Study programme competencies |
Code
|
Study programme competences / results
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B1 |
Que os estudantes demostrasen posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parte da base da educación secundaria xeral, e adóitase atopar a un nivel que, aínda que se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda do seu campo de estudo |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B5 |
Que os estudantes desenvolvesen aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores cun alto grao de autonomía |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Learning aims |
Learning outcomes |
Study programme competences / results |
- Manexo das fontes do Dereito administrativo.
|
A3 A9
|
B1
|
|
- Acceso ás normas administrativas básicas con facilidade e soltura
|
A6 A7 A9 A13
|
B4 B5
|
C3
|
- Comprensión e resolución de casos prácticos e problemas xurídicos
|
A1 A2 A3 A4 A5 A8 A9 A10 A11
|
B7 B8 B10 B12
|
C1 C6 C8
|
- Redacción de documentos administrativos
|
A11 A14
|
|
C1
|
- Coñecemento da doutrina xurídico administrativa
|
A9
|
|
|
- Coñecemento das principais institucións xurídico-administrativas
|
A1
|
|
|
- Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico
|
A3
|
|
|
- Traballar de forma autónoma e tamén colaborativa |
|
B6 B8 B9 B10 B11 B12 B13 B2 B3
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
- Lectura crítica
|
|
B8
|
|
- Desenvolver un razoamento lóxico, crítico e creativo
|
|
B6 B8
|
C4 C5 C6 C8
|
- Argumentación xurídica e exposición oral
|
A8 A10 A12
|
B7 B8
|
C1 C2
|
- Mellora da redacción xurídica
|
|
|
C1
|
- Capacidade de negociación e traballo en grupo
|
A15
|
B10
|
|
- Manexo das bases e recursos informáticos útiles en materia xurídica |
|
B13
|
C3
|
Contents |
Topic |
Sub-topic |
I. Administrative activity and judicial review |
1. Revision of the legality in administrative way.
2. The Contentious-administrative Jurisdiction: Area. The contentious-administrative process: the subjects. The object. Procedure. The regime of remedies. Special processes. |
III. Incidence of the modalities of administrative activity in the system of basic rights and public freedoms |
1. The administrative police: Historical evolution and conceptual delimitation. Means and techniques of the administrative activity of limitation. The incidence of Directive 2006/123/CE of it y European Parliament of it Consejo, of 12 of diciembre of 2006, related to the servicios in it interior market, in the techniques of administrative intervention.
3. The activity of promotion: Historical evolution and conceptual delimitation. Techniques of promotion, especially, the administrative subsidy. The public service: Historical evolution and conceptual delimitation. Notes. Bases of his legal regime: Creation. Administrative powers. The legal position of it user. Ways of management.
|
IV. Means and goods for the administrative activity |
1. The public domain. Historical-legal evolution. Legal nature. Ownership and competences. Legal regime. Affectation and de-affectation. Domain mutations. Administrative authorities on the public domain. Use of the goods of public domain.
2. Patrimonial goods of the Administration. Legal regime.
3. Examples of specific regims of public domain:
3.1. The maritime-terrestrial public domain. Historical evolution. Determination of the maritime-terrestrial public domain. The administrative demarcation. Regime of the servitudes and limitations on boundary lands. Uses and exploitations.
3.2. The hidraúlico public domination. Historical evolution. Determination of hydraulic public domination. The hidrológica planning. The Administration of the waters. Regime of the uses and exploitations. Measures of protection.
|
Planning |
Methodologies / tests |
Competencies / Results |
Teaching hours (in-person & virtual) |
Student’s personal work hours |
Total hours |
Guest lecture / keynote speech |
A1 A2 A3 A5 A6 A7 A9 A10 A11 A14 B6 B7 B8 B11 C1 C2 C3 C4 C8 |
20 |
79 |
99 |
Seminar |
A8 A12 A13 B9 B10 B13 B1 B4 B5 C6 |
7 |
3 |
10 |
Clinical practice placement |
A3 A4 A13 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
8 |
30 |
38 |
Objective test |
A1 A7 |
3 |
0 |
3 |
|
Personalized attention |
|
0 |
|
0 |
|
(*)The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies |
Methodologies |
Description |
Guest lecture / keynote speech |
Explición polo profesor/a dos aspectos máis relevantes da materia, que serán posteriormente resumidos para o seu estudo mediante materiais que se colgan no moodle. |
Seminar |
Aproveitaranse as sesións dos venres para desenvolver seminarios sobre materias específicas da asignatura.
