Datos Identificativos 2016/17
Asignatura (*) Materiales Moleculares Código 610509021
Titulación
Mestrado en Investigación Química e Química Industrial (plan 2016)
Descriptores Ciclo Periodo Curso Tipo Créditos
Máster Oficial Anual
Primero Optativa 3
Idioma
Castellano
Modalidad docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Química Fundamental
Coordinador/a
García Romero, Marcos Daniel
Correo electrónico
marcos.garcia1@udc.es
Profesorado
García Romero, Marcos Daniel
Correo electrónico
marcos.garcia1@udc.es
Web
Descripción general Esta asignatura completa a formación do módulo de Nanoquímica e Novos Materiais aportando una visión molecular. Proporciona ademais unha panorámica das aplicacións mais importantes de estos materiais

Competencias del título
Código Competencias del título
A1 Definir conceptos, principios, teorías y hechos especializados de las diferentes áreas de la Química
A3 Aplicar los materiales y las biomoléculas en campos innovadores de la industria e ingeniería química
A4 Innovar en los métodos de síntesis y análisis químico relacionados con las diferentes áreas de la Química.
B1 Poseer y comprender conocimientos que aporten una base u oportunidad de ser originales en el desarrollo y/o aplicación de ideas, a menudo en un contexto de investigación
B4 Que los estudiantes sepan comunicar sus conclusiones y los conocimientos y razones últimas que las sustentan a públicos especializados y no especializados de un modo claro y sin ambigüedades.
B5 Que los estudiantes posean las habilidades de aprendizaje que les permitan continuar estudiando de un modo que habrá de ser en gran medida autodirigido o autónomo
B7 Identificar información de la bibliografía utilizando los canales apropiados e integrar dicha información para plantear y contextualizar un tema de investigación.
B10 Utilizar terminología científica en lengua inglesa para argumentar los resultados experimentales en el contexto de la profesión química
B11 Aplicar correctamente las nuevas tecnologías de captación y organización de información para solucionar problemas en la actividad profesional
B13 Valorar la dimensión humana, económica, legal y ética en el ejercicio profesional, así como las implicaciones medioambientales de su trabajo

Resultados de aprendizaje
Resultados de aprendizaje Competencias del título
-O alumnado comprenderá como as propiedades moleculares e as interaccións supramoleculares determinan as propiedades dos materiais moleculares. AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11
BM13
O alumnado coñecerá os principais tipos de materiais moleculares (cristais líquidos, semiconductores, etc), así como as súas características. AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11
BM13
O alumnado coñecerá as técnicas utilizadas para o estudo dos materiais moleculares (microscopía óptica de polarización, calorimetría diferencial de barrido, etc). AM4
BM1
BM5
BM7
BM10
BM11
O alumnado terá unha visión xeral das aplicacións mais importantes dos materiais moleculares, tales como pantallas, transistores de efecto campo (FETs), diodos emisores de luz (LEDs), célas solares, sensores e máquinas moleculares AM1
AM3
AM4
BM1
BM4
BM5
BM7
BM10
BM11
BM13

Contenidos
Tema Subtema
TEMA 1. Materiais moleculares: conceptos básicos 1.1. conceptos básicos
TEMA 2. Estruturas moleculares dos principais materiais moleculares 2.1 Polímeros conxugados: poliacetilenos, polifenilenvinilenos, politiofenos
-estrutura, propiedades e síntese
2.2 Compostos policíclicos aromáticos
-bidimensionais: acenos, rilenos, nanografenos, grafeno
-estrutura, propiedades e síntese
-tridimensionais: fullerenos, nanotubos de carbono
-estrutura, propiedades e síntese
2.3 Outros compostos: poliaminas, compostos heterocíclicos, complexos metálicos
-estrutura, propiedades e síntese
TEMA 3. Tipos de materiais moleculares: cristais líquidos,
semiconductores, materiais optoelectrónicos, imáns moleculares
3.1 Cristais líquidos
-conceptos básicos
-clasificación: calamíticos, discóticos
-métodos de caracterización: microscopía óptica de polarización, DSC, Raios X
-estruturas representativas
-propiedades ópticas e eléctricas, interacción con superficies
3.2 Semiconductores e electrónica molecular
-conceptos básicos (conductividade intrínseca e doping, modelos de bandas e hopping, polaróns e solitóns)
-métodos de caracterización
-estruturas representativas
3.3 Materiais optoelectrónicos
-conceptos básicos (excitóns, puntos cuánticos)
-estruturas representativas
3.4 Imáns moleculares
TEMA 4. Dispositivos e aplicacións. 4.1 Displays e pantallas de cristal líquido. Ventás intelixentes.
4.1 Transistores de efecto campo (FETs)
4.2 Diodos emisores de luz (LEDs)
-iluminación
-pantallas
4.3 Célas solares
4.4 Engranaxes e máquinas moleculares
4.5 Sensores

