Competencias do título |
Código
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Competencias / Resultados do título
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A1 |
Aplicar o coñecemento das diferentes áreas involucradas no Plano Formativo. |
A4 |
Traballar de forma efectiva como individuo e como membro de equipos diversos e multidisciplinares. |
A6 |
Formación amplia que posibilite a comprensión do impacto das solucións de enxeñaría nos contextos económico, medioambiental, social e global. |
A7 |
Capacidade para deseño, redacción e dirección de proxectos, en todas as súas diversidades e fases. |
A8 |
Capacidade de usar as técnicas, habilidades e ferramentas modernas para a práctica da enxeñaría. |
B4 |
Traballar de forma colaborativa. Coñecer as dinámicas de grupo e o traballo en equipo. |
B5 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B6 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B9 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
B10 |
Capacidade de organización e planificación. |
B11 |
Capacidade de análise e síntese. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir conocimientos teóricos y prácticos para para expresar las cualidades de un diseño a través de las técnicas de Expresión Artística |
A4 A7 A8
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B4 B6 B9 B10
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C6 C7
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A6
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B5 B11
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C3
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A1 A7
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Contidos |
Temas |
Subtemas |
TECNICAS GRÁFICAS Y RECURSOS DE REPRESENTACION
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Dibujo vectorial y en mapa de bits
Técnicas de impresión
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EL ANALISIS DE LA FORMA A TRAVES DE LA TEXTURA Y EL COLOR
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Visión, composición y fotografía
Planteamiento conceptual: La naturaleza de la fotografía
La fotografía en el diseño industrial
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FOTOGRAFÍA E IMAGEN: CONCEPTOS GENERALES Y ASPECTOS HISTÓRICOS
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El nacimiento de la fotografía
La influencia de la fotografía en otras técnicas de representación
El momento actual: Fotografía e infografía
De la cámara oscura a la fotografía digital
Tipos de cámaras
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LA IMAGEN ANALÓGICA, LUZ Y FOTOGRAFÍA
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La exposición y su control. Manejo del fotómetro
El obturador. Control de la luz y el movimiento
El diafragma. Control de la luz y la nitidez
Los objetivos. La distancia focal
La luz y sus propiedades
Luz natural y luz artificial
Luz continua y luz de descarga
Filtros
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LA IMAGEN DIGITAL: CAPTACIÓN Y MANIPULACIÓN DE LA IMAGEN DIGITAL
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La cámara digital
El escáner
Programas de manipulación de imágenes
Imagen y texto
La presentación del producto
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COMPOSICIÓN. DISEÑO FOTOGRÁFICO
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La composición de la imagen fotográfica
Preparación y planificación del trabajo fotográfico
Proyectos fotográficos
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TÉCNICAS MIXTAS, TRATAMIENTO DE IMÁGENES Y DIBUJOS ANALÓGICOS POR MEDIOS DIGITALES
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Programas para tratamiento de imagen
Imagen y texto
La presentación de Producto
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LA EXPOSICIÓN DE LA IDEA SOBRE EL SOPORTE
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Soportes expositivos
Composición de láminas
Modos de presentación |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A6 A7 A8 C6 C7 |
20 |
40 |
60 |
Traballos tutelados |
A1 A4 A7 B5 B9 B10 B11 C3 |
2 |
6 |
8 |
Obradoiro |
B4 B5 B6 C3 C6 |
20 |
50 |
70 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A7 B5 B6 |
1 |
10 |
11 |
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Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Lecciones de teoría a cargo do profesor ou dun grupo de alumnos que expoñen un determinado tema. |
Traballos tutelados |
Se entrega un trabajo al final de la asignatura. En la clase presentación, el primer día, se anuncia en qué consistirá el trabajo de ese curso, así como la metodología (individual o por grupos) y se aclararán los criterios de evaluación. |
Obradoiro |
En la sesións de docencia interactiva e tutorías de grupo reducido, poñeranse en práctica técnicas de traballo en grupo para tratar de chegar a conclusións sobre os temas que se estén a traballar. Asimismo nestas sesións mostraranse determinadas técnicas relacionadas coa expresión artística que requiren o manexo de equipos. |
Proba obxectiva |
Examen final da materia. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
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Traballos tutelados |
Obradoiro |
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Descrición |
El profesor-tutor supervisará el desarrollo de los trabajos. |
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Avaliación |
Metodoloxías
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Competencias / Resultados |
Descrición
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Cualificación
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Sesión maxistral |
A6 A7 A8 C6 C7 |
Computa la asistencia a las clases, tanto de teoría como prácticas. Ademais computará tamén o traballo desenvolvido na preparación dos temas que se encomienden a cada grupo. |
10 |
Traballos tutelados |
A1 A4 A7 B5 B9 B10 B11 C3 |
Habrá que realizar un trabajo "final" de la asignatura. Se llevará a cabo por grupos de 4 ó 5 componentes. Se le asigna un 30% de la nota final.