|
Clinical practice placement |
Consistirá no plantexamento e resolución de consultas prácticas nos grupos reducidos interactivos. |
Objective test |
Realización dunha proba obxectiva sobre os contidos da asignatura. |
Personalized attention |
Methodologies
|
Seminar |
Clinical practice placement |
|
Description |
Los estudos de casos que se lleven a cabo en clase requerirá un trabajo más cercano y directo con los alumnos.
Los seminarios requieren de un trabajo de tutorización a los alumnos que participen en ellos.
Las prácticas clínicas o consultas de grupo requiere la evaluación y seguimiento de cada una de los grupos. |
|
Assessment |
Methodologies
|
Competencies / Results |
Description
|
Qualification
|
Seminar |
A8 A12 A13 B9 B10 B13 B1 B4 B5 C6 |
A participación nos seminarios será voluntaria. O alumno elaborará traballos a proposta do profesor. O traballo realizado nestes seminarios modularán de forma importante a nota final, inda que non teña unha valoración específica. De non facerse seminarios durante o cuadrimestre, a porcentaxe de nota pasará á proba obxectiva |
10 |
Clinical practice placement |
A3 A4 A13 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B12 B1 B2 B3 B4 B5 C1 C2 C3 C5 C6 C7 C8 |
As actividades prácticas desenvolvidas nos grupos reducidos terán un valor máximo de 4 puntos. |
40 |
Objective test |
A1 A7 |
A proba obxectiva (exame) será realizada na data que determine o calendario oficial de exames
Constará dun máximo de 50 preguntas con resposta alternativa.
Esta proba aporta o 50% da calificación final. |
50 |
|
Assessment comments |
Seminario: o 10% da puntuación resérvase á participación nos seminarios que se organicen
|
Sources of information |
Basic
|
SÁNCHEZ MORÓN, Miguel (2010). Derecho administrativo, Tecnos. Madrid
ESTEVE PARDO, Jose (2011). Lecciones de Derecho administrativo, Marcial Pons. Madrid
GAMERO CASADO, E. y FERNÁNDEZ RAMOS, S. (2010). Manual de Derecho Administrativo, Tecnos. Madrid |
|
Complementary
|
GARCÍA ENTERRÍA, E. y FERNÁNDEZ-RODRIGUEZ, T. R. (Última edición). Curso de Derecho Administrativo, 2 vols. Civitas. Madrid |
SE RECOMENDA O USO DOS SEGUINTES RECURSOS: I. LEXISLACIÓN. 1. Fontes oficiais. A. Unión Europea: • Diario Oficial de la Unión Europea (antes DOCE), pódese consultar a texto completo, así como case toda a normativa comunitaria vixente, en castelán, na páxina: http://www.europa.eu.int/eur-lex/es • Para todo tipo de información sobre a Unión Europea e as súas institucións resulta fundamental a páxina: http://www.europa.eu.int/ B. Estado español: • Gaceta de Madrid y Boletín Oficial del Estado (este último nomedende o 25 de xullo de 1936). A consulta das normas máis recentes está dispoñible en internet: http://www.boe.es • Para o seguimento da tramitación parlamentaria dos proxectos de lei estatais pódense consulta-las direccións de internet do Congreso dos Deputados e do Senado: http://www.congreso.es y http://www.senado.es • Para contactar e consultar información (tamén lexislativa) das institucións e órganos do Estado existen varios portais públicos entre os que cabe destacar: http://www.map.es/ (páxina principal do Ministerio de Administracións Públicas) http://www.administracion.es/ “Portal del ciudadano”, do Ministerio de Administracións Públicas) http://www.igsap.map.es/ Centro de Información Administrativa do Ministerio de Administracións Públicas C. Comunidades Autónomas: • Diarios Oficiales das distintas Comunidades Autónomas. A súa maior parte están dispoñibles en internet. Para a busca de textos