Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences |
Students must be able to apply and resolve real cases about questions such as the civil status of natural persons, human rights from a private law perspective, birth, death, civil residence, nationality and disability, within this course. |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A12
|
B7 B9 B10 B12
|
C1 C3 C7
|
Students will learn and understand properly the constitutional principles and rules regarding the natural person, as well as the notion of legal person, its types and general legal regime |
A8 A9 A10
|
B6 B8 B11 B12 B13 B3 B4
|
|
Students must be able to identify, work with legal documents and resolve common problems related to civil associations and foundations |
A9 A10 A11 A13 A14
|
B10
|
C4 C6
|
Students will learn the essential content of some human rights and its protection. |
A11
|
B13
|
C1 C3 C8
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
Lesson 1.- Private law in the Spanish legal system |
a) Constitutional history and codification
b) The division between public and private law and their relationships
|
Lesson 2.- Sources of private law |
a) Primary, complementary and explanatory sources of law
b) Relationship between State law and the law of Autonomous Communities
c) Interpretation, application and efficacy of the laws
|
Lesson 3.- Civil law and commercial law. New trends in private law |
1.- Situación xurídica do concibido non nacido ante o Dereito civil.
2.- Contido da protección xurídica do concibido no Dereito positivo
|
Lesson 4.- Natural and legal persons |
a) Natural persons: legal capacity, capacity to exercise rights, nationality and domicile
b) Legal persons: associations and foundations, companies and other organizational entities
|
Lesson 5.- Natural persons and human rights |
a) ICCPR
b) Protection of human rights in the European Union
c) Some specific rights: freedom of movement, freedom of assembly and association, right to democracy, privacy, honor and reputation, equality and non discrimination, freedom of expression, thought, conscience and religion, torture and cruel, inhuman and degrading treatment, right to life, women’s rights…
d) Means for protecting rights
|
Lección 6.- Os bens da personalidad na esfera moral ou espiritual |
1.-A tutela civil do honor, da intimidade persoal e familiar e da propia imaxe.
2.-A tutela civil do nome da persoa. O cambio de nome e apelidos.
3.- O dereito moral de autor: delimitacións, contido, natureza e protección.
|
Lección 7.- O estado civil da persoa |
1.- Concepto e caracteres do estado civil no Ordenamiento xurídico español.
2.- Estados civís admitidos no Dereito español.
3.- O título de estado civil.
4.- Contido e eficacia do estado civil
|
Lección 8.- O Rexistro civil |
1.- Concepto, fundamento e antecedentes históricos. A nova Lei de Rexistro Civil.
2.- Organización actual
3.- Feitos e actos inscribibles.
4.- Valor xurídico dos asentos
|
Lección 9.- A idade da persoa |
1.-A súa significación xurídica. Cómputo da idade.
2.- A maioría de idade.
3.- A menor idade e a súa significación xurídica.
4.- Determinación do ámbito de poder e capacidade do menor.
5.- A responsabilidade civil do menor
|
Lección 10.- A emancipación |
1.- Concepto e tipos.
2.- Efectos da emancipación en xeral: as restricciós.
3.- O menor de vida independente.
|
Lección 11.- Outros supostos de capacidade de obrar restrinxida |
1.-A incapacitación: Título de atribución do estado civil de incapacitado.
2.- Efectos.
3.- Modificación e extinción da incapacitación.
4.- A denominada autotutela. Especial consideración da súa regulación na Lei de Dereito Civil de Galicia.
5.- A prodigalidade.
|
Lección 12.- A nacionalidade |
1.- O seu significado e vicisitudes: Adquisición e perda da nacionalidade
2.- A vecindade civil: significado xurídico e vicisitudes.
|
Lección 13. A ausencia |
1.- Concepto e significado.
2.-Natureza xurídica.
3.- A defensa provisional dos intereses do desaparecido.
4.- A declaración de ausencia: Requisitos, significado e alcance.
5.- A representación legal do ausente.
6.-A terminación da situación de ausencia legal.
7.-A ausencia non declarada na Lei de Dereito Civil de Galicia
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies |
Ordinary class hours |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A4 A5 |
21 |
0 |
21 |
Case study |
A8 A10 A11 A13 A14 B6 B8 B3 |
7 |
21 |
28 |
ICT practicals |
A9 A13 B13 C3 C6 C8 |
7 |
7 |
14 |
Simulation |
A1 A3 A6 A7 A12 B10 B11 B12 C1 C7 |
7 |
14 |
21 |
Long answer / essay questions |
B7 B9 B3 B4 C4 |
1 |
23 |
24 |
|
Personalized attention |
|
42 |
0 |
42 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Exposición oral complementada coa introdución de algunhas preguntas dirixidas aos estudantes, coa finalidade de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe.