Criterios de valoración del Trabajo Final
1. Presentación de la idea y diseño documentado de la escena: descripción del número y ubicación de personajes, objetos principales y accesorios, vestuario, tipos y número de luces, colores o tonos principales y de fondo, efectos (reflejos, transparencias, movimiento, ...), etc (25 puntos),
2. Composición de la escena y sesión fotográfica (reportaje del cómo se hizo): materialización del diseño de la escena y sesión de fotos, elección de las mejores, ... (20 puntos),
3. Revelado de los ficheros RAW de cámara: exponer claramente lo que se pretende conseguir en cada una de las pruebas que se revela; principales ajustes o efectos en el revelado, tanto en el tratamiento de los RAW como en el fichero RGB posterior. Adecuación del resultado a la “idea” (15 puntos),
4. Resultado y presentación: criterios para la elección final, impresión de la Foto Final y “entregable” (dossier, bocetos, animaciones, etc) (40 puntos).
En el “entregable” debe haber dos partes: una “en papel” (presentación, dossier o el formato que tenga) y otra en CD (o DVD) con los ficheros RAW, los ficheros sidecar del revelado (en PS son los xmp's), los ficheros RGB del tratamiento posterior (PSD's ó TIFF's) y el JPG final.
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30 |
Obradoiro |
B4 B5 B6 C3 C6 |
Se encargarán una serie de trabajos (ordinariamente 8) que se discutirán mediante técnicas de dinámica de grupo con el profesor en las sesiones.
Esta parte computa como el 40% de la nota (ordinariamente 5% cada trabajo).
Para ser evaluado es condición haber asistido a la sesión correspondiente. |
40 |
Proba obxectiva |
A1 A6 A7 B5 B6 |
Consistirá na realización dun exame escrito con cuestións teóricas relacionadas co contenido da materia. É preciso acadar a lo menos un 5 sobre 10 nesta proba para superar a asignatura. |
20 |
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Observacións avaliación |
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Fontes de información |
Bibliografía básica
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Freeman, Michael (2010). Guía completa de Luz e iluminación en fotografía digital. Blume. Barcelona.
López Mondejar, Publio (2005). Historia de la fotografía en España. Lunwerg Editores. Barcelona
Kelby, Scott (2012). Iluminar, disparar y retocar. Anaya Multimedia. Madrid
Ambrose, Gavin; Harris, Paul (2007). Impresión y Acabados. Paramón Ediciones, S.A. Barcelona
Child, John; Galer, Mark (2010). La iluminación en la fotografía. Técnicas esenciales. Anaya Multimedia. Madrid
Johansson, Kaj; Lundberg, Peter; Ryberg, Robert (2011). Manual de Producción Gráfica. Recetas. Gustavo Gili, S.L. Barcelona
Jones, J. Christopher (1976). Métodos de Diseño. Gustavo Gili, S.L. Barcelona
Evening, Martin (2012). Photoshop CS6 para fotógrafos. Anaya Multimedia. Madrid |
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Bibliografía complementaria
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Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
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Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
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Materias que continúan o temario |
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