Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A1 |
Coñecemento das principais institucións xurídicas. |
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A3 |
Percepción do carácter sistemático do ordenamento xurídico. |
A4 |
Percepción do carácter interdisciplinar dos problemas xurídicos. |
A5 |
Coñecemento dos principios e valores constitucionais. |
A6 |
Comprensión das distintas manifestacións do dereito na súa evolución histórica e na súa realidade actual. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A8 |
Coñecementos básicos de argumentación xurídica. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A10 |
Capacidade de interpretar e analizar críticamente o ordenamento xurídico. |
A11 |
Capacidade de comprender e de redactar documentos xurídicos. |
A12 |
Manexo da oratoria xurídica. (Capacidade de expresarse apropiadamente en público). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
A14 |
Capacidade de elaboración de normas. |
A15 |
Capacidade de negociación e mediación. |
B6 |
Aprender a aprender. |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B9 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa tendo en conta a importancia da aprendizaxe ao longo de toda a vida. |
B10 |
Traballar de forma colaborativa. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B12 |
Comunicarse de maneira efectiva nun entorno de traballo, amosando capacidade de expresión tanto oral como escrita en calquera das linguas oficiais da comunidade autónoma, así como nun idioma estranxeiro. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
Conocimiento de la función del Derecho como sistema regulador de las relaciones sociales |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Percepción del carácter sistemático del ordenamiento jurídico |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15
|
B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13
|
C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
I. O ORDENAMENTO XURÍDICO INTERNACIONAL
|
|
Lección 1.- A sociedade internacional e o seu ordenamento xurídico |
1. A sociedade internacional
A) Evolución histórica
B) Caracteres básicos
2. O Dereito Internacional Público como ordenamento xurídico da sociedade internacional
A) Concepto de Dereito Internacional Público
B) Caracteres do Dereito Internacional Público
C) Funcións do Dereito Internacional Público
|
Lección 2.- A formación do Dereito Internacional Público. |
1. A creación e o desenvolvemento progresivo do Dereito Internacional Público
2. Os tratados internacionais
A) O procedemento de celebración de tratados
B) A aplicación dos tratados
3. O costume e os principios xerais
4. Os actos unilaterais dos estados e das organizacións internacionais
5. A recepción das normas internacionais nos ordenamentos internos
|
II. OS SUXEITOS DO DEREITO INTERNACIONAL PÚBLICO
A) O ESTADO |
|
Lección 3.- O Estado como suxeito primario do Dereito internacional público
|
1. Os elementos constitutivos do Estado
2. O recoñecemento de estados e o recoñecemento de gobernos
3. As inmunidades do Estado
4. A sucesión de estados
|
Lección 4.- O territorio do Estado |
1.Ideas xerais sobre o territorio do Estado
2.Competencias territoriais sobre o espazo mariño
3.Competencias territoriais sobre o espazo supraterrestre
4.Competencias territoriais sobre outros espazos
|
Lección 5.- A poboación do Estado.
|
1. A nacionalidade: competencias do Estado sobre os seus súbditos no estranxeiro
2. A condición xurídica do estranxeiro
3. Réximes cualificados de estranxeiría
|
Lección 6.- Os órganos do Estado nas relacións internacionais
|
1. Os órganos centrais
2. A representación diplomática
3. As oficinas consulares
|
B) LAS ORGANIZACIONES INTERNACIONALES |
|
Lección 7.- Aspectos xerais das Organizacións internacionais
|
1. Antecedentes e evolución histórica
2. Concepto e clases
3. Estrutura e formación da vontade
4. Personalidade xurídica internacional
|
Lección 8.- A Organización das Nacións Unidas.
|
1. Antecedentes e evolución histórica
2. Propósitos e principios
3. Os membros
4. A estrutura institucional
|
Lección 9.- As principais funcións das Nacións Unidas.
|
1. A descolonización
2. O desenvolvemento e o comercio internacional
3. Dereitos humanos
4. Mantemento da paz e seguridade internacionais
|
C) A PERSONA HUMANA |
|
Lección 10- A personas humana ante o Dereito internacional público.
