Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Utilizar a terminoloxía química, nomenclatura, convenios e unidades. |
A3 |
Coñecer as características dos diferentes estados da materia e as teorías empregadas para describilos. |
A4 |
Coñecer os tipos principais de reacción química e as súas principais características asociadas. |
A10 |
Coñecer a cinética do cambio químico, incluíndo a catálise e os mecanismos de reacción. |
A14 |
Demostrar o coñecemento e comprensión de conceptos, principios e teorías relacionadas coa Química. |
A19 |
Levar a cabo procedementos estándares e manexar a instrumentación científica. |
A20 |
Interpretar os datos procedentes de observacións e medidas no laboratorio. |
A22 |
Planificar, deseñar e desenvolver proxectos e experimentos. |
A23 |
Desenvolver unha actitude crítica de perfeccionamento na labor experimental. |
A25 |
Relacionar a Química con outras disciplinas e recoñecer e valorar os procesos químicos na vida diaria. |
A27 |
Impartir docencia en química e materias afíns nos distintos niveis educativos. |
B1 |
Aprender a aprender. |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Metodolóxicas:
· Ser capaz de planificar, proxectar e realizar experimentos relacionados co transporte de materia e de carga.
· Ser capaz de propoñer e elaborar un estudo cinético dunha reacción química.
· Aplicación de programs informáticos sinxelos para o análise cuantitativo dos datos cinéticos.
· Interpretación dos resultados en base a un mecanismo de reacción.
· Simulación / predicción de datos non publicados partindo da ecuación de velocidade. |
A3 A19 A20 A22 A23 A27
|
B3
|
C3
|
Conceptual:
· Coñecemento das interaccións interiônicas e inter- ou intramoleculares e a súa relación cos fenómenos de asociación, auto-agregación ou conformación molecular.
· Manexar os métodos propios da cinética química. Interpretación a nivel molecular (mecanicista) das reaccións químicas. Entender e coñecer os factores que poden modificar a velocidade dunha reacción.
· Comprender o proceso de catálise e súa relación coa activación química, fotoquímica ou electroquímica. |
A1 A4 A10 A14
|
B3
|
|
Actitudinales:
·Presentar informes axeitados dun estudo experimental
·Analizar e criticar estudos cinéticos publicados de dificultade baixa. |
A23 A25 A27
|
B1 B3 B4
|
C3 C6
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Interaccións iónicas e moleculares |
· Interaccións entre ións en disolución: coeficiente de actividade. Lei de Debye-Hückel. Forza iónica.
· As interaccións entre as moléculas. Momento dipolar. Polarizabilidade: Clausius-Mossotti. Interaccións dipolares. Interacción hidrofóbica: autoagregation e conformación molecular.
· Colóides: micelas directa e inversa, membranas biolóxicas.
· Macromoléculas |
Fenómenos de transporte |
· Ecuacions fenomenolóxicas. Fluxo. Difusión. Lei de Fick. Ecuación de Stokes-Einstein.
· Conductividade térmica
· Conductividade eléctrica: Teoría de Debye-Huckel-Onsager.
· Viscosidade |
Ecuación de velocidade e mecanismo de reacción |
· Ecuación integrada de velocidade. Velocidades iniciais. Orden de reacción e estequiometría. Método de aillamento. O uso das propiedades físicas no seguimento cinético dunha reacción química.
· Esquemas complexos de reacción: reaccións paralelas, reaccións reversibles, reaccions consecutivas.
· Aproximación do estado estacionario.
· Mecanismos de reacción, reacción elemental. deducción de mecanismos de reaction. |
Teorías cinetoquímicas e aplicaciones |
· Teoría de colisions: factor de frecuencias
· Teoría do complexo activado: aproximación según a Termodinámica Estadística e según la Termodinámica clásica. Curvas de enerxía potencial
· Reaccions en fase gas: mecanismo de Lindeman
·Reaccions en disolución. Reaccions controladas pola difusión dos reactivos.
