Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Bioloxía Molecular Código 610509016
Titulación
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Mestrado Oficial Anual
Primeiro Optativa 3
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Bioloxía Celular e Molecular
Coordinación
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Correo electrónico
esper.cerdan@udc.es
Profesorado
Cerdan Villanueva, Maria Esperanza
Lamas Maceiras, Mónica
Correo electrónico
esper.cerdan@udc.es
monica.lamas@udc.es
Web
Descrición xeral Esta materia contén conceptos básicos e fundamentais dos métodos de investigación sobre procesos biolóxicos que son executadas en células vivas .

Competencias do título
Código Competencias do título

Resultados de aprendizaxe
Resultados de aprendizaxe Competencias do título
Coñecer os principios para o illamento, a clonación, expresión e purificación de proteínas . Aprender as técnicas básicas utilizadas para ver procesos biolóxicos en células AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11

Contidos
Temas Subtemas
ITEM 1. Manipular e secuenciar o ADN.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Este tema pode abordar a descrición das principais ferramentas e métodos para manipular a información xenética e comprobar se as operacións foron exitosos e foron realizados como son deseñados.
2.Subtemas.
Os enzimas de restrición e vectores de clonación de hibridación para a detección de secuencias específicas, por PCR, secuenciación de ADN.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008). Alberts et al. Garland Science Capítulo 8.
- Bioloxía Molecular cuarta edición (2008). Robert F. Weaver. McGraw -Hill International Edition. Os capítulos 4 e 5.
4. As actividades a desenvolver.
Casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos. Tamén podería recomendarse aos alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema e a sua exposición pública .
ITEM 2. As técnicas para a obtención e análise de proteínas.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Como , utilizando as técnicas vistas no elemento 1, podemos producir e purificar proteínas no laboratorio para probas ou para evaluar a súa actividade, determinar a súa estrutura, etc.
2. Subtemas
As proteínas recombinantes, reserva de proteínas , expresión e purificación de proteínas, e análise de secuenciación de proteínas.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008) . Alberts et al . Garland Science. Capítulo 8.
- Bioloxía Molecular cuarta edición (2008) . Robert F. Weaver . McGraw -Hill International Edition . Os capítulos 4 e 5.
4. As actividades a desenvolver.
Durante o desenvolvemento do suxeito, casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos. Tamén podería recomendarse aos alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema a sua exposición pública.
ITEM 3. Ver procesos biolóxicos.
1. Sentido do tema ( Introdución )
Os principais métodos de visualización de estructuras e procesos biolóxicos, tanto in vivo como in vitro.
2. Subtemas
Marcadores químicos , GFP e proteínas de fusión fluorescentes, microscopia óptica ( confocal , de super- resolución, en tempo real), microscopia electrónica.
3. Bibliografía
- Molecular Biology of the Cell quinta edición (2008) . Alberts et al. Garland Science. Capítulo 9.
4. As actividades a desenvolver.
Durante o desenvolvemento do suxeito casos prácticos que os alumnos deberán resolver mediante os coñecementos adquiridos han xurdir . Tamén podería considerarse alumnos a lectura de artigos científicos relacionados co tema para a presentación / interpretación pública.

Planificación
Metodoloxías / probas Competencias Horas presenciais Horas non presenciais / traballo autónomo Horas totais
Solución de problemas A1 A3 A4 B1 B5 7 24 31
Seminario B4 B7 B10 B11 2 8 10
Proba mixta A1 A3 A4 0 2 2
Sesión maxistral A1 A3 A4 12 20 32
 
Atención personalizada 0 0
 
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado

Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Solución de problemas Clase teórico / práctica, na que propoñense aplicacións da teoría, problemas, exercicios. Tamén pode propoñerse a presentación polos alumnos dun traballo relacionado co tema.
Clases interactivas pequeno grupo (seminarios , "S" nos horarios).
Seminario Tutoriais de pizarra grupo moi pequeno (" T" nos horarios ) planificado polo profesor e coordinado polo Centro. En xeral, cada alumno terá dúas horas por semestre e materia. As actividades serám variadas como exercicios dirixidos, aclaración de dúbidas sobre a teoría, problemas, exercicios, lecturas ou outras tarefas. también presentación,discusión ou comentarios sobre o traballo feito de xeito individual ou en pequenos grupos. A participación nestas clases é obrigatoria.
Proba mixta Exame para avaliar habilidades competencias e conocimientos.
Sesión maxistral Lección ensinada polo profesor , que poden ter diferentes formatos (teoría, problemas e / ou exemplos xerais, as orientacións xerais sobre o tema ...). O profesor pode ter o apoio de medios audiovisuais e informáticos pero, en xeral, os alumnos non precisan tratar con eles en clase.

Atención personalizada
Metodoloxías
Solución de problemas
Seminario
Descrición
Os alumnos con dedicación a tempo parcial ou con dispensa de presencialidad deberan contactar cos profesores da materia a principio de curso para establecer un calendario de actividades que permitan adquirir e avaliar de forma complementaria as competencias da materia.

Avaliación
Metodoloxías Competencias Descrición Cualificación
Proba mixta A1 A3 A4 Avaliación final 60
Sesión maxistral A1 A3 A4 Avaliación da asiduidade e participación 10
Solución de problemas A1 A3 A4 B1 B5 Avaliación continua 15
Seminario B4 B7 B10 B11 Avaliación continua 15
 
Observacións avaliación

Proceso de avaliación.
A avaliación realizarase a través dunha avaliación continua e da conclusión dun exame final.
O acceso ao exame require á participación en polo menos o 80% das clase e actividades obrigatorias(seminarios e
tutoriais).
Avaliación continua (N1) vai pesar 40% na nota para o curso e conten dous compoñentes: clases interactivas en pequenos grupos (seminarios) e clases interactivas en grupos moi pequenos (tutoriais. Seminarios e tutoriais poden incluír
exercicios e traballos feitos en persoa, exercicios presentados ao profesor ou presentacións públicas de temas
previamente seleccionados.
O exame final (N2) pode abarcar todo o contido da materia.
A puntuación do estudante, que non deberá ser inferior ao exame final, se obterá como resultado da aplicación da
seguinte fórmula:
End = Nota máxima (0,4 x 0,6 x N1 + N2, N2)
N1 é o correspondente á avaliación continua (escala de 0-10) e exame N2 numérica final (0-10 escala) grao numérica.

Avaliación global. Os alumnos con dedicación a tempo
parcial ou con exención de asitencia poderán optar por ser avaliados
nesta modalidade se non reúnen as condicións para avaliación continua.


Fontes de información
Bibliografía básica

- Molecular Biology of the Cell fifth edition (2008). Alberts y otros. Garland Science.
- Molecular Biology fourth edition (2008). Robert F. Weaver. McGraw-Hill International Edition.

Bibliografía complementaria


Recomendacións
Materias que se recomenda ter cursado previamente

Materias que se recomenda cursar simultaneamente

Materias que continúan o temario

Observacións

É necesario coñecer os distintos tipos de biomoléculas e procesos de transferencia da información da expresión
xénica nas células. É moi importante para asistir ás clases e actividades. É esencial manter o estudo da materia "actualizado".



(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías