Identifying Data 2016/17
Subject (*) Economía Ambiental Code 610500025
Study programme
Mestrado Universitario en Ciencias. Tecnoloxías e Xestión Ambiental (plan 2012)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree 2nd four-month period
First Optativa 3
Language
Spanish
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Economía Aplicada 1
Coordinador
Dopico Castro, Jesus angel
E-mail
jesus.angel.dopico@udc.es
Lecturers
Dopico Castro, Jesus angel
E-mail
jesus.angel.dopico@udc.es
Web
General description Os obxectivos desta materia son a análise dos principios fundamentais da economía ambiental e dos recursos naturais e o estudo dos fundamentos básicos das políticas ambientais. Con esos obxectivos abordanse a relación entre economía e medio ambiente, os indicadores de sustentabilidade, os principais obxectivos e instrumentos de política económica ambiental e a aplicación das políticas ambientais á empresa.

Study programme competencies
Code Study programme competences
A1 Coñecemento das realidades interdisciplinares da Química e do Medio Ambiente, dos temas punteiros nestas disciplinas e das perspectivas de futuro.
A18 Coñecer as implicacións económicas dos problemas ambientais, os instrumentos de política económica e os principais indicadores ambientais.
A19 Coñecemento e interpretación da lexislación, normativa e procedementos administrativos básicos sobre medios acuosos, chans e atmosferas. Comprensión das bases científicas e económicas da sustentabilidade.
B2 Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornas novas ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo.
B3 Que os estudantes sexan capaces de integrar coñecementos e enfrontarse á complexidade de formular xuízos a partir dunha información que, sendo incompleta ou limitada, inclúa reflexións sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas á aplicación dos seus coñecementos e suizos.
B4 Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades.
B6 Ser capaz de analizar datos e situacións, xestionar a información dispoñible e sintetizala, todo iso a un nivel especializado.
B8 Comprender, a un nivel especializado, as consecuencias do comportamento humano na contorna ambiental.
C2 Ser capaz de manter un pensamento crítico dentro dun compromiso ético e no marco da cultura da calidade.
C4 Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma.
C6 Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida.
C7 Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común.
C9 Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Análise económica da sustentabilidade ambiental. Interpretación da información relevante para o deseño e a instrumentación de políticas de sustentabilidade, tanto no eido do sector público coma no da empresa privada. AC1
AC18
AC19
BC2
BC3
BC4
BC6
BC8
CC2
CC4
CC6
CC7
CC9
Estudo dos indicadores de sustentabilidade que permitan avaliar o nivel de cumprimento de obxectivos de sustentabilidade dos países e das empresas. AC1
AC18
AC19
BC2
BC3
BC4
BC6
BC8
CC2
CC4
CC6
CC7
CC9
Identificación e análise dos principais obxectivos e instrumentos de política económica ambiental e a súa aplicación ó eido da empresa. AC1
AC18
AC19
BC2
BC3
BC4
BC6
BC8
CC2
CC4
CC6
CC7
CC9
Capacidade analítica e de síntese para a interpretación e resolución de problemas de xestión ambiental dende unha perspectiva económica. AC1
AC18
AC19
BC2
BC3
BC4
BC6
BC8
CC2
CC4
CC6
CC7
CC9

Contents
Topic Sub-topic
Tema 1. Fundamentos básicos de economía ambiental 1.1. A pespectiva da economía circular
1.2. Os límites do crecemento
1.3. Indicadores ambientais
Tema 2. Valoración de proxectos de inversión ambientales 2.1. Características dos proxectos de inversión
2.2. Criterios clásicos de avaliación
2.3. Casos prácticos
Tema 3. Análise multicriterio 3.1. Fundamentos básicos
3.2. Criterios de decisión
3.3. Casos prácticos
Tema 4. Valoración económica ambiental 4.1. Fundamentos básicos
4.2. Metodoloxías
4.3. Casos prácticos
Tema 5. Análise coste beneficio 5.1. Fundamentos básicos
5.2. Valoración de costes e beneficios
5.3. Casos prácticos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Introductory activities A18 B2 C9 2 5 7
Guest lecture / keynote speech A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 13.5 27 40.5
Short answer questions A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 2 0 2
Case study A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 5 17.5 22.5
 
