|
B5
|
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como ciudadán e como profesional.
|
|
B6
|
|
Habilidades nas relacions interpersonais.
|
|
B7
|
|
Razonamento crítico.
|
|
B8
|
|
Traballo en equipos |
|
B9
|
|
Motivación cara a calidade.
|
|
B12
|
|
Adaptación a situacions novas.
|
|
B13
|
|
Aprendizaxe autónoma.
|
|
B14
|
|
Creatividade. |
|
B15
|
|
Utilizar as ferramientas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacions (TIC) necesarias para o exercicio da sua profesión e para o aprendizaxe ao longo da sua vida.
|
|
|
C3
|
Formarse para o exercicio de unha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucions baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
|
|
|
C4
|
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance dlas persoas emprendedoras.
|
|
|
C5
|
Valorar críticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información disponible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.
|
|
|
C6
|
Asumir como profesional e ciudadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida.
|
|
|
C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Valoración de postos de traballo |
sistemas non cuantitivos de valoración de postos
sistemas cuantitativos de valoración de postos |
Reclutamento e selección |
-Introducción ao reclutamiento: fins, importancia e relacions e influencias.
-Fontes e métodos para conseguir candidatos ao posto de traballo.
-Cuestions a considerar na elección de instrumentos de selección: fiabilidade, validez e utilidade dos instrumentos de selección.
-Instrumentos y proceso de selección: impresos de solicitud de información biográfica y comprobación de referencias; la entrevista de selección; pruebas escritas de selección y otros tipos de pruebas.
-Orientación: orientación y socialización de empleados nuevos, y duración, alcance y contenido del programa de orientación. |
Promoción |
- Ventaxas e inconvenintes
- Métodos e sistemas de promoción
- As bases da promoción: antigüedade, mérito e aptitude.
- Planificación e programación promocional |
Formación |
- Ventaxas e niveis
- Programas de formación: métodos e medios.
-Facilitación do rendimiento futuro dos empregados.
- Plan e programa de formación.
- Evaluación dos programas de formación e deserrollo, formación e aprendizaje organizativo.
|
Sistemas de retribución e recompensa retributiva |
a- Principais sistemas retributivos
- Sistemas fixos e variables
b- Recompensa retributiva:
bases da recompensa: ¿qué primar?
importancia da medición do mérito: avaliación dos RRHH:
b.1.: para un sistema baseado en competencias
b.2.: requisitos básicos para outros sistemas de dirección e gestión: DpO, etc
- Sistemas de primas baseadas na economía de tiempo
|
Perfis competenciais |
Elaboración e operativización de perfis de competencias para o seu uso nas distintas función de xestión de RRHH. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Aprendizaxe colaborativa |
A14 A15 A23 A24 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B14 B15 |
2 |
6 |
8 |
Estudo de casos |
A4 A13 A16 A31 B13 C6 |
3 |
6 |
9 |
Traballos tutelados |
A4 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B13 B14 C6 |
6 |
42 |
48 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A31 A34 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B13 B14 C4 C6 C7 |
30 |
30 |
60 |
Presentación oral |
A13 A14 A15 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C4 C6 |
2 |
2 |
4 |
Actividades iniciais |
A4 A14 A15 A24 A34 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B9 B12 C4 C5 C6 |
0 |
1 |
1 |
|
Atención personalizada |
|
20 |
0 |
20 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Aprendizaxe colaborativa |
Traballo en grupos |
Estudo de casos |
Resolución de problemas e exercicios |
Traballos tutelados |
Elaboración e presentación de traballos realizados: plan de selección: proceso completo, presupuestado e con seguimento; plan de promoción desglosado; plan de formación para unha acción concreta. |
Sesión maxistral |
Exposiciones en clase de la teoría y su aplicación por parte del profesor |
Presentación oral |
Exposición e defensa pública dos traballos realizados |
Actividades iniciais |
Se valora a competencia Actitude nun 10% que pode ser tanto sumado como restado á nota total en función de indicadores recollidos ao longo do año, tales como participación, ética, asistencia, compañerismo e respeto, etc. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Aprendizaxe colaborativa |
Traballos tutelados |
|
Descrición |
Tutorias con cada grupo antes da entrega de cada un dos traballos elaborados.
