Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A3 |
Aplicar os materiais e as biomoléculas en ámbitos innovadores da industria e Enxeñaría Química |
A4 |
Innovar en métodos de síntese e análise química relacionados coas diferentes áreas da Química. |
A7 |
Operar con instrumentación avanzada para análise química e a determinación estrutural |
A9 |
Promover a innovación e o emprendemento na industria e na investigación química |
B1 |
Posuír e comprender coñecementos que acheguen unha base ou oportunidade de ser orixinais no desenvolvemento e/ou aplicación de ideas, a miúdo nun contexto de investigación |
B4 |
Que os estudantes saiban comunicar as súas conclusións e os coñecementos e razóns últimas que as sustentan a públicos especializados e non especializados dun modo claro e sen ambigüedades. |
B5 |
Que os estudantes posúan as habilidades de aprendizaxe que lles permitan continuar estudando dun modo que haberá de ser en gran medida autodirixido ou autónomo. |
B7 |
Identificar información da literatura utilizando as canles axeitadas e integrar esta información para crear e contextualizar un tema de investigación. |
B10 |
Usar a terminoloxía científica en inglés para discutir os resultados experimentais no contexto da profesión química |
B11 |
Aplicar correctamente as novas tecnoloxías de capturar e organizar a información para resolver problemas na actividade profesional |
B13 |
Avaliar a dimensión humana, económica, xurídica e ética na práctica profesional, así como as implicacións ambientais do seu traballo |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- O estudante obterá unha visión xeral das técnicas avanzadas de caracterización morfolóxica, estrutural e microestrutural.
- O estudante aprenderá as principais vantaxes e limitacións de cada unha das técnicas.
- Á hora de caracterizar un material, o estudante será capaz de discernir cáles son as técnicas de caracterización que máis se axustan ás súas necesidades/posibilidades.
|
AM3 AM4 AM7 AM9
|
BM1 BM4 BM5 BM7 BM10 BM11 BM13
|
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1.
Técnicas avanzadas de caracterización de sólidos I
|
Introdución a técnicas difractométricas.
Difracción de RX, difracción de neutróns. |
Tema 2.
Técnicas avanzadas de caracterización de sólidos II
|
Introdución a técnicas microscópicas.
Microscopía óptica (fluorescencia e confocal), microscopías electrónicas (TEM, SEM, STEM, difracción de electróns), microscopías de proximidade (STM, AFM). |
Tema 3.
Técnicas avanzadas de caracterización de sólidos III
|
Introdución a técnicas espectroscópicas.
EDXS, EELS, XPS, NMR e ESR de sólidos. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A3 A4 A9 B1 B5 B13 |
12 |
0 |
12 |
Seminario |
A3 A4 A7 B5 B10 |
7 |
0 |
7 |
Solución de problemas |
A3 A4 B1 B4 B5 |
0 |
24 |
24 |
Análise de fontes documentais |
A9 B5 B7 B11 |
0 |
12 |
12 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A7 A9 B1 B4 B10 B13 |
1 |
18 |
19 |
|
Atención personalizada |
|
1 |
0 |
1 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Clases expositivas (utilización de encerado, ordenador, canón), complementadas coas ferramentas propias da docencia virtual. |
Seminario |
Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da empresa, a administración ou doutras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinións cos estudantes. |
Solución de problemas |
Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestións tipo test, interpretación e procesamento da información, avaliación de publicacións científicas, etc.). |
Análise de fontes documentais |
Estudo persoal basado nas diferentes fontes de información. |
Proba obxectiva |
Realización das diferentes probas para a verificación da obtención tanto de coñecementos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades e actitudes. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Seminario |
Solución de problemas |
Análise de fontes documentais |
|
Descrición |
Titorías individuais e/ou en grupo.