· Reaccions de transferencia electrónica
· Reaccions fotoquímicas |
Catálise |
· Catálise homoxénea, heteroxénea e microheteroxénea
· Mecanismo xeral de catálise: ecuacions de velocidade
· Catálisise homoxénea: catálise nucleófila, catálise ácido-base
· Correlacions de enerxía libre
· Catálise microheteroxénea: catálise micelar; catálise enzimática. Inhibición |
Introducción a cinética electroquímica |
· Reaccions electroquímicas: aspectos singulares
· Interfase electrodo-disolución: modelo de Gouy-Chapman
· Velocidade de transferencia de carga. Ecuación de Butler-Volmer
· Voltametría |
Prácticas |
· Experimentos de Laboratorio relacionados con fenómenos de transporte, determinación de ecuacions de velocidade e procesos de catálise. |
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A25 A27 B3 |
21 |
42 |
63 |
Seminario |
A25 A27 B1 B3 C6 |
7 |
14 |
21 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A25 A27 B1 B3 B4 C3 |
20 |
40 |
60 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A10 A14 A20 |
4 |
0 |
4 |
|
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
• Nas clases de expoxición serán introducidos os conceptos, modelos, métodos e teorías dos contidos fundamentais do programa do curso. A través do campus virtual, o alumno disporá con antelación o material que complementa a clase, para exame previo e análise. A lectura previa dos temas discutidos na clase, sen dúbida, leva a unha mellor utilización e facilita a interacción alumno-profesor. |
Seminario |
• Seminarios: aclaración e consolidación do contido teórico por medio da resolución de cuestions, problemas ou crítica de estudos prácticos. O desenvolvemento dos seminarios baséase no traballo e participación activa dos alumnos, por elo, a relación de exercicios, preguntas e / ou casos que han traballar en cada sesión de seminario estará dispoñible con antelación. O alumno será quen explique e expoña a resolución dos problemas. |
Prácticas de laboratorio |
• Faranse experimentos relacionados cos conceptos abordados no curso . O alumno, coa axuda do profesor, tentará de reproducir experimentos de laboratorio sinxelos. Cada alumno elaborará un informe sobre cada práctica, segundo a orientación do profesor, xunto coa exposición /discusión en seminario dos resultados obtidos. Será necesario superar as prácticas laboratorio para aprobar a asignatura. |
Proba mixta |
• Resolución de cuestións de teoría e exercicios relacionados cos temas abordados nas clases expositivas, nas prácticas de laboratorio ou seminarios. O alumno debe demostrar de forma independente e nun intervalo de tempo predefinido, o coñecemento adquirido e a capacidade de resolver ejecicios e / ou cuestións conceptuais. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Prácticas de laboratorio |
|
Descrición |
Antes de realizar o traballo experimental, o alumno fará, coa axuda do profesor, a interpretación do artigo científico que resume a experiencia que vai reporducir. Durante o desenrolo do experimente será asesorado nas complicacións que poidan xurdir. Finalizada a mesma, o profesor guiará o alumno na interpretación dos resultados en base os modelos cuantitativos desenvolvidos na clase e na sala de informática para o tratamento cuantitativo dos resultados.
Recoméndase o uso das titorías individuales para a súa orientación na resolución das dúbidas, cuestións e conceptos que non quedaron suficientemente claros, tanto no que se refire o desenvolvemento dos contidos teóricos como dos seminarios. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Seminario |
A25 A27 B1 B3 C6 |
• As sesións de seminario basearanse no traballo do alumno, que encontrará nesta actividade o marco axeitado para expoñer o súa maneira de entender a asignatura. Fortalecen e establecen os conceptos teóricos desenvolvidos nas distintas disciplinas. Serven para o debate sobre as metodoloxías e procedementos aplicados en cada caso.
• A avaliación desta actividade será baseada no traballo persoal nas sesións de seminario. |
10 |
Prácticas de laboratorio |
A19 A20 A22 A23 A25 A27 B1 B3 B4 C3 |
• Reflicten a destreza e capacidade do alumno na planificación, deseño e desenvolvemento de experimentos sinxelos.