normativos nos diferentes boletíns oficiais resulta moi útil a páxina (privada) de internet: http://www.todalaley.com/ 2. Recopilacións privadas. • Repertorio cronológico de Legislación Aranzadi: dispoñible “on line”, previo pago ou a través da Aula Aranzadi: http://www.westlaw.es • Bases de datos de legislación vigente de La Ley: dispoñible “on line”, previa suscrición, na páxina de internet: http://www.laley.net/ • Así mesmo, existen outras editoriais xurídicas que ofrecen a información normativa –moitas veces gratuíta- a través de internet, como por exemplo: http://www.elderecho.com/ http://www.juridicas.com/ http://noticias.juridicas.com/ http://v2.vlex.com/es/ • Para a consulta de diversos aspectos constitucionais, legais, institucionais do Dereito Público español é sumamente interesante a gran base de datos mantida dende hai uns anos pola Área de Dereito Constitucional da Universidade de Oviedo, que se pode localizar en: http://constitucion.rediris.es/Princip.html II. XURISPRUDENCIA. A colección máis coñecida é a de Thomson-Aranzadi. A súa base específica sobre “Jurisprudencia Contencioso-administrativa” contén unha selección de máis de 74.000 resolucións dictadas polos tribunais sobre esta materia dende 1992: Tribunal Constitucional, Tribunal Supremo, Audiencia Nacional, Tribunais Superiores de Xustiza, Xulgado Central do Contencioso Administrativo e Xulgados do Contencioso Administrativo. Está dispoñible “on line” ou a través da Aula Aranzadi: http://www.westlaw.es. Así mesmo, a editorial xurídica La Ley ofrece en soporte informático a xurisprudencia dos Tribunais españois previa suscrición; cfr. http://www.laley.net/ Non obstante, nos últimos tempos o Poder Xudicial español ven realizando un gran esforzo para informatizar os tribunais e a súa producción xurisprudencial. Gracias a este esforzo, é posible dispoñer en internet das últimas sentencias do Tribunal Supremo na páxina: http://www.poderjudicial.es/tribunalsupremo/ Dende hai tempo, é posible consulta-los últimos autos e sentencias do Tribunal Constitucional (dende 1980) así como dun buscador temático de todas as emitidas polo Alto Tribunal na páxina: http://www.tribunalconstitucional.es/ En canto á xurisprudencia comunitaria europea, en especial do Tribunal de Justicia de las Comunidades Europeas, sito en Luxemburgo, a maior parte da información obtense en: http://curia.eu.int/es/content/juris/index.htm Por último, tamén están dispoñibles en internet as últimas resolucións do Tribunal Europeo de Derechos Humanos, sito en Estrasburgo, na dirección: http://www.echr.coe.int/ III. PORTAIS E BASES DE DATOS (dispoñibles a través da páxina web da Biblioteca da UDC, pero só coos ordenadores conectados á rede universitaria) • IUSTEL: promovido por varios Profesores de Dereito das Universidades españolas. A parte de Dereito Administrativo está dirixida polo Prof. MUÑOZ MACHADO. A súa páxina web é: http://www.iustel.com • TIRANT ON LINE: promovida po dita editorial xurídica valenciana; consultable en: http://www.tirantonline.com/ • ADMIWEB: para a búsqueda de calquera referencia sobre as Administracións Públicas españolas é bastante útil e está ben estructurada: cfr. http://www.admiweb.org/ |
Recommendations |
Subjects that it is recommended to have taken before |
Institutions and Administrative Legal System/612G01015 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
Obligations and Tort Law/612G01016 | Penalties Law/612G01020 | Private and Public Contract Law/612G01024 |
|
Subjects that continue the syllabus |
|
|