Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Describir estatísticamente unha mostra, resumila mediante táboas, gráficos e medidas descriptivas |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Coñecer os conceptos, resultados fundamentais e aplicacións da probabilidade |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Comprender o concepto de variable aleatoria e coñecer as principais distribucións de probabilidade |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Utilizar métodos de Inferencia Estatística (estimación de parámetros e contraste de hipóteses) e aplicalos á toma de decisións |
A6
|
B1 B2 B3 B4
|
|
Empregar ferramentas informáticas para a resolución de problemas estatísticos básicos no ámbito da Enxeñaría |
A6
|
B1 B6
|
C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Estatística descritiva dunha e varias variables.
|
Descrición estatística dunha variable: distribucións de frecuencias, representacións gráficas e medidas características.
Descrición estatística de varias variables: distribucións de frecuencias, representacións gráficas e medidas características.
Regresión lineal e correlación. |
2. Probabilidade e probabilidade condicionada.
|
Conceptos xerais: espacio muestral e álxebra de sucesos.
Definición axiomática de probabilidade.
A probabilidade como límite da frecuencia relativa.
Regla de Laplace.
Definición de probabilidade condicionada.
Independencia de sucesos.
Teoremas do producto, a probabilidade total e Bayes. |
3. Variables aleatorias. |
Concepto de variable aleatoria.
Variables aleatorias discretas e continuas
Medidas características dunha variable aleatoria. |
4. Distribucións notables.
|
Distribucións notables discretas: distribucións de Bernoulli, binomial, xeométrica, hiperxeométrica, Poisson e uniforme.
Distribucións notables continuas: distribucións exponencial, normal, uniforme, chi-cuadrado de Pearson e t de Student.
Aproximación entre distribucións: o teorema central do límite.
|
5. Introdución á inferencia estatística.
|
Conceptos xerais: mostraxe, estimación de parámetros e contrastes de hipóteses paramétricas. |
6. Estimación de parámetros. |
Estimación puntual: estimación puntual da media, a varianza e unha proporción.
Estimación por intervalos de confianza: intervalos de confianza para a media, a varianza, unha proporción, e para a diferencia de dúas medias. |
7. Contrastes de hipóteses paramétricas. |
Conceptos xerais: nivel de significación, p-valor e potencia dun contraste.
Procedemento xeral de contraste de hipóteses.
Contrastes de hipóteses para a media, a varianza, unha proporción, e para a igualdade de dúas medias.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
B2 |
21 |
36.75 |
57.75 |
Solución de problemas |
A6 B1 B3 B4 |
21 |
36.75 |
57.75 |
Proba de resposta múltiple |
A6 |
1.25 |
2.5 |
3.75 |
Proba obxectiva |
A6 |
2.5 |
5 |
7.5 |
Prácticas a través de TIC |
B6 C3 |
9 |
13.5 |
22.5 |
|
Atención personalizada |
|
0.75 |
0 |
0.75 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Exposición oral complementada co uso de medios audiovisuais, coa finalidade de transmitir ó estudante os coñecementos teóricos |
Solución de problemas |
Seminarios en grupos de tamaño intermedio destinados á resolución de exercicios e problemas |
Proba de resposta múltiple |
Proba de tipo test realizada ó longo do curso co fin de facer un seguemento da evolución da adquisición de coñecementos polo estudante |
Proba obxectiva |
Proba de tipo test realizada ó remate da asignatura co fin de avaliar globalmente a adquisición de coñecementos polo estudante |
Prácticas a través de TIC |
Resolución de supostos prácticos e teóricos mediante a utilización de software estatístico (R/R Commander) |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
|
Descrición |
A atención personalizada farase mediante titorías presenciais no despacho dos profesores |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas a través de TIC |
B6 C3 |
Exame de tipo test (5 preguntas) que avaliará o coñecemento do programa estatístico empregado nas prácticas (R/R Commander) |
30 |
Proba de resposta múltiple |
A6 |
Exame parcial de tipo test (10 preguntas) |
20 |
Proba obxectiva |
A6 |
Exame final de tipo test (20 preguntas) |
50 |
|
Observacións avaliación |
A proba de resposta múltiple (exame parcial) realizarase ó longo do curso (a título orientativo, unha vez impartido o tema 4). A proba obxectiva (exame final) abarcará os contidos de tódolos temas (temas 1 a 7). Na avaliación das Prácticas a través de TIC, sen perxuizo da nota obtida no test, o profesor poderá ter tamén en conta a asistencia regular ás prácticas durante o curso. Para superar a asignatura na avaliación correspondente á primeira oportunidade é necesario acadar unha cualificación total mínima de 50 puntos, sendo en todo caso necesaria a presentación á proba obxectiva. Quen non se presente á proba obxectiva será cualificado como 'non presentado'. No caso de que a cualificación obtida sumando a proba de resposta múltiple e a proba obxectiva sexa menor que a da proba obxectiva puntuada sobre un máximo de 70 puntos, reemplazarase aquela cualificación por esta última. Na avaliación correspondente á segunda oportunidade farase unha proba obxectiva similar á da primeira oportunidade. A avaliación farase seguindo o mesmo procedemento que na primeira oportunidade, é dicir, se a suma da cualificación da proba de resposta
múltiple (exame parcial) e a proba obxectiva é menor que a da proba obxectiva
soa puntuada sobre 70 puntos, considerarase a maior das dúas. A avaliación das Prácticas a través de TIC farase mediante un test semellante ao da primeira oportunidade, que contribuirá á cualificación cun máximo de 30 puntos. No caso de que a asistencia regular ás prácticas durante o curso se tivera en conta na primeira oportunidade, tamén será tida en conta (e co mesmo criterio) na avaliación da segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Cao, R et al. (2001). Introducción a la Estadística y sus aplicaciones. Pirámide |
|
Bibliografía complementaria
|
Cao, R. et al. (1998). Estadística básica aplicada. Tórculo
García, A. et al. (1995). Estadística II. UNED
Vélez, R. & García, A. (1993). Principios de Inferencia Estadística. UNED
Montgomery, D. C. & Runger, G. C. (2004). Probabilidad y Estadística aplicadas a la Ingeniería. Limusa-Wiley
Canavos, G. C. (1998). Probabilidad y Estadística. Aplicaciones y métodos. McGraw-Hill |
Recursos web: Portal do programa R: http://www.r-project.org/ Direccións desde donde se poden descargar manuais en castelán de R e/ou R Commander no formato 'pdf': http://cran.r-project.org/doc/contrib/Saez-Castillo-RRCmdrv21.pdf http://knuth.uca.es/repos/ebrcmdr/pdf/actual/ebrcmdr.pdf |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|