• Ensaio de distintas técnicas para caracterizar os diferentes sistemas ou procesos no seguimento dunha reacción química.
•Tratamento cuantitativo dos resultados experimentais según os modelos introducidos e explicación dos mesmos en base a modelos teóricos.
• A entrega dun informe de laboratorio que reflicta os conceptos anteriores é necesaria.
• Na avaliación desta actividade é tido en conta o traballo de laboratorio, os resultados obtidos eo informe preparado.
|
20 |
Proba mixta |
A1 A3 A4 A10 A14 A20 |
• A realización da proba escrita consta de cuestións teóricas e prácticas derivadas dos contidos teóricos do curso, dos seminarios e das prácticas.
• Para aprobar a asignatura é necesario superar as prácticas e a proba mixta. A puntuación obtida dunha actividade superada, manterase nas seguintes convocatorias do curso.
• En caso de non aprobar a asignatura, a calificación que figura na Acta, será a media das actividades non-superadas.
• O alumno obterá a cualificación de Non Presentado cando non se presentase exame oficial (Programación da Facultade)
|
70 |
|
Observacións avaliación |
-A asistencia a totalidade das prácticas de laboratorio e a entrega do correspondente Informe son obligatorios.
-A asistencia os seminarios e obligatoria pos alumnos de primeira matricula na asignatura a tempo completo.
-A calificación de matrícula otorgarase preferentemente na primeira oportunidade.
-Otorgarase a calificación de "Non presentado" cando se particou en actividades que sumen menos do 50% da calificación final.
-Segunda oportunidade: repetición da proba mixta sobre contidos dos seminarios, prácticas e clases de teoría.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
P. W. Atkins, J. de Paula (2008). Química Física, 8ª Ed. . Panamericana
Laidler K. J. (1994). Chemical Kinetics . Harper and Row, New York.
Espenson J. H. (1995). Chemical kinetics and reaction mechanisms 2ª ed.. McGraw-Hill, New York.
Bockris, J.O.M., Reddy, A K.N. (1998). Modern Electrochemistry 1. Ionics. 2nd ed.. Plenum Press, New York |
|
Bibliografía complementaria
|
LEVINE I. N. (2004). Fisicoquímica 5ª ed.. McGraw-Hill, Madrid
R. A. Jackson (2004). Mechanism in Organic Reactions.. Royal Society of Chemistry (RSC)
P. L. Brezonik (1994). Chemical Kinetics and Process Dynamic in Aquatic Systems.. Lewis Publishers
P. Sanz Pedredo (1992). Físicoquímica para Farmacia y Biología.. Masson-Salvat Medicina
S. R. Logan (2000). Fundamentos de Cinética Química. Addison Wesley
BOCKRIS, J.O.M., REDDY, A.K.N., GAMBOA-ADELCO, M.E. (2000). Modern Electrochemistry 2A. Fundamentals of Electrodics.. Kluwer Academic/Plenum Press: New York
BERRY R. S., RICE S. A., ROSS J. (2000). Physical Chemistry. 2ª ed.. Oxford University Press, New York
KORITA, J, DVORAK, J., KAVAN, L. (1987). Principles of Electrochemistry. 2nd ed.. Wiley, Chichester
J. BERTRAN-RUSCA, J. NUÑEZ-DELGADO Eds , (2002). Química Física, vol. II. Ariel Ciencia |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Química 1/610G01007 | Química 2/610G01008 | Química 3/610G01009 | Química 4/610G01010 | Química Física 1/610G01016 | Química Física 2/610G01017 | Química Física 3/610G01018 | Experimentación en Química Física/610G01019 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
|
Observacións |
Prerrequisitos:
- Son necesarios os coñecementos das asignaturas de:
Química e de Química física
-Saber redactar, sintetizar e presentar ordeadamente un traballo.
-Dominar a representación gráfica, regresión lineal con coñecimentos básicos de estadística.
-Utilizar a nivel de usuario ferramientas básicas de informática: Excel, Word, Power Point.
-Se recomienda conocer ingles con nivel medio de comprensión de lectura. |
|