|
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Sesión maxistral |
A3 A4 A9 B1 B5 B13 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (25% da calificación global) |
0 |
Seminario |
A3 A4 A7 B5 B10 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (25% da calificación global) |
0 |
Solución de problemas |
A3 A4 B1 B4 B5 |
SESIÓN MAXISTRAL, SEMINARIOS, SOLUCIÓN DE PROBLEMAS: computaranse conxuntamente (25% da calificación global) |
25 |
Proba obxectiva |
A3 A4 A7 A9 B1 B4 B10 B13 |
Computará o 75% da calificación global. |
75 |
|
Observacións avaliación |
1. Procedemento de avaliación. A avaliación desta materia farase mediante un
sistema cuxos apartados e a súa ponderación correspondente detállase a
continuación: Sistema de avaliación (Ponderación): - Exame final (75%) - Avaliación continua (25%) mediante: -- resolución de problemas e casos prácticos. -- avaliación continua do estudante mediante
preguntas e cuestións orais durante o curso e eventual exposición oral de
traballos e informes. Segundo isto, o exame final terá un peso do 75%
na cualificación da materia. A avaliación continua terá un peso do 25% na
cualificación da materia. A cualificación do estudante obterase como resultado
de aplicar a fórmula seguinte: Nota final= 0,75 x N1 + 0,25 x N2 sendo N2 a nota numérica correspondente á
avaliación continua (escala 0-10) e N1 a nota numérica do exame final (escala
0-10). As actividades docentes presenciais (seminarios e
titorías) son de asistencia obrigatoria. O estudantes repetidores terán o mesmo
réxime de asistencia ás clases que os que cursan a materia por primeira vez. 2. Recomendacións de cara á avaliación. O estudante debe repasar os conceptos teóricos
introducidos nos distintos temas utilizando o material de apoio aportado polo
profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema. O grao de acerto na
resolución dos exercicios propostos proporciona unha medida da preparación do
estudante para afrontar o exame final da materia. Aqueles estudantes que atopen
dificultades importantes á hora de traballar as actividades propostas deben
consultar co profesor, co obxectivo de que éste poida analizar o problema e axudar
a resolver esas dificultades. 3. Recomendacións de cara á recuperación. O profesor analizará con aqueles estudantes que
non superen con éxito o proceso de avaliación, e así o desexen, as dificultades
atopadas na aprendizaxe dos contenidos da materia. Tamén se lles proporcionará
material adicional (cuestións, exercicios, exames, etc.) para reforzar a
aprendizaxe da materia. 4. Outros. A asistencia ás actividades presenciais (clases presenciais teóricas, seminarios e titorías) é obrigatoria. As faltas deberán ser xustificadas documentalmente, aceptándose razóns contempladas na normativa universitaria vigente.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
- A.R. West: "Basic Solid State
Chemistry". Wiley, 2 ed., 1999. - A.R. West: "Solid State Chemistry and its
Applications". Wiley, 2 ed., 2014. - L.E. Smart, E.A. Moore: "Solid State
Chemistry: An Introduction". CRC Press, 4 ed., 2012. - G. Cao: "Nanostructures and Nanomaterials:
Synthesis, Properties and Applications". Imperial College Press, 2004. - J. M. Köhler: "Nanotechnology: an
introduction to nanostructuring techniques", Weinheim : Wiley-VCH, 2007 - J.-P. Eberhart: "Structural and chemical
analysis of materials : X-ray, electron and neutron diffraction, X-ray, electron
and ion spectrometry, electron microscopy ". Wiley, 1991. - Angus I. Kirkland and John L. Hutchison (Eds.):
“Nanocharacterisation”. RSC Publishing, Cambridge, 2007. - Kenneth J. Klabunde (Ed.): “Nanoscale materials
in chemistry”. Wiley-Interscience, New York, 2001. - J.A. Schwarz, C.I. Contescu, K. Putyera
(Editores): "Dekker Encyclopedia of nanoscience and nanotechnology"
(5 volumes). Marcel Dekker, 2004. - John P. Sibila: “A guide to materials
characterization and chemical analysis”. VCH Publishers, 1998. Ademais recomendaranse para cada tema textos
complementarios (artigos, páxinas web, textos específicos) no momento da
impartición da materia. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Propiedades de Materiais/610509020 | Deseño e Desenvolvemento de Materiais Avanzados/610509018 |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Neste módulo é chave facer un enfoque global das
materias, intentando comprender a estreita relación que existe entre o modo de
sintetizar os materiais coas súas características estruturais e
microestruturais, coas súas propiedades e, polo tanto, coas súas aplicacións. |
|