Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñece os fundamentos tecnolóxicos e modelos propios dos circuítos integrados analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Analiza e deseña etapas electrónicas analóxicas lineais e non lineais con amplificadores operacionais e transistores. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Coñece os bloques e circuítos das fontes de alimentación lineais e non lineais e deseña os seus elementos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Deseña sistemas electrónicos analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Manexa con soltura os equipos e instrumentos propios dun laboratorio de electrónica analóxica. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Sabe utilizar ferramentas de simulación por computador aplicadas a circuítos electrónicos analóxicos. |
A3 A4 A25 A29 A30
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7
|
C2 C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1. Amplificador Operacional Real. |
1.1. O amplificador operacional ideal.
1.2. Desviacións dos amplificadores operacionais en traballo lineal.
1.3. Análise en gran sinal.
1.4. Erros en continua.
1.5. Simulación de circuítos con amplificadores operacionais. |
2. Circuítos Lineais e non lineais con amplificadores operacionais. |
2.1. Circuítos lineais avanzados.
2.2. Rectificadores de precisión.
2.3. Amplificadores de ganancia conmutada.
2.4. Detectores de pico de precisión.
2.5. Circuítos de mostraxe e retención.
2.6. Circuítos fixadores de precisión
2.7. Circuítos comparadores e Schmitt trigger. |
3. Filtros. |
3.1. Filtros pasivos.
3.2. Función de transferencia.
3.3. Diagramas asintoticos de Bode.
3.4. Filtros activos de primeira orde e segundo orde.
3.5. Filtros de orde superior. Analisis e deseño.
3.6. Outros tipos de Filtros.
3.7. Software de deseño de filtros
|
4. Análise de resposta en frecuencia de circuítos electrónicos. |
4.1. Deseño de amplificadores con realimentación.
4.2. Resposta en frecuencia e resposta transitoria.
4.3. Efectos da realimentación sobre as posicións dos polos.
4.4. Marxe de ganancia e marxe de fase.
4.5. Compensación por polo dominante.
4.6. Exemplos de amplificadores integrados con realimentación. |
5. Osciladores. |
5.1. Osciladores senoidais.
5.2. Principios do oscilador.
5.3. O oscilador en ponte de Wien.
5.4. Circuíto resoante serie e paralelo.
5.5. Multivibradores astables e monoestables.
5.6. O 555.
5.7. Multivibradores con 555.
5.8. VCO.
4.9. Osciladores LC.
4.10. Osciladores a cristal. |
6. Circuítos integrados analóxicos. |
6.1. Circuítos integrados analóxicos. O amplificador operacional. Outros tipos de Amplificadores. Encapsulados.
6.2. O AO 741. O LM324.
6.3. O TL081. O TL084.
6.4. O AO de Potencia.
6.5. O LM339.
6.6. IC referencias de tensión.
|
7. Fontes de Alimentación. |
7.1 Fontes de alimentación lineais.
7.2 Fontes de alimentación conmutadas.
7.3 Circuítos intagrados reguladores de tensión lineais.
7.4 LDO.
7.5 Circuítos intagrados reguladores de tensión conmutados.
7.5.1 Redutores de tensión.
7.5.2 Elevadores de tensión.
7.5.3 Redutores-Elevadores de tensión. |
8. Amplificadores de Potencia. |
8.1. Etapas de saída.
8.2. Consideracións térmicas.
8.3. Dispositivos de potencia.
8.4. Etapas de saída de clase A.
8.5. Amplificadores de clase B.
8.6. Outras Etapas de saída.
8.7. Etapas de saída clase D |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas a través de TIC |
A4 A25 A30 B3 B5 B6 B7 C3 C6 |
0 |
10 |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A29 B1 |
9 |
10 |
19 |
Proba obxectiva |
B4 |
4 |
25 |
29 |
Sesión maxistral |
B2 C2 |
21 |
18 |
39 |
Proba de resposta múltiple |
A25 B1 |
1 |
5 |
6 |
Presentación oral |
A4 A25 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C6 |
1 |
5 |
6 |
Solución de problemas |
A3 A25 A29 A30 B1 B5 B6 C3 |
19 |
18 |
37 |
|
Atención personalizada |
|
4 |
0 |
4 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas a través de TIC |
Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de foma teórica e práctica mediante simulación. A súa realización é voluntaria e avaliable. Unha solución detallada de cada problema proposto publicarase na FV para a autoevalución do alumno. Unha das prácticas de laboratorio realízase de forma non presencial realizando un titorial para a aprendizaxe básica de creación e análise de circuítos electrónicos con Orcad Pspice. |
Prácticas de laboratorio |
Consistirá na montaxe real e simulación de circuítos electrónicos básicos utilizando os aparatos de medida e de alimentación básicos (osciloscopio, funete alimentación, xerador de sinal e polímetro) e o programa de simulación electrónica Orcad Pspice. |
Proba obxectiva |
A proba obxectiva escrita ten o obxectivo de comprobar se o alumno adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia. Haberá polo menos un exame parcial. |
Sesión maxistral |
Nas sesións maxistrais desenvólvense os contidos da materia tanto a nivel teórico como práctico. |
Proba de resposta múltiple |
Realizaranse probas de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, de forma periódica, nas horas de clase e/ou ao mesmo tempo que as probas obxectivas. |
Presentación oral |
Exposición audiovisual dalgún tema ou parte dun mesmo, cunha información previamente recompilada polo alumno utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa. |
Solución de problemas |
Durante as sesións maxistrais formúlanse supostos prácticos para a súa resolución. Na devandita resolución foméntase a participación do alumno. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Sesión maxistral |
Solución de problemas |
Presentación oral |
Proba de resposta múltiple |
Prácticas de laboratorio |
Prácticas a través de TIC |
Proba obxectiva |
|
Descrición |
Asociadas ás leccións Maxistrais, presentación oral e as sesións prácticas, cada alumno dispón para a reolución das súas posibles dúbidas e/ou problemas, das correspondente sesións de titoría personalizada. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Presentación oral |
A4 A25 B2 B3 B4 B5 B6 B7 C2 C3 C6 |
Exposición audiovisual dun tema ou parte dun mesmo, cunha información previamente recompilada polo alumno utilizando de xeito preferente as TIC. Realizarase en grupos con número de membros axeitado á tarefa.