Planificación
Metodologías / pruebas Competéncias Horas presenciales Horas no presenciales / trabajo autónomo Horas totales
Sesión magistral A1 A3 A4 12 34 46
Seminario A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 7 7 14
Presentación oral A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 2 9 11
Prueba mixta A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 2 0 2
 
Atención personalizada 2 0 2
 
(*)Los datos que aparecen en la tabla de planificación són de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologías
Metodologías Descripción
Sesión magistral Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, cañón).
Seminario - Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados da
empresa, a administración ou de outras universidades. Sesións interactivas relacionadas coas
distintas materias con debates e intercambio de opinións cos estudantes.
- Resolución de exercicios prácticos (problemas, interpretación e
procesamento da información, evaluación de publicacións científicas, etc.).
Presentación oral Realizarase a exposición oral, de forma individual, sobre un tema relacionado cos contidos teóricos da materia.
Prueba mixta Prográmase 1 exame final, que permitirá avaliar obxectivamente o grao de asimilación e a capacidade de aplicación dos contidos da materia por parte do alumno.

Atención personalizada
Metodologías
Seminario
Descripción
A metodoloxía de ensino proposta baséase no traballo do estudantado, que se converte así no protagonista principal do proceso ensino-aprendizaxe. Para que o estudantado obteña un rendemento óptimo do seu esforzo é capital que exista unha interacción contínua e estreita alumnado-profesorado, de maneira que o último poida guiar ao primeiro neste proceso. Esta interacción darase de maneira especial nos obradoiros e sesións de resolución de problemas. A través da interación alumnado-profesorado, así como das diferentes actividades de avaliación, determinarase ata que punto o alumnado acadou os obxectivos competenciais establecidos en cada unidade temática, e decidirá o alumnado que precisa atención personalizada a través de titorías individualizadas. Polo tanto, periódicamente o profesorado poderá convocar aos alumnos a titorías, que se celebrarán nos horarios máis axeitados para cada estudante, coa intención de que reciban a necesaria orientación.
Con independencia das titorías propostas polo profesorado, o estudantado pode acudir a titoría, a petición propia, cantas veces o desexe, e no horario que lle resulte máis adecuado.

Evaluación
Metodologías Competéncias Descripción Calificación
Seminario A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Dentro dos seminarios realizaranse unha serie de actividades evaluables:
Resolución de problemas e casos prácticos (10%)
Realización de traballos e informes escritos (10%)
20
Presentación oral A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 O alumno presentará de forma oral, ao longo do desenrolo da materia, un ou varios dos resultados obtidos dentro das actividade plantexadas nos seminarios. 10
Sesión magistral A1 A3 A4 Será avaliada a participación do alumno nas sexións expositivas, a través de preguntas formuladas polo profesor ou a través do debate cos compañeiros. 10
Prueba mixta A1 A3 A4 B1 B4 B5 B7 B10 B11 B13 Co propósito de avaliar a adquisición de coñecementos e competencias realizarase unha proba final (de acordo co calendario establecido no Centro). Nesta proba exporanse problemas e cuestións relativas aos contidos da materia, análogos aos realizados durante as sesións presenciais durante o curso. 60
 
Observaciones evaluación

A avaliación da materia farese
mediante un sistema no que os seus apartados e ponderación serán os seguintes:

1. Avaliación continua 10%

2. Resolución de problemas e casos prácticos 10%

3. Realización de traballos e informes escritos 10%

4. Exposición oral (traballos, informes, etc) 10%

5. Proba mixta final 60%

O estudante debe repasar os
conceptos teóricos introducidos nos distintos temas utilizando o material de
apoio aportado polo profesorado e a bibliografía recomendada para cada tema.
Aqueles estudantes que encuentren dificultades importantes á hora de traballar
as actividades propostas deben consultar ao profesor, co obxetivo de que este
poida analizar o problema e axudar a resolver estas dificultades.

