Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Coñecer as bases da argumentación xurídica a través do estudo da metodoloxía jurisprudencial romana, recollida nos textos xurídicos, analizando os mesmos. |
A1 A2 A4 A5 A6 A8 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11 B12 B1 B2
|
C1 C4 C5 C6 C7
|
Coñecemento dás principais institucións xurídicas romanas, e do Dereito romano como sistema dás regulacions sociais a través dá Historia. |
A1 A2 A4 A6 A8 A10 A14 A15
|
B8 B11
|
C4 C6 C7
|
Aprendizaje de la terminología jurídica básica y de la norma en el contexto social e histórico europeo, valorando críticamente las mismas desde planteamientos de equidad y justicia. |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A14 A15
|
B6 B8 B9 B10 B11
|
C4 C5 C6 C7
|
Aprender a discriminar entre a ratio decidendi e os elementos adjetivos de unha sentenza jurisprudencial ou xudicial |
A2 A4 A6 A8 A9 A10 A11 A12 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11
|
C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Primeira sesión: Desenvolvemento histórico do dereito romano. Fontes do dereito romano. Carácter jurisprudencial do dereito romano.
Segunda sesión: Recepción do dereito romano e tradición romanística na cultura xurídica europea.
Terceira sesión: Procedemento das accións.
Cuarta sesión: Institucións. A propiedade.
Quinta sesión: Adquisición da propiedade.
Sexta sesión: Concorrencia de dereitos reais.
Sétima sesión: Obrigacións. Estipulaciones. Documento constitutivo.
Oitava sesión: Obrigacións re contractae.
Novena sesión: Obrigacións consensu contractae
Décima sesión: Garantías persoais. Garantías reais
Undécima sesión: Obrigacións nadas de actos ilícitos.
Duodécima sesión: A Familia.
Décimo terceira sesión: Sucesión.
Décimo cuarta sesión: Formas de sucesión.
Décimo quinta sesión: Legados. Fideicomisos.
Décimo sexta sesión: Casuismo xurisprudencial
|
Primeira sesión: Concepto de dereito romano. Autoridade e potestade nas fontes do Dereito. Xurisprudencia arcaica, clásica, postclásica. O Corpus Iuris.
Segunda sesión: Renacemento xurídico medieval. Dereitos nacionais na Idade Moderna. Movemento Codificador. Positivismo xurídico Os valores xurídico-culturais na formación do dereito común europeo.
Terceira sesión: Accións da lei. Procedemento formulario. Procedemento cognitorio. A arbitraxe.
Cuarta sesión As cousas e a súa clasificación. Posesión. A acción reivindicatoria. Expropiación e limitacións da propiedade.
Quinta sesión: Modos de adquirir.
Sexta sesión: Copropiedade. Servidumes. Usufructo.
Sétima sesión: Obrigacións e accións. A forma promisoria. A novación. A obligatio litteris contracta. O novo negocio literal.
Oitava sesión: Mutuo. Daciones crediticias. Comodato. Depósito.
Novena sesión: Compravenda. Arrendamento. Sociedade. Mandato. Xestión de negocios alleos. Novos negocios típicos.
Décima sesión: Fianza. Outras formas de garantía persoal e reforzo das obrigacións. Fiducia.Pignus datum. Hipoteca.
Undécima sesión: Delitos e crimes. Furto. Lesións. Danos. Lesións. Rapina. Delitos varios de dereito pretorio. Cuasidelitos.
Duodécima sesión: Parentesco. Matrimonio. Dote. Patria potestade. Tutela. Curatela.
Décimo terceira sesión: Herdanza civil. Bonorum possessio. Vocación, delación, adquisición da herdanza.
Décimo cuarta sesión: Sucesión intestada. Sucesión testamentaria. Sucesión contra o testamento.
Décimo quinta sesión: Obxecto e forma dos legados. Limitacións legais dos legados. Ineficacia dos legados. Adquisición dos legados. Forma e clases de fideicomisos. Senadoconsultos Trebeliano e Pegasiano.
Décimo sexta sesión: Metodoloxía do caso. Problema do caso. Criterio normativo. Desenvolvemento jurisprudencial.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Events academic / information |
A4 |
5 |
10 |
15 |
Workbook |
A1 A5 A6 A10 |
0 |
5 |
5 |
Supervised projects |
A11 B9 B1 B2 C1 |
3 |
10 |
13 |
Oral presentation |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
2 |
2 |
4 |
Objective test |
B6 |
0 |
30 |
30 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 |
30 |
30 |
60 |
Mind mapping |
C3 |
2 |
4 |
6 |
Problem solving |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
6 |
4 |
10 |
|
Personalized attention |
|
7 |
0 |
7 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Events academic / information |
Eventos científicos e/ou divulgativos Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como de outras relacionadas presenciais e on-line, suxerindo a realización de reseñas do tratado nas mesmas.
|
Workbook |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
Supervised projects |
Realización de esquemas de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
Oral presentation |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
Objective test |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
Guest lecture / keynote speech |
Lección maxistral impartida polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
Mind mapping |
Realizar sipnosis das partes da materia de xeito que se mostren as relacions internas das partes materiais e procesais |
Problem solving |
Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Events academic / information |
Workbook |
Oral presentation |
Supervised projects |
Objective test |
Guest lecture / keynote speech |
Problem solving |
|
Description |
- Tutorías personalizadas coa finalidade de resolver as posibles dúbidas particulares xurdidas ao ler, comprender e estudar a materia.
- Seguimento das capacidades e progresos dos alumnos a través da corrección dos resumos das conferencias e traballos presentados.
- Atención e resolución dos problemas expostos na resolución de casos prácticos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Events academic / information |
A4 |
Asistencia a Conferencias e Cursos tanto da materia como a outras relacionadas coa mesma, suxerindo a realización de reseñas ou resumenes do tratado nas mesmas. |
2.5 |
Workbook |
A1 A5 A6 A10 |
Realización de lecturas relativas tanto ás materias tratadas no programa da materia, como a cuestións xerais relativas a cultura xurídica en xeral. |
2.5 |
Oral presentation |
A3 A7 A8 A9 A12 A13 B12 C1 C3 |
Intervencións en clase expoñendo partes do temario por grupos, e someténdose posteriormente ás posibles preguntas dos demais compañeiros e o profesor, sobre a parte exposta. |
12.5 |
Supervised projects |
A11 B9 B1 B2 C1 |
Realización de esquemas e resumenes de partes da materia que poidan resultar útiles para unha mellor comprensión e estudo posterior das mesmas. Con posibilidade de, en caso de atoparse interesados en determinados temas, ampliar os coñecementos sobre os mesmos. |
5 |
Objective test |
B6 |
Exámen parcial liberatorio escrito das partes indicadas da materia, con preguntas concretas a través das que o profesor poida comprobar a correcta asimilación por parte dos alumnos dos contidos da materia.
Nos mesmos termos descritos, exame final da parte restante pendente. |
70 |
Guest lecture / keynote speech |
A2 |
Asintindo as leccions maxistrais impartidas polo profesor con posibilidade de intervención dos alumnos formulando preguntas sobre os temas cuxa lectura se suxeriu previamente. |
2.5 |
Problem solving |
A14 A15 B7 B8 B10 B11 C4 C5 C6 C7 C8 |
Formulación e realización de casos prácticos conectados coas materias teóricas previamente estudadas, con participación activa dos alumnos nas sesións establecidas ao efecto. |
5 |
|
Assessment comments |
Realización de probas parciais a determinar segundo a marcha do curso e exámen final da materia
Aspectos e criterios de avaliación:
Coñecemento dos contidos da materia. Capacidade para resolver problemas xurídicos mediante a
aplicación dos coñecementos adquiridos. Asistencia e participación nas actividades do curso.
Capacidade de síntese e análise das lecturas realizadas.
Evaluación por "proxectos":
Para os alumnos que teñan xustificada alguna exención de docencia presencial temos prevista a elaboración de proxectos de formación na materia diseñados polo profesor específicamente para cada alumno e que elaborados correctamente poden representar hata o 40% da calificación final.
No mesmo senso, para os alumnos de 2ª ou ulterior oportunidade, temos prevista a realización dun proxecto formativo persoal, que ven a sustituir para istos alumnos a regular asistencia as aulas, e que elaborado de xeito correcto pode representar hata o 40% da calificación final da materia. Para acollerse a este sistema de evaluación deberán contactar co seu profesor da materia.
|
Sources of information |
Basic
|
(). .
García Camiñas (2012). Cuestiones de jurisprudencia romana. Santiago de Compostela. Andavira editora
Fernandez Barreiro-García Camiñas-Rodríguez Montero (2011). Derecho jurisprudencial romano. Método del caso. Santiago de Compostela. Andavira Editora
Paricio y Fernández Barreiro (2011). Fundamentos de Derecho privado romano. Madrid. Marcial Pons
Paricio y Fernández Barreiro (2014). Historia del derecho romano y su recepción europea. Madrid. Marcial Pons
Rodríguez Montero (2015). Responsabilidad contractual y extracontractual en Derecho romano. Santiago de Compostela. Andavira editora |
|
Complementary
|
Alvaro d´Ors (1989). Derecho privado romano. Pamplona Eunsa
Kaser (1982). Derecho privado romano. Madrid. Edit. Reus
Schulz (1960). Derecho romano clásico. Barcelona. Bosch
Murga (1989). Derecho romano clásico II. El proceso. Zaragoza. Universidad de Zaragoza
Gutiérrez-Alviz (1982). Diccionario de Derecho romano. Madrid. Reus S.A.
Stein (2001). El Derecho romano en la Historia de Europa. Madrid. Siglo XXI Editores
AA.VV. (1968). El Digesto de Justiniano (3 tomos). Pamplona. Edit. Aranzadi
Torrent Ruiz (2007). Fundamentos del Derecho europeo. Madrid. Edisofer
AA.VV. (1985). Gayo Instituciones. Madrid. Edit. Civitas
Fuenteseca (1987). Historia del Derecho romano. Madrid
Kunkel (1982). Historia del Derecho romano. Barcelona. Ariel
Alföldy (1992). Historia social de Roma. Madrid. Alianza Editorial
Schulz (1990). Principios de Derecho romano. Madrid. Edit. Civitas
AA.VV. (2002). Textos de Derecho romano. Pamplona. Thomson-Aranzadi |
Ademais da Bibliografía complementaria específica sinalada, para unha maior información sobre os temas tratados no temario da materia, recoméndase aos alumnos interesados acudir ás obras e artigos doctrinales indicados ao final de cada lección nos libros sinalados na Bibliografía básica da materia dos autores Paricio e Fernández Barreiro. Tamén se pode consultar máis información nos links sinalados nas súas respectivas páxinas web polos profesores da materia. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Historia do Dereito/612001103 | Oral and written communication/612G01004 |
|
Subjects that continue the syllabus |
Spain in the historical and juridical configuration of Europe/612G01002 | Obligations and Tort Law/612G01016 | Private and Public Contract Law/612G01024 | Land Law/612G01027 | Legal Interpretation and Legal Reasoning: Theoretical and practical issues/612G01041 | Roman system of jurisprudence/612G01043 |
|
Other comments |
Iniciar o estudo da materia coa bibliografía básica, previa lectura da Guía docente da materia. Sería moi convinte chegar cos materias teorícos xa traballados |
|