A nota obtida na Presentación oral, non se garda para o curso seguinte.
|
7 |
Proba de resposta múltiple |
A25 B1 |
Realizaranse dúas probas de resposta múltiple, para a comprobación dos coñecementos adquiridos, unha con cada parcial. |
20 |
Prácticas de laboratorio |
A3 A29 B1 |
A súa realización con asistencia e aproveitamento axeitado, terá unha valoración de 6 puntos (se o alumno/a non tivo ningunha falta de asistencia), 5 puntos (se o alumno/a tivo unha falta de asistencia) e en caso de ter 2 ou máis faltas obterá un No Apto, (terá dereito a un exame de prácticas, unha vez que realice o exame final e obteña unha cualificación suficiente nese final).
Na última práctica incluiranse uns exercicios de prácticas puntuables dende 0 a 2 puntos máximo, a realizar polos alumnos que obtivesen un aprobado nas prácticas.
O aprobado en prácticas é imprescindible para aprobar a materia.
A nota obtida nas Prácticas de Laboratorio gárdase para o curso seguinte. |
8 |
Prácticas a través de TIC |
A4 A25 A30 B3 B5 B6 B7 C3 C6 |
Durante o curso propoñeranse problemas para que os alumnos os resolvan de forma teórica e práctica mediante simulación.
A nota obtida nas Prácticas a través de TIC, non se garda para o curso seguinte. |
15 |
Proba obxectiva |
B4 |
As probas obxectivas escritas teñen o obxectivo de comprobar se o alumno/a adquiriu as competencias fixadas como obxectivo desta materia.
Realizaranse un primeiro parcial durante o curso e un segundo parcial, dentro do exame final. Cada parcial valerá 35 puntos máximo, (terá 25 puntos de proba obxectiva, máis 10 puntos dunha proba de resposta múltiple).
Os que suspendesen o primeiro parcial, terán que recuperalo no exame final.
O exame de Xullo terá a mesma estrutura.
Se algún alumno aproba algún dos dous parciais, durante o curso ou en Xuño, pero non aproba a materia, ese parcial gárdase para Xullo.
Os parciais non se gardan para o curso seguinte. |
50 |
|
Observacións avaliación |
Para aprobar a materia hai que
obter unha puntuación mínima de 50 puntos sobre 100. A nota final
obterase sumando as puntuacións obtidas en Prácticas a través de TIC,
Prácticas de laboratorio, Presentación Oral, Proba de resposta múltiple e
Proba obxectiva, sempre e cando se cumpran as seguintes condicións: Que se realizasen e aprobado as Prácticas de laboratorio e polo menos unha das seguintes: · Que se haxa aprobado (puntuación mínima 17,5) o primeiro exame parcial. · Que se haxa aprobado (puntuación mínima 17,5) o segundo exame parcial. ·
Se se cumpre que a puntuación obtida en cada un dos parciais é maior ou
igual que 14 puntos; que a suma de todas as notas sexa maior ou igual
que 50 puntos.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Hambley, Allan (2002). Electrónica. Prentice-Vestíbulo Franco, Sergio. Deseño con amplificadores operacionais e circuítos integrados analóxicos. McGraw Hill Norbert R. Malik, Circuítos Electrónicos Análise, Simulación e Deseño, Prentice Hall, 1998. Recursos dispoñibles na Facultade Virtualde a UDC (titoriais, problemas, software, FAQ, tutorias online etc.) |
Bibliografía complementaria
|
|
Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume I: Circuítos DC e AC, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, Roy W. Godoy, OrCAD PSpice para Windows Volume II: Dispositivos, circuítos e amplificadores operacionais, Prentice Hall, 2003, Capítulo de libro, |
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
FUNDAMENTOS DA ELECTRICIDADE/730G03012 | Fundamentos de Automática/770G01017 | Fundamentos de Electrónica/770G01018 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|