Competencias do título |
Código
|
Competencias / Resultados do título
|
A2 |
Coñecer a función do Dereito como sistema regulador das relacións sociais. |
A7 |
Coñecemento das estruturas xurídico-políticas de ámbito nacional e internacional. |
A9 |
Capacidade para o manexo de fontes xurídicas (legais, xurisprudenciais e doutrinais). |
A13 |
Dominio das novas tecnoloxías aplicadas ao dereito. |
B2 |
Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos ao seu traballo ou vocación dunha forma profesional e posúan as competencias que adoitan demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo |
B3 |
Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan unha reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética |
B4 |
Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
B7 |
Resolver problemas de forma efectiva, valorando a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
B8 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo, entendendo, tamén, a importancia da cultura emprendedora. |
B11 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
B13 |
Capacidade para utilizar a rede informática (internet) na obtención de información e na comunicación de datos e, en xeral, capacidade para empregar as ferramentas básicas das TIC necesarias para o exercicio da súa profesión. |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
Resultados de aprendizaxe |
Resultados de aprendizaxe |
Competencias / Resultados do título |
- Fluidez en el manejo de la terminología jurídica inglesa, para perder el miedo a usar la lengua inglesa en el campo jurídico laboral. |
A2 A7 A9
|
|
|
- Profundizar en la crítica del carácter injusto de la realidad socio-laboral actual, con el punto de vista de que es posible una solución en el futuro. |
A13
|
B2 B3
|
|
- Capacidad individual para llevar a cabo todas las tareas y actividades relativas al Derecho del Trabajo con un alto nivel de calidad. |
|
B7 B8 B4
|
|
- Dominar os principios e conceptos básicos do Dereito do Traballo. |
|
B11 B13
|
C2
|
- Completar la visión de los estudiantes de nuestro ordenamiento jurídico, pero teniendo en cuenta que están estudiando un tema directamente en España a millones de trabajadores y a sus familias. |
|
|
C3 C4 C5 C6 C8
|
Contidos |
Temas |
Subtemas |
Tema 1. AS FONTES DO DEREITO DO TRABALLO E A SUA LOCALIZACIÓN (MELLORABLE EN ESPAÑA) A TRAVÉS DE INTERNET |
|
Tema 2. OS PRINCIPIOS TRADICIONAIS DO DEREITO DO TRABALLO E A SUA NEUTRALIZACIÓN POR NOVOS PRINCIPIOS ECONOMICISTAS |
|
Tema 3. A DIFUMINACIÓN DAS FRONTEIRAS DO ÁMBITO SUBXETIVO DO DEREITO DO TRABALLO |
|
Tema 4. O MODELO ESPAÑOL NIN UNITARIO NIN INTEGRAL DE SERVICIOS PÚBLICOS DE EMPREGO |
|
Tema 5. O CONTRATO DE TRABALLO COMÚN OU ORDINARIO E AS SUAS MODALIDADES MÁIS INDESEXABLES |
|
Tema 6. A PRESTACIÓN DE TRABALLO E OS INTENTOS DE DESPROFESIONALIZACIÓN DO TRABALLADOR |
|
Tema 7. A XORNADA DE TRABALLO, MÁXIMA CASE A VONTADE DO EMPRESARIO |
|
Tema 8. O SALARIO MÍNIMO INTERPROFESIONAL E A SUA CUANTÍA MANIFESTAMENTE INAXEITADA |
|
Tema 9. A FALTA DE EXEMPLARIDADE DO ESTADO ESPAÑOL EN MATERIA DE PREVENCIÓN DE RISCOS LABORAIS |
|
Tema 10. O «OU TOMAS OU O DEIXAS» PARA O TRABALLADOR INDIVIDUAL PERANTE A MODIFICACIÓN DO SEU CONTRATO DE TRABALLO |
|
Tema 11. A SUSPENSIÓN DO CONTRATO DE TRABALLO E AS SUAS CONSECUENCIAS DISTORSIONANTES MÁIS SORPRENDENTES |
|
Tema 12. OS DOUS MELLIZOS TERMINADORES ESTELARES DO CONTRATO DE TRABALLO, POR CAUSAS INDEPENDENTES DA VONTADE DO TRABALLADOR |
|
Tema 13. O TERMINADOR ESTELAR DO CONTRATO DE TRABALLO, POR CAUSAS DEPENDENTES DA VONTADE DO TRABALLADOR |
|
Tema 14. OS REPRESENTANTES LEGAIS OU UNITARIOS DOS TRABLLADORES NA EMPRESA E A EFICACIA «POLÍTICA» DAS SUAS ELECCIONS |
|
Tema 15. OS SINDICATOS, OS SEUS AFILIADOS E A POLÉMICA SOBRE A SUA FINANCIACIÓN |
|
Tema 16. A EFICACIA NORMATIVA XERAL E XERALIZADA DOS CONVENIOS COLECTIVOS SECTORIAIS ESPAÑOIS, UNHA RAREZA EN SISTEMAS DEMOCRÁTICOS DE RELACIONS LABORAIS |
|
Tema 17. A VÁLVULA DE ESCAPE REPRESENTADA POLOS CONVENIOS COLECTIVOS «EXTRAESTATUTARIOS», ESPECIALMENTE OS DE ÁMBITO EMPRESARIAL |
|
Tema 18. A FALTA DE CUMPRIMENTO POLO ESTADO DO SEU DEBER CONSTITUCIONAL DE LEXISLAR EN MATERIA DE FOLGAS, AS SUAS CAUSAS E ALGUNHAS DAS SUAS CONSECUENCIAS |
|
