Identifying Data 2016/17
Subject (*) Cromatografía e Técnicas Analíticas de Separación Code 610509023
Study programme
Mestrado en Investigación Química e Química Industrial (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optativa 3
Language
Spanish
Galician
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química Analítica
Coordinador
Turnes Carou, Maria Isabel
E-mail
isabel.turnes@udc.es
Lecturers
Turnes Carou, Maria Isabel
E-mail
isabel.turnes@udc.es
Web
General description A materia encádrase na especialidade de técnicas analíticas avanzadas, e nela impartiranse coñecementos avanzados de cromatografía, novas tendencias e outras técnicas non cromatográficas de separación, tales como a electroforesis capilar e o fraccionamiento en campo-flujo

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A4 Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry
A6 Design processes involving the treatment or disposal of hazardous chemicals
A7 Operate with advanced instrumentation for chemical analysis and structural determination.
A9 Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research.
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B7 Identify information from scientific literature by using appropriate channels and integrate such information to raise and contextualize a research topic
B9 Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects
B10 Use of scientific terminology in English to explain the experimental results in the context of the chemical profession

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Coñeza a aplicabilidade e as posibilidades das distintas técnicas instrumentais de análise na resolución de problemas relacionados co medio ambiente, a industria, etc AC7
BC5
BC7
Sexa quen de seleccionar a técnica máis adecuada en función do tipo de especies que se van determinar, o seu contido, o tipo de mostra, o coste, etc. AC2
AC4
AC6
BC9
Adquira destreza no manexo dos distintos instrumentos e no axuste das variables instrumentais. AC2
AC7
Sexa quen de obter a maior cantidade de información fiable a partir dos resultados experimentais AC9
BC4
BC10

Contents
Topic Sub-topic
I.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA DE GASES


• Avances en instrumentación (inyectores, columnas, etc.)
• Cromatografía ultrarrápida (fast GC)
• Cromatografía de gases multidimensional (GC-GC, GCxGC, etc)
• Ejemplos y aplicaciones seleccionadas
II.- AVANCES EN CROMATOGRAFÍA LÍQUIDA

Cromatografía líquida rápida y cromatografía líquida de “ultra-alta” resolución (UPLC o UHPLC)
• Nuevas columnas y modos de separación (columnas core-shell, HILIC, uso de altas temperaturas, etc.)
• Cromatografía de líquidos multidimensional (LC-LC, LCxLC, etc)
• Cromatografía de líquidos capilar y nano-LC
• Optimización de métodos
• Ejemplos y aplicaciones seleccionadas
III.- ELECTROFORESIS CAPILAR
• Fundamentos de la electroforesis
• Instrumentación en electroforesis capilar
• Modos de electroforesis capilar y electromigración
• Optimización
• Ejemplos seleccionados
IV.- FRACIONAMIENTO EN CAMPO-FLUJO (FFF)

• Introducción a FFF
• Instrumentación típica
• Tipos de campos más habituales (gravitacianal, térmico…)
• Modos de operación (normal, estérico…)
• Ejemplos de aplicaciones

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Guest lecture / keynote speech A2 A4 A9 B10 12 24 36
Seminar A4 B4 B5 B7 B9 7 9.8 16.8
Supervised projects A6 A7 B4 B5 B7 B9 B10 2 18 20
Objective test A2 A9 B4 B9 B10 2 0 2
 
Personalized attention 0.2 0 0.2
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Guest lecture / keynote speech Clases presenciales teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, cañón), complementadas con las herramientas propias de la docencia virtual.
Seminar Seminarios realizados con profesorado propio do Máster, ou con profesionais invitados de empresas, da administración ou de outras universidades. Sesions interactivas relacionadas cas distintos temas tratados, con debates e intercambio de opinions entre os alumnos.
Supervised projects Tutorías individuales o en grupo reducido.
Resolución de ejercicios prácticos (problemas, cuestiones tipo test, interpretación y procesamiento de la información, evaluación de publicaciones científicas, etc.)
Exposición oral de trabajos, informes, etc., incluyendo debate con profesores y alumnos.
Objective test Consiste nun exame escrito que inclúe preguntas cortas e tipo test sobre os contidos teóricos e prácticos impartidos na asignatura.

Personalized attention
Methodologies
Supervised projects
Description
Daráselle o alumno as indicacións necesarias para a realización do traballo asignado. Tamén se aproveitará para solucionar dun modo mais directo as dúbidas que se lle poidan presentar e farase un seguimento do proceso de aprendizaxe

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Objective test A2 A9 B4 B9 B10 A proba final versará sobre a totalidade dos contidos da asignatura.
60
Supervised projects A6 A7 B4 B5 B7 B9 B10 Realización de traballos e informes escritos: 10%
Exposición oral: 10%
20
Seminar A4 B4 B5 B7 B9 Resolución de problemas e casos prácticos propostos: 10% 10
Guest lecture / keynote speech A2 A4 A9 B10 Evaluación continua mediante preguntas y cuestiones durante el curso: 10% 10
 
Assessment comments

A avaliación desta materia será mediante avaliación continua e a realización dun exame final. Estando condicionado o acceso o exame a participación no a lo menos nun 80% das actividades docentes presenciais de asistencia obrigatoria (seminarios e titorías).

Os alumnos repetidores terán o mesmo réximen de asistencia as clases que os que cursan a asignatura por primera vez.

Sources of information
Basic P. Schmitt-Kopplin (Ed.). (2008). Capillary electrophoresis: methods and protocols.. Totowa, NJ : Humana Press,
Martin E. Schimpf, Karin Cadwell, J. Calvin Giddings (Eds). (2000). Field-flow fractionation handbook. New York. John Willey & Sons
Josef Janca (1998). Field-flow fractionation: analysis of macromolecules and particle. New York. Marcel Dekker
• Colin F. Poole (Ed.) (2012). Gas Chromatography. Amsterdam. Elsevier Science Publishing
James P. Landers (Ed.). (1997). Handbook of capillary electrophoresis.. Boca Raton. CRC Press
• Colin F. Poole (Ed.) (2003). The Essence of chromatography.. Amsterdam. Elsevier
Q. Alan Xu. (2013). Ultra-High Performance Liquid Chromatography.. New York. Wiley.

Complementary


Recommendations
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Técnicas de Preparación da Mostra /610509026

Subjects that continue the syllabus

Other comments
Non existen coñecementos previos obrigatorios, máis aló dos propios de acceso o Master. 
Haber cursado anteriormente, no  Grado, algunha asignatura que teña conceptos básicos de cromatografía de gases e líquidos.


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.