Identifying Data 2016/17
Subject (*) Técnicas Atómicas Avanzadas e Sensores Code 610509025
Study programme
Mestrado en Investigación Química e Química Industrial (plan 2016)
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Official Master's Degree Yearly
First Optativa 3
Language
Teaching method Face-to-face
Prerequisites
Department Química Analítica
Coordinador
Moreda Piñeiro, Jorge
E-mail
jorge.moreda@udc.es
Lecturers
Moreda Piñeiro, Jorge
E-mail
jorge.moreda@udc.es
Web
General description

Study programme competencies
Code Study programme competences
A2 Suggest alternatives for solving complex chemical problems related to the different areas of chemistry.
A4 Innovate in the methods of synthesis and chemical analysis related to the different areas of chemistry
A7 Operate with advanced instrumentation for chemical analysis and structural determination.
A9 Promote innovation and entrepreneurship in the chemical industry and in research.
B2 Students should apply their knowledge and ability to solve problems in new or unfamiliar environments within broader (or multidisciplinary) contexts related to their field of study.
B4 Students should be able to communicate their conclusions, and the knowledge and the reasons that support them to specialists and non-specialists in a clear and unambiguous manner
B5 Students must possess learning skills to allow them to continue studying in a way that will have to be largely self-directed or autonomous.
B7 Identify information from scientific literature by using appropriate channels and integrate such information to raise and contextualize a research topic
B9 Demonstrate ability to analyze, describe, organize, plan and manage projects
B12 Being able to work in a team and adapt to multidisciplinary teams.

Learning aims
Learning outcomes Study programme competences
Adquisición completa sobre as diferentes técnicas espectroscópicas atómicas avanzadas tanto nos aspectos teóricos como na súa aplicación práctica AC2
AC7
AC9
BC2
BC5
BC7
Adquisición completa sobre as diferentes técnicas híbridas utilizadas en metalómica e metaloproteómica, tanto nos aspectos teóricos como na súa aplicación. AC2
AC4
AC7
AC9
BC2
BC4
BC5
BC7
Adquisición completa sobre os diferentes tipos de sensores ópticos, electroquímicos, térmicos e másicos, aspectos teóricos e exemplos de aplicación AC2
AC4
AC7
AC9
BC2
BC4
BC9
BC12

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. TÉCNICAS ATÓMICAS AVANZADAS (1) Espectrometría de absorción atómica con atomización electrotérmicas. (2) Espectrometría de absorción atómica con fuente continua. (3) Espectrometría de emisión óptica con plasma acoplado por inducción. (4) Espectrometría de masas con plasma acoplado por inducción. (5) Espectrometría de fluorescencia atómica. (6) Espectrometría de fluorescencia de raios X
TEMA 2. TÉCNICAS ALTERNATIVAS DE INTRODUCCIÓN DE MOSTRA (1) Introducción de mostras sólidas I: muestreo de sólidos. (2) Introducción de mostras sólidas II: muestreo de suspensions. (3) Introducción de vapor: técnicas de xeneración de vapor (vapor frío e hidruros covalentes). (4) Outras técnicas de introducción de mostra (Ablación Láser)
TEMA 3. TÉCNICAS HÍBRIDAS NO ANALISE DE COMPOSTOS ORGANOMETÁLICOS E METALOPROTEÍNAS (METALÓMICA E METALOPROTEÓMICA) (1) Acoplamiento da cromatografía líquida coa espectrometría de emisión óptica con plasma acoplado por inducción. (2) Acoplamiento da cromatografía
líquida coa espectrometría de masas con plasma acoplado por inducción. (3) Acoplamiento da cromatografía líquida coa espectrometría de fluorescencia atómica. (4) Acoplamiento da cromatografía de gases coa espectrometría de
masas con plasma acoplado por inducción. (5) Acoplamiento da electroforesis capilar coa espectrometría de masas con plasma acoplado por inducción. (6) Acoplamiento do fraccionamiento en campo de flujo coa espectrometría de masas con plasma acoplado por inducción
TEMA 4. SENSORES (1) Concepto de sensor. (2) Tipos de sensores. (3) Sensores electroquímicos. (4) Sensores ópticos. (5) Sensores de gases. (6) Sensores remotos

