Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro. |
A4 |
Coñecer en profundidade as características e fundamentos de diversos modelos químicos para o estudo de sistemas orgánicos, inorgánicos e biolóxicos, incluídos os materiais con proxección tecnológica. |
A7 |
Coñecer o marco teórico e as aplicacións da electroquímica e da fotocatálise nos campos da enerxía e o medio ambiente. |
A8 |
Coñecer os fundamentos das interaccións intermoleculares e as súas aplicacións no campo da catálise supramolecular,recoñecemento molecular e biocatálise. |
A9 |
Coñecer algunhas aplicacións básicas da química computacional e dos programas de cálculo máis utilizados nos ámbitos da química e o medio ambiente. |
A11 |
Coñecer as distintas técnicas experimentais e computacionales orientadas á caracterización de mecanismos de reacción. |
A20 |
Coñecemento dos principais tipos de produtos naturais: enzimas, receptores moleculares, etc. Entender a súa participación en procesos de catálise e autoensamblaxe. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B3 |
Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B6 |
Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado. |
B7 |
Ser capaz de planificar adecuadamente desenvolvementos experimentais, a un nivel especializado. |
C1 |
Ser capaz de traballar en equipos, especialmente nos interdisciplinares e internacionais. |
C3 |
Ser capaz de adaptarse a situacións novas, mostrando creatividade, iniciativa, espírito emprendedor e capacidade de liderado. |
C4 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C5 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C6 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C9 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C10 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C11 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
To acquire knowledge of new molecular structures, originating in solution, which are in borderline with biological systems.
To know the applications of these media in the optimization of chemical separation processes, synthesis reaction, contaminant removal, etc.. |
AC1 AC4 AC7 AC8 AC9 AC11 AC20
|
|
|
To analyze the properties of new microstructures, such as micelles, microemulsions, vesicles, liposomes, cyclodextrins, dendrimers, nanoparticles, etc. .. To explore new applications of these structures in basic processes, such as solubility, diverse equilibria, elimination processes, detection of compounds of interest .. ., and primarily on reactivity. |
|
BC1 BC2 BC5 BC7
|
CC1 CC3 CC4 CC5 CC9 CC11
|
To acquire basic knowledge framed in Computational Chemistry, with special emphasis on the electronic structure calculations.
To meet the most popular computer programs related to Computational Chemistry.
To learn to make simple calculations of geometries, energies and other molecular properties. |
AC9 AC11
|
BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7
|
CC1 CC4 CC5 CC6 CC9 CC10 CC11
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
TEMA 1.Computational Chemistry |
Introduction
Ab Initio Methods
Functional Theory Density
Semiempirical methods
Base functions
Molecular Mechanics
Molecular dynamics. Computational Chemistry Programs
Calculating properties |
TEMA 2. Physical Chemistry Supramolecular |
Surfactants in water.
Surfactants in solvents.
Chemical reactions in microheterogeneous media: the simple pseudophase model and the ion-exchange pseudophase model . |
TEMA 3. Molecular Recognition and Biocatalysis |
Host-guest systems.
Typical hosts: cyclodextrins, polyethers, siderophiles, dendrimers, ..., DNA.
Ligands of interest: ions, drugs, pesticides, cosmetics.
Pharmacological and industrial applications. |
TEMA 4 Applied Photochemistry |
Photochemical reactions. photocatalysis
Supramolecular Photochemistry. Fluorophores and microenvironment.
Photochemical processes in supramolecular complexes.
Fluorescence protein. DNA technology. |
TEMA 5. Applied Electrochemistry |
Potentiometric titrations.
Ion-selective electrodes. Membrane potentials.
Batteries and fuel cells.
Corrosion. |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
B3 B4 |
20 |
20 |
40 |
Critical bibliographical |
B5 B6 B7 C5 |
6 |
12 |
18 |
Seminar |
A9 A11 B2 C1 |
8 |
16 |
24 |
Laboratory practice |
B1 B5 B6 B7 C3 C9 C11 |
24 |
36 |
60 |
Oral presentation |
C4 C6 C10 |
1 |
2 |
3 |
Long answer / essay questions |
A1 A4 A7 A8 A20 |
4 |
0 |
4 |
|
Personalized attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Oral presentation for the introduction of the different content of the course. |
Critical bibliographical |
Critical reading of scientific papers. |
Seminar |
Working Group for the study and discussion of scientific papers and other aspects with regard the understanding of the theoretical contents and laboratory experiments |
Laboratory practice |
Application of technologies and methodologies to the study and characterization of specific chemical systems related to the contents of the subject. |
Oral presentation |
Oral presentation of the results obtained from the experiments, techniques and methodologies used in joint and participatory seminar for all students. |
Long answer / essay questions |
Written test to measure comprehension ability, reasoning, synthesis, drafting, ..., of the student towards questions of certain extent. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Critical bibliographical |
Laboratory practice |
|
Description |
Help in interpreting scientific studies, in reviewing and providing related literature.
Technical and methodological help for the development of Lab experiments. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Oral presentation |
C4 C6 C10 |
Oral presentation of results and analysis of the practical work.
|
15 |
Guest lecture / keynote speech |
B3 B4 |
Participacion in lectures.
|
5 |
Critical bibliographical |
B5 B6 B7 C5 |
Critical analysis of scientific work. Discussion on study alternatives, improvement of results, future prespective showing the creative and innovative capacity of the student.
|
30 |
Laboratory practice |
B1 B5 B6 B7 C3 C9 C11 |
Expertise, skills shown in the laboratory. Results obtained in the experimental work.
|
15 |
Long answer / essay questions |
A1 A4 A7 A8 A20 |
Degree of concepts' assimilation and comprehension. Ability to summarize and writing.
|
30 |
Seminar |
A9 A11 B2 C1 |
Participation in the discussion of the topics, development of theoretical activities, practical demonstrations and exercises solving.
|
5 |
|
Assessment comments |
|
Sources of information |
Basic
|
Bockris, John O'M., Reddy, Amulya K.N. Gamboa-Aldeco, Maria. (2000). Modern electrochemistry 2B. Electrodics in chemistry, engineering, biology, and environmental science. New York : Kluwer Academic / Plenum Publishers]
Connors, K.A. (1987). Binding Constants. The Measurement of Molecular Complex Stability. . Wiley & Sons: New York,
Lewars, E. G. (2011). Computational Chemistry: Introduction to the Theory and Applications of Molecular and Quantum Mechanics. Springer
J. Szejtli (1988). Cyclodextrin Technology. Kluwer Academic Publishers (The Neherlands)
Hinchliffe, A. (2008). Molecular Modelling for Beginners. Wiley
J. R. Lakowicz (2006). Principles of Fluorescence Spectroscopy. Springer Science (New York)
V. Balzani, F. Scandola (1991). Supramolecular Photochemistry. Ellis Horwood (Chicherter, England)
M. J. Rosen (1989). Surfactants and Interfacial Phenomena. John Wiley & Sons
Raoutl Zana (1987). Surfactants in Solution. New Methods of investigation. Marcel Dekker (New York) |
|
Complementary
|
Cramer, C. A. (2004). Essentials of Computational Chemistry: Theories and Models. Wiley |
|
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|