A asistencia a todas as
actividades avaliables é necesaria para superar a materia. Aa faltas asociadas
a algunha das actividades presenciais (seminarios, presentacións orais,
seminarios) deberá ser xustificadas documentalmente, aceptándose so razóns
contempladas na normativa universitaria vixente. Para aprobar a materia será
preciso obter na proba mixta unha nota igual ou superior ao 4 e conseguir,
sumadas as cualificacións de todas as actividades avaliables, unha nota mínima
de 5 sobre 10. Por tanto, para os alumnos cunha nota media igual ou superior a
5 que non alcanzasen a cualificación de 4 na proba mixta, a materia figurará
como Suspensa, cunha nota de 4,5 na acta. Os alumnos que participen nun número
de actividades avaliables non superior ao 15% obterán a cualificación de Non
Presentado.

No que respecta á segunda
oportunidade de avaliación, a cualificación da proba mixta de xullo substituirá
á obtida na proba mixta de xuño. A cualificación correspondente ás demais
actividades avaliables poderase conservar na oportunidade de xullo ou, de maneira
alternativa, como parte final da proba de xullo, os alumnos poderán realizar un
exercicio avaliable, con actividades análogas ás desenvolvidas nos seminarios
durante o curso. Os alumnos avaliados na segunda oportunidade só poderán optar
á Matrícula de Honra se o número máximo destas para o correspondente curso non
se cubriu na súa totalidade na primeiro oportunidade.

Polo que se refire aos sucesivos
cursos académicos, o proceso de ensino-aprendizaxe, incluída a avaliación,
refírese a un curso académico, e por tanto volvería comezar cun novo curso,
incluídas todas as actividades e procedementos de avaliación que sexan
programadas para o devandito curso.

 


Fuentes de información
Básica

1. Molecular Electronics : From Principles to Practice . M. C. Petty, John Wiley & Sons, 2007
2. Dekker Encyclopedia of Nanoscience and Nanotechnology . New York: Marcel Dekker, 2004
3. Handbook of Conducting Polymers . T. A. Skotheim, R. L. Elsenbaumer, J. R. Reynolds (eds), 2nd ed., New York: Marcel Dekker, 1998
4. Organic Materials for Photonics: Science and Technology. G. Zerbi (ed), Amsterdam: North-Holland, 1993
5. Organic Photovoltaics : Materials, Device Physics, and Manufacturing Technologies. C. Brabec, V. Dyakonov, U. Scherf, (eds). Weinheim: Wiley-VCH, 2010
6. Organic Photovoltaics : Mechanism, Materials, And Devices. S.-S. Sun, N. S. Sariciftci, (eds.) Boca Raton: Taylor & Francis, cop. 2005
7. Light-Emitting Diodes. E. F. Schubert, Cambridge: Cambridge University Press, 2003
8. Molecular Devices and Machines : a Journey into the Nano World. V. Balzani, A. Credi, M. Venturi (eds.), Weinheim: Wiley-VCH, 2003
9. Chemical Sensors and Biosensors: Fundamentals and Applications. F.-G. B?nic?. Chichester:John Wiley, 2012
10. Introduction to Liquid Crystals Chemistry and Physics. P. J. Collings, London: Taylor & Francis, 2001
11. Liquid Crystals: Experimental Study of Physical Properties and Phase Transitions. S. Kumar,Cambridge: Cambridge University Press, 2001
12. Liquid Crystals. S. Chandrasekhar, Cambridge: Cambridge University Press, 1992
13. Handbook of Conducting Polymers . T. A. Skotheim, R. L. Elsenbaumer, J. R. Reynolds (eds), 2nd ed., New York: Marcel Dekker, 1998
14. Molecular Magnets: Recent Highlights. W. Linert, M. Verdaguer (eds.). Wien: Springer, 2003
15. Magnetic Properties Of Organic Materials. New York: Marcel Dekker, 1999.

Complementária


Recomendaciones
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
Profundización en Química Analítica/610509001
Profundización en Química Física/610509002
Profundización en Química Orgánica/610509004
Análisis Estructural Avanzado/610509005
Profundización en Química Inorgánica/610509003

Asignaturas que se recomienda cursar simultáneamente
Propiedades de Materiales/610509020
Diseño y Desarrollo de Materiales Avanzados/610509018
Técnicas de Preparación y Caracterización de Materiales/610509019

Asignaturas que continúan el temario

Otros comentarios

É obligatorio ter cursado con anterioridade as materias do módulo de Formación
Obligatoria Avanzada e é recomendable cursar as restantes materias do módulo de
Nanoquímica e Novos Materiais



(*) La Guía Docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la UDC. Este documento es público y no se puede modificar, salvo cosas excepcionales bajo la revisión del órgano competente de acuerdo a la normativa vigente que establece el proceso de elaboración de guías