Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Capacidad de búsqueda de información, selección y evaluación de documentación económica y de información general |
A9
|
B6
|
|
Utilización de técnicas informáticas para obtención de información y tratamiento de problemas económicos |
A9
|
B13
|
|
Capacidad de análisis de conceptos fundamentales de Economía y Hacienda Pública, útiles no sólo para los estudiantes de Derecho como tales, sino también como ciudadanos que consumen, invierte, reciben subvenciones públicas, pagan impuestos y adoptan otras muchas decisiones en matria económica |
A4 A7 A15
|
B7 B4
|
|
Aprendizaje reflexivo, crítico y autónomo |
|
B8 B3 B5
|
C6
|
Capacidad de análisis crítico de los conocimientos adquiridos, capacidad de síntesis y capacidad de aplicación práctica de los conceptos teóricos |
A5 A15
|
B6 B1 B3
|
C6 C7
|
Capacidad de expresión oral y escrita |
|
B12
|
C1
|
Contribuir a comprender el funcionamiento real de la economía en la sociedad contemporánea. Paralelamente plantear la obligación de todo ciudadano de contribuir con sus tributos al sostenimiento de las necesidades colectivas y una mejor comprensión de la naturaleza de estas últimas. |
|
B7 B11
|
C4 C5
|
Capacidad de trabajo en equipo |
|
B10
|
C5
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
PROGRAMA DE PRINCIPIOS DE ECONOMÍA Y HACIENDA PÚBLICA
PARTE I. PRINCIPIOS DE ECONOMÍA
Tema 1. La macroeconomía: conceptos básicos.
Tema 2: El desempleo y la inflación.
Tema 3. Las funciones del dinero.
Tema 4. El crecimiento económico y el desarrollo.
|
Tema 1. La macroeconomía: conceptos básicos.
1.1: ¿Qué es la Macroeconomía?
1.2: Conceptos básicos.
Tema 2: El desempleo y la inflación.
2.1 El desempleo.
2.2 La inflación.
2.3 La curva de Phillips.
Tema 3. Las funciones del dinero.
3.1 Origen y tipos de dinero.
3.2 La oferta monetaria y la demanda de dinero.
3.3 El Banco Central Europeo y el euro.
Tema 4. El crecimiento económico y el desarrollo.
4.1 El crecimiento económico.
4.2 El desarrollo y las tres vías de la sostenibilidad. |
PARTE II. HACIENDA PÚBLICA: FUNDAMENTOS Y GASTO PÚBLICO
Tema 5. Las funciones de la Hacienda Pública.
Tema 6. Gasto público. Principales programas de gasto público.
Tema 7. El Presupuesto público.
|
Tema 5. Las funciones de la Hacienda Pública.
5.1. Fundamentos de la Hacienda Pública.
5.2. Sector Público y sus componentes.
5.3. Enfoques de la Hacienda Pública.
5.4. Instrumentos de intervención de la Hacienda Pública.
Tema 6. Gasto público. Principales programas de gasto público.
6.1. Definición, características y clasificaciones.
6.2. Principios del Gasto Público.
Tema 7. El Presupuesto público.
7.1. Definición, características y fases.
7.2. Los Presupuestos Generales del Estado.
7.3. El estudio económico del Presupuesto.
|
PARTE III. HACIENDA PÚBLICA: LOS INGRESOS PÚBLICOS
Tema 8. La estructura de los ingresos públicos, figuras tributarias y principios de la imposición.
Tema 9. La imposición directa.
Tema 10. La imposición indirecta. Otros ingresos públicos.
Tema 11. La Hacienda multijurisdiccional.
|
Tema 8. La estructura de los ingresos públicos, figuras tributarias y principios de la imposición.
8.1. Definiciones y clasificaciones.
8.2. Principios de la imposición.
8.3. Partes de un impuesto.
Tema 9. La imposición directa.
9.1. Clasificación y definición de los principales impuestos directos.
Tema 10. La imposición indirecta. Otros ingresos públicos.
10.1. Clasificación y definición de los principales impuestos indirectos.
10.2. Otros ingresos públicos, definiciones y clasificaciones.
10.3. Incidencia y costes derivados de la aplicación de los impuestos.
Tema 11. La Hacienda multijurisdiccional.
11.1. Normativa básica y medidas de correlación entre los distintos niveles de la Hacienda Pública.
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Análise de fontes documentais |
B6 B10 B13 B1 B3 B5 C1 C4 C5 |
2 |
3 |
5 |
Sesión maxistral |
A4 A5 A7 A15 B11 B1 B4 |
40 |
40 |
80 |
Estudo de casos |
A9 A7 B7 B12 B3 B5 C6 C7 |
18 |
27 |
45 |
Proba obxectiva |
A7 B6 B8 B4 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
15 |
0 |
15 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Análise de fontes documentais |
Lectura de forma razonada y crítica de la bibliografía para el seguimiento del curso |
Sesión maxistral |
Explicación por parte del profesor de cada uno de los temas de programa, insistiendo en los conceptos fundamentales y sus relaciones. |
Estudo de casos |
El profesorado explicará previamente a la presentación de los casos prácticos la metodología que debe seguirse y la orientación técnica para su resolución favorable. |
Proba obxectiva |
Consistirá en un examen final de la asignatura que será escrito. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Proba obxectiva |
Análise de fontes documentais |
Estudo de casos |
|
Descrición |
Consistirá en un sistema de tutorías por parte del profesor donde se atenderá de forma personalizada al estudiante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Proba obxectiva |
A7 B6 B8 B4 |
Se realizará un exámene de cada parte: Economía y Hacienda Pública, que tendrá caracter eliminatorio. Los exámenes aprobados tendrán la condición de liberados hasta la finalización del curso, es decir quien apruebe una parte de la asignatura en mayor sólo ira al examen de julio con la parte suspensa. No se guardarán dichos aprobados para años posteriores.
Para superar la asignatura se requerirá un mínimo de 5 puntos en cada una de las partes: Economía y Hacienda Pública. El perceptivo examen final será escrito y tipo test, preguntas con una sola respuesta correcta.
La nota final de la asignatura estará formada por la media ponderada en base al número de horas/crédito con que cuenta cada parte de la asignatura. |
80 |
Estudo de casos |
A9 A7 B7 B12 B3 B5 C6 C7 |
La evaluación de los casos o ejericios prácticos se realizará mediante preguntas tipo test, con una sola respuesta correcta a través de la cual el alumnado deberá mostrar la compresión en cuanto a la experiencia práctica adquirida. |
20 |
|
Observacións avaliación |
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
|
Del Campo Villares, M. O.
(2016). Principios de la hacienda pública: Fundamentos, Gastos e Ingresos
Públicos. A Coruña: Reprografía do Noroeste. Krugman, Paul (2014). Macroeconomía.
Barcelona: Reverté. Mochón Morcillo,
Francisco (2010). Principios de economía. Madrid: McGraw-Hill. |
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
Principios de Economía e Facenda Pública/612G01008 |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
Organización constitucional do Estado/612G01009 | Dereito Público Autonómico/612G01030 |
|
Materias que continúan o temario |
Fundamentos de Dereito Financeiro/612G01018 | Dereito Tributario/612G01029 |
|
|