Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B6 |
Aprender a aprender. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
Que o alumnado sexa quen de aplicar os contidos téoricos da materia (postos en relación cos das outras materias do grao) para desenvolver un pequeno traballo tutelado rigoroso en que demostre capacidade para a aprendizaxe autónoma e para a procura e xestión da información. |
A8
|
B6 B13 B2
|
C1
|
Após a lectura reflexiva dos materiais bibliográficos indicados polos/polas docentes e a asistencia ás sesións expositivas cunha actitude aberta, participativa e crítica, ser capaz de emitir no obradoiro argumentacións madurecidas, respectando as opinións diferentes e estabelecendo con elas un diálogo produtivo. |
A8 A12
|
B4
|
C1
|
O estudantado deberá realizar con solvencia argumentativa, calidade de lingua e rigor expositivo as presentacións orais marcadas e deberá igualmente emitir un xuízo construtivo e respetuoso sobre a das outras persoas do curso en que se ponderen as estratexias expositivas empregadas, as técnicas argumentativas, a corrección oral e a adecuación ao contexto comunicativo, a clareza na expresión, a empatía e a linguaxe corporal. |
A12
|
B2 B4
|
C1
|
O alumnado deberá ser quen de traballar en grupo -presencial ou asincronamente- na procura e xestión de información especializada, no comentario de bibliografía específica, na análise e produción de textos argumentativos e na definición de estratexias comunicativas acaídas ao contexto xurídico. |
A11
|
B6 B10 B12
|
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
1. O proceso de elaboración do texto |
1.1. Planificación
1.2. Redacción
1.3. Revisión |
2. Tipoloxía discursiva |
2.1. Textos académicos
2.2. Textos xurídicos e administrativos
2.3. Escribir para falar |
3. Argumentación |
3.1. Técnicas argumentativas |
4. Locución, entonación e presentación |
4.1. Claridade na expresión: tácticas verbais e tácticas prosódicas
4.2. Corrección oral e adecuación ao contexto comunicativo |
5. Comunicación non verbal |
5.1. A linguaxe corporal
5.2. Imaxe persoal, cortesía e empatía |
6. Utilización de apoios multimedia |
6.1. Materiais de apoio |
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Introductory activities |
B6 |
1.5 |
0 |
1.5 |
Guest lecture / keynote speech |
A8 C6 C7 |
19.5 |
8 |
27.5 |
Workshop |
A8 B6 B10 B12 B13 B4 C3 |
14.5 |
26 |
40.5 |
Oral presentation |
A12 B4 C1 |
4.5 |
12 |
16.5 |
Workbook |
A8 B6 C6 C7 |
0 |
26 |
26 |
Supervised projects |
A13 B6 B2 C1 C6 |
0 |
14 |
14 |
Mixed objective/subjective test |
A11 A12 B2 C1 |
2 |
18 |
20 |
|
Personalized attention |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Introductory activities |
Presentación dos obxectivos, contidos, dinámica e bibliografía da materia, ben como a realización de probas de avaliación inicial. |
Guest lecture / keynote speech |
Clases expositivas presenciais en que se presentarán conceptos cuxo coñecemento será exixido tanto para a realización das prácticas como nas probas escritas. |
Workshop |
Actividades que se realizarán individualmente ou en grupo. |
Oral presentation |
Actividades de comunicación oral. |
Workbook |
Lecturas obrigatorias para cada tema. Alén disto, para un óptimo aproveitamento das sesións, deberanse ler e analizar previamente os textos que se indiquen para cada sesión. |
Supervised projects |
Traballo tutelado seguindo as pautas definidas polo/a docente. |
Mixed objective/subjective test |
Proba na que se avalía a asimilación dos contidos e a capacidade de por en práctica as destrezas propias da materia. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Supervised projects |
Mixed objective/subjective test |
Oral presentation |
Introductory activities |
|
Description |
A atención personalizada realizarase a través das tutorías presenciais no horario e espazo destinados a este fin ou bien a través do correo electrónico.