|
1. A capacidade de actuar do individuo ante órganos internacionais
2. A responsabilidade internacional do individuo
3. A protección dos dereitos humanos
|
III. A APLICACIÓN DEL DEREITO INTERNACIONAL PÚBLICO |
|
Lección 11.- A responsabilidade internacional.
|
1. Codificación e desenvolvemento progresivo do dereito sobre a responsabilidade internacional
2. A responsabilidade internacional por feitos internacionalmente ilícitos
3. A responsabilidade internacional polas consecuencias prexudiciais de feitos non prohibidos polo Dereito Internacional Público
|
Lección 12.- Os procedementos para asegurar a aplicación das normas internacionais.
|
1. A protección diplomática
2. As medidas de autotutela
3. Os procedementos institucionalizados
|
Lección 13.- Os procedementos pacíficos de solución de controversias internacionais.
|
1. As controversias internacionais
2. Os procedementos non xurisdicionais de solución de controversias
3. Os procedementos xurisdicionais de solución de controversias
|
Lección 14.- O control do uso da forza
|
1. A prohibición da ameaza ou do uso da forza
2. A regulamentación dos conflitos armados
3. O Dereito internacional humanitario
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
28 |
28 |
56 |
Proba oral |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B6 |
1 |
42 |
43 |
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
24 |
0 |
24 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
3 |
3 |
6 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B6 B9 |
6 |
3 |
9 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
3 |
3 |
6 |
|
Atención personalizada |
|
0 |
0 |
0 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Sesión maxistral |
Docencia expositiva y orientativa sobre los contenidos del programa. |
Proba oral |
El examen se desarrollará de forma oral y consistirá en diversas preguntas basadas en epígrafes del programa. |
Actividades iniciais |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Solución de problemas |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Estudo de casos |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Análise de fontes documentais |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Las actividades dirigidas consistirán, fundamentalmente, en actividades de simulación o de rol, en trabajos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuya elaboración o resolución los alumnos contarán con las correspondientes orientaciones e instrucciones metodológicas, bibliográficas y documentales. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Actividades iniciais |
Solución de problemas |
Estudo de casos |
Análise de fontes documentais |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
Proba oral |
Sesión maxistral |
|
Descrición |
En la evaluación global también se tendrá en cuenta positivamente la asistencia y la activa participación del alumnado en las clases, en las tutorías y en las demás actividades que se desarrollen durante el curso, de tal modo que el profesor pueda llevar a cabo un seguimiento personalizado del estudiante. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Actividades iniciais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
3 |
Solución de problemas |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
15 |
Estudo de casos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
3 |
Análise de fontes documentais |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A13 B6 B9 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
3 |
Eventos científicos e/ou divulgativos |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 |
As actividades dirixidas representarán o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en activdidades de simulación ou de rol, en traballos de investigación, de reflexión o en casos prácticos, para cuxa elaboración e resolución os estudantes contarán coas correspondentes orientacións e instruccións metodolóxicas, bibliográficas e documentais. |
3 |
Proba oral |
A1 A2 A3 A4 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 B6 |
Exame final. Suporá o 70% da nota total, e se realizará ó final do cuatrimestre, sobre a base da docencia impartida durante o curso e co apoio da bibliografía e da documentación relativa ós contidos da guía docente.
O exame será oral ou escrito (opcional) e consistirá en diversas preguntas baseadas en epígrafes do programa.
O nivel mínimo esixido para a superación da proba é de 5 puntos sobre 10. En caso contrario, a materia non se considerará aprobada.
