Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A9 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas de representación gráfica, tanto por métodos tradicionais de xeometría métrica e xeometría descritiva como mediante as aplicacións de deseño asistido por ordenador. |
A34 |
Capacidade para deseñar sistemas de control e automatización industrial. |
B1 |
Capacidade de resolver problemas con iniciativa, toma de decisións, creatividade e razoamento crítico. |
B2 |
Capacidade de comunicar e transmitir coñecementos, habilidades e destrezas no campo da enxeñaría industrial. |
B4 |
Capacidade de traballar e aprender de forma autónoma e con iniciativa. |
B5 |
Capacidade para empregar as técnicas, habilidades e ferramentas da enxeñaría necesarias para a práctica desta. |
B6 |
Capacidade de usar adecuadamente os recursos de información e aplicar as tecnoloxías da información e as comunicacións na enxeñaría. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquire coñecementos sobre normalización e convencionalismos utilizados no Debuxo Técnico. |
A9
|
B2
|
|
Valora a normalización como convencionalismo idóneo para simplificar, non só a produción senón tamén a comunicación, dándolle a esta un carácter universal. |
|
B2 B5
|
C6
|
É capaz de croquizar e realizar vistas e perspectivas a man alzada. |
A34
|
B1 B2 B5
|
|
É capaz de representar e interpretar planos e esquemas de instalacións industriais. |
A34
|
B1 B2 B4 B6
|
C3 C6 C8
|
Coñecemento e utilización de programas de Deseño Asistido por Computador |
A34
|
B2 B4 B5 B6
|
C3 C7
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
UNIDADE 1: REPRESENTACIÓN E INTERPRETACIÓN DE PLANOS: INSTALACIÓNS ELECTROTÉCNICAS, DE INSTRUMENTACIÓN, CONTRAINCENDIOS, Etc. |
1.1 INTERPRETACIÓN DE PLANOS e REPRESENTACIÓN DE ELEMENTOS CONSTRUTIVOS: plantas, alzados e seccións.
1.2 INSTALACIÓNS INTERIORES: simboloxía. Interpretación e trazado de planos e esquemas.
1.3 Representación simplificada e elementos auxiliares. axonométricos de tubaxes. representación gráfica por medio da cor. |
UNIDADE 2:NORMALIZACIÓN E CONVENCIONALISMOS UTILIZADOS NO DEBUXO TÉCNICO |
2.1 REPRESENTACIÓN NORMALIZADA: vistas auxliares, conxuntos, etc.
2.2 SISTEMAS DE UNIÓN
2.3 TOLERANCIAS
2.4 SISTEMAS DE TRANSMISIÓN DE MOVEMENTO |
UNIDAD 3: DESEÑO MECÁNICO 3D |
3.1 Esbozos e layouts: Introdución. Comandos de Esbozos. Ferramenta de selección. Comandos de debuxo elementais. Ferramenta de debuxo Intelliscketch. Cotas. Comandos de anotación. Relacións xeométricas. Manipulación de elementos 2D
3.2 Operacións 3D: Introdución. Pasos básicos para crear unha operación basee. Comandos de operación basee. Operacións de eliminado de material. Buracos e Roscados.
3.3 Deseño de conxuntos: Introdución. Agregar pezas a un conxunto. Relacións para situar unha peza nun conxunto. Distancias de desprazamento. Colocar Pezas iguais nun conxunto. Mover pezas do conxunto. Vistas estouradas. Corte no conxunto. Asociatividad. Crear pezas no contexto conxunto. Estrutura virtual. Gardar configuracións de visualización dun conxunto.
3.4 Produción de planos: Introdución. Tipos de folla. Vistas de debuxo principais. Crear vistas auxiliares. Crear vistas de corte. Vista en corte parcial. Crear vistas de detalle. Crear vistas rotas. Debuxar en vista. Vistas de debuxo instantáneas. Vistas de debuxo estouradas. Xeración de vistas de debuxo PMI |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A34 B2 B6 C6 |
14 |
14 |
28 |
Aprendizaxe colaborativa |
B1 B2 B4 B5 C7 C6 |
18 |
36 |
54 |
Seminario |
A9 B1 B5 C3 C6 C7 C8 |
7 |
14 |
21 |
Prácticas de laboratorio |
A9 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
12 |
6 |
18 |
Proba obxectiva |
A9 A34 B1 B2 B4 B5 |
20 |
2 |
22 |
|
Atención personalizada |
|
7 |
0 |
7 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
A materia impartirase en módulos teórico-prácticos de 1.5 horas.
