Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A3 |
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos. |
A5 |
Comprender os principios da termodinámica e as súas aplicacións en Química. |
A12 |
Relacionar as propiedades macroscópicas coas de átomos e moléculas. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A15 |
Recoñecer e analizar novos problemas e planear estratexias para solucionalos. |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A24 |
Explicar, de xeito comprensible, fenómenos e procesos relacionados coa Química. |
A27 |
Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Coñecer os conceptos básicos de Física nas súas diferentes ramas: Mecánica e Termodinámica así como saber relacionar os conceptos físicos coa Química
|
A5 A12
|
B2
|
|
Aplicar os coñecementos teóricos á resolución de problemas de física, orientados a fenómenos químicos |
A3 A14 A15 A27
|
B1 B2 B4
|
C1 C3 C6
|
Aprender as técnicas básicas do Laboratorio de Física, así como aprender a medir e determinar magnitudes físicas fundamentáis como poden ser o calor específico, o número de moles, ... |
A1 A19 A20 A22 A23 A24
|
B3 B4 B5 B6 B7
|
C1 C3
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
1.Introducción. |
Análise Dimensional. Análise vectorial. |
2.Cinemática. |
Conceptos de posición, velocidade e aceleración. Movemento Rectilíneo. Corpos en caída libre. Movemento de proyectís. Movemento Circular. |
3.Dinámica.
|
Forzas e interaccións. Primeira Lei de Newton. Segunda Lei de Newton. Masa e peso. Tercera Lei de Newton. Aplicacións das Leis de Newton. |
4. Estática |
Condicións de equilibrio. Principios da estática. Centro de masas. Centro de Gravidade. Momento de inercia. Problemas de Equilibrio. |
5.Conceptos básicos de termodinámica. Temperatura.
|
Sistemas Termodinámicos, Variables Termodinámicas. Equilibrio termodinámico. Proceso Termodinámico. Principio cero da termodinámica. Temperatura. Medida da Temperatura. Escalas e termómetros. |
6.Estudio dos gases. Ecuaciones de estado |
Gases ideais. Ecuación dun gas ideal. Gases reais. Ecuación de Van der Waals. Teoría cinética dos gases. |
7.Primer principio da termodinámica. |
Calor e traballo termodinámicos. Diagrama P-V. Efectos da transmisión de calor. Enerxía interna. Primer principio de la termodinámica. Transformacións de los gases ideales.
|
8.Segundo principio da termodinámica. |
Concepto de máquina térmica. Enunciados do Segundo Principio da Termodinámica. Ciclo de Carnot. Concepto de entropía. |
Prácticas de Laboratorio |
Determinacións do equivalente mecánico del calor, calor especifico de sólidos y líquidos. Coeficiente de dilatación. Termómetro de gas a temperatura constante. Tensión superficial. Balanza hidrostática. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A24 B3 B4 B5 B6 B7 C3 |
15 |
22.5 |
37.5 |
Sesión maxistral |
A1 A3 A5 A12 A24 A27 C6 |
27 |
54 |
81 |
Solución de problemas |
A1 A3 A5 A12 A14 A15 A27 B1 B2 B4 C1 |
9 |
18 |
27 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A12 A14 A15 B2 C1 |
2 |
1 |
3 |
|
Atención personalizada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Prácticas de laboratorio |
Clases nas que se realizan prácticas de laboratorio, preténdese que o alumno aprenda a utilizar distinto instrumental de laboratorio, aprenda a calcular erros, e determinar datos mediante axustes de mínimos cadrados. Todo iso co fin de que adquira un sentido crítico que lle leve a unha análise científica do que está a realizar. Farase unha avaliación continua do traballo diario do laboratorio do alumno. |
Sesión maxistral |
Exposición de contidos por parte do profesor con pouca interactuación do alumno. É eficaz para explicar temas complexos e transmitir información. |
Solución de problemas |
Formularanse unha serie de problemas relacionados cos temas do programa que han de ser resoltos polo alumno baixo a supervisión do profesor, en grupos máis reducidos que os das clases expositivas. Nalgúns casos o profesor poderá recoller ou pedir a exposición do traballo en tutorias co fin de poder ser avaliado. |
Proba mixta |
Proba teórico-práctica que permitirá avaliar os coñecementos adquiridos polo alumno durante o curso. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
Solución de problemas |
|
Descrición |
- Realizarase na Aula como resposta ás posibles dúbidas ou dificultades de aprendizaxe, formuladas directamente polo alumno e que requiran respostas inmediatas.
- A atención personalizada tamén levarase a cabo mediante titorías. Nelas non só solucionaranse as dúbidas do alumno, senón tamén intentarase orientalo sobre o modo en que estuda e traballa a materia. Se o número de estudantes o permite, dedicaranse unha porcentaxe de titorías de asistencia obrigatoria para revisar o traballo realizado polo alumnado. Desta forma, poderase realizar un seguimento individual das carencias e orientalo en como abordar a materia nun futuro inmediato.
- A atención personalizada para aqueles alumnos que teñan recoñecido a dedicación a tempo parcial consisitirá na asisitencia (con horario flexible)a unha serie de tutorías no que o alumnado terá que resolver e defender unha serie de boletíns de problemas que se lle darán ó longo do curso. Deste modo poderase facer un seguimento individual da evolución do alumno na materia co fin de detectar e subsanar todas aquelas dificultades que o alumno poda encontrar no desenvolvemento da mesma. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A24 B3 B4 B5 B6 B7 C3 |
A realización destas prácticas é OBRIGATORIA e polo tanto se non se realizan non se pode aprobar a materia.