Mediante estes medios orientarase o desenvolvemento dos traballos tutelados e responderanse as dúbidas xurdidas ao redor da materia. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Supervised projects |
A13 B6 B2 C1 C6 |
Traballo para avaliar a competencia en comunicación escrita. |
15 |
Mixed objective/subjective test |
A11 A12 B2 C1 |
Proba de carácter teórico-práctico na que se mostrará que foron adquiridos os coñecementos e as competencias da materia. Valorarase tamén a corrección e a adecuación lingüística. Para superar a materia deberase obter unha cualificación mínima de 4 (sobre 10) nesta proba. |
40 |
Workshop |
A8 B6 B10 B12 B13 B4 C3 |
Exercicios prácticos realizados na aula.
|
20 |
Oral presentation |
A12 B4 C1 |
Probas de comunicación oral. |
25 |
|
Assessment comments |
Para superar a materia, a cualificación mínima na proba mixta deberá ser de 4 (sobre 10). Tamén será requisito imprescindible ter realizadas as presentacións orais. Só se aceptarán traballos, actividades etc., que se entreguen dentro dos prazos establecidos. Os traballos, actividades e exames deben cumprir as esixencias de corrección lingüística propias destes textos (ortografía, puntuación, precisión léxica, rexistro formal, discurso coherente e cohesionado etc.). O plaxio (é dicir, a utilización de textos ou ideas doutros autores sen indicar a fonte de procedencia), incluso parcial, ou calquera outra falta de honradez académica, dará lugar á descualificación automática da actividade. Cualificarase como non presentado ao estudante que non realice o exame final oficial, independentemente do número de actividades entregadas. Na segunda oportunidade poderanse recuperar todos os instrumentos de avaliación arriba descritos cos mesmos porcentaxes. As actividades dos obradoiros recuperaranse mediante tarefas equivalentes que se indicarán a través de Moodle. As probas orais realizaranse na data prevista oficialmente para o exame. Na segunda edición de actas só se cualificará como non presentado a quen xa tivese esta cualificación na edición de actas de xaneiro e, ademais, non se presente ao exame oficial de xullo. Os estudantes a tempo parcial con dispensa académica recoñecida realizarán actividades compensatorias dos obradoiros, previo acordo cos profesores. O resto dos métodos de avaliación realizaranse sen adaptación. Os alumnos deben consultar semanalmente o Campus Virtual da UDC (Moodle); neste esparzo virtual obterán toda a información sobre a asignatura: documentos, avisos e calificacións.
|
Sources of information |
Basic
|
|
Briz, Antonio (coord.) (2008). Saber hablar. Madrid: Aguilar. Casado, Manuel (2012). El castellano actual. Usos y normas. Pamplona: EUNSA. Cazorla Prieto, Luís María (2013). El lenguaje jurídico actual. Cizur Menor (Navarra): Thomson Reuters Aranzadi.
Fernández León, Óscar (2013). Con la venia, manual de oratoria para abogados. Cizur Menor (Navarra): Thomson Reuters Aranzadi. Gómez Torrego, Leonardo (2011). Hablar y escribir correctamente. Gramática normativa del español actual. Madrid: Arco Libros.
Jiménez, Ricardo e Joaquín Mantecón (2012). Escribir bien es de justicia: técnicas de expresión escrita para juristas. Cizur Menor (Navarra): Thomson Reuters Aranzadi. Montolío, Estrella (2014). Manual de escritura académica y profesional. Barcelona: Ariel. Vilches Vivancos, Fernando e Ramón Sarmiento González (2010). Manual de lenguaje jurídico-administrativo. Madrid: Dykinson.
|
Complementary
|
|
Alcaraz Varó, Enrique e Brian Hughes (2009). El español jurídico. Barcelona: Ariel. Atkinson, Max (2005). Claves para hablar en público. Barcelona: Gestión 2000. Cassany, Daniel (2007. 14.ª ed.). La cocina de la escritura. Barcelona: Anagrama. Galanes Santos, I., A Gómez Méixome, A. González Montañés e M. Souto González (2000): «A lingua dos documentos xurídicos», Cadernos de Lingua, 22, páx. 5-37. En liña en http://consellodacultura.gal/arquivos/cdsg/kit/docs/bibliografia/cd/docs/aldx.pdf Regueiro Rodríguez, Mª Luisa e Daniel M. Sáez Rivera (2013). El español académico. Guía práctica para la elaboración de textos académicos. Madrid: Arco Libros Stuger, Jürg (2008). Oratoria. El arte de hablar en público. Madrid: Drac. |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|