|
70 |
Sesión maxistral |
A1 A2 A3 A4 A5 A6 A7 A8 A9 A10 A11 A12 A13 A14 A15 B6 B7 B8 B9 B10 B11 B12 B13 C1 C2 C3 C4 C5 C6 C7 C8 |
Docencia expositiva e orientativa sobre os contidos do programa. |
3 |
|
Observacións avaliación |
A
avaliación da materia conta con dous modelos, que se complementarán con
criterios adicionais, e que son os seguintes: Modelo A. É o sistema xeral de
avaliación a que se someterán por defecto todos os estudantes matriculados. Modelo
B. É o sistema excepcional de avaliación, para aqueles estudantes que por
causas xustificadas non poidan seguir o Modelo A. En canto ao sistema de
avaliación en xeral, establécese un sistema de avaliación continua, que se
articula ao redor dos seguintes
criterios principais: 1. Exame final, que suporá o 70% da nota final e
realizarase ao final do cuadrimestre, sobre a base da docencia impartida
durante o curso e co apoio da bibliografía e a documentación relativa aos
contidos da guía docente. O exame desenvolverase, no caso dos alumnos do Grao
en Dereito, de forma oral ou escrita (opcional) e, no caso dos alumnos do Dobre
Grao Dereito-ADE, de forma oral; e consistirá en diversas preguntas baseadas
en epígrafes do programa. O nivel mínimo esixido para a superación desta proba
é de 3,5 puntos sobre un máximo de 7. En caso contrario, a materia non se
considerará aprobada e a cualificación das actividades dirixidas non se
engadirá á cualificación final da materia. 2. Actividades dirixidas, representarán
o 30% da nota final e consistirán, fundamentalmente, en actividades de
simulación ou de rol, en traballos de
investigación, de reflexión ou en casos prácticos, para cuxa elaboración ou
resolución os alumnos contarán coas correspondentes orientacións e instrucións
metodolóxicas, bibliográficas e documentais. Para a cualificación global da
materia só puntuará unha das actividades prácticas, que será elixida de maneira
aleatoria na clase de entre todas as realizadas, ademais do correspondente
xuízo simulado (só para os alumnos do Grao en Dereito). O nivel mínimo esixido
para a superación das actividades dirixidas é de 1,5 puntos sobre un máximo de
3 (1 punto do xuízo simulado e 0,5 de exercizos prácticos). En caso contrario, a materia non se considerará aprobada. En caso de plaxio dos traballos, ou de copia no examen, a materia se considerará automaticamente suspensa. Os alumnos poderán
beneficiarse das cualificacións obtidas nas actividades dirixidas durante as
convocatorias ordinarias e/ou extraordinarias a que teñan dereito no curso
académico correspondente. O alumnado que non poida seguir o Modelo A e, por
tanto, non poida participar nas actividades complementarias previstas na
programación da materia (que supoñen o 30% da cualificación global) deberán
realizar un exame final oral sobre os contidos da materia. O nivel mínimo para
a superación deste exame é de 6 puntos sobre 10. CRITERIOS ADICIONAIS DE
AVALIACIÓN. Así mesmo, en ambos os sistemas, valoraranse positivamente para a
nota final outras actividades que vaian organizando os profesores da materia ao
longo do curso, como xornadas, seminarios, congresos ou actividades doutra
natureza. Na avaliación global tamén se terá en conta positivamente a
asistencia e a participación activa do alumnado nas clases, nas titorías e nas
demais actividades que se desenvolvan durante o curso.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
DIEZ DE VELASCO, M. (2013). Instituciones de Derecho Internacional Público, 18ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
DIEZ DE VELASCO, M. (SOBRINO HEREDIA, J.M. coord.) (2010). Las Organizaciones internacionales. Madrid: Ed. Tecnos
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público,Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
SOBRINO HEREDIA, J.M. (2016). Textos para el estudio del Derecho internacional público,Derecho de la Unión Europea y Derecho internacional de los espacios. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch |
|
Bibliografía complementaria
|
PASTOR RIDRUEJO, J.A. (2015). Curso de Derecho internacional público y Organizaciones internacionales, 19ª ed.. Madrid: Ed. Tecnos
MARIÑO MENENDEZ, F. (2005). Derecho internacional público. Parte general, 4ª ed. revisada. Madrid: Ed. Trotta
REMIRO BROTONS, A. Y OTROS (2014). Derecho internacional: curso general, 2ª ed.. Valencia: Ed. Tirant lo Blanch
RODRIGUEZ CARRIÓN, A. (2009). Lecciones de Derecho internacional público, 6ª ed., 2ª reimpresión . Madrid: Ed. Tecnos
SÁENZ DE SANTAMARÍA, P.A. (2014). Sistema de Derecho Internacional Público, 3ª ed.. Pamplona: Ed. Civitas-Thomson Reuters |
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Unión Europea/612G01021 | Traballo fin de Grao/612G01031 | Dereito internacional dos espazos/612G01047 |
|
|