A clase maxistral é tamén coñecida como “conferencia”, “método expositivo” ou “lección maxistral”. Esta última modalidade adoita reservarse a un tipo especial de lección impartida por un profesor en ocasións especiais, cun contido que supón unha elaboración orixinal e baseada no uso case exclusivo da palabra como vía de transmisión da información á audiencia
|
Case study |
Metodoloxía onde o suxeito se enfronta ante a descrición dunha situación específica que suscita un problema que ten que ser comprendido, valorado e resolto por un grupo de persoas, a través dun proceso de discusión. O alumno sitúase ante un problema concreto (caso), que lle describe unha situación real da vida profesional, e debe ser capaz de analizar unha serie de feitos, referentes a un campo particular do coñecemento ou da acción, para chegar a unha decisión razoada a través dun proceso de discusión en pequenos grupos de traballo. |
ICT practicals |
Realización de traballos tutelados en materias relacionadas co contido da asignatura. como pode ser o comentario dun film durante as horas presenciais asignadas á materia, nesta actividade os alumnos poderán consultar en todo momento co profesor e utilizar as TIC |
Simulation |
Elaboración de documentos de carácter xurídico como por exemplo unha solicitude perante o Rexistro Civil (cambio de nome e apelidos, nacionalidade, cambio de sexo), a creación dunha persoa xurídica, demandas, recursos de apelación, etc no eido de materias propias da asignatura. |
Long answer / essay questions |
Método de evaluación consistente nunha proba escrita (examen). |
Personalized attention |
Methodologies
|
ICT practicals |
|
Description |
Tutorials will be held in the professor’s office, on the 3rd floor, “Dereito civil”, Tuesdays and Fridays from 11 pm to 12 pm.
To contact your professor, please email to antonio.legeren@udc.es
Be sure to use your udc email to communicate with your professor!
|
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies |
Description
|
Qualification
|
ICT practicals |
A9 A13 B13 C3 C6 C8 |
Os traballos realizados polo alumno, logo de concluír as sesións presenciales serán entregados ou expostos na propia aula, segundo as circunstancias e, en todo caso, evaluados polo profesor tendo en conta basicamente a capacidade argumentativa demostrada e sobre todo a orixinalidade (a detección dun traballo plaxiado, en todo ou en parte, con ou sen permiso do titular da obra orixinal suporá automáticamente o suspenso na asignatura). |
10 |
Simulation |
A1 A3 A6 A7 A12 B10 B11 B12 C1 C7 |
Durante as sesións presenciales nos grupos reducidos os alumnos deberán expoñer os seus traballos a través dun portavoz, entregando ademais o orixinal escrito ao profesor. Ambos orixinal e intervención oral serán obxecto de avaliación. |
10 |
Long answer / essay questions |
B7 B9 B3 B4 C4 |
Consistirá nunha proba escrita ao rematar o cuatrimestre.
A proba poderá consistir nun un exame de desenvolvemento, nun exame tipo test ou nun examen de preguntas cortas. A opción concreta será especificada polo responsable de cada grupo o primeiro día de clase na presentación da materia.
|
70 |
Case study |
A8 A10 A11 A13 A14 B6 B8 B3 |
Os alumnos durante as sesións presenciais intervirán oralmente expoñendo a súa solución aos casos propostos debatendo, no seu caso, co profesor e os seus compañeiros. Os coñecementos, competencias e habilidades demostradas durante esta exposición serán obxecto de avaliación polo profesor. |
10 |
|
Assessment comments |
It's essential to attend and intervene at classes in order to know the whole content of the subject and the main points, specially because about this issues there's no specific treaty or book. It will be necessary to prepare a presentation or dissertation about some aspects of the program. These two activities -attending classes and preparing a dissertation- will be the 40% of the final mark. A
final exam –multiple-choice– will be done. It will be the 60% of the final
mark.
|
Sources of information |
Basic
|
|
The compulsory readings will be provided
along the course through the virtual platform moodle, and the updates will be
announced with enough time |
Complementary
|
|
- Soma
& Rynerson, Privacy law in a
nutshell, Thomson West - Niglia,
L., “The non europeisation of private law”, European Review of Private Law, 2001-4 - Colls,
H., “European Private Law & Identity of States”, European Review of Private Law, 1995-3 - Folson,
Ralph H., European Union Law in a nutshell,
Thomson West - Hondius,
E., “England and the European Civil Code”, European Review of Private Law, 2009-2
- Chalmers,
D., Davies, G., Monti, G., European Union Law, 3rd edition, Cambridge University
Press, Cambridge, 2014 |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
|
Subjects that continue the syllabus |
Romanistic bases on occidental legal culture/612G01001 | Constitutional law: sources of law and fundamental rights/612G01003 | Oral and written communication/612G01004 | Jurisprudence/612G01006 |
|
|