Personalized attention 3 0 3
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Introductory activities Presentación ampla da materia con exposición de contidos da mesma, material a empregar e fórmula de avaliación.
Guest lecture / keynote speech Exposición por parte do profesor dos contidos teóricos básicos do programa da materia. Puntuaráse a asistencia dos alumnos ás sesións maxistrais.
Short answer questions Proba de respostas breves sobre o contido teórico da materia
Case study Análise de casos prácticos relacionados cos contidos da materia e de lecturas destinadas á comprensión dos contidos teóricos da materia. Estos estudos incluirán un cuestionario que os alumnos deberán responder en clase e puntuarán para a calificación final.

Personalized attention
Methodologies
Guest lecture / keynote speech
Case study
Introductory activities
Short answer questions
Description
A atención persoalizada ten un carácter integral referida tanto ós contidos teóricos como prácticos da materia. En consecuencia todas as metodoloxías inclúen dita atención persoalizada.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Guest lecture / keynote speech A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 Valoraráse a asistencia a clase dos alumnos cun máximo de 2 puntos. 20
Case study A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 C9 Valoraráse a entrega de casos prácticos nas clases da materia destinadas a tal fin. Consistirán nunha serie de casos e lecturas proporcionadas ós alumnos cun breve cuestionario sobre as mesmas. 30
Short answer questions A1 A18 A19 B2 B3 B4 B6 B8 C2 C4 C6 C7 Proba sobre o contido das sesións maxistrais cun valor máximo de 5 puntos. 50
 
Assessment comments

Para superar a materia será preciso obter 5 puntos en total, sin que sexa preciso obter nungún mínimo en cada unha das partes con puntuación na avaliación final.


Sources of information
Basic Turner, G.M. (2008). A comparison of The limits to growth with 30 years of reality. Global environmental change, 18
Martín Palmero, F. ed (2004). Desarrollo sostenible y huella ecológica. A Coruña. Netbiblo
Edwards-Jones, G. et al. (2000). Ecological Economics. Oxford. Blackwell Science
Field, B. C. y Field, M.K. (2003). Economía Ambiental. Madrid. McGraw-Hill
Labandeira, X; León, C.J. y Vázquez, M.X. (2007). Economía ambiental. Madrid. Pearson Prentice Hall
Pearce, D.W. y Turner, R.K. (1995). Economía de los recursos naturales y del medio ambiente. Madrid. Celeste Ediciones
Dopico Castro, J. A. e Iglesias Gómez, G. (2010). Economía sostenible. Teoría y Política. A Coruña. Netbiblo
Portal, A. et al. (2013). Introducción a las finanzas empresariales. Madrid. Pirámide
Bermejo, R. (2011). Manual para una economía sostenible. Madrid. Catarata
Munda, G. (2008). Social multi criteria evaluation for a sustainable economy. Berlin. Springer

Aclaración importante sobre a bibliografía:

Ademáis dos textos indicados nas referenzas bibliográficas básicas, que en maior ou menor medida se utilizarán nas clases teóricas da materia, para o estudo de casos e para os exemplos concretos das clases teóricas, utilizaránse outros textos procedentes de libros, artigos especializados, informes, e textos lexislativos que se proporcionarán ós alumnos para que podan realizar as tarefas propostas en ditos estudos de caso e para seguir as clases expositivas. Podería ademáis incorporarse á bibliografía algún novo texto se se considera necesario para poder mellorar a docencia expositiva dos temas publicados no intre de elaborar esta guía docente ou cando o transcorrer das clases requira algunha aportación bibliográfica que non está contida nas referenzas básicas.

Complementary


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before

Subjects that are recommended to be taken simultaneously

Subjects that continue the syllabus

Other comments


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.