Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Definir conceptos, principios, teorías e feitos das diferentes áreas especializadas da Química |
A2 |
Propoñer alternativas para resolver os problemas químicos complexos das diversas especialidades químicas |
A4 |
Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os coñecementos adquiridos e a súa capacidade de resolución de problemas en contornos novos ou pouco coñecidos dentro de contextos máis amplos (ou multidisciplinares) relacionados coa súa área de estudo. |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Adquirir unha formación completa e integrada dos métodos analíticos empregados ao longo de todo o proceso analítico incluíndo o estudo de metodoloxías para o muestreo, preparación da mostra, determinación de analitos, e tratamento e interpretación de resultados. |
AM1
|
BM1 BM2 BM5 BM10
|
|
Visión xeral dos métodos analíticos e de súa selección e aplicación para a resolución de problemas reais. |
AM2 AM4
|
BM4 BM7 BM11
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1 |
Tendencias da Química Analítica.
|
Tema 2 |
Automatización e miniaturización en Química Analítica
|
Tema 3 |
Optimización e validación de métodos analíticos a través da quimiometría. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 B1 B5 B10 |
16 |
24 |
40 |
Seminario |
A2 A4 B2 B4 B7 B11 |
5 |
15 |
20 |
Traballos tutelados |
A2 B1 B2 B4 B7 B11 |
3 |
9 |
12 |
Proba mixta |
A1 A2 B1 B2 B4 |
2 |
0 |
2 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
O profesor expoñerá os contidos fundamentais dos temas. Para o seu mellor aproveitamento, os alumnos dispoñerán dos materiais docentes axeitados para a súa preparación persoal. Todos os alumnos poderán consultar ao profesor calquer aspecto da materia no horario de tutorías establecido para tal efecto. Impartirase de xeito presencial. |
Seminario |
Nos seminarios acláranse e amplían algúns aspectos tratados nas clases, especialmente relacionados coa aplicación práctica das metodoloxías estudadas. Os estudantes deberán traballar con artigos científicos en inglés, con normativas, informes, etc. a partir dos cales extraer e interpretar la informacion requerida para a súa discusión nas sesións de aula. |
Traballos tutelados |
Os estudantes deberán elaborar, entregar e expoñer un traballo e na correspondente sesión o presentarán e debatirán sobre o mesmo. Para isto contarán coa supervisión e asesoramiento do profesor.
Aqueles alumnos que teñan especiais dificultais cos contidos deberán contactar co profesor para recibir o apoio necesario. As horas presenciais dedicaranse á orientación para a súa elaboración e exposición/defensa dos mesmos |
Proba mixta |
Realizarase un exame final para avaliar o grao de aprendizaxe tanto dos contidos teóricos como prácticos. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Traballos tutelados |
Seminario |
|
Descrición |
Ao longo do curso, no horario que especifique o profesor, orientarase ou discutirán todos os aspectos relacionados coa docencia que o estudante considere necesarios en cada momento.
O alumno con recoñecemento de adicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia será atendido en réxime de horas de titorías (previa cita). |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Traballos tutelados |
A2 B1 B2 B4 B7 B11 |
As actividades académicas dirixidas serán avaliados pola realización e /ou exposición das mesmas por parte do estudante. |
30 |
Proba mixta |
A1 A2 B1 B2 B4 |
O grao de aprendizaxe dos contidos propios da materia e de adquisición de competencias por parte do estudante avaliarase mediante unha proba mixta. Constará de preguntas teóricas, cuestións aplicadas e resolución de problemas |
55 |
Sesión maxistral |
A1 B1 B5 B10 |
Valorarase a participación dos alumnos na aula. |
5 |
Seminario |
A2 A4 B2 B4 B7 B11 |
Avaliarase o traballo e participación activa do estudante |
10 |
|
Observacións avaliación |
O alumno acadará a cualficación de Non Presentado cando non realice o traballo tutelado e non se
presente ao examen final. A cualificación do Traballo Tutelado poderá
conservarse na convocatoria de xullo. Polo que se refire aos
sucesivos cursos académicos, o proceso de enseñanza-aprendizaje,
incluída a avaliación, se refire a un curso académico e, polo tanto,
volvería a comenzar cun novo curso, incluídas todas as actividades e
procedimentos de avaliación que sexan programadas para o curso.
Para os estudantes con dedicación a
tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, no caso de que o estudante non puidera
realizar todas as probas de avaliación continua, o profesor adoptará as medidas oportunas para non
prexudicar a súa cualificación.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
R. Kellner, J. M. Mermet, M. Otto, M. Valcarcel y H. M. Widmer, Eds (2004). “Analytical Chemistry: A Modern Approach to Analytical Science“. Ed. Wiley-VCH |
|
Bibliografía complementaria
|
Valcárcel M., Cárdenas M.S (2000). Automatización y Miniaturización en Química Analític. Ed. Springer.
Miller J.C., Miller J.N. (2002). Estadística y Quimiometría para Química Analítica. 2ª Ed. Prentice Hall. Madrid.
Massart D.L., Vandegiste B.G.M., Buydens L.M.C., De Jong S., Lewi P.J., Smeyers-Verbeke, J. (1997). Handbook of chemometrics and qualimetrics. Part A.. Elsevier Science. Amsterdam
Ramis Ramos G., García Álvarez-Coque M.C. (2001). Quimiometría. Síntesis. Madrid. |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
|