Dado que a asistencia a todas as sesiones das prácticas de laboratorio é condición necesaria para ser avaliado, a non asistencia sen causa xustificada (según o Artigo 12 das "Normas da avaliación, revisión e reclamación das cualificacións dos estudos de Grao e Mestrado Universitario" vigente) implica o non poder superar a asignatura. A realización das mesmas farase exclusivamente durante o calendario oficial previsto polo centro.
Puntuarase cun máximo de 1.5 puntos sobre o 10 da nota total.
O 1.5 repartirase do seguinte modo:
-1 punto corresponderase á avaliación do traballo diario no laboratorio. Para iso cada parella de prácticas deberá entregar un guión cos resultados obtidos, de cada unha das prácticas que realice, que en total serán 5. Cada práctica terá un valor máximo de 0.2.
-0.5 puntos se corresponderán ca realización dun exame de prácticas que consisitirá na repetición dunha das prácticas xa feitas. A realización do exame será condición NECESARIA para ser avaliado.
Con anterioridade á realización das prácticas darase unha sesión na aula para explicar erros, cálculos, axustes e análise de resultados que posteriormente se aplicarán no laboratorio. A non asistencia a esta clase, sen causa xustificada, supoñerá unha penalización na nota final de prácticas de 0.3 ptos
|
15 |
Solución de problemas |
A1 A3 A5 A12 A14 A15 A27 B1 B2 B4 C1 |
Actividade de avaliación continua voluntaria que se realizará no horario de titorias que consiste en que a todos aqueles alumnos que desexen, mediante unha petición previa,recibirán diversos problemas acerca da materia impartida, cun valor comprendido entre 0.2-0.3 puntos en función do grao de dificultade . Nalgúns casos o profesor poderá pedir a exposición do problema co fin de poder ser avaliado.
Isto permite ao profesor coñecer o grao e os erros de aprendizaxe, as carencias e limitacións no uso das ferramentas de traballo, así como a capacidade de exposición, resolución e defensa do alumno.
A devandita metodoloxía será valorada ata 1.0 puntos sobre 10.
|
10 |
Proba mixta |
A1 A3 A5 A12 A14 A15 B2 C1 |
A proba mixta, constará de dous parciais, o primeiro deles realizarase antes de finalizalo primeiro cuatrimestre e será fixada a súa data no calendario de coordinación, ao mesmo SÓ PODERÁN ASISTIR AQUELES ALUMNOS QUE TEÑAN UN MÍNIMO DE ASISTENCIA DO 80% NAS CLASES DE DOCENCIA EXPOSITIVA. O outro realizarase coincidindo coa oportunidade de xaneiro. As probas parciais liberan materia e para superalas será necesario conseguir un mínimo de 3 puntos sobre un máximo de 7.5 puntos. Na oportunidade de xaneiro e xullo o alumno poderase examinar das probas parciais pendentes.
A nota final será a suma da nota da proba mixta (máx 7.5 pto)+ solución de problemas (máx 1.0 pto) + prácticas de aboratorio (máx 1.5 pto) sendo imprescindible alcanzar unha puntuación de 5 puntos para superar a materia.
Na oportunidade de xullo consérvanse as cualificacións de prácticas, problemas voluntarios e participación activa polo que o estudante só se examinará das probas parciais pendentes.
|
75 |
|
Observacións avaliación |
-A nota final será sobre 10 e a realización das prácticas así
como a proba mixta é indispensable para aprobar a materia.
- Na oportunidade de xullo conservaranse as calificacións de
prácticas e problemas voluntarios polo que o estudiante só examinarase das probas parciais pendentes.
-Se non se acada o mínimo de 3 puntos exixido na proba mixta
anque a suma do resto de actividades alcanzase un valor superior a 5
sobre 10, a materia figurará como suspensa cunha calificación de 4.5.
-A puntuación obtida nas prácticas de laboratorio, solución
de problemas e participación activa ó longo do curso conservarase para as
oportunidades de enero y xullo.
A realización
das prácticas é OBRIGATORIA e polo tanto se non se realizan non se pode
aprobar a materia.
-A calificación de NON PRESENTADO se reservara para aqueles alumnos que non se presenten a proba mixta oficial das oportunidades de
enero e xullo.
- Todos aqueles alumnos que SE MATRICULEN A TEMPO PARCIAL terán a siguiente valoración: a) As prácticas de laboratorio de carácter obligatorio
(valor máximo 1.5 punto) b) Solución de problemas de carácter opcional ( valor máximo
1 punto) c) A proba mixta (valor máximo de 7.5 puntos).
Para superar la materia a suma de nota de prácticas,
boletíns de problemas mais a proba mixta (é necesario alcanzar un mínimo de
3 puntos para que conte no cómputo global) ha de ser de 5 puntos.
-Se concederá a calificación de "matricula de
honra " prioritariamente ós alumnos que a obtiveron na primeira
oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
Tipler Mosca (). Física. Reverte
Sears, Zemansky, Young y Freedman (varias ediciones). Fisica universitaria. Pearson addison wesley |
|
Bibliografía complementaria
|
Gettys, Keller y Skove (). Física clásica y moderna. McGraw Hill
S.M. Lea y J.R. Burke Edición (). Física, la naturaleza de las cosas. Paraninfo
S. Burbano de Ercilla, E. Burbano García, C. Gracia Muñoz (). Problemas de Física. Tébar
Laura Abad Toribio, Laura Mª Iglesias (). Problemas Resueltos de Física General. Bellisco |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Conveniente ter nocións de física e matemáticas a nivel de segundo de bacharelato, como son nocións básicas de derivación e integracíon así como de xeometría. Ademais sería conveniente que o alumno tivese tido un contacto previo coa temodinámica manexando conceptos como calor, traballo... |
|