Tema 19. O SISTEMA ESPAÑOL, PARCIALMENTE DISGREGADO, DE INSPECCIÓN DE TRABALLO |
|
Tema 20. OS TRIBUNAIS LABORAIS E OS RECELOS DA ADMINISTRACIÓN PÚBLICA DIANTE DELES, EN CANTO QUE POSIBLE DEMANDADA |
|
Tema 21. A DESACELERACIÓN DA TRADICIONAL CELERIDADE DOS PROCESOS LABORAIS |
|
Planificación |
Metodoloxías / probas |
Competencias / Resultados |
Horas lectivas (presenciais e virtuais) |
Horas traballo autónomo |
Horas totais |
Presentación oral |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
2 |
0 |
2 |
Proba obxectiva |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
3 |
0 |
3 |
Seminario |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
21 |
42 |
63 |
Sesión maxistral |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
21 |
42 |
63 |
Solución de problemas |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
4 |
0 |
4 |
Estudo de casos |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
5 |
0 |
5 |
|
Atención personalizada |
|
10 |
0 |
10 |
|
*Os datos que aparecen na táboa de planificación son de carácter orientativo, considerando a heteroxeneidade do alumnado |
Metodoloxías |
Metodoloxías |
Descrición |
Presentación oral |
Facer unha comunicación en grupo, que será defendida no Congreso Internacional de Dereito Comparado do Traballo que terá lugar o final do cuatrimestre, usando nela a lingua inglesa. |
Proba obxectiva |
Dous exames. O primeiro, sobre a base de preguntas curtas, en lingua inglesa. O segundo, sobre a base de preguntas longas, coa posibilidade de eligir entre as linguas inglesa, castela ou galega. |
Seminario |
Asistir as clases, co deber de comprobar os diversos powerpoints explicados nelas, e de estudar a correspondente lección do manual. |
Sesión maxistral |
Asistir as clases, co deber de comprobar os diversos powerpoints explicados nelas, e de estudar a correspondente lección do manual. |
Solución de problemas |
Facer un informe sobre a localización a traves de Internet das fontes do Dereito do Traballo. |
Estudo de casos |
Facer un informe sobre a asistencia os xuizos nun Xulgado do Social da Coruña. |
Atención personalizada |
Metodoloxías
|
Presentación oral |
|
Descrición |
A facerse sobre a base dun grupo pequeno. Na clase, no despacho do Profesor ou por correo-e. Coa finalidade de preparar as comunicacions que se defenderán no Congreso Internacional de Dereito Comparado do Traballo o final do cuadrimestre. No caso dos alumnos a tempo parcial, non se valorará negativamente a súa falta de asistencia a clase, aínda que quedan obrigados a presentar os informes e realizar os exames nas mesmas condicións que os alumnos a tempo completo. |
|
Avaliación |
Metodoloxías
|
Competencias / Resultados |
Descrición
|
Cualificación
|
Estudo de casos |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Asistir o Xulgado do Social e entregar o informe. |
3 |
Solución de problemas |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Entregar os informes. |
2 |
Presentación oral |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Asistir a preparación, asistir o Congreso Internacional e defender oralmente a comunicacion. |
15 |
Seminario |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Asistencia regular. |
15 |
Proba obxectiva |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Aprobar os exames. |
50 |
Sesión maxistral |
A2 A7 A9 A13 B7 B8 B11 B13 B2 B3 B4 C2 C3 C4 C5 C6 C8 |
Asistencia regular. |
15 |
|
Observacións avaliación |
Darase o máximo número de Matrículas de Honra legalmente permitido. No caso dos alumnos a tempo parcial, non se valorará negativamente a súa falta de asistencia a clase, aínda que quedan obrigados a presentar os informes e realizar os exames nas mesmas condicións que os alumnos a tempo completo.
|
Fontes de información |
Bibliografía básica
|
J. MARTÍNEZ GIRÓN y A. ARUFE VARELA (2016). Derecho crítico del Trabajo. Critical Labor Law, 4ª ed. Barcelona: Atelier |
|
Bibliografía complementaria
|
|
|
Recomendacións |
Materias que se recomenda ter cursado previamente |
|
Materias que se recomenda cursar simultaneamente |
|
Materias que continúan o temario |
Dereito da Seguridade Social/612G01037 |
|
Observacións |
Non hai cuotas no que se refire as cualificacions eventualmente obtenibles, salvo no tocante as Matriculas de Honra. |
|