Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
B1 |
CB1-Comprender coñecementos na área de estudo que parte da base da educación secundaria general, que apóiandose en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
CB2-Saber aplicar os coñecementos ao seu traballo dunha forma profesional e posuír as competencias que adoitan desmostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de traballo |
B3 |
CB3-Saber reunir e interpretar datos relevantes da área de estudo para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
B4 |
CB4-Transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
CB5-Desenvolver habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
CG1-Saber desempeñar labores de xestión, asesoramento e avaliación nas organizacións empresariais |
B7 |
CG2-Saber manexar os conceptos e técnicas empregados nas diferentes áreas funcionais da empresa, así como entender as relacións que existen entre elas e cos obxectivos xerais da organización |
B8 |
CG3-Saber tomar decisións, e, en xeral, asumir tarefas directivas. |
B10 |
CG5-Respectar os dereitos fundamentais e de igualdade entre homes e mulleres, respectar a promoción dos Dereitos Humanos e os principios de igualdade de oportunidades, non discriminación e accesibilidade universal das persoas con minusvalidez. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
El curso tiene como propósito que todos los estudiantes:
Adquieran una visión de la empresa en la que la construcción de explicaciones se basa en estructuras causales que tomen en cuenta la existencia de bucles de realimentación
Adquieran la capacidad de realizar, facilitar y participar en procesos de elaboración de modelos en Dinámica de Sistemas, tanto individualmente como en grupo, así como la capacidad de decidir con un criterio crítico acerca de su utilización
Construyan un conocimiento propio relacionado con la Dinámica de Sistemas, según sus propios intereses
Adquieran la capacidad de construir modelos de simulación utilizando la metodología de Dinámica de Sistemas desarrollada en el MIT.
Adquieran la capacidad de entender y predecir comportamientos de variables en sistemas complejos, al integrar conceptos de causalidad circular en sus modelos mentales.
|
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6 B7 B8 B10
|
C1 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. INTRODUCCIÓN |
1. Introducción á Dinámica de sistemas
2. Proceso de elaboración dun modelo de simulación
3. Estructura e comportamento dos sistemas dinámicos |
II. MODELOS DE SIMULACIÓN |
4. Diagramas causales
5. Fluxograma
6. Dinámica de estructuras simples
7. Planificación de escenarios e simulación |
III. APLICACIONES PRÁCTICAS |
8. Modelos de simulación de problemas empresariais
9. Modelo elemental desarrollado en el curso
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Actividades iniciais |
C6 C7 C8 |
2 |
4 |
6 |
Simulación |
B7 B8 B10 |
25 |
75 |
100 |
Sesión maxistral |
B1 B2 B3 B4 B5 B6 |
17 |
17 |
34 |
Proba oral |
C1 C4 C5 |
1 |
4 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
5 |
0 |
5 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Actividades iniciais |
Instalación e funcionamento por alumnos do programa de simulación dispoñible www.vensim.com Vensim PLE .
Xogando modelos comúns dispoñibles na literatura .
Introdución á metodoloxía dinámica de sistemas e análise causal de problemas dinámicos |
Simulación |
O alumno presentará un problema de empresa a ser susceptible simulado e desenvolvido durante o curso dun modelo de simulación mediante o soporte informático como o programa Vensim .
Todas as clases realizaranse na sala de ordenador e ao mesmo alumno orientada polo profesor vai avanzar no desenvolvemento do modelo , incorporando as políticas da empresa causando o problema analizado .
Xa que o modelo en desenvolvemento continuará a proxectar accións apropiadas para resolver o problema colocado políticas de negocios .
Finalmente imos proceder á explotación de proxectar unha serie de simulacións e interpretación dos resultados do mesmo modelo . |
Sesión maxistral |
Continuacion das actividades inciais nas que se continua explicando o funcionamiento do programa |
Proba oral |
Para superar a asignatura o alumno defenderá ante o profesor o modelo elaborado durante as clases e explicará as conclusions mais relevantes obtidas. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba oral |
Simulación |
Actividades iniciais |
|
Descrición |
O manexo do programa Vensim PLE será guiado polo profesor.
O profesor atenderá durante as clases dos alumnos no planteamento, desarrollo e explotación do modelo de simulación
A defensa do modelo elaborado entenderase en sentido constructivo. O profesor velará pola calidade final do modelo presentado suxerindo mellooras, modificación e/ou ampliaciones do mesmo.
O alumno deberá de incorporar ao modelo todolos aspetos suxeridos polo profesor. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba oral |
C1 C4 C5 |
A proba oral servirá para verificala coherencia e consistencia do traballo desarrollado o largo do curso.
Ten caráter OBRGATORIO e consistirá na defensa do modelo de simulación desarrollado durante o curso. |
20 |
Simulación |
B7 B8 B10 |
O traballo continuado durante o curso e de extraordinaria importancia. Dado que este traballo valorase directamente polol profesor durante o desarrollo das clases e as titorias personalizadas é ESENCIAL O TRABALLO PRESENCIAL DO ALUMNO Ó LARGO DO CURSO. |
70 |
Actividades iniciais |
C6 C7 C8 |
A habilidade na xestión Vensim PLE é de extrema importancia . a igualmente e a comprensión da simulación como unha metodoloxía de análise de problemas complexos . |
10 |
|
Observacións avaliación |
Os criterios son os mesmos na primeira e na segunda oportunidade.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Aracil, J.
(1983). Introducción a la dinámica de
sistemas. Alianza Universidad Textos, Madrid.
Senge,
P. M. (1990). The Fifth Discipline. The
art and Practice of the Learning Organization. Doubleday, Nueva
York. [Trad. cast. en La Quinta Disciplina.El arte y la práctica de la organización
abierta al aprendizaje. Ediciones Juan Granica, S.A., Barcelona, 1993]. Las guías de uso del Vensim desarrollan numerosos ejemplos. Se facilitarán al alumno. VensimUsersGuide.pdf VensimModellingGuide.pdf En la Web www.vensim.com se encuentra disponible documentación adicional, existiendo incluso versión castellana de parte de la documentación del programa. El profesor facilitará documentación complementaria (Modelos de simulación ya elaborados) a lo largo de las clases. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Contabilidade de Xestión/611G02022 | Dirección Estratéxica e Política Empresarial I/611G02025 | Contabilidade Directiva/611G02032 | Dirección Estratéxica e Política Empresarial II/611G02033 | Planificación Financeira/611G02034 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Sistemas de Información para a Xestión Financeira da Empresa/611G02028 |
|
|