Con anterioridade ao día en que se imparta a materia, indicaranse a relación dos coñecementos previos necesarios e o resumo dos conceptos sobre os que se traballará, proporcionando a información bibliográfica correspondente.
Cada Tema iniciarase coa exposición do profesor, que axudará ao estudante a extraer os conceptos máis relevantes, marcando os obxectivos perseguidos.
Introduciranse os aspectos teóricos imprescindibles para fundamentar os contidos prácticos, que deberán prevalecer. |
Aprendizaxe colaborativa |
Co fin de preparar aos alumnos nunha aprendizaxe autónoma, exponse a realización de traballos guiado sempre polo profesor, Os obxectivos perseguidos son, entre outros, que o alumno:
- Xestione, seleccione e sexa capaz de sintetizar a información que necesite.
- Coñeza a normativa vixente que haberá de ter en conta no traballo profesional de enxeñaría.
- Aplique os seus coñecementos teóricos á representación de pezas ou instalacións industriais
- Desenvolver e potenciar nos estudantes habilidades de comunicación, procura de información, resolución de problemas. |
Seminario |
Nestas clases os alumnos formaranse no uso da ferramenta de deseño 3D |
Prácticas de laboratorio |
O alumno traballará con programas de CAD desde o primeiro día co obxectivo de afianzar a súa habilidade no debuxo mediante programas de debuxo asistido por computador, familiarizarse co traballo en 3D, así como na elaboración e interpretación de planos. |
Proba obxectiva |
A proba terá carácter fundamentalmente práctico e consistirá na resolución dun número determinado de problemas |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Aprendizaxe colaborativa |
Sesión maxistral |
Seminario |
|
Descrición |
O profesor atenderá de maneira individual ou por grupos deprácticas, as diversas necesidades dos alumnos que poidan xurdir tanto derivadas das sesións maxistrais en materia de representación de esquemas de instalacións, como das sesións de aprendizaxe colaborativa asociadas ou derivadas dos seminarios de uso da ferramenta de deseño 3D como das suas prácticas asociadas. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A9 B1 B2 B4 B5 B6 C3 C6 C7 C8 |
Evaluarase o conxunto de prácticas entregado. Puntuarase a asistencia. |
30 |
Proba obxectiva |
A9 A34 B1 B2 B4 B5 |
Constará de un número de exercicios de igual peso |
70 |
|
Observacións avaliación |
A cualificación obtida nos traballos conservarase para a segunda oportunidade. Para superar a materia será imprescindible aprobar ambas as partes: os traballos tutelados e a proba obxectiva
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Crespo Ganuza, José J. (2003). Dibujo Eléctrico. Navarra: Idazluma
Félez Mindán, Jesús (1996). Dibujo industrial / Jesús Félez, Mª Luisa Martínez. Madrid : Síntesis
Martínez, María Luisa. (1996). Fundamentos de ingeniería gráfica / Jesús Félez [coordinador]; Mª Luisa Martínez, José María Cabanellas, Antonio Carretero. Madrid : Síntesis
Félez Mindán, Jesús (2008). Ingeniería gráfica y diseño / Jesús Félez, Mª Luisa Martínez. Madrid : Síntesis
Gutierrez de Ravé Agüera (2002). Manual para la representación e interpretación de planos de instalaciones industriales . Córdoba : [Universidad de Córdoba, Escuela Politécnica Superior |
|
Bibliografía complementaria
|
Arranz, Alberto (2012). Autocad práctico. Vol I, II, III (nivel básico, medio y avanzado). San Sebastian : Donostiarra
Gonzalo Gonzalo, Joaquín (2003(2010 imp)). Croquización. San Sebastian : Donostiarra
Auria Apilluelo, José M. (2000). Dibujo Industrial. Conjuntos y despieces. Madrid: Paraninfo
Ramos Barbero, Basilio (2006). Dibujo técnico / Basilio Ramos Barbero, Esteban García Maté. Madrid : AENOR
Pérez Manzano, Aitor; Rodríguez Gandía, Enara (2014). Manual Practico NX9 CAD. Vizcaya
Oñartechevarria, Jorge Alonso (2011). Manual practico Solid Edge ST4. Vizcaya |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Expresión Gráfica/770G02005 | Tecnoloxías de Fabricación/770G02015 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Enerxías Renovables/770G01031 | Instalacións Eléctricas e Industriais/770G01032 | Instalacioós Eléctricas en Baixa Tensión/770G02022 |
|
Materias que continúan o temario |
Oficina Técnica/770G02034 | Traballo Fin de Grao/770G02045 |
|
|