A atención a cada grupo virá marcada polos seus respestivos traballos, que difiren de unhas empresas a outras. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Aprendizaxe colaborativa |
A14 A15 A23 A24 A28 B1 B2 B3 B4 B5 B7 B8 B9 B14 B15 |
-Unanimidade ou consenso na toma de decisions do grupo
- distribución e planificación do traballo, etc. Tamén se valorarán as competencias derivadas da actitude que serán presentadas aos alumnos ao inicio do curso: Liderezgo, traballo en equipo, pro-actividade, honestidade, etc. |
20 |
Traballos tutelados |
A4 A13 A14 B1 B2 B3 B4 B7 B8 B9 B13 B14 C6 |
Valorase a claridade e concrección, o acerto na elección de métodos de traballo, a amplitude, profundidade en cada punto, etc. |
30 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A31 A34 B1 B2 B3 B4 B8 B12 B13 B14 C4 C6 C7 |
exposición teórica dos temas: conceptos, definicions, distinción de métodos, etc, avaliados mediante examen escrito. |
40 |
Presentación oral |
A13 A14 A15 A23 A24 B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B9 B12 B13 B14 B15 C4 C6 |
Exposición e defensa pública dos traballos elaborados. valorase a presentación, síntesis, adecuación ao tiempo dado, recollida completa de todos os puntos; síntesis, empreo de TIC´s e defensa das decisions tomadas e argumentacions. |
10 |
|
Observacións avaliación |
40% da nota proven do examen. Outro 40% da entrega periódica de traballos e un 20% da actitude. Esta última será medida a través de indicadores diversos que son explicados ao inicio do curso, algúns mostranse nos traballos periódicos e outros nas actitudes e comportamentos na clase, e no propio examen, etc. a lo longo de todo o curso Criterios para superar la materia é necesario obter unha avaliación favorable en cada unha das partes da materia (50%). A convocatoria de Xulio estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño: aqueles estudiantes que queiran presentarse ás mesmas deben ter entregadas antes do examen, todas as actividades prácticas da materia para poder ser avaliados. En canto ao nivel: as transparencias e esquemas proporcionados en clase son o mínimo imprescindible para aprobar. Es dicir, non se admite un resumen de outro xa proporcionado polo profesor. Aqueles alumnos que opten a notas altas: sobresaientes ou matriculas, deben ampliar a materia cos seus propios apuntes, a bibliografía proporcionada, os traballos realizados en clase, os apuntes tomados nos días de exposión pública de traballos, etc. Importante Como parte de los indicadores de la competencia HONESTIDAD, (la lista operativizada de competencias de actitud a valorar se ofrecerá a los alumnos a principio de curso) se dan las siguiente s indicaciones: Es posible restar puntuación en las siguiente convocatoria a aquellos alumnos que muestren ciertas faltas en la competencia: honestidad. Ejemplos: -2 puntos a los alumnos que intenten copiar en el examen, entregen trabajos de otros años o que no hayan sido realizados por ellos. -3 puntos a los alumnos que intenten influir en la decisión de la evaluación del profesor a fin de aumentar su nota mediante enchufes, o teniendo algún tipo de ventaja con respecto al resto de la clase. Bien sean ellos mismos quienes lo intenten o bien a través de una tercera persona que lo pida por ellos. En este aspecto no habrá diferencia entre que el alumno esté o no informado de que una tercera persona haya intentado pedir un crietrio favoreble para ellos. Se sobreentenderá, siempre, que el alumno está informado de ese intento de persuasión tendente a romper la ecuanimidad del profesor en las valoraciones; siendo el alumno el responsable y restando 3 puntos en esa convocatoria y también en la siguiente. OPCIÓN B: No caso de superar os 32 alumnos o sistema de avaliación será o seguinte: A) Se manterán as mesmas observación e criterios xerais que para os sistema A. B) - O 90% da nota provirá dun exame escrito. C) - O 10% provirá de competencias derivadas de actitudes: tales como interés mostrado na asistencia e participación, honestidade, empatía, etc. Estas competencias serán descritas na presentación do curso ao inicio do mesmo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Bonache, J. y Cabrera, A, (2005). Dirección de personas. Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Prentice Hall. Financial Times
Álvarez Fernándes, J.C. (2006). Dirección por Implicación. Pirámide
García- tenorio, Jesús; Sabater Sánchez, R. (2004). Fundamentos de Dirección y Gestión de recursos Humanos. Madrid. Paraninfo S.A
Dolan; Schuler y Valle (1999). La Gestión de los RRHH. Mc Graw Hill |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Técnicas de Investigación Social/760G01020 | Dirección e Xestión de RRHH I/760G01015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Informática Aplicada/760G01041 |
|
Materias que continúan o temario |
|
|