Planning
Methodologies / tests Competencies Ordinary class hours Student’s personal work hours Total hours
Seminar A2 B2 B4 B9 B12 7 14 21
Supervised projects A2 A4 A9 B2 B4 B5 B7 B9 B12 2 8 10
Objective test A2 A4 A7 A9 2 0 2
Guest lecture / keynote speech A2 A4 A7 12 30 42
 
Personalized attention 0 0 0
 
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies Description
Seminar Seminarios realizados co profesorado propio do Máster, e con profesionais invitados da empresa, da administración e de outras universidades
Sesions interactivas relacionadas coas distintas materias con debates e intercambio de opinions cos alumnos
Resolución de exercicios prácticos (problemas, cuestions tipo test, interpretación e procesamento da información, evaluación de publicaciones científicas, etc.)
Supervised projects Estudio persoal baseado en diferentes fontes de información
Exposición oral de traballos, informes, etc., incluindo debate cos profesores e os alumnos
Objective test Realización de las diferentes probas para la verificación da obtención tanto de conocimientos teóricos como prácticos e a adquisición de habilidades y actitudes
Guest lecture / keynote speech Clases presenciais teóricas. Clases expositivas (utilización de pizarra, ordenador, cañón), complementadas cas ferramientas propias da docencia virtual

Personalized attention
Methodologies
Seminar
Supervised projects
Guest lecture / keynote speech
Description
Os traballos tutelados e seminarios para a resolución de problemas realizaranse baixo a supervisión do profesor, o cal resolverá dudas, organizará a búsqueda bibliográfica, etc

Para elo realizaranse Tutorías nas que se resolverán dudas e se revisará o traballo realizado, etc.

Assessment
Methodologies Competencies Description Qualification
Seminar A2 B2 B4 B9 B12 Os seminarios avaliaranse mediante a avaliación continua do traballo do alumno e a resolución individual de problemas e casos

20
Supervised projects A2 A4 A9 B2 B4 B5 B7 B9 B12 Os Traballos Tutelados implican a realización dunha memoria e unha exposición a partir do tema entregado polo profesor

20
Objective test A2 A4 A7 A9 Os contidos teóricos da asignatura serán avaliados mediante un exame que poderá incluir preguntas tipo test (selección múltiple), preguntas cortas e de resposta razoada
60
 
Assessment comments

Sources of information
Basic C. Cámara, C. Pérez-Conde (Eds.) (2011). Análisis Químico de Trazas. Ed.Síntesis
R. Keller, J. M. Mermet, M. Otto, H. M. Widmer (2004). Analytical Chemistry. Ed. Wiley
Skoog, Holler, Nieman (2008). Principios de Análisis Instrumental. Ed. Thonsom-Paraninfo

Complementary B. Welz, M. Sperling (1999). Atomic Absorption Spectrometry. Ed. Wiley
R. Cornelis (Ed.) (2003). Handbook of Elemental Speciation I/II. Ed. Wiley
B. Welz, H. Becker-Ross, S. Florek, U. Heitmann (2004). High Resolution Continuum Source AAS. Ed. Wiley
Dedina, D. L. Tsalev (1995). Hydride Generation Atomic Absorption Spectrometry. Ed. Wiley
J. M. Rosenfeld (Ed.) (2004). Sample Preparation for Hyphenated Analytical Techniques. CRC Press
S. Alegret, M. del Valle, A. Merkoçi (2004). Sensores electroquímicos. Universidad Autónoma de Barcelona
C. Pérez Conde (1996). Sensores Ópticos. Universidad de Valencia


Recommendations
Subjects that it is recommended to have taken before
Profundización en Química Analítica/610509001

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
Cromatografía e Técnicas Analíticas de Separación/610509023

Subjects that continue the syllabus

Other comments

E altamente recomendable asistir as clases expositivas desde o primer día dado que os diferentes temas do programa están enlazados entre si. 

É importante mantener o estudio da materia “o día”. 

Unha vez finalizada la lectura dun tema, é útil facer un resumen dos puntos importantes, identificando as cuestions básicas que debense recordar e asegurándose de coñecer tanto o seu significado como as condicions nas que se